De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:15

Ja ik dacht er net nog aan.. volgens mij heb ik het verkeerde woord gebruikt.. :o
Maar het is inderdaad 'internist'

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 00:10

Hoi Onassa , dat vind ik erg lief van je maar ik weet zelf ook niet waar ze precies ligt ja wel welk ziekenhuis maar niet de kamer want langskomen kan ze niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:08

Ik las laatst een stukje over bodytalk therapie, dat ging ook over bacteriele infecties...vond dat wel erg interessant.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:10

Ik denk dat bodytalk, kan werken als je al herstellende bent van de lyme...om de laatste puntjes op de i te zetten. Door een combui van acupunctuur, enyoga en triggerpointmassage wordt de harmonie in het lichaam hersteld. Dat doe ik eigenlijk nu ook al op gebied van ontgifting en het ondersteunen van de organen.

Echter het stukje over de bacteriele infectie,: leg het op je navel en door in en uit ademtechniek pak je de baterie aan binnen 3 tot 5 dagen aan......daar geloof ik niks van. Dan zou dus iedere lymepatient binnen 3 tot 5 dagen genezen kunnen zijn van de lymebacterie...als het zo goed zou werken dan werd nu al de deur plat gelopen. Ik hou er niet van als mensen zeggen dat je binnen zoveel tijd genezen bent, dat kun je namelijk nooit zeggen. De therapeut die ripe dat zij in 5 weken lymepatienten kon genezen, heeft nu ook een rechtszaak aan haar broek, want in meerdere gevallen was er sprake van oplichting en fraude en schending van privacygegevens.
Maar ik hoor graag als er een chronische lymepatient hierdoor helemaal genezen is en klachtenvrij is ook nog na 4 jaar. Maar die zullen we denk ik niet kunnen vinden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:13

Daar geloof ik ook niets van.
Het gevaar nu is als er meer aandacht aan besteed gaat worden dat er allerlei "therapeuten" op staan die zoveel moois beloven.
Maar in 5 dagen van chronische lyme af zijn....ik zou daar niet intrappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:51

Nee zo werkt het niet, als je het zo zegt, dan klinkt het ridicuul.

Voor de geïnteresseerden heb ik een adres in Waalwijk van een arts, iemand die dus gewoon echt universitair geschoold is.

Issy

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:34

http://www.innerned.org/bodytalk.html

Dit is de site waar men de cursussen geeft waarmee je in NL bodytalktherapie mag geven... scroll door naar beneden en bij de laatste onderwerpen zie je staan chronische virus en bacteriele infecties, hier staat toch echt binnen 3 tot 5 dagen.

Maar ik verneem graag waar jouw arts (wat voor een arts?) zijn opleiding voor bodytalk gevolgd heeft en wat zijn kijk is op het behandelen van een bacteriele infectie zoals lyme en co-infecties. Heeft hij een eigen website? Ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde, maar werd meteen skeptisch bij zo'n website waar iedereen de opleiding kan volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:05

Ik stuur je pb.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:39

Oke bedankt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 00:20

Hoi Onassa je mag de kaaert wel naar mij sturen dan stuur ik hem door voor angelica, dat kan ook. pb me maar.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:51

Heb ik gedaan ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:45

hey meiden, ik meld me hier weer even. mijn testen zijn binnen in 's hertogenbosch
heb idd borrelia,bartonella en HPU. de HPU gaan ze nu behandelen maar is erg zware medicatie waarvan ik erg veel bijwerkingen zal gaan krijgen. De borrelia willen ze nu niet behandelen omdat het nu zomer is en ik dan erg veel last zou hebben van het zonlicht.
het komt hier als een klap ;(

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:47

Chicaldi, vreselijk!
Naar wat voor arts ga je heen dan?
Ik zou naar een lyme arts gaan!!
Issy weet er wel erg veel over ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:53

ik ga naar de sint janskliniek in 's hertogenbosch naar dokter koolsbergen. Mensen uit mijn omgeving met lyme hebben erg goede ervaringen met haar!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:53

oke die ken ik niet...
Antibiotca helpt alleen niet

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:55

ik krijg vanalles,dieet weet ik het allemaal. Ze gaat het allemaal zwart op wit naar me doorsturen als ik dat rustig heb gelezen zal ik het hier plaatsen

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:57

oke ben wel benieuwd

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:08

Ik ga zodra ik weer thuis ben de dokter bellen over de mogelijkheid van lyme. :)

Ik loop nu ongeveer drie maanden rond met gewrichtsklachten die niet mis zijn; armen nauwelijks nog van nut, een theekopje is al te zwaar, knie-en die ongelooflijk veel pijn doen waardoor mijn geliefde sport hardlopen ook even op een laag pitje staan.
Het hele riedeltje al gehad; het is geen reuma, er zat niks in mijn bloed. Schildklier normaal, nieren normaal, geen leukemie (godzijdank).
Maarja, wat is het dan wel?
Ik werd nu verwezen naar de reumatoloog voor een gesprek over hoe om te gaan met gewrichtspijn, maar ik wil eigenlijk nog steeds antwoord. Tot ik afgelopen vrijdag bij een kennis in de trein zat, wie ik vertelde over mijn gewrichtsklachten, en die mij op het hard gedrukt heeft naar de HA terug te gaan voor een uitgebreidde lyme test. (hoewel ik hier lees dat die ook niet alles zijn)
Ik wist het niet zo, wat ik er van moest denken; de laatste teek die ik heb gehad was zes jaar terug, naar mijn weten. Maar de kennis vertelde me dat zijn vader pas na vijf jaar klachten kreeg.

