Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:36

Bedankt iedereen, dat doet me goed..

Pff ik vind het echt vervelend, wij zitten bijv best wel met moeilijke beslissingen/ keuzes omtrent mijn diagnose en medicatie (voor wie het niet heeft meegekregen, ik ben manisch-depressief), hebben bv echt spanning voor de 20wkn echo in het Erasmus omdat ik verhoogde kans heb op een kindje met een open ruggetje door medicatie in eerste weken, op het moment mag ik geen medicatie gebruiken dus heb ik best nog wel last van stemmingswisselingen etc. Ik mag geen thuisbevalling, moet heel goed nadenken over borstvoeding vs flesvoeding vanwege medicatie..
Bij haar gaat alles supermakkelijk en dat is behalve heel fijn, zo dichtbij ook best pijnlijk..
Thuis had ik ook een zus die in alles beter was en we werden ook veel vergeleken omdat we maar 11 maanden schelen, ik heb echt zo'n deja-vu idee.

Maar idd je doet er niks aan, en ik kan het maar beter snel accepteren voordat ik mijn zwangerschap daarmee verpest. En idd misschien is het straks wel heel fijn dat er zo dichtbij ook net mamma is, kan me er nu alleen niks bij voorstellen haha

Trouwens zag iemand over de mama-tas van het kruidvat, hoe vraag je die aan?? Kom op de site niet veel verder!

Iris82

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:38

Yel, is het niet gewoon een goed idee voor jou om gewoon FV te geven ipv BV zodat je zo snel mogelijk weer ingesteld kan worden op de medicijnen?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 12:42

Yel, je moet eerst je voordeel pas aanvragen bij kruidvat. Dan kan je je inschrijven op de site, en dan kan je de tas bestellen.

Zo vraag je Jouw Baby & Mama voordeel aan!
Je kunt Jouw Baby & Mama voordeel aanvragen als je in bezit bent van een geregistreerde Jouw extravoordeelkaart.

Heb je Jouw extravoordeelkaart al geregistreerd?

•Log rechts boven op deze pagina in en ga naar jouw profiel of 'Wijzig gegevens'.
•Geef onder 'Jouw kinderen' aan dat je een kindje verwacht en wanneer je uitgerekend bent.
•Geef aan dat je Jouw Baby & Mama voordeel wilt ontvangen.
•Je ontvangt ongeveer 2 maanden voor je uitgerekende datum per e-mail bericht dat je Jouw gratis Baby & Mama kado's kunt ophalen bij Kruidvat.

Heb je nog geen extravoordeelkaart?

•Haal Jouw extravoordeelkaart op bij Kruidvat
•Registreer Jouw extravoordeelkaart hier.
•Geef bij registratie onder 'Jouw kinderen' aan dat je een kindje verwacht en wanneer je uitgerekend bent.
•Geef ook aan dat je Jouw Baby & Mama voordeel wilt ontvangen.
•Je ontvangt 2 maanden voor je uitgerekende datum per e-mail bericht dat je Jouw gratis Baby & Mama kado's kunt ophalen bij Kruidvat.

En ik denk dat het voor jou handiger is om de fles te geven zodat je voor jezelf weer aan de medicatie kan. Ik weet niet hoe het nu met je gaat
zo zonder?!
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 21-10-11 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:43

Op de kruidvatsite moet je je registreren voor jouw voordeelkaart, dan kan je gelijk de mamatas aanvragen.

Ik ben het met Iris haar vraag eens. Ik ben gister naar een bv info avond geweest, was best nuttig maar mijn hubbie noemde het n.a.v. de folders de bv mafia. Laat je nix aanjurken hoor, gewoon doen wat goed voelt en het beste past bij jou en je beeb straks!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:47

Ik ga zeker 100% voor BV tenzij ik gesloopt door ontstekingen er de brui aan moet geven.
Ben best wel een BV voorstander.
Maar ik ben wel van mening dat het voor sommige mensen gewoon niet geschikt is op bepaalde redenen.
En daar ben jij (Yel) er zeker 1 van.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:55

Ohhh Yel wat vervelend zeg.
Ik ben zwanger samen met 2 schoonzussen. Een van mijn kant en een van mn man zn kant.
Bij beide is het de 2e, bij ons de eerste.
Gelukkig geen last van vergelijkingen ed.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:09

Thanx!!

