Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:16

oh ja, ik heb vanavond besloten dat ik echt andere hardloop schoenen wil! Voelde mijn scheen toch weer in het begin :=
En dat terwijl ik weken niet heb gelopen.. ga toch eens kijken of daar wat aan te doen is.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:49

@Marielle, Ik vind Angela echt een heel mooi voorbeeld van doorzettingsvermogen dat het allemaal écht kan! :j Veel respect voor haar en de wijze waarop ze doorzet en doorgezet heeft! :)
Ik kon in het begin met gemak het schema aan. Mijn fout lag hem dat ik te fanatiek was en te snel van start ging. Discipline is het toverwoord!

p.s. ik heb het gevoel dat ik je hier wel eens eerder gezien heb... Ik wee tniet of het klopt, maar je accountnaam komt me bekend voor :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:04

Extra respect natuurlijk voor de mensen die het vaak moeilijk hebben gehad en die veel afgevallen zijn!
Ik wil echt voor mezelf wat fitter worden, ben ook een ongezonde/slechte eter en drink teveel energydrink maar echt te dik ben ik (nog) niet.
Ik zal wel wat meer gaan lezen, kijken wat iedereen hier al bereikt heeft. :)

Ik kan me niet voorstellen dat je me in dit topic gezien hebt eigenlijk..of bedoel je gewoon op Bokt? :)

I_Nicky_I

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:34

@Lauralarissa Sterkte zal een lastige periode zijn!

@MB echt knap zeg 11 km is echt heftig :)

@Marielle_93 Welkom, ik ben zelf eerst begonnen met STR is erg motiverend! Helaas ben ik daar door tijd gebrek een tijd geleden mee gestopt. Nu loop ik met de runningcoach van Renate Wennemars loopt erg lekker moet ik zeggen.

Vanavond ga ik weer lekker lopen lesje 7.. maar dan wel in de sportschool dan kan ik meteen de spiertjes trainen :).

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:28

Net terug van lesje 5, daarna nog even wat oefeningen op de wii voor het bovenlichaam gedaan en verder de kraan leeggedronken. Zo maar even douchen.

Lauralarissa, sterkte! :(:)

Rosa, goed bezig weer!!! Lesje 11 is die interval les, die vond ik NIET fijn :n

Mirkim, rustig aan opbouwen :j weet 't, is moeilijk :o

MB, goed gedaan, 11 km, knap hoor!

Debs en Marielle, welkom! S2R met Evy of Running Coach met Renate zijn prima om mee te beginnen :j Loop nu zelf een jaartje met diverse onderbrekingen maar het is super motiverend en ook verslavend ;)

Nicky, is dat niet veel makkelijker? Lopen op de loopband ipv buiten op straat/gras/beton etc?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:38

bom: ja ik weet t, de beruchte les 11 ;)
ik ga hem gewoon lopen en of ik het vol hou zie ik dan wel. Desnoods stop ik eerder of neem ik een extra rust moment en dan loop ik hem de keer daarop gewoon weer :)
Moet wel zeggen dat ik wel van interval hou :)
Het viel me gister echt mee hoe goed ik het vol kon houden, vond het jammer dat de les weer was afgelopen had nog wel een paar min door willen lopen :D

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:45

@Bommeke Ja het is zeker voor mij wel makkelijker ik heb nogal wat moeite met tempo aanhouden (wil steeds sneller) en mijn ademhaling onder controle houden. Op de band gaat dit natuurlijk wel makkelijker. Maar ik kan dan wel even meteen een stukje fitness meenemen dat vindt ik dan wel fijn.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:51

rosa, ik ben meer van de lange afstanden, ben net zo'n dieseltje die langzaam op gang komt ;)

Nick, je sjoemelt _O- nee hoor, als dat voor jou makkelijk is, lekker doen toch?! en die ademhaling, das een ramp bij mij, zodra ik ook maar denk aan ademhalen dan ben ik het ritme kwijt :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:54

ohhh bom.. .zo herkenbaar wbt die ademhaling!!!! Als ik eraan denken kan ik net zo goed stoppen. Het moet gewoon vanzelf gaan! :j

@ Marielle, dan moet ik je wss ergens anders op bokt tegen gekomen zijn ;) Sommige namen komt me dan ineens bekend voor..! :)

Toch wat last van mijn knietjes na gisteren.. Erg rot.. Vandaag maar even rustig aan doen: twee paarden rijden en kijken hoe snel mijn knieën zich herstellen...

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:57

Ik ben ook meer van de lange afstanden die 3x5 min was lekkerder dan de les die ik vandaag moet lopen waarschijnlijk.. we zien wel.

haha eigenlijk sjoemel ik wel hoop op deze manier eerst een beetje op te bouwen wil als ik wat langer kan lopen wel weer buiten lopen.
Eigenlijk zo gekomen omdat ik het anders zonde vindt dat ik dan niet naar de sportschool ga terwijl ik wel een abbo heb..

Jij lekker gelopen vandaag Bommeke?

Mirkim dat heb ik ook als ik eraan ga denken en erop let gaat het helemaal mis.. hijgen als een paard hihi

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:01

I_Nicky_I schreef:
Welkom debsoleino, wat doe jij precies een schema of?