Dus ik ga voor de zekerheid terug voor extra testen. Veel moeten slapen, gewrichtspijn, steken in de borst; dat moet gewoon meer zijn dan 'onverklaarbare gewrichtsklachten' en fymbromyalgie... denk ik dan. Want het komt wel erg overeen met lyme verschijnselen...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:43

@Chivaldi: Door lyme kun je HPU krijgen....het houdt voor 80% verband met elkaar. zie deze website: http://planetthrive.com/2010/04/hpukpu- ... nd-autism/

Dat je niet behandeld kan worden omdat de zon schijnt is klinklare onzin. Het is niet verstandig om doxycycline te nemen in de zomerperiode ivm verbrandingen maaar je Borrelia en Bartonella kun je juist heel goed behandelen met bijvoorbeeld: Riamet, metronidazol en azytromicine daarmee kun je gewoon in de zon, niet behandelen dan weet je zeker dat je straks doodziek bent met wellicht in een rolstoel. Eis een behandeling. Ook kun je ipv riamet, metronidazol en zytromicine bijvoorbeeld Samento, Banderol en Cumanda nemen volgens het Cowden protocol, Titi Koolsbergen kent deze protocollen ook, dus ik snap niet dat ze aangeeft dat je nu niet behandelt kan worden. Of moet je nog naar Titi toe, en heeft het ziekenhuis in Den Bosch dit gezegd?

@Roane, de huisarts heeft echter geen uitgebreide lymetest alleen de Elisatest en die mist 70 % van de lymepatienten en is dus een zeer onbetrouwbare test. ik adviseer je om bij prohealth de DNA bloekweek test te doen, zie www.prohealth.nl je kunt een formulier uitprinten en meenemen naar je huisarts deze moet hem stempelen anders krijg je het niet vergoed. Je krijgt een priksetje thuis gestuurd en je kan bij de dichtsbijzijnde prikpoli je bloed laten prikken. Vervolgens stuur je alles zelf naar prohealth in de bijgevoegde envelop toe. Duurt wel een week of 10 maar dan heb je wel goede kans dat er lyme gemeten wordt het is de meest betrouwbaarste test die er is. Met die huisarts en ziekenhuis Eisatest komt namelijk vaak uit dat je geen lyme hebt terwijl je het wel hebt.

meiden succes!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:51

hey dankjewel zeg! ik ben bij titi geweest en die heeft bloed afgenomen. er is lyme gevonden maar in mindere mate wat ik begreep dit is zeker erger geweest dit was de reden dat ze eerst de HPU wilde gaan behandelen en dan kijken of het nog nodig was lyme te behandelen. als ik het verkeerd zeg sorry ik kreeg zoveel info dat ik niet veel meer weet. zodra ik het zwart op wit heb wil ik het best naar je doorsturen hoor :) tis voor mij ook allemaal nieuw

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:31

Issy zou jij voor mij eens op een rijtje kunnen zetten wat ik nu het beste zou kunnen bestellen bij derooderoos?
Dus voor een chronische lyme patient die niet eerder behandelt is.
dan kan ik dat naar mijn behandelaar door sturen en geeft hij me een verwijzing zodat ik daar mag/.kan bestellen.
Ik zie steeds zoveel namen voorbij komen maar geen idee wat voor mij nu een goede start zou kunnen zijn?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:01

hahah onassa dat heb ik ook :P
Maar dat kan issy zeker :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:24

Dat zou hartstikke fijn zijn want voor mij is zij toch wel een enrome ervarings deskundige hoor :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:52

he wat ontzettend naar oor je chivaldi tis allemaal niet leuk voor je veel sterkte
chivaldi schreef:
hey meiden, ik meld me hier weer even. mijn testen zijn binnen in 's hertogenbosch
heb idd borrelia,bartonella en HPU. de HPU gaan ze nu behandelen maar is erg zware medicatie waarvan ik erg veel bijwerkingen zal gaan krijgen. De borrelia willen ze nu niet behandelen omdat het nu zomer is en ik dan erg veel last zou hebben van het zonlicht.
het komt hier als een klap ;(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:54

Ik vind het erg leuk dat sommige hier een kaartje willen sturen naar angelica terwijl ze er zelf ook mee te maken hebben, hulde.