Over borstvoeding; tja ik zou het liefst Bv willen geven..
Het grootste punt is, we "nemen" maar 1 kindje omdat een zwangerschap met de zorg voor een kindje combineren gewoon simpelweg te zwaar zou zijn. Aangezien ik dus maar een keer zwanger ben vind ik het gewoon erg moeilijk te accepteren dat vanwege een diagnose, ik andere keuzes moet maken dan een "gewoon" zwangere..
BV zou mijn voorkeur hebben, ik vind het erg mooi, en praktisch gezien ben ik straks thuisblijf moeder dus heb ik er alle tijd voor. Ook vind ik het financieel gewoon erg aantrekkelijk :)

Praktisch gezien zou KV de beste optie zijn, ook qua slaap omdat dat een probleempunt is bij mijn diagnose.. Mijn gebruikelijke medicatie kan ik dan gelijk opstarten en ook evt extra medicatie (ik heb een grote kans op postnatale depressie en psychose) kan zonder problemen gegeven worden...

Maarja, ik kan het tot nu toe gewoon niet accepteren dat er eigenlijk geen keuze is en hoop dat ik en mijn artsen er iets op kunnen verzinnen.
Moet eerlijk zeggen dat het de laatste twee weken hier niet echt goed gaat, begin weer depressief te worden en helaas zijn alle medicijnen die dit kunnen verhelpen zeer schadelijk voor het kindje.. Kwestie van uitzitten en hopen dat het snel beter wordt. Ondertussen dus de hulp in geroepen van een haptotherapeur, extra begeleiding, veel slapen, goed eten en veel positief denken!!
Dus idd KV is een betere optie :(

CarinaR; dat is ook wel bijzonder..
Zijn er veel dan die tegelijk zwanger zijn!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:17

yel. gewoon proberen wil het niet gewoon over gaan op fles en je daar dan niet druk over maken!

een foto ben zooo fotogeniek! :))
http://i53.tinypic.com/68r5a0.jpg

net even aanrecht opgeruimt en schoongemaakt en wc en dat alweer harde buiken hebben |o en bekken pijn _-:( blehhh!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:18

Oh dan kom je wel voor keuzes te staan ja.
Wat zegt je man/ vriend ervan?

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:50

Lisch; vind het nog wel meevallen, je hebt een mooie haarkleur zeg!!

CarinaR; mijn vriend (man over een paar maanden :) ) vind het voor mij heel rot, en vind vooral dat ik zelf die keuze moet maken.
Vind het ook erg lastig om dit soort dingen goed met hem te bespreken, het is voor hem ook niet niks dat veel niet vanzelfsprekend is, en dat mijn zwangerschap door mijn diagnose een medische aangelegenheid is geworden. Hij gaat er ontzettend goed mee om, steunt me nu het minder gaat enorm en we zijn samen ook echt overtuigd dat we beter nu even in een dip kunnen zitten dan dat ik medicatie neem waarvan mn kindje verslaafd geboren wordt en grotere kans heeft op aandoeningen enn gedragsafwijkingen..
Maar soms voel ik me ontzettend klote dat ik hem voor al die moeilijke keuzes zet!

Bootje; ow ben benieuwd ga dat maar eens aanvragen.

Ik heb ook voor 3,95e een pakket aangevraagd bij Mama en Zo, ben erg benieuwd wat dat is... Ik ben gek op kadootjes dus was al heel blij met de etos-doos en wacht met smart de blije doos af (iemand trouwens een bevestiging van inschrijving gehad? Ik heb me twee keer ingeschreven en heb er niks van gehoord?)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:52

De Etos doos vond ik echt een grote tegenvaller. :')
Blije Doos heb ik ook niets meer van gehoord.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:53

Ik kreeg m ineens opgestuurd terwijl ik er nooit meer aan gedacht had. De bevestiging dan he.
Sterkte hoor yel, fijn dat je vent je zo steunt.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:55

