[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:13

ik heb op
snack a jack chocolade
gangmaker
handje borrelnootjes

:') en dit binnen nog geen half uur

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:15

poeh :+ dat is best wel veel :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:18

achja.. hij is weer voorbij (mag ook wel na al die slechte dingen)
ga nu maar vechten met mijn paard.. daar heb ik geen eten staan :evaw:

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:36

_Lindsey schreef:
ik heb op
snack a jack chocolade
gangmaker
handje borrelnootjes

ja dat is wel veel :') nou ja ik heb ook wel is wat gedaan hoor!
van de week had ik om 8 uur mijn tussendoortje gehad. maar om 9 uur nog een handje japanse mix gehad :9
Gosh wat voelde ik me slecht!..

Nu belde een vriendin van mij. of ik zaterdag bleef slapen! ;) nou prima doen we! :D
Maar nu wil de kibbeling gaan eten. ;( en savonds toosjes op tafel zetten. ;( zelf is ze ook aan de lijn. maar ze houd het niet vol.
en ze vind dat ze in het weekend weer beloond mag worden...

maar ik ken mezelf als ik dat weer ga doen. valt het maandag op de weegschaal weer tegen. en dan gaat de motivatie weer weg. ;(
Nee ik dnek dat ik voet bij stuk ga houden en gewoon normaal moet gaan eten.
Ik zeg wel dat we carpatio moeten gaan eten of zo. ( als ze dat lust wat ze is nogal een zeur wat eten betreft ;) )

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:40

pluisje88 schreef:
was zaterdagmiddag, dus na het eten enzo terug op 85 kilo.. vanaf de 89. Zaterdag heel veel gedronken. Hou nog steeds vocht vast volgensmij. Ben nu 87,5 terwijl ik geen rare dingen gehad heb. eigenlijk zou het niet moeten kunnen

Iedereen valt af behalve ik |(

Bij mij is er ook nog niets vanaf op anderhalve week :(

Gewoon volhouden zekers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:43

Whoeeee!! Heb een toets gehaald! Dat betekent dat ik morgen de andere helft van mijn lievelingspizza mag, als avondeten (die had ik nog over van een paar weken geleden). :D :Y) Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje belonen he! :))

Net als tussendoortje een heerlijk bakje magere yoghurt gehad met een kiwi. :9

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:45

Haha, goed gedaan Wuis! Die pizza smaakt nu vast nog lekkerder als je er eerst voor gewerkt hebt :)

Vind dat eigenlijk wel een goed plan, lekker eten als beloning voor iets.

niet dat wat ik nu eet niet lekker is, maar ik bedoel vet + lekker :P

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:50

het lukt me niet me op de lijst te zetten ???

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:52

Haha, super Wuis !!

Mijn planning is helemaal veranderd _O- ik zou pannekoeken eten, maar ben niet thuis en vriendlief ook niet.. :P dus ik eet brood, of makkelijk.. lees patat :')
Daarentegen rijd ik zo twee paarden en houd ik me de dag al wel vrij strikt aan meer drinken letten op eten :o

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:54

_Lindsey schreef:
ik heb op
snack a jack chocolade
gangmaker
handje borrelnootjes

Troost je, bij mij is dat normaal een HELE zak borrelnootjes...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:57

pirouetje schreef:
_Lindsey schreef:
ik heb op
snack a jack chocolade
gangmaker
handje borrelnootjes

Troost je, bij mij is dat normaal een HELE zak borrelnootjes...

bij mij ook :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:00

amsterdam_30 schreef:
Mensen die het moeilijk volhouden vinden.. of lastig kunnen inschatten hoeveel ze op hebben.. http://www.caloriechecker.nl alles bijhouden. Werkt super!
Enne.. ik snap nog steeds niet waarom mensen hier vaak te weinig eten? Het is geen sport om te weinig te eten en zorgen dat je steeds minder eet...
Van meer en gezond eten val je uiteindelijk veeeeel beter af..

Sommigen hebben het gewoon niet door ;) Of zijn dit gewend. Zou misschien meer helpen als je ze een goed voorbeeld geeft? :o Ipv alleen maar zeggen dat het niet goed is.

