Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:31

Citaat:
Ik meld me ook weer eens, poging nummer 7236434673 om te stoppen.

En ,ga je het nu anders dan de vorige keren aanpakken Betteke?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:52

Weet je dat ik totaal géén behoefte heb om te roken :n . Ze mogen me er eentje aanbieden, maar ik mot m niet hoor.
Pak wel een pil _O- hahaha.
Dat slecht slapen heb ik ook last van. Nooit gehad, maar nu ik gestopt ben met roken wordt ik echt wakker s'nachts en kom
heel moeilijk weer in slaap. En als de wekker dan afgaat om 6:45, au au au :O

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:25

Ik zit weer aan de Champix. Probleem bij mij is dat ik ga roken zodra het gezellig is, en ik vind het al snel gezellig. :o

050206051012

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:38

Ben ik even blij met een ongelofelijk saai en ongezellig leven! Pfoe!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:05

Citaat:
Ben ik even blij met een ongelofelijk saai en ongezellig leven! Pfoe!

*proest* ja, hier precies hetzelfde boooring :O

Een kennis van me probeerde te stoppen met behulp van champix maar dat lukte niet,
halverwege de sigaret werd hij even ongemakkelijk, maar daarna ging het weer prima :D

Het moet in je hoofd zitten ,je moet echt willen en ervan overtuigd zijn dat je moet stoppen -NU- anders lukt het nooit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:14

De anti-rook miep waar ik kwam zei: 'alles werkt, zolang je er maar in gelooft'.
Geloof je niet in Champix, dan werkt het ook niet. Je moet stoppen met roken omdat je het wilt, niet omdat je het moet. Je moet erachter staan.

*Gaat voor de spiegel staan, herhaalt deze woorden en probeert zichzelf te overtuigen*

Nou ja, de theorie is enorm makkelijk natuurlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:14

Ik ga +:)+ :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:22

De theorie ben ik ook heel goed in. Nu de praktijk nog. :7

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:50

Citaat:
Je moet stoppen met roken omdat je het wilt, niet omdat je het moet. Je moet erachter staan.

Ik ben ervan overtuigd dat je niet goed bezig bent als je denkt ;
Mwahh , ik wil wel stoppen met roken, maar het moet niet natuurlijk.

Als je denkt dat je MOET , want .... vul maar in , je longen , je hart of je algemene gezondheid ,
je portemonnee ga maar door.
Dan heb je veel meer kans dat het lukt. Vroeger begon ik al te beven bij de gedachte tot stoppen
en dat lukte ook vast niet.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:12

Haai!

Nieuwe stoppers, welkom & veel succes!

Ik ben van mening dat je moet WILLEN.... Want moeten ivm hart, longen, gezondheid e.d is wel een goeie reden, maar hoeveel mensen die moeten stoppen ivm gezondheid roken er dóór? Ze moeten wel stoppen, maar willen het eigenlijk niet!

Ik MOET niet stoppen ivm met mijn gezondheid, althans het is wel beter voor me, maar ik heb nu nog geen gezondheids klachten! Ik WIL stoppen, omdat ik het een smerige gewoonte vind & het niet goed voor me is!
Ik denk.... stoppen zit 'm in het willen stoppen! Ik zit nu op 2 maanden en 7 dagen. Lig ziek op bed, dus dan ook totaaaaal geen behoefte aan een peukkie! En is ook nogeens goed voor die paar kg die eraf moeten! ;) Laa nog over snoeptomaatjes, goed idee zeg... Toch iets te snaaien, wat ook nogeens goed voor je is! In elk geval beter dan die pot paaseitjes die hier op de salontafel naar me staat te lachen! :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:09

Jajaja, dat weet ik ook allemaal wel en ik WIL ook stoppen, alleen heb ik geregeld een zwak momentje. :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:17

Citaat:
Ik MOET niet stoppen ivm met mijn gezondheid, althans het is wel beter voor me, maar ik heb nu nog geen gezondheids klachten!

Citaat:
Ik WIL stoppen, omdat ik het een smerige gewoonte vind & het niet goed voor me is!

