[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:30

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wil weer met de pil beginnen. Ik ben de afgelopen dagen ongesteld geweest en ik heb zo'n onwijze last van mijn onderrug gehad (gelukkig heb ik wat zwaardere pillen voor mijn hoofd- en gewrichtspijn die ik kon slikken). Ook ben ik iedere keer een week voordat ik ongesteld word onwijs emotioneel. Ik moet echt om alles huilen. Als ik bijvoorbeeld de trein mis dan moet ik me echt inhouden om niet hysterisch te gaan huilen. Zodra ik ongesteld ben is dat weg. Een paar dagen voordat ik ongesteld word krijg ik last van acne. Eerder dat mijn huid weer een beetje tot rust is gekomen, begint de ellende weer opnieuw.
Een paar jaar geleden heb ik Stediril geslikt. Ik ben alleen toen aangekomen en op het laatst werkte die niet meer zo goed als in het begin. Ook had ik veel andere gezondheidsproblemen en ik hoopte dat door het stoppen met de pil dat dan wat beter zou gaan. Dat was niet zo, maar ik ben wel 10kg afgevallen na het stoppen.

Kan iemand mij een pil aanraden (of juist afraden)? Ik heb niet echt een meewerkende huisarts dus ik wil wel een beetje voorbereid zijn als ik langs ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:33

Ik neem op vrijdagavond mn laatste pil, en dan 7x niet: zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag niet, en dan zaterdag weer wel.

Mochti k op vrijdag weer beginnen heb ik namelijk ineens donderdag mn laatste pil. Dus dat is niet goed :n

lammie2701

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:45

nou ik ben afgelopen dinsdag begonnen met de merkloze microgynon 30 en wil er nu alweer vanaf... ben me toch een potje chagerijnig, agressief en mijn migraine speelt weer hevig op (dagelijks heftige aanvallen en tussendoor continu hoofdpijn)...
zou dit kunnen komen doordat implanon maar 1 hormoon bevat en microgynon 2? in implanon zit namelijk geen oestrogeen (of vergelijkbare stoffen) en in microgynon zit dat wel...

ik bel morgen in ieder geval mn huisarts en vraag hem om wat anders (andere pil of misschien nuvaring)...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:27

Lammie, ik heb na 5 dagen die neppe in de prullebak gegooid... Ik werd er zo beroerd van! Na aandringen bij de apotheek heb ik een formulier ondertekend dat ik de echte wil en waarom. Nu krijg ik de echte dus weer, ze moeten hem alleen bestellen voor mij.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:17

Mootje schreef:
Lammie, ik heb na 5 dagen die neppe in de prullebak gegooid... Ik werd er zo beroerd van! Na aandringen bij de apotheek heb ik een formulier ondertekend dat ik de echte wil en waarom. Nu krijg ik de echte dus weer, ze moeten hem alleen bestellen voor mij.

ik heb net de huisarts gebeld en kreeg de assistente aan de lijn en die schrok van mijn waslijst aan bijwerkingen, ze zou het in ieder geval overleggen met de arts en dan kan ik vanmiddag na 2 uur bellen voor mijn opties...

dus ben benieuwd wat hij ervan zegt...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:00

Ik ben afgelopen woensdag ook aan die merkloze begonnen, heb over het algemeen er geen last van, ben alleen steeds misselijk na het innemen tot ik de volgende ochtend wat gegeten heb. Is dat normaal? Vind het zelf wel een beetje vaag. Na alle verhalen op internet houd ik mezelf wel goed in de gaten wat stemming enz. betreft. Klinkt toch best heftig allemaal...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:03

Ann_moi schreef:
Ik ben afgelopen woensdag ook aan die merkloze begonnen, heb over het algemeen er geen last van, ben alleen steeds misselijk na het innemen tot ik de volgende ochtend wat gegeten heb. Is dat normaal? Vind het zelf wel een beetje vaag. Na alle verhalen op internet houd ik mezelf wel goed in de gaten wat stemming enz. betreft. Klinkt toch best heftig allemaal...

ik ben er ook elke ochtend misselijk van...of ik nu wel of niet gegeten heb maakt niks uit...
wat betreft die stemmingen: daar schrok ik enorm van dat het zo heftig was/is...ik herken(de) mezelf niet eens meer...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:42

Een paar pagina's terug stond ook dat iemand misselijk werd na het slikken, die is overgegaan naar 's morgens slikken, dan had ze er geen last van. Misschien iets om uit te proberen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:58

Yessy schreef:
Een paar pagina's terug stond ook dat iemand misselijk werd na het slikken, die is overgegaan naar 's morgens slikken, dan had ze er geen last van. Misschien iets om uit te proberen?

ik slik juist smorgens en na het ontbijt...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:00

