Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:52

Ik heb vorige week weer nieuwe spulletjes gehaald omdat mijn huidje weer boos ging reageren op de cremes die ik nu een paar weken heb. Ben voor Normaderm gegaan van Vichy, en ik vind het wel heel lekket spul. Alleen de creme is iets te droog voor mijn gezicht, dus heb ik nog een andere creme van vichy die ik dan met elkaar meng. Gaat hier in ieder geval wel lekker!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:53

Fijn voor de huidjes die zo goed gaan! :D

Ik probeer het water drinken, groene thee drinken en veel fruit eten vast te houden, en er natuurlijk vanaf blijven, wat ik nogsteeds redelijk moeilijk vind. :o
Vooral korstjes krab ik er áltijd af, en daar komen weer littekentjes van.. en van de littekentjes die ik nu heb baal ik echt ontzettend.
Maar ik hoop dat door de zonnebank, het goede eten, veel water en groene thee drinken, eraf blijven en stomen met tea tree olie druppeltjes het beter word.
Stomen met tea tree ga ik gelijk doen als ik thuis ben. :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:39

Huid gaat weer K-U-T. Kan wel janken. Vind het zo afschuwelijk lelijk. :(

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:08

Gister was mijn gezicht echt niet om aan te zien, vandaag ietsje beter, maar nog steeds niet super ;(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:11

Blanket en nynke, balen.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:13

Hier ook poedersuiker :') Ik heb er zelfs een foto gemaakt omdat het gewoon echt zo erg is dat ik hoop dat ik dit toch nooit meer krijg -O-

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:20

Even wat opgezocht :)

Slecht voedsel
Chocolade, vlees, patat, etc zouden allemaal opwekkers zijn van puistjes en acné. Hoe ongezonder je eet, hoe meer je er krijgt. Ook een tekort aan vitaminen zou een reden zijn om meer acné te krijgen. Onzin! Het is dermatologisch getest dat het soort eten geen enkele invloed heeft op puistjes en acné. Wel kan het zijn dat iemand een allergie heeft en daarom meer puistjes krijgt bij het eten van speciaal voedsel

Clerasil (en andere producten)
De reclames op tv beweren allemaal dat het helpt, maar of dat ook zo is, moet je maar afwachten. Het bekende merk Clerasil bevat zeep en is daarom helemaal niet goed voor je acné. Dermatologen raden het zelfs af Clerasil te gebruiken. Met andere producten moet je ook goed oppassen. Kijk altijd bij de ingrediënten wat erin zit en vertrouw niet zomaar ieder product. Als er zeep inzit, dan werkt het sowieso al niet. Wanneer je een product wilt dat helpt, kun je beter bij de huisarts of een apotheek informeren. Dan krijg je tenminste een product dat ook daadwerkelijk werkt.

Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... stjes.html

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:30

Zie dit aan de onderkant van de pagina staan en heb meteen een potje aangeschaft.. http://www.pantothen.nl/ Reviews zijn veelbelovend.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:32

Blanket schreef:
Zie dit aan de onderkant van de pagina staan en heb meteen een potje aangeschaft.. http://www.pantothen.nl/ Reviews zijn veelbelovend.

Daar heb ik het ook over gehad, maar vind het wel behoorlijk prijzig := Ik probee rnog mijn moeder over te halen :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:32

Blanket schreef:

Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd.

Iedereen met een slecht huidje, succes :(:)
Bij mij gaat het nog steeds goed.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:40

Het is inderdaad duur, maar als het niet werkt binnen 90 dagen mag je het terugsturen en krijg je je geld terug (http://www.pantothen.nl/guarantee.html). En als het werkt is het natuurlijk voor mij persoonlijk onbetaalbaar. Zal julie op de hoogte houden! :D

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:55

Blanket, ben heel erg benieuwd! Inderdaad vind ik het ook erg prijzig, vrees dat ik dit geen eens hoef voor te stellen, lees net dat je met 1 potje maar één maand doet? Dan word het best een duur grapje.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:01

Ik ben ook benieuwd blanket! Ik heb het ook zien staan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:23

Ik ben ook benieuwd :j hopelijk gaat het voor je werken!