Leuk hoor Lisch die laagjes :j

Kijk je uit, straks ga je nog je badkamer uitsoppen en dan weet je wel hoe laat het is <<)

Yel, bestaan er helemaal geen medicijnen die misschien iets minder goed helpen maar wel babyproof zijn?
Of voor straks bv proof?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:59

Nou, zegt niets. Ik ben niet echt opruimtype.
Maar gister boel flink onder handen genomen. Moest gewoon ineens. Maar mooi geen beeb.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:00

Ik denk persoonlijk dat ik voor fv zou kiezenn in jou geval Yel. Liever flesvoeding dan een postnatale depressie..maar dat is een keuze die je zelf moet nemen..

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:04

Kunnen we ons dan helemaal nergens aan vasthouden??? Zucht ;)

Gister zei de gyn, 70% komt na de uitgerekende datum, toen zei ik tegen haar, dat wil ik dus niet horen.. toen zei zij 30% komt eerder :D

Ik denk dat die kleine na 24 oktober komt omdat ie met echo's al eigenwijs was, dat past denk ik wel bij het sterrenbeeld schorpioen. Of misschien neem ik zo lekker mezelf in de maling en beheers ik op deze manier mijn nieuwsgierigheid :o

De felicitas doos vond ik ook 3x nix, de blije doos vond ik wel leuk O:)

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:08

Medicatie; ik mag helaas geen Anti-depressiva omdat er bij manisch-depressieven een groot risico is dat je daar manisch van wordt waarvoor je weer anti-psychotica moet gebruiken, en dan is de belasting te groot.

Medicatie die ik wel mag gebruiken heeft dus als risico dat je 40% kans hebt dat het kindje verslaafd geboren wordt, en dat het zowiezo ontwenningsverschijnselen krijgt.. Iets wat ik echt niet wil!!
Verder heb je meer kans op hartafwijkingen, ademhalingsproblemen en op lange termijn is er te weinig bekend over gedragsproblemen.

Er zijn er genoeg die het wel gebruiken, en die mensen veroordeel ik ook echt absoluut niet, maar door de eerste drie weken medicatie te hebben gebruikt heb ik al 10% groter risico op een kindje met een open ruggetje, moet ik echo's laten maken in het erasmus etc.
Voor mij/ons zijn de risico's voor het kindje te groot, en ondanks dat het op dit moment even allemaal niet meevalt wil ik mezelf later niks kwalijk kunnen nemen als er iets mis zou zijn.
Het kindje heeft nu even eerste prioriteit en ik moet zorgen dat ik er zo goed mogelijk doorheen kom zonder al teveel stress/ zorgen..

Sterrenbeelden; thuis was ik samen met mijn vader Stier, mijn zus samen met mijn moeder Ram.
Mijn vriend is Ram en het kindje wordt ofwel Ram (op tijd), ofwel Stier (te laat), wel super leuk omdat ik die sterrenbeelden zo gewend ben!!
Iemand ook zo blij met het sterrenbeeld van zijn/haar kindje??

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:02

sterrenbeelden geven alleen een duidelijk beeld met exacte gegevens en behulp van de ascedant...

net voor de 20 weken echo geweest en voor zover zichtbaar was zag onze beeb er super goed uit...erg bewegelijk dus duurde even voordat alles duidelijk gecontroleerd kon worden.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:23

Zo de hutspot staat al op het vuur klaar. Mijn ventje moet vanavond vroeg een wedstrijd spelen dus hij moest vroeg eten. Nu nog even wachten tot hij thuis is...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:24

dankjewel! vind het zelf ook weer wat mooier! staat wat vlotter als er weer laagjes in zitten! :D
barbaras. mooi dat alles er goed uitzag!
tijn haha nee dat willen we niet horen liever andersom! :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:29

Wij eten vandaag moes... (boerenkool voor de niet Brabander)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:30

wij shoarma! :9 (zelf gemaakte)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:42

Ik weet nog niet wat ik eet :')

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:54

Yel wat rot allemaal zeg!! heel veel sterkte gewenst en welke keuze je ook maakt het zal altijd de goede zijn! :(:)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:57

Hier gaan we Bloemkool eten. :9