[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:58

Ja maar gezond is het ook niet echt :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:59

Ligt eraan wat voor brood je eet :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:45

SSDesign schreef:
Hmm jammie tartaartjes. Goed om te horen, misschien dat ik die ook maar koop straks bij de C1000.

Heb net trouwens 2 boterhammen (wel bruin helaas) met oude kaas gegeten :) Beter dan hagelslag hihi.

Nou, dat weet ik nog eens niet. Heb wel eens gehoord dat een broodje met oude kaas, net zo slecht is als een broodje kroket.
Weet niet of iemand hier meer over weet?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:40

chipieke schreef:
Ik was deze week weeg 0.9 kilo af, goed voor een totaal van 43.5 kilo :D

Moet echter dringend leren minderen met boterhammen grr...

amai, respect :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:05

Natuurlijk niet, kaas zit voedingsstoffen in waar je lichaam wat mee kan. En daarbij zitten in kaas veel eiwitten dus krijg je ook een voller gevoel er van waardoor je dus minder eet.. maar ja, feit is en blijft dat er veel calorieën zit in kaas.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:21

Rebeccaa schreef:
Natuurlijk niet, kaas zit voedingsstoffen in waar je lichaam wat mee kan. En daarbij zitten in kaas veel eiwitten dus krijg je ook een voller gevoel er van waardoor je dus minder eet.. maar ja, feit is en blijft dat er veel calorieën zit in kaas.

En heel veel vet in oude kaas, wat natuurlijk ook in een kroket zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:24

Maar vet is helemaal niet zo slecht.. snap niet waarom mensen altijd zo anti-vet zijn.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:28

Zo ik kom net van de weegschaal..

-0,8!

Dat betekend dat ik nu een totaal van -4,2 kilo heb in 3 weken!!
De omvang van me boven benen is 2 cm minder en bij mijn heupen 1 cm minder..

Dit geeft zo'n goed gevoel he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:29

Ik had trouwens woensdag op training 6.5 kilometer in één stuk achter elkaar hardgelopen! We hadden op het veld grote driehoek neergezet, van 1-2 moest je joggen, van 2-3 moest je rennen en van 3-1 moest je sprinten (niet op je hardst, maar wel op hoog tempo). Dat moesten we 12x doen en dat was 6.5 kilometer :D Verder moesten we daarna nog een minuut of 5 joggen en daarna nog een sprint van 80 meter op je absolute top tempo. Heel fijn! Was daarna helemaal niet echt heel erg moe, alleen m'n benen waren net kauwgom :+. Oh en voor die driehoek hadden we ook nog een kwartiertje of zo wat opwarm oefeningen gedaan dus daarmee hebben we ook nog wel een stuk gelopen! :)

En eergisteren heb ik denk ik zo'n 2.5e kilometer gelopen. Niet zo heel veel - maar wel weer in één stuk achter elkaar en op redelijk hoog tempo. Is ook gelijk mijn slechte eigenschap, ik ben een sprinter. :') En ik wil dit gaan uitbouwen naar iets meer een duurloper want ik wil met sporten graag terug op het middenveld. Dus ik ga vanmiddag met een vriendin 5 kilometer door het bos lopen! Goed om de calorietjes te verbranden, want ik heb woensdag weer zo'n training als vorige week en dan gaan we een stapje ophogen :)). Uiteindelijk wilt hij misschien zelfs naar 20(!) keer die driehoek lopen. Dat is 10 kilometer haha, maar wel heeeeel gaaf als ik dat vol kan houden!

Gefeliciteerd Ladyloe! Netjes, al bijna 5 kilo in totaal er af dus.. *\o/*

Ik ben sinds ik bezig ben zo'n 3 kilo kwijt. Nog 3 kilo en ik ben wel tevreden!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:39

SSDesign schreef:

Gelukkig heel donkerbruin brood :D Maar toch, ik moet écht leren die boterham voor mijn avondeten te negeren :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:40

sympie schreef:
chipieke schreef:
Ik was deze week weeg 0.9 kilo af, goed voor een totaal van 43.5 kilo :D

Moet echter dringend leren minderen met boterhammen grr...

amai, respect :D

Bedankt :D Nog 16.5 kilo te gaan en nadien met heel veel geluk en moeite nog eens 10 :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:52

Super bezig iedereen!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:11

SSDesign schreef:
Hmm jammie tartaartjes. Goed om te horen, misschien dat ik die ook maar koop straks bij de C1000.

Heb net trouwens 2 boterhammen (wel bruin helaas) met oude kaas gegeten :) Beter dan hagelslag hihi.

Dat vraag ik me af.... ik denk dat kaas misschien nog wel slechter is dan een beetje hagelslag!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:30

chipieke schreef:
SSDesign schreef:

Gelukkig heel donkerbruin brood :D Maar toch, ik moet écht leren die boterham voor mijn avondeten te negeren :')

Let erop dat donkerbruin niet altijd volkoren is. Tegenwoordig zijn er leuke trucjes om lekker te manipuleren.

