[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Tink

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:41

Ik heb even een vraag. Ik slik nu al jaren de pil, alleen nu ik een vriend heb natuurlijk is het nog belangrijker om hem goed in te nemen. Nu heb ik vorige week mijn stopweek gehad, maar dacht dat er nog een pilstrip bij hem lag niet dus en ik moest vrijdag dus weer beginnen en ja ik had er geen bij, dom dom natuurlijk maar kan gebeuren en aangezien we een stuk uit elkaar wonen was 'm even halen niet de optie. Nu ga ik hem vanavond gewoon weer slikken, maar hoe zit het nu met de veiligheid van de pil?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:43

Als ik het goed begrijp heb je dan dus 2 pillen gemist, die van vrijdag en die van zaterdag, dan waren de afgelopen 7 dagen onveilig en moet je de komende 7 dagen extra bescherming gebruiken.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:45

Ja ik heb 2 pillen gemist, en begin inderdaad vanavond weer met de pil. Dat is een hele opluchting, dus het is nu nog een week met extra bescherming en ben ik daarna weer ''veilig''? Aangezien je vaak leest dat je dan pas na de volgende menstruatie veilig bent. (Ja ik ben gewoon niet zo goed in dit soort dingen, dank aan bokt!)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:47

Citaat:
Twee of meer pillen vergeten

Advies tijdens de 1e pil-week:

* De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken
* Overleg met uw huisarts of de morning after pil noodzakelijk is (hangt af van de laatste keer dat u gemeenschap hebt gehad) of dat een morning-after spiraaltje geplaatst kan worden
* Of dat u in plaats van de morning after pil/spiraal (indien u geen gemeenschap hebt gehad ) gedurende 7 dagen naast de pil extra anticonceptie nodig hebt (bijv. condooms)

http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... rgeten.asp
Citaat:
Pil vergeten in de eerste week (dag 1 t/m 7)

Neem de vergeten pil in zodra je eraan denkt, ook als je daardoor 2 pillen tegelijk in moet nemen. Maak de strip gewoon af. Gebruik de eerstvolgende 7 dagen een condoom. Als je seks hebt gehad in de week voor het vergeten van de pil, is er een kans op zwangerschap. Neem direct contact op met je arts of apotheker.

http://www.mijnanticonceptie.nl/pil-vergeten

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:50

Okee harstikke bedankt! Dan begin ik gewoon vandaag weer, met een pil want meerdere lijkt me nu een beetje overbodig en dan is het de komende tijd gewoon opletten. Harstikke bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:03

En als je afgelopen week zonder condoom
Hebt gedaan ook oppassen. Dan kan je nu ook zwanger zijn.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:50

Daar is verder geen sprake van, gelukkig dus ik moet gewoon de komende 7 dagen of misschien wel wat langer oppassen. Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:39

Wie helpt mij rekenen..

Ik heb nu stopweek en moet zaterdag weer beginnen met de pil. Ik neem hem altijd voor het slapen gaan, dus meestal tussen 22 uur en 1 uur snachts.

Nu vlieg ik vrijdag naar cuba, ik vertrek hier om half 8 lokale tijd. Het is daar 6 uur vroeger en ik kom daar dus lokale tijd om 15 uur in de middag aan. Deze dag hoef ik nog geen pil te nemen want het is dus nog vrijdag. (Nederland zou het 9 uur savonds zijn ongeveer).

Dan is het zaterdag, normaal neem ik mijn pil hier dus voor het slapen in. Kan ik dat ook in cuba doen? Het is daar 6 uur vroeger, dus zou ik hem op nederlandse tijd pas om 6 uur in de ochtend innemen. Dit is binnen de 12 uur dat je speling hebt met later innemen.. dit zou geen probleem moeten zijn toch? Zodra ik terugkom in Nederland heb ik ook meteen weer stopweek.

Ik raak helemaal in de war van al deze berekeningen namelijk. Als ik Nederlandse tijd aan moet houden zou ik hem om 17 uur in Cuba in moeten nemen, maar dat is zo'n tijd dat dat gewoon niet helemaal uitkomt.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:42

Misschien weten jullie hier een antwoord op:

Als je stopt met de pil, hoe lang ben je dan nog beschermd? Ik bedoel meer van, of je de laatste week dat je nog slikt het al veilig moet doen, of dat de menstruatie periode die er nog overheen moet gaan genoeg is om niet zwanger te worden? Ik kan hier totaal geen informatie over vinden en ben er eigenlijk toch wel nieuwschierig naar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:08

Als je stopt ben je meteen niet meer veilig, als je namelijk na de stopweek niet meer begint met de pil wordt de hele stopweek ook al onveilige periode gerekend.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:28

Jans: dat is inderdaad geen probleem want binnen die 12 uur :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:30

zonnebloem18 schreef:
Als je stopt ben je meteen niet meer veilig, als je namelijk na de stopweek niet meer begint met de pil wordt de hele stopweek ook al onveilige periode gerekend.

