Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:02

Strak lichaam op dat filmpje inderdaad! Ik ben ook niet klein, 1.75m dus ietsje langer dan gemiddeld.
Ik heb er vanochtend alweer 45min zwemmen opzitten, vanmiddag sportief op de fiets naar de zonnebank (uur fietsen in totaal) en even 1 paard rijden :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:02

Wauw Susan, dat is een flinke berg! Goed bezig geweest!

Ik heb de paarden lekker in hun blote billen gezet, en ga zo sporten.

Edit; valt paardrijden echt onder sporten bij jullie?

dressagelady

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:06

Als ik bedenk met hoeveel spierpijn ik er soms vanaf kom na een uur fanatiek lessen of een crossrit dan vind ik wel dat ik het tot sport kan berekenen :') Hier staan ze vandaag ook zonder deken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:07

Ik vind paardrijden ook echt wel sport. Nooit gemerkt, tot ik stopte met paardrijden. Een jaar later wilde ik weer gaan paardrijden, maar wow, dat was nog even zwaar ook :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:08

Wacht, mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd :+ Ik kom namelijk ook zeer vaak bezweet en moe van mijn paard, maar omdat het zo'n 'gewoonte' is, valt het voor mij eigenlijk niet onder 'sporten'. Als in, het fietsen naar de uni e.d. valt ook niet echt onder sporten bij mij. Ik reken het zeg maar niet mee als ik kijk hoeveel ik gesport heb in een week.

Hmm.. Misschien nog niet helemaal duidelijk, maar duidelijker? :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:10

Ja als je seriuus rijd dan is het wel sport
Rondjes hobbelen door de bak is niet echt sport maar meer ontspanning

Ik was gisteren om kwart over 6 op de sportschool
Eerst een half uur loopband gedaan en daarmee 200 kcal verbrand
Toen half uur kracht gedaan
Daarna 10 minuten fietsen en 10 minuten cross en nog een kwartier loopband
Plus dat ik de hele dag al heen en weer heb gefietst naar school
Vandaag ook weer fietsen en vanavond weer trainen *\o/*

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:11

_Kiki_ schreef:
Wacht, mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd :+ Ik kom namelijk ook zeer vaak bezweet en moe van mijn paard, maar omdat het zo'n 'gewoonte' is, valt het voor mij eigenlijk niet onder 'sporten'. Als in, het fietsen naar de uni e.d. valt ook niet echt onder sporten bij mij. Ik reken het zeg maar niet mee als ik kijk hoeveel ik gesport heb in een week.

Hmm.. Misschien nog niet helemaal duidelijk, maar duidelijker? :+

Je bent toch in beweging
Je houd je lichaam aan het werk dus ja ik vind het wel sporten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:13

Wanneer ik een paar uur in het bos rondhobbel reken ik het meer tot 'beweging', maar echt galoptraining/les/springen e.d. wel echt 'sport' :+ Snap je nog wat ik bedoel haha

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:15

Ja, ik snap het, hihi!

Ik ben dus eigenlijk de enige gek die vind dat als ze heeft paardgereden ze nog niet 'echt' gesport heeft :') (En rondhobbelen in de bak doe ik niet, het is wel echt intensief trainen).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:18

Op dagen dat ik rijd (omdat ik studeer in een andere stad alleen nog op vrijdag/zaterdag/zondag) doe ik vaak er wel iets naast als hardlopen en zwemmen :j Maar ik ga niet op 1 dag naar de sportschool én zwemmen, snap je? :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:20

Kijk, dat heb ik dus ook! Als ik naar de sportschool ben geweest, mag ik mezelf vrij geven van hoepelen/touwtje springen oid, maar als ik alleen maar heb paardgereden niet.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:21

Precies, zo denk ik ook haha :))

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:22

Vooral het jezelf 'vrij mogen geven' is heel herkenbaar, heb nogal een neurotische sport/beweeg drang geloof ik :') Mijn ouders verklaren mij ook voor gek dat ik op mijn vrije dag om 7 uur naar het zwembad vertrek hah!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:25

Ik vind rondjes hobbelen door de bak ook wel degelijk sport. Als je gewoon lekker wat in draf rijd, constant lichtrijden. Ik heb nooit serieus dressuur gereden, maar altijd wat gehobbeld. Nou ik kwam altijd wel bezweet van het paard af hoor... Voor mij is paardrijden inmiddels al lang niet meer de standaard. Heb ook nooit een eigen paard gehad, dus heb het eigenlijk altijd wel als sport gerekend. Al hoewel ik daar een aantal jaren geleden veel minder mee bezig was.