Ik vind kaas wel beter dan hagelslag. Waarom? Ik kijk nu niet zo zeer naar het vetgehalte (ja, kaas is nou eenmaal vet), maar inderdaad naar de eiwitten. Eiwitten geven een vol gevoel. In kaas zitten behoorlijk wat eiwitten die ik niet in hagelslag kan vinden. Ik ben niet te zwaar (67 kg en 1.80 lang), maar ik wil vooral een gezondere leefstijl. En ik vind een verzadigd gevoel bij een gezondere leefstijl passen, omdat je minder snel de neiging hebt om weer wat te gaan eten. Maar dat is mijn kijk hierop. Heb overigens vaak genoeg gehoord van de vergelijking van een broodje kroket en een broodje kaas (is wel eens onderzocht op de universiteit waar ik studeer), maar dat is wel erg oppervlakkig en kort door de bocht. Het ligt er aan wat voor kaas, wat voor brood etc.

Heb net de caloriechecker ingevuld en kom vandaag uit op 1400 kcal... Dat vind ik netjes, wil het zeker niet minder hebben. En verder een totale hoeveelheid vet van 53 gram (verzadigd vet 20 gram).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:34

Kennen jullie deze site overigens al: http://nevo-online.rivm.nl/ ?

Heb even hagelslag (puur, eet geen melkhagelslag) en kaas (30+, die blijk ik te hebben zie ik net) vergeleken.

Hagelslag per 100 gram
449 kcal
5.8 gram eiwitten
68.2 gram koolhydraten
15.3 gram vet
6.6 gram voedingsvezel (hier valt overigens ook wel over te zeggen dat het een redelijk verzadigd gevoel kan hebben)

Kaas 30+ per 100 gram
282 kcal
29.0 gram eiwitten
0.0 gram koolhydraten (die krijg ik wel binnen na het eten van wat fruit)
18.0 gram vet

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:18

Mijn donkerbruine brood vult heel goed :j

Met 3 sneetjes heb ik genoeg terwijl ik van 'goedekoop bruin brood'
6 sneetjes kan eten zonder een vol gevoel te hebben.

Dus ik denk dat ik een 'veilig' donkerbruin brood heb :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:03

De mate van bruinheid zegt inderdaad niet altijd iets over de inhoud. Belangrijk is dat je echt volkoren brood hebt en dat dit erbij vermeld staat, er zijn idd producten op de markt waarmee bakkers hun brood donkerder bruin kunnen maken.

Zo ik zit achter een heerlijk vers bruin pistoletje met Philadelphia light (paprika/kruiden smaak) met kipfilet, schijfjes komkommer en een beetje peper/zout :9

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:53

Klinkt erg lekker dat pistoletje.
Ik krijg er honger van.

Allemaal goed bezig hier.

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:03

Ook ik meld me! Al 3 weken bezig, vanochtend was er 2,6kg af. Gaat niet heel bijzonder hard, maarja 't begin is er. Puur omdat ik train voor wedstrijden, en wanneer ik vervolgens een filmpje terug zie ik alleen maar naar mijzelf kan kijken, hoe dik ik erop zit. Klinkt allemaal heel depressief; valt wel iets mee. Maar mn paard is 1.66 en toont ook niet heel groot ofzo, en ik blijkbaar wel :p

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:13

Mijn dag vandaag:

O: 2 boterhammen 1 met sandwichspread en 1 met filet american + sinaasappel + glas dubbel friss + water
L: 2 boterhammen met sandwichspread en filet american + appel + water
T: 2 rijstwafels met smeerkaas 20+ + stuk komkommer + water
A: macaroni + bakje yoghurt
T: miss thee ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:23

Ja en weet je wat je dan ziet op de weegschaal? Een lege maag. Als je iets later op de avond eet zie je mss 100 gram meer op de weegschaal 's ochtends, maar dat is helemaal niet aankomen of afvallen..

Overigens vind ik dat je echt ziek weinig eet. Maar goed. Moet jij weten.. ga je lekker van crashen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:24

Oh nou heb je je bericht verwijderd, jacquelien? :') Dan slaat mijn vooraande berichtje ook nergens meer op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:25

op wie reageer jij nou rebecca?

vandaar dat ik het niet begreep...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:27

Mijn dagmenu van vandaag
O; magere yoghurt met haverzemelen
L; 2 tartaartjes met ui in de contactgrill (zonder vet of olie)
D; kip!

Tussendoor heb ik wat surimi sticks op (stuk of 5)
verder teveel koffie en 2 koppen thee. Vanavond lekker een glas cola light!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:30

Op Jacquelien maar die heeft haar bericht verwijderd in de tussentijd dat ik aan het typen was, vandaar..

Je eet helemaal geen groenten? Of fruit?