Dan zou ik sowieso even kijken wat er gebeurt als je hem voor het ontbijt of 's avonds slikt. Mocht dat geen verbetering opleveren dan zou ik terug naar de HA gaan, want het is niet de bedoeling dat je er hele dagen misselijk van bent!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:44

heb bericht van de huisarts...moet in ieder geval deze strip afmaken, maar het liefst deze 3 strips en mocht het echt niet beter worden dan kan ik over naar de diane 35...ben er niet bepaald gelukkig mee...als ik chagrijnig en agressief ben reageer ik dat namelijk altijd af op mijn ouders en mijn vriend...en die laatste wil ik dat al helemaal niet aandoen...

voor de migraine heb ik weer een herhaling gekregen...zal volgende week dan wel weer nodig zijn, als dit zo door blijft gaan...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:49

Godzijdank, op bokt vind je toch echt alles he. :+
Ben sinds vorige week met m'n allereerste pil begonnen (deso 20), dus slik nu iets meer dan n week.
Tot zo ver geen enkele bijwerkingen ondervonden, alleen de laaste dagen zwellen m'n oogleden (en nu ook m'n gezicht heb ik het gevoel) op... Ben ook best wel moe en sinds vandaag ook droge / licht opgezwollen keel erbij en heel af en toe een graadje of 2 temperatuurverhoging... In de bijsluiter staat dat bijwerkingen zoals opzwelling in het gezicht, koorts en keelpijn kunnen optreden en dat in dat geval de dokter moet verwittigd worden... Maar moet mijn lichaam niet gewoon wennen aan al die hormonen? Moet ik nog even afwachten of moet ik gelijk even bellen? Gaat dat zwellen in m'n gezicht over? (want het is echt verschrikkelijk lastig) Hopelijk kunnen jullie me helpen. :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:50

Ik zou de dokter even bellen. Klinkt een beetje als een allergische reactie, kan gevaarlijk zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:53

Ik zou ook even bellen, ik heb nog nooit iemand over koorts en opgezwollen ogen/gezicht gehoord na pilgebruik :n

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:32

Moeder/vader sprak wel van gezwollen gezicht, maar dat was vooral met de pillen van vroeger. Zou normaal nu moeten verholpen zijn...
Mmm dus toch maar even vragen om te bellen morgen, zoals op de bijsluiter staat...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:04

Is het mogelijk dat door het doorslikken van de pil het langer duurt voor je ongesteld wordt ?
Het wil namelijk niet echt bij mij, wel is er enige smurrie aanwezig dat meestal de bloedingen voor gaat maar het wil niet echt doorzetten .

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:58

__Astrid schreef:
Godzijdank, op bokt vind je toch echt alles he. :+
Ben sinds vorige week met m'n allereerste pil begonnen (deso 20), dus slik nu iets meer dan n week.
Tot zo ver geen enkele bijwerkingen ondervonden, alleen de laaste dagen zwellen m'n oogleden (en nu ook m'n gezicht heb ik het gevoel) op... Ben ook best wel moe en sinds vandaag ook droge / licht opgezwollen keel erbij en heel af en toe een graadje of 2 temperatuurverhoging... In de bijsluiter staat dat bijwerkingen zoals opzwelling in het gezicht, koorts en keelpijn kunnen optreden en dat in dat geval de dokter moet verwittigd worden... Maar moet mijn lichaam niet gewoon wennen aan al die hormonen? Moet ik nog even afwachten of moet ik gelijk even bellen? Gaat dat zwellen in m'n gezicht over? (want het is echt verschrikkelijk lastig) Hopelijk kunnen jullie me helpen. :)

Ik wordt ook regelmatig wakker met een opgezwollen rood gezicht, waarschijnlijk ook door de pil. Ik denk altijd, ach gaat wel weer over..
Maar als je er last van hebt kun je uiteraard naar de dokter gaan.. Helemaal als je net begonnen bent zou het best een allegische reactie kunnen zijn! :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:18

moest vandaag de hechting laten verwijderen van het verwijderen van de implanon en vroeg gelijk of ik iets anders voor de migraine kon krijgen ivm dat mijn migraine medicijnen niet meer werken.
oorzaak dagelijkse aanvallen: de pil...nu kreeg ik van de huisarts 2 opties om de migraine te voorkomen:
1. het mirena spiraaltje (wil ik liever niet aangezien ie er met 2 a 2 1/2 jaar alweer uit zou moeten en ik heb daar niet zo'n fijn gevoel bij, waarom weet ik niet)
2. stoppen met de pil met daarop als gevolg dat ik zwanger zou kunnen raken (we willen wel kinderen, maar liever nu nog even niet)

voor nu heb ik voor de migraine andere medicijnen gekregen...

maar nu moet ik toch maar eens even goed gaan nadenken over de voors en tegens van de beide opties...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:46

En condoomgebruik was voor jou geen optie geloof ik toch?