Sorry voor mijn late reactie! :o
Ik loop nu 3x in de week, op maandag woensdag en vrijdag.
Ik heb gisteren ook gelopen maar ik had een beetje zware benen dus rustig aan gedaan! :D

Hahaha sorry voor mijn naam, ik heet eigelijk Debbie! :9

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:03

:j lopen ging lekker, had weer zo'n vakantiegevoel met het zonnetje en de zeilbootjes op het water 8-)

zit al uit te kijken naar les 6, eindelijk wat langer doorlopen *\o/*

deb, en hoeveel en hoever loop je dan op ma woe vrij? zijn niet schieuwnierig, willen gewoon alles weten :D :+

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:06

Meestal iets van 3km, ik heb van mezelf al een best goede conditie.(of mag ik dat niet zeggen? :+ )
Ik vind het meer gewoon lekker om even uit te waaien. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:07

Marrielle, welkom! :j

Ook ik had een conditie van een bankstel! :j Dus er is echt nog hoop! :D

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:08

@Deb, 3km dat is al behoorlijk toch hoe lang doe je daar gemiddeld over?

@Bommeke, dat mis ik dan weer in de sportschool :) totaal GEEN vakantie gevoel :) Les 6 is lekker ja. 7 weer minder denk ik hihi. Hele andere opbouw dan STR he!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:20

@ I_Nicky_I: Ik doe er ongeveer een kwartiertje over, niet zo heel lang. Maar dan loop ik aardig door hoor! :D
Over 2,5 week begint mijn opleiding op de politie academie dus een beetje conditie moet ik wel hebben! :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:09

@Deb, je moet dan inderdaad wel een beetje conditie hebben denk ik. Als je het goed opbouwt dan komt dat helemaal goed :)!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:41

mag ik me ook melden? Ik moet nog gaan beginnen en heb inmiddels een mail gestuurd naar de loopvereniging hier in de buurt, maar het zou natuurlijk gezellig zijn om nog iemand te vinden die met mij wil lopen.
Ik heb namelijk alleen totaal geen doorzettings vermogen :+
Wil graag gaan lopen om conditie op te bouwen en een paar kilo af te vallen, want de kilootjes vliegen er eerder aan dan af :+
Zijn er hier nog lopers uit de buurt van heerenveen?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:49

:wave: heb ik eindelijk s2r 1 uitgelopen, stop ik ermee door het warme weer .. :( dus moet het weer gaan oppakken .. ook zo zonde om er nu weer mee te stoppen !! grrr ..

welkom Eleionomae (kopieert, plakt :') )
ik kom uit leeuwarden, das redelijk in de buurt :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

Dreeetje schreef:
:wave: heb ik eindelijk s2r 1 uitgelopen, stop ik ermee door het warme weer .. :( dus moet het weer gaan oppakken .. ook zo zonde om er nu weer mee te stoppen !! grrr ..

welkom Eleionomae (kopieert, plakt :') )
ik kom uit leeuwarden, das redelijk in de buurt :j

Sorry voor de ingewikkelde naam, ik heet overigens in het normale leven Froukje, dus als dat makkelijker te typen is :P

lwd is indd wel in de buurt.
Ik heb mezelf zo ver gekregen dat ik zo ga eten en daarna na een halfuurtje eten laten zakken toch maar ga beginnen met les 1 van S2R :)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 22-07-10 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:53

@Eleionomae, welkom.. ik kom totaal niet uit de buurt. Leuk dat je het hardlopen gaat oppakken!

@Dreeetje, Zonde hoor.. ik had 1 nog niet uitgelopen toen gestopt zo jammer ik was echt erg teruggevallen. Hopelijk kan je het weer lekker oppakken :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:55

Lauralarissa: ik zit nou ook in een flutsituatie en als onze gevoelsn maar een beetje overeen komen krijg je van mij een heeeeele grote knuffel...

Ik ga vanavond toch even naar de hardloopvereniging. Ik zal wel lopen met een tempo van tralala, maar als ik maar bezig blijf, toch?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:02

Welkom Froukje! Die profielfoto van je he, is dat op de golfbaan in Heerenveen?

Woon zelf in Deventer maar heb familie in Heerenveen, komt me heel bekend voor dat schuurtje :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:04

Assepoetster schreef:
Welkom Froukje! Die profielfoto van je he, is dat op de golfbaan in Heerenveen?

Woon zelf in Deventer maar heb familie in Heerenveen, komt me heel bekend voor dat schuurtje :+

jaja dat is inderdaad in heerenveen! Dat je dat zo ziet haha :P
Ik heb les op de golfvereniging daar (momenteel niet, ik golf samen met paps en die is op vakantie en de instructeur ook) maar 20 augustus heb ik weer les :)

maar ik merk met golf ook wel als ik alle 9 holes loop en ik loop een beetje door dat ik dan echt een flut conditie heb :')

hoelang wachten jullie eigenlijk na het eten voor jullie gaan lopen?

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:12

Ik zou zeker een uurtje wachten. Ligt er vaak ook een beetje aan of je iets licht verteerbaar hebt gegeten.