Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Twee of meer pillen vergeten
Advies tijdens de 1e pil-week:
* De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken
* Overleg met uw huisarts of de morning after pil noodzakelijk is (hangt af van de laatste keer dat u gemeenschap hebt gehad) of dat een morning-after spiraaltje geplaatst kan worden
* Of dat u in plaats van de morning after pil/spiraal (indien u geen gemeenschap hebt gehad ) gedurende 7 dagen naast de pil extra anticonceptie nodig hebt (bijv. condooms)
Citaat:Pil vergeten in de eerste week (dag 1 t/m 7)
Neem de vergeten pil in zodra je eraan denkt, ook als je daardoor 2 pillen tegelijk in moet nemen. Maak de strip gewoon af. Gebruik de eerstvolgende 7 dagen een condoom. Als je seks hebt gehad in de week voor het vergeten van de pil, is er een kans op zwangerschap. Neem direct contact op met je arts of apotheker.
zonnebloem18 schreef:Als je stopt ben je meteen niet meer veilig, als je namelijk na de stopweek niet meer begint met de pil wordt de hele stopweek ook al onveilige periode gerekend.
Hvelreki schreef:natas_joy: Ik heb ook een paar maanden last van doorbraakbloedingen gehad (ik slik ook meestal twee maanden door). Ben daarna op een zwaardere pil overgestapt en het was opgelost. Voor zover ik weet is het (tenzij uitzonderlijk) niets ernstig. Maar het is wel ontzettend vervelend. Denk dat een bezoekje aan de gynaecoloog in elk geval geen kwaad kan. Meestal wordt echter wel geadviseerd zo'n drie maanden af te wachten als je met een nieuwe pil begonnen bent, om te kijken hoe het evolueert. Ik zou het dus nog even aankijken.