Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mootje schreef:Lammie, ik heb na 5 dagen die neppe in de prullebak gegooid... Ik werd er zo beroerd van! Na aandringen bij de apotheek heb ik een formulier ondertekend dat ik de echte wil en waarom. Nu krijg ik de echte dus weer, ze moeten hem alleen bestellen voor mij.
Ann_moi schreef:Ik ben afgelopen woensdag ook aan die merkloze begonnen, heb over het algemeen er geen last van, ben alleen steeds misselijk na het innemen tot ik de volgende ochtend wat gegeten heb. Is dat normaal? Vind het zelf wel een beetje vaag. Na alle verhalen op internet houd ik mezelf wel goed in de gaten wat stemming enz. betreft. Klinkt toch best heftig allemaal...
__Astrid schreef:Godzijdank, op bokt vind je toch echt alles he.
Ben sinds vorige week met m'n allereerste pil begonnen (deso 20), dus slik nu iets meer dan n week.
Tot zo ver geen enkele bijwerkingen ondervonden, alleen de laaste dagen zwellen m'n oogleden (en nu ook m'n gezicht heb ik het gevoel) op... Ben ook best wel moe en sinds vandaag ook droge / licht opgezwollen keel erbij en heel af en toe een graadje of 2 temperatuurverhoging... In de bijsluiter staat dat bijwerkingen zoals opzwelling in het gezicht, koorts en keelpijn kunnen optreden en dat in dat geval de dokter moet verwittigd worden... Maar moet mijn lichaam niet gewoon wennen aan al die hormonen? Moet ik nog even afwachten of moet ik gelijk even bellen? Gaat dat zwellen in m'n gezicht over? (want het is echt verschrikkelijk lastig) Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Yessy schreef:Sodeletuut schreef:Huh nou ben ik wel een beetje in de war! Ik lees op de vorige pagina dat wanneer je bijvoorbeeld woensdag je laatste pil neemt, je dan de woensdag daarna weer moet beginnen. Ik begin altijd die donderdag.
Klopt helemaal, je stopt 7x24 uur. Als je op woensdagavond de laatste neemt, dan moet je dus de donderdag een week later de eerste van de nieuwe strip nemen
Josien_ schreef:Yessy, begrijp ik nu goed dat je een spiraaltje gebruikt?
Ik ben me aan het oriënteren om dat ik daar misschien naar wil overstappen als anticonceptiemiddel maar ik vraag me af of je hem in de praktijk voelt zitten . Zelf en bijvoorbeeld bij het vrijen etc.
En ik vind het inbrengen nog een beetje eng klinken maar een bevalling is nog erger denk ik dan maar![]()
.
Yessy schreef:En condoomgebruik was voor jou geen optie geloof ik toch?
Als je alle vormen van anticonceptie niets vindt en de wereld niet vergaat mocht je zwanger raken, zou ik denk ik de hele zooi aan 'natuurlijke' anticonceptie googlen en rustig afwachten tot het 'fout' gaat (lees: je zwanger bent). Dus cyclus uitzoeken zodat je weet wanneer je (wrs) vruchtbaar bent en dan even van je vriend afblijven, standaard zorgen dat 'ie niet in je komt etc.
Maargoed ik heb makkelijk praten met een mirena in m'n buik