Ik reken korte stukjes fietsen ook niet tot sport...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:37

Ik denk dat ik paardrijden meer onder 'bewegen' vind vallen voor mezelf dan onder 'sport'. Maar dan bedoel ik natuurlijk niet dat dat voor andere mensen ook zo is. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:38

Ik zeg ook nooit dat ik ga sporten als ik naar mijn paard ga :+

Ik ga of naar stal.. Of sporten (in de sportschool dus)
Iedere andere sport noem ik bij naam _O- (Ik ga tennissen, ik ga zwemmen)

Mezelf vrij geven zit er bij mij ook niet in :+
Mezelf vrij geven is echt vreselijk vind ik :+ Ik heb geen vrij nodig, ik wil sporten!! :oo

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:42

_Kiki_ schreef:
Ik denk dat ik paardrijden meer onder 'bewegen' vind vallen voor mezelf dan onder 'sport'. Maar dan bedoel ik natuurlijk niet dat dat voor andere mensen ook zo is. :D

Ieder zo z'n ding uiteraard. Ik zeg overigens ook nooit dat ik ga sporten als ik naar de paarden toe ga :P. Ik zeg ook nooit sporten als ik ga hardlopen (maar dat vind ik wel degelijk een sport :P). Ik zeg ook niet dat ik ga sporten als ik een heel stuk ga fietsen op flink tempo, zoals net (en ja ja de Grebbeberg op is toch wel een sport). Als ik naar de sportschool ga, noem ik dingen inderdaad ook sneller sport. Al zijn sommige cursussen van mijn sportschool nog niet de helft zo vermoeiend als hardlopen of iets dergelijks :P

Was wel grappig. Ik was gisteravond nog even gaan hardlopen langs de uni. Allemaal politie op de campus. Dus ik dacht huh...? Maar het leek wel alsof ze niks aan het doen waren. Liep een stukje verder, stonden er 2 super mooie auto's en nog meer beveiliging. Alles heel netjes allemaal. Kom ik thuis, lees ik het universiteitsblaadje en zie ik dat gisteravond prins Willem-Alexander op de universiteit zou zijn. Dus dat zal het wel geweest zijn :P

Edit: Ik hou ook heel erg van sporten. Geef mezelf ook niet graag vrij. Maar uni gaat voor en soms lukt het gewoon niet met mijn gezondheid helaas...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:10

Ik noem paardrijden ook nooit sporten, dat is meer hobby en dat doe ik al zo'n beetje mijn hele leven, dus dat is echt een gewoonte. Sportschool kan ik dat niet echt een hobby noemen, das meer een moet :') Wilde vandaag gaan, maar heb serieus veel spierpijn van die beenoefeningen van de fysio en ik heb vanavond voetbaltraining dus ik sla deze keer over.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:20

zeker is paardrijden een sport, maar dan een sport in de zin het competatieve.
Als je het hebt over conditie en kracht, oke, maar in vergelijking met hetgeen we in de sportschool doen, is het wel ietsje anders.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:40

Pff kom net terug....
Was gister iets te fanatiek geweest , dat voelde ik wel heel goed. maar wat was het lekker :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:59

Ik kom ook net terug :D

Hij was weer lekkkeeeeerrrr!!! :D
Heb zo hard gewerkt vandaag!

Vandaag vooral mijn benen, borst en rug gehad. Verder veel cardio :j
Lekkr 1,5 uur bezig geweest, en toen het stoombad in <3

Het is weekend ;( Balen.. Pff..
Wachten tot het maandag is!

Toen ik mijn rug en borst aan het trainen was, voelde ik dat ik gister iets te hard aan de schouders had gewerkt :+ Ahja, voelt wel lekker!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:59

Ik ben niet geweest vanavond
Heb wel gefiets want buurjongetje was spoorloos dus heb half lelystad gefietst
Morgen met de fiets naar de kapper
En maandag weer met de fiets naar school heen en weer pendelen

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:06

Is je buurjongetje terecht? :oo

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:17

het is nu natuurlijk prachtig weer om buiten bezig te zijn, eigenlijk zonde om dan binnen te gaan zweten. Maar ja, je moet er wat voor over hebben.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:19

Annash schreef:
Marije__ schreef:
Laten we zeggen dat ik niet heel groot ben haha O:) maargoed, ik zal er maar aan moeten wennen hehe.. groter word ik echt niet!

Ik ben 1.49 dus de enige die het woord 'klein' legaal mag gebruiken... dat ben ik :Y) :P

Overigens heb ik het idee dat ik langzaam wat meer spieren ga zien... en kan ook voelen dat ze wat harder worden. Jippieee!!!!
Hopelijk zie ik het snel meer terug in de lijn van mijn lichaam. :)

Ahhh ik dacht dat ik klein was!! (1,59)