(Niet aanvallend bedoeld ofzo, ik snap dat je het goed bedoelt)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:03

Mee eens we blijven positief en vallen elkaar niet af als er gezondigd is.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:08

Ik heb vandaag ook gezondigd :o Maar ik hoop dat ik vanavond kan sporten, zodat het wat minder erg is :))

Morgen ook weer 45 min met de hond wandelen! Ga dat toch wel 2/3x per week doen denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:09

Ik verheug me nu al zo op die halve pizza. :Y)

Des te meer omdat we vanavond niet echt superlekker eten. Rundvlees (van dat draadjesvlees -__- ), gekookte aardappels (bluh) en rode kool.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:20

ohw lekker draadjes vlees :D jam jam :P maar dan graag met hutspot :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:21

Oeh dat is wel lekker hoor :D Al hou ik niet zo van gekookte aardappels!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:24

pfff heb vandaag mijn steunzolen binnen gehad. mennnn wat een K*T dingen zijn dat zeg. mijn vorige waren veel fijner. heb er nog niet eens op gelopen maar heb nu al zere voeten. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:26

Dhani schreef:
ohw lekker draadjes vlees :D jam jam :P maar dan graag met hutspot :P

draadjesvlees :oo

:9

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:28

ik heb besloten vanavond kipkerrie met rijst te eten! ben even zat van aardappels en groente. :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:30

Draadjesvlees :~ :~

Ow ik heb zooooo'n lekkere power-nap gehad :+: Poezels om me heen (=extra warmte :)) ) en even oogjes dicht O:)

Net lekker appeltje met kaneel gegeten en 3 cracottes met dun smeerkaas, even een laagje omdat ik pas om 20.00 uur avond-eet :P
En heb vanmiddag m'n nieuwe lenzen opgehaald, dus die ook maar gelijk uitproberen!! *niets is vervelender dan zweet en een bril :') *

Nu omkleden. Even nieuwe shirtjes passen (Aktie sport hier had uitverkoop, heb 2 nieuwe sport-shirts gekocht echt hele leuke :D ) en dan spullen pakken en richting sportschool!
Wish me luck :')

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:42

hallo allemaal :D

aangezien ik denk dat er hier wel een paar experts zitten, zal ik hier even om wat tips vragen...
ik ben 18 jaar, bijna 1.80 en zo'n 73 kilo. opzich een prima gewicht.
mijn probleem is dat ik een echte snoepert ben. ik heb zooo onwijs vaak lekkere trek! ik kan zo in mijn eentje een zak chips naar binnen werken, avond eten opeten, en na het eten gewoon weer honger hebben.
eigenlijk dus continu trek in eten. nu heb ik gezien de rest van mijn familie erg sterk de aanleg om dik te worden. tot nu toe ben ik niet echt dik geweest, maar ik merk wel dat er steeds meer vetjes bij komen.
wat betreft het eten, heb ik nu tussen ontbijt en lunch een liga of zoiets, en dat helpt al aardig, maar dat stuk overbruggen van half 3 tot avond eten is een hel, en rond 10 uur savonds heb ik ook weer honger... (vaak eet ik dan dus ook nog een stuk fruit, maar ik heb dan twee tellen later wéér honger :+ ) iemand tips om die honger weg te nemen??

en probleem twee, ik heb altijd een hele platte buik gehad, en nu zit er onder me navel echt zo'n rond bolletje vet.. vind het echt verschrikkelijk.. dus echt een goede laag vet over de onderste buikspieren.. welke oefeningen zijn goed om die weg te krijgen?

en als laatste; hier heb ik al mijn hele leven last van, onwijs dikke boven benen. ik ben nog steeds opzoek naar DE oplossing/ DE oefening om dat weg te krijgen. als ik ga zitten, word de omvang wel 2 keer zo groot. dan zullen jullie denken, dat heeft iedereen, maar bij mij is het zoo erg. veel broeken kom ik niet in, omdat me bovenbenen dik zijn. daarnaast gaan onwijs veel broeken bij mijn kruis kapot omdat met boven dus zo tegen elkaar aan schuren. me kuiten zijn juist weer heel dun, dus ben echt opzoek naar de juiste oefeningen voor me bovenbenen, en dus echt dat stukje buik onder me navel :))

info kan ik niet inwinnen bij een sportinstructeur, want ik ga niet naar de sportschool want ik loop liever zelf hard, of gebruik een paar van de sportdingen die we thuis hebben staan. ( steps, buikspier-apparaat ( alleen hogere buikspieren ), een fiets en nog wat dingen ). dus ik hoop dat iemands hier DE tips heeft die mij kunnen helpen. ik weet ik ben nu niet te dik, maar ik weet dat als ik zo blijf doorgaan dat ik grote kans heb om dat wel te worden gezien de aanleg die ik daarvoor( hele familie) heb. en dat wil ik natuurlijk niet.

dus wie o wie kan mij helpen ? :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:54

Patriciavt schreef:
Jaime, wat ik me afvraag he, met al die lekkere taarten die je maakt, kan je ervan af blijven? O:)

Haha ja makkelijk :) Vandaag nog aan t bakken geweest.. en heb daar totaal geen moeite mee.. enige wat ik wel 'moet' is proeven of bepaalde vullingen op smaak zijn.. daar kan ik niet onderuit ik heb namelijk niet een proefpersoon aan mn zijde :+ en ik kan natuurlijk geen slappe hap of veel te zoete troep leveren..
Maar moet je eens voorstellen dat je een week lang elke dag n stuk taart neemt.. dan komt dat echt je strot uit hoor, ik kan geen taart meer zien iig :')