Dat begrijp ik eigenlijk wel, maar de week voor de stopweek, is die nog 'veilig'? Ik vind dit soort dingen altijd vaag uitgelegd.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:46

ja karlijn, die is nog veilig

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:37

Jans, Daar houd ik eigenlijk nooit rekening mee :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:41

:D

Ik ben er inmiddels achter dat het geen kwaad kan m hem daar voor het slapen te nemen omdat het binnen de 12 uur valt die je als speling hebt :)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:04

Hallo bokkers,

Ik loop al een tijdje te sukkelen met tussenbloedingen..
Hopenlijk heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij advies geven want ik wordt er nog al hopeloos van.

Even wat informatie voordat hier vragen over komen:
Ik slik al 4,5 jaar de pil waarvan 4 jaar lang Stederil 30 en sinds februari dit jaar Microgynon 50
Verder slik ik mijn pil standaard 2 strippen door omdat ik veel last heb van buikpijn in de stopweek.
Sinds december heb ik 8 tussenbloedingen gehad ( ik schrijf ze elke keer op )

Het begon met de kerst in 2011, ik kreeg ineens plots een tussenbloeding(1). Dit had ik nog nooit gehad dus schrok er nogal van. Het was ook heel erg heftig. Alles zit ineens onder :o Maar na een dag was het over dus ik zocht er niks achter.
De week erna kreeg ik weer een tussenbloeding(2), ook weer uit het niets, weer heftig dus ik besloot een afspraak te maken bij de dokter.
In januari had ik mijn eerste afspraak bij de dokter. Hij liet weten dat het niets ernstigs was dus ik ging weer naar huis.
Ongeveer een week later kreeg ik weer een tussenbloeding(3), op school. Heel vervelend, ik moest naar huis want had een vlek.
Ik heb weer een afspraak gemaakt met de huisarts, zo kon het niet verder dus kreeg ik een nieuwe pil micro gynon 50.
Ik heb toen eerst een stopweek gehouden voordat ik eraan begon. Deze was vreselijk, zodra ik opstond stroomde alles eruit....

Eerste week februari begonnen met me nieuwe pil.
De eerste drie weken verliepen goed, tot de vierde week. Weer een tussenbloeding(4) van 1 dag, minder heftig.
De stopweek na 2 strippen ( week 12 )verliep verder ook vrij normaal dus ik begon weer met de nieuwe strip ( op vrijdag, niet meer ongesteld ) toen op zondag 25 maart toch weer bloedverlies(5), 1 dag en toen weer over. Dit kon nog een na komer zijn van de stopweek, dacht ik.
- (6) Helaas de week erna op woensdag 28 maart kreeg ik weer een tussenbloeding van 1 dag
- (7)Maandag 9 april weer een tussenbloeding, 1 dag.

Dinsdag 10 april ben ik weer naar de dokter gegaan, ik heb toen toch maar een Soa test laten doen ondanks dat ik al 3 jaar een vaste vriend heb. De dokter leek het ook zeer onwaarschijnlijk maar ik wou het toch proberen.

- (8) De vrijdag erop ( 13 april ) kreeg ik weer een tussenbloeding, een hele korte maar het was er toch....
Vandaag 16 april heb ik de uitslag gekregen van de huisarts, niks niks

Ik heb vervolgens aan de telefoon gevraagd of het dan niet verstandig is om naar een gynacoloog te gaan omdat dit toch niet helemaal normaal ik. Mijn huisarts vindt dit niet nodig want ik slik pas 2 maanden een nieuwe pil deze moet nog inwerken?? Nou het wordt er niet beter op hoor.. ;(

Ik zou graag jullie mening horen hierover want ik kan op dit moment niet meer rekenen op me eigen lichaam.
Voordat ik het weet begint het weer, terwijl niet eens iets geks doe.

Alvast bedankt :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:18

Nou ik weet t even echt niet meer.. misschien hebben jullie advies. Ik bel sowieso morgen de dokter op voor advies.
Sinds 5 jaar slik ik de pil. altijd Microgynon 30, tot deze vervangen werd door Stediril 30.. dacht daar nooit veranderingen aan te merken.. Weet ook niet hoe lang ik al overgestapt ben (weet ik over een uur :P)
maar ik merk sinds 3 kwart jaar dat ik enorme stemmingswisselingen heb, geen zin meer in seks, futloos.. heb enorm veel ervaringen op internet gelezen over deze verandering van merken.. en hoop dat ik datgene nu ook de schuld kan geven..
Ik heb besloten op advies van mijn vriend :P om vandaag te stoppen met de pil. Een maandje niks- en veilige sex. En in de tussentijd besluiten hoe ik verder ga.. spiraal? andere pil? ik heb nog geen idee..
Het is een raar idee om te stoppen met de pil, het is namelijk al 5 jaar iets wat je dagelijks inneemt, zonder je er eigenlijk bij na denkt..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:27

Met de Nuvaring had ik helemaal geen last van bijwerkingen dus misschien nog een optie voor na het ontpillen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:34