Ja als je goed leest zeg je dus precies hetzelfde als ik.
Omdat je WIL Moet je wel

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:02

Ik ben gestopt met de 'ik móet niets'-gedachte, want ik hou niet zo van moeten en ik doe graag dingen die niet mogen :D Daarom heb ik mezelf geprobeerd te overtuigen dat ik het wil, maar goed... al met al dóe ik het, vrijwillig of onder druk :D
Het is het ideaalplaatje van de longarts en ik hou ervan om mensen te pleasen. Dan maar. Ofzo. Denk ik. Zo ongeveer. Kan mij het schelen. Het blijft gewoon ach!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:34

Ik ben gestopt omdat ik het ZELF WIL , omat IK het strontbeu ben die peuken, niet omdat iemand anders zei dat ik MOEST stoppen!
Het is mijn lijf, mijn leven en IK bepaal of ik rook of niet :j . En nu beslis IK dat ik WIL stoppen dus doe ik dat ook :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:10

Moeten kan ik ook slecht tegen. Krijg ik jeuk enzo. Ik weet uit eerdere stopervaringen dat ik me gewoon na een paar dagen al een stuk lekkerder voel. Waarom ik dan toch af en toe weer teruggrijp naar de sigaret is me een raadsel. De eerste is zum :r en dan is het een kwestie van ff doorbijten en doen alsof je het lekker vindt of zo? :?

Het zou weleens een verslaving kunnen zijn. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:13

hier ook allergisch voor moeten :')
*schud handjes met diaan en betteke*
en ik hou ook erg van gezelligheid :+

maar ik wil het echt zooo graag dit keer het stoppen dat het echt tot nog toe een eitje is :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:19

suze_ schreef:
hier ook allergisch voor moeten :')
*schud handjes met diaan en betteke*
en ik hou ook erg van gezelligheid :+

maar ik wil het echt zooo graag dit keer het stoppen dat het echt tot nog toe een eitje is :D

Maar dat is het hé, het zoooooo graag ZELF willen stoppen. Dan gaat het je ook écht gewoon lukken :j .
je moet er 100% achter staan en dan is het een eitje :D hahaha. Klinkt zo lekker makkelijk, maar eigenlijk
is het dat ook. Die knop om en gaan hahaha.
Tuurlijk zijn er de moeilijke momenten, maar als je het écht wil, dan lukt het je en dat gaan we dus ook met z'n allen gewoon ff doen hé! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:31

:j +:)+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:33

Ik vind het ook heel erg meevallen, maar heb soms nog wel een zwak moment. Maar goed, gaat wel over.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:48

Ik ben echt nog iedere dag zo blij dat ik nu een maand en 9 dagen ben gestopt, en heb ook echt totaal geen moeite meer! Tuurlijk denk ik er nog wel is aan maar dat blijft denk altijd.. En ook ik ben na een week stoppen gelijk keihard aan de lijn gegaan, want ik wil gewoon strak en dun de zomer :-) en zonder peuken natuurlijk.. Morgenochtend weer wegen maar was zo ie zo al 2kg kwijt. Morgen na 2,5 week niet wegen gaan we weer staan :-)
Dus als je echt de knop om kan zetten om te stoppen met roken, kan je dat ook met eten :-)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:50

Ach moeten of willen..... Wat onze drive ook is, het (dit keer wel) volhouden daar gaat het om!

Maar en stoppen met roken & lijnen wordt wel gezegd is extra moeilijk.... Vind het knap dat je t doet zo relatief gelijktijdig! Doe zelf ook een poging, maar kwa niet roken gaat het beter dan, qua lijnen!
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 13-03-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:51

Wat eten betreft ben ik nog een tandje zwakker dan met roken. Ik heb alleen een AAN-knop qua eten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:04

ik vergeet vaak te eten :+ das dus handig.
soms niet :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:03

Quellian schreef:
Moe ben ik altijd :D
Maar ik viel ook altijd als een blok in slaap, maar dat is dus eventjes anders geweest. Nu gaat het al wel weer een paar dagen prima :j

En nog steeds zin in die roze koeken hè, hahahaha!!

Ze waren bij de Appie in de bonus, mini roze koeken. ik moest nog aan je denken _O- _O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:05

Betteke schreef:
Ik meld me ook weer eens, poging nummer 7236434673 om te stoppen. :+

_O- _O- _O-

Deze keer zijn we samen slachtoffer Bef :D