Yay! Ik word helemaal hongerig van al die lekkere dingen die hier voorbij komen :') Carpaccio yummie dat is echt mijn lievelingseten, verder vind ik garnalen ook echt heeeeeeeerlijk, maargoed dat zit er de komende tijd niet in.. Carpaccio (of hoe je dat ook schrijft) is heel mager :j ik vind dat zo lekker met zo'n dressing en pijnboompitten, maarja dat maakt het juist weer ongezonder.

Vandaag voor het eerst op de weegschaal gestaan, en ik schrok behoorlijk ( 63,1 kg !! ) ik merkte al wel dat mijn borsten de laatste tijd weer een stuk voller waren geworden, en mn bovenbenen weer wat dikker, maar had niet verwacht dat ik zoveel zou zijn aangekomen :') vind het nu dus ook wel belangrijk om wat kg kwijt te raken, ik wil naar 56 kg. Maar toch heb ik een beetje het idee dat onze weegschaal niet helemaal in orde meer is, ding is ook al een jaar of 15 oud geloof ik :') dus nog tips voor een goede weegschaal? eentje die ook het vetpercentage meet? Hoe werkt dat eigenlijk?

En dan nog 1 vraagje van mijn kant.. mijn moeder moet vanavond voor haar sonjadieet spinazie a la creme, maar dat lust ik gewoon echt niet.. nu zat ik te denken aan stoomgroenten; http://www.iglo.nl/upload/produkte/img_635.jpg is dat een verantwoorde keuze?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:59

@ Wonderworst, dat stukje vet wat jij beschrijf onder je navel dat zijn de 'vrouwlijke vormen' die je krijgt rond deze leeftijd, dus dat is redelijk normaal eigenlijk, als je dat toch weg wilt moet je zorgen dat je dat vet verbrand, want je buikspieren zitten eronder en niet erboven.. al moet ik zeggen dat veel mannen dat best sexy vinden hoor ;) k zelf vind zo'n strijkplank buik ook niet echt wat eigenlijk.. Ik ben zelf heel slank onder mn borsten, zo'n 65cm en heb ook wel zo'n buikje..
Wat betreft je bovenbenen en slanke kuiten, tja.. kdenk dat dat ook een beetje je bouw is, ik heb dat zelf ook, enige wat je kan doen is je bovenbenen strakker krijgen door je beenspieren te trainen waardoor het minder blubberig dik is zegmaar :+ maar ik heb zelf juist dat zodra ik mn benen train ze dikker worden omdat ik daar gewoon redelijk wat spiermassa heb..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:01

Ik snap je punt.. Hoopte juist dat dit goed overkwam maar kennelijk niet :o .
Daarom had ik juist die website erbij gezet.

Waarom ik dacht dat sommige mensen er een sport van maken (een enkeling hier maar hoor!!) van weinig eten.. is omdat er soms vol trots gepost wordt met een dagtotaal die bij een zieke kip nog hoger zou liggen :+ .
Misschien af en toe mijn eet-lijstjes erbij zetten?
Zal ik vanavond even doen van vandaag :D .

Even een positieve afsluiter dan :P :
Kom op mensen! Lekker sporten, gezond maar genoeg eten, ALS je dan zondigt: geniet ervan.. voel je niet schuldig.. en.. pak de draad gewoon weer op. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :j .

Nu gaat het afvallen bij mij nog wel redelijk hard, maar ik vraag mij af wanneer dat langzaam gaat worden? Iemand ervaringen? Wil liefst dus 15 kg eraf en zit te bedenken wat een mooie streefdatum is. Ben sinds 1 jan 4,5kg kwijt en moet dus nog een best aantal kilo's kwijt :o .

Succes allemaal!!!

Joonsel schreef:
amsterdam_30 schreef:
Mensen die het moeilijk volhouden vinden.. of lastig kunnen inschatten hoeveel ze op hebben.. http://www.caloriechecker.nl alles bijhouden. Werkt super!
Enne.. ik snap nog steeds niet waarom mensen hier vaak te weinig eten? Het is geen sport om te weinig te eten en zorgen dat je steeds minder eet...
Van meer en gezond eten val je uiteindelijk veeeeel beter af..

Sommigen hebben het gewoon niet door ;) Of zijn dit gewend. Zou misschien meer helpen als je ze een goed voorbeeld geeft? :o Ipv alleen maar zeggen dat het niet goed is.

(Niet aanvallend bedoeld ofzo, ik snap dat je het goed bedoelt)