@natas-joy, ik zou toch nog even volhouden met deze nieuwe pil, je lichaam moet er echt nog aan wennen en zeker als je meteen begonnen bent met doorslikken (meen ik op te maken uit je verhaal) kan het nog langer duren. Dus wacht eerst nog 2 strips om te zien of het beter wordt voordat je andere opties gaat proberen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:35

natas_joy: Ik heb ook een paar maanden last van doorbraakbloedingen gehad (ik slik ook meestal twee maanden door). Ben daarna op een zwaardere pil overgestapt en het was opgelost. Voor zover ik weet is het (tenzij uitzonderlijk) niets ernstig. Maar het is wel ontzettend vervelend. Denk dat een bezoekje aan de gynaecoloog in elk geval geen kwaad kan. Meestal wordt echter wel geadviseerd zo'n drie maanden af te wachten als je met een nieuwe pil begonnen bent, om te kijken hoe het evolueert. Ik zou het dus nog even aankijken.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:37

Ook hier gaat de anticonceptie-hel verder... :+

Jaja, voor mijn inmiddels de hel...
Op mijn 16de begonnen met de pil, Microgynon 30. Ondanks dat ik echt een ziekelijk secure inneemster was werd ik toch zwanger op mijn 20ste. Dat kindje heb ik gehouden en heb nu ook een geweldig zoontje. Na de zwangerschap en geboorte ben ik weer verder gegaan met de pil, artsen gooide het toch op niet goed genoeg ingenomen. Met de vader van de kleine en mij ging het steeds minder (zwak uitgedrukt) en zijn we uit elkaar gegaan. Als soort van vergeldingsactie had hij een groepsverkrachting geregeld. Ziek van verdriet heb ik toen naast de pil die ik al innam ook nog een Morning After genomen. Toch was ik zwanger. Ik heb een abortus laten uitvoeren. Ook is er toen gelijk een koperspiraal geplaatst. 2 jaar later was ik weer zwanger terwijl dat spiraal 2 maanden voor de bevruchting nog was gecontroleerd was en volgens de arts 'perfect' zat...
Nu is de kleinste hier ook inmiddels geboren en zit ik met m'n handen in het haar. Hormonen reageer ik heel slecht op (lijk een draak met 41 hoofden en ben ook nog eens vals 0:-)), We hebben nu toch een mirena-spiraal geprobeerd 6 weken geleden maar mevrouw draak is nog steeds goed aanwezig en ook heb ik nu al 6 weken achter elkaar last van bloedverlies... Dat is het dus nog steeds niet...

Nu woensdag weer een afspraak om de mirena te verwijderen... maar de vraag is en blijft wat nu?
Hormonen gaat niet, er valt niet met mij samen te leven en zelf kan ik op die momenten zelfs niet met mijzelf om.
Koperspiraal, ja, heb ik gehad, ik was zwanger ondanks dat dat ding goed zat... elke week een controle is ook geen doen...
Sterilisatie willen ze niet gezien ik te jong ben...

Nog iemand hier die een oplossing weet?

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:48

Hvelreki schreef:
natas_joy: Ik heb ook een paar maanden last van doorbraakbloedingen gehad (ik slik ook meestal twee maanden door). Ben daarna op een zwaardere pil overgestapt en het was opgelost. Voor zover ik weet is het (tenzij uitzonderlijk) niets ernstig. Maar het is wel ontzettend vervelend. Denk dat een bezoekje aan de gynaecoloog in elk geval geen kwaad kan. Meestal wordt echter wel geadviseerd zo'n drie maanden af te wachten als je met een nieuwe pil begonnen bent, om te kijken hoe het evolueert. Ik zou het dus nog even aankijken.

Bedankt voor de tips InekeH87 en Hvelreki
Ik denk ook wel even dat het beter is om aan te kijken hoe het verder gaat en als ik dan wéér een tussenbloeding krijg dat ik dan echt actie onderneem en een afspraak maak met de gynacoloog.
Het is gewoon ontzettend vervelend omdat je nooit weet wanneer het komt en waarom dan..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:55

Ik heb het gevoel dat ik deze maand ongesteld wordt, naja mijn lichaam laat me vaker in de steek.
heb een jaar de prikpil gehad en nu 1 1/2 jaar gestopt, zonder dat ik ongesteld ben geweest.
nu heb ik de laatste tijd lees 10 dagen ong. last van buikkrampen onder mijn navel en stemmingswisselingen.
heb ook steeds vaker hoofdpijn enzo...
zou het dan eindelijk ???

ik ga me er niet op verheugen, denk gewoon ach waarschijnlijk niet, maar als het wel zo is dan spring ik van de daken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:43

Nou kunnen we samen in spanning zitten want ik reken er ook niet op maar ben mogelijk zwanger :D

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:25

Hoi, even een vraagje.
Mijn vriend en ik willen het binnenkort weer doen, maar de laatste x dat we t deden (met condoom) had hij later last van bultjes op zijn *.. denken allergisch ofzo. Ik was zijn eerste en hij mijne, ook ben ik aan de pil.
Kunnen wij t nu zonder doen zonder een soa te krijgen?