Als je alle vormen van anticonceptie niets vindt en de wereld niet vergaat mocht je zwanger raken, zou ik denk ik de hele zooi aan 'natuurlijke' anticonceptie googlen en rustig afwachten tot het 'fout' gaat (lees: je zwanger bent). Dus cyclus uitzoeken zodat je weet wanneer je (wrs) vruchtbaar bent en dan even van je vriend afblijven, standaard zorgen dat 'ie niet in je komt etc.
Maargoed ik heb makkelijk praten met een mirena in m'n buik :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:48

Yessy, begrijp ik nu goed dat je een spiraaltje gebruikt?
Ik ben me aan het oriënteren om dat ik daar misschien naar wil overstappen als anticonceptiemiddel maar ik vraag me af of je hem in de praktijk voelt zitten . Zelf en bijvoorbeeld bij het vrijen etc.
En ik vind het inbrengen nog een beetje eng klinken maar een bevalling is nog erger denk ik dan maar :P ;) .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:49

Yessy schreef:
Sodeletuut schreef:
Huh nou ben ik wel een beetje in de war! Ik lees op de vorige pagina dat wanneer je bijvoorbeeld woensdag je laatste pil neemt, je dan de woensdag daarna weer moet beginnen. Ik begin altijd die donderdag. :=

Klopt helemaal, je stopt 7x24 uur. Als je op woensdagavond de laatste neemt, dan moet je dus de donderdag een week later de eerste van de nieuwe strip nemen :j

Oh gelukkig, dan klopt het dus wel. :) Dankje!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:53

Josien_ schreef:
Yessy, begrijp ik nu goed dat je een spiraaltje gebruikt?
Ik ben me aan het oriënteren om dat ik daar misschien naar wil overstappen als anticonceptiemiddel maar ik vraag me af of je hem in de praktijk voelt zitten . Zelf en bijvoorbeeld bij het vrijen etc.
En ik vind het inbrengen nog een beetje eng klinken maar een bevalling is nog erger denk ik dan maar :P ;) .

Als je linksonder op deze pagina bij 'zoek naar' mirena invult, krijg je heel veel reacties uit dit topic van gebruikers :)

Zelf weet ik eigenlijk niet goed hoe blij ik ermee ben. Het is supermakkelijk, je kan het niet vergeten, hoeft er niet aan te denken, redelijk regelmatige cyclus, weinig bloedverlies, weinig hormonen, etc. Maar daartegen heb ik er regelmatig redelijk tot veel last van in de vorm van buikpijn. Heb nu een paar keer een echo gehad maar het is niet echt duidelijk waar het door komt...
Plaatsen is vervelend, ik heb 2x30 sec zitten schreeuwen en toen de rest van de dag wat kramp gehad, maar voor 5 jaar geen gedoe was dat het meer dan waard :) Dat zei ik overigens al toen ik opstond van de stoel bij de gyn.
Ik had trouwens de eerste dagen echt het gevoel dat ik wist waar 'ie zat in m'n buik, maar volgens mij zat dat meer tussen m'n oren :+ Verder nooit last van dat ik het idee heb dat ik hem voel, volgens mij is dat ook onmogelijk als 'ie op z'n plek zit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:57

Yessy schreef:
En condoomgebruik was voor jou geen optie geloof ik toch?

Als je alle vormen van anticonceptie niets vindt en de wereld niet vergaat mocht je zwanger raken, zou ik denk ik de hele zooi aan 'natuurlijke' anticonceptie googlen en rustig afwachten tot het 'fout' gaat (lees: je zwanger bent). Dus cyclus uitzoeken zodat je weet wanneer je (wrs) vruchtbaar bent en dan even van je vriend afblijven, standaard zorgen dat 'ie niet in je komt etc.
Maargoed ik heb makkelijk praten met een mirena in m'n buik :+

vriendlief mag gerust aan de condooms hoor...en tjah wat kinderen betreft: we hadden liever nog 2 a 3 jaar gewacht...dus wat dat betreft zou het niet ideaal zijn (wonen in een 3 kamerappartement en financieel zou dat wel haalbaar moeten zijn, maar niet echt heel ruim snap je?)...maar ik denk dat het gewoon eens serieus babbelen wordt en alle opties gaan overwegen...
maar in 10 dagen tijd 9 migraine aanvallen krijgen is ook geen pretje...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:00

Dan zou ik gewoon een paar maandjes aan de condooms gaan, dan heeft je lichaam even rust en kunnen jullie samen bedenken wat de beste optie voor jou/jullie is :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:12

Yessy schreef:
Dan zou ik gewoon een paar maandjes aan de condooms gaan, dan heeft je lichaam even rust en kunnen jullie samen bedenken wat de beste optie voor jou/jullie is :)

tjah we gaan gewoon eens alle opties overwegen...