En toch denk ik dat je huid wel kunt reageren op bepaald voedsel, alleen ben ik van mening dat niet elke huid dit doet, en dat het verschilt per persoon in welke mate je huid dan reageert.
Vet voedsel, kaas en veel melk zie ik direct verschil op, dus dat eet ik niet. (Of amper)

En dat Clerasil niet werkt weet ik ook allang, dat heeft mijn zus toentertijd gebruikt en dat ging goed fout, hele huid kapot.

Ik wil wel een andere make-up remover.. Want ik heb het idee dat deze mijn huid af en toe een beetje uitdroogt.
En ik ga zo maar lekker hardlopen en daarna stomen met tea tree oil en douchen, hoop dat het een beetje werkt. :)
Zat er net alweer aan, korstjes weg te krabben :') oeps.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 08-05-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:25

Aylie van kruitvat huismerk heb je een hele fijne, super sensitive oid. Zit ook geen parfum in :) Hele fijne reiniger vind ik zelf! Voor mn mascara heb ik gewoon de olie

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:28

Oke dankje! :)
Is dat reinigingmelk, reinigingsgel, make-up remover of facewash? :o
Want ik heb nu een reinigingsgel van Nivea en die vind ik dus wat te veel uitdrogen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:47

Is een melk!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:36

Oke, zal er naar kijken. Dankje!

Heb wel hardgelopen maar niet gestoomd, alleen even gedouchd en nog ietwat aan m'n huid gezeten, maar niet erg.
Ga met een redelijk mooie huid slapen dus hoop dat ik er ook mee opsta. :P

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:37

Vervelend voor de slechte huidjes... Maar de moed niet laten zakken he! :)
Hopelijk werkt de pantothen Blanket!

Bij mij gaat het nog steeds op en af. Nu heeft mijn voorhoofd het weer zitten. En twee rode vlekjes naast mijn mond, maar ze vallen niet heel hard op. Mijn hals is maar mwaaah, maar die wordt wel terug egaal (positief denken :') ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:40

Mijn huid gaat eigenlijk niet slecht, maar heb wondjes/korstjes en bij mij kan dat genezen echt makkelijk 3 maanden duren.. En laat ik nu 3 hele opvallende korstjes hebben, buh. En over 1 of 2 maanden ga ik richting Canada naar mijn vriend om z'n familie en vrienden te ontmoeten.

buh buh buh.

:')

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:54

OP de reclame was nu iets nieuwe van Vichy.

Vraag me af als het door de hormonen komt wat er dan aan te doen is?
Als je verder geen allergie hebt en geen 'ongezonde' dingen eet.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:56

Anthea :(:)

Ik wil zo graag een goede huid.. Bwuh.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:58

mymy schreef:
OP de reclame was nu iets nieuwe van Vichy.

Vraag me af als het door de hormonen komt wat er dan aan te doen is?
Als je verder geen allergie hebt en geen 'ongezonde' dingen eet.

Er valt wel wat aan te doen maar denk niet dat het over gaat. Door de hormonen zullen die pukkeltjes toch iedere keer weer komen. Dat heb ik bijv. ook met mijn b12 injecties. Om de dag moet ik een zetten, daarna komen er altijd pukkeltjes bij. Het is meer de dagelijkse verzorging die er voor zorgt dat de huid redelijk blijft. En door naar de huidtherapeut of shs te gaan zorg je er voor dat de schade zo klein mogelijk blijft. Zo ben ik laatst met fruitzuur begonnen omdat mijn huid het te zwaar had. Het gaat nu wel redelijk, niet meer zoveel puistjes maar nog wel allemaal littekentjes en vlekjes in mijn gezicht. Door de behandelingen word de schade zo klein mogelijk gehouden. Zou ik niet gaan zou mijn huid er veel erger aan toe zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:00

Ik hoop dat al mijn littekentjes ooit nog wegtrekken.. Heb er vooral veel op m'n kin en boven m'n mond.
Maar pukkeltjes blijven komen door puberteit en hormonen, dus zal ik er ook nog wel aan blijven zitten.. Al probeer ik het niet.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:07

Ach, heb enorm veel littekentjes op mijn gezicht en rug. Ook gewoon enorm verwijde poriën, maar dat boeit me allemaal niet echt. Met wat foundation is het toch wel weg te werken.

Ik ben ongesteld geweest en gelijk is mijn huid weer enorm rustig, heerlijk!