[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:06

Ik heb al een neuspiercing gehad, en als ze zeggen dat de tongpiercing de minst pijnlijke is wil ik dat ook graag nog zo in gedachte houden :+
Ze zeggen alleen dat je een paar dagen niet kan praten door die dikke tong, hopelijk valt dat wel mee want ik werk 6 dagen in de week :o

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:07

Ik moet het met mijn scootertje doen vanavond :+ Dus misschien is dat wel een idee voor later ;) thanx!

CleovG

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:18

Ik heb die van mij nu 6 dagen, de eerste 2 dagen praatte ik erg slecht, nu slis ik alleen nog maar dat schijnt niet eens storend te zijn...

Hoe laat ga je hem laten zetten?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:19

Vanavond, na het eten dus rond 7 uur. Vond jij de pijn meevallen? en duurde het lang om het te zetten?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:25

Ik vond de pijn van het piercen wel te doen, ik vond het vooral vervelend toen het staafje er in werd gezet. Maar niet echt dat ik de neiging had om het uit te gillen hoor, gewoon een beetje vervelend. Ik ging om kwart voor 4 naar binnen en was om 4 uur weer buiten :p Daar zat dus het formulier tekenen, informatie, zetten, na informatie en betalen bij.

De napijn viel me wel erg tegen, ik heb 2 nachten slecht geslapen en ik stond op het punt om hem er uit te halen, maar daar was mn tong te dik voor haha xD. Maar nu na 6 dagen eet ik weer normaal en heb ik er bijna geen last meer van, behalve dat hij nog dik is :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:41

in t begin wil je dat ding er idd het liefst uittrekken maar dat went vanzelf, t lucht pas op wanneer je er een kleiner staafje inkrijgt met eventuele kleinere balletjes, dan valt er echt een last van je schouders :')

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:43

Ik vond een tongpiercing zetten echt een eitje. Voelde er amper wat van. Een zeurend gevoel was het, voor idd toen ze het staafje plaatsten.
Verder heb ik nauwelijks na pijn gehad, ik at diezelfde dag weer normaal voedsel. Kauwde wel een beetje scheef natuurlijk maar liet me niet tegenhouden. Heb ontzettend veel gespoeld met zeezout en de pijn na de tijd viel ontzettend mee. Af en toe had ik idd ook de neiging om hem eruit te trekken xD

uiteindelijk ook gedaan in December..jammer genoeg.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:45

Negra_Lover schreef:
Ik heb al een neuspiercing gehad, en als ze zeggen dat de tongpiercing de minst pijnlijke is wil ik dat ook graag nog zo in gedachte houden :+
Ze zeggen alleen dat je een paar dagen niet kan praten door die dikke tong, hopelijk valt dat wel mee want ik werk 6 dagen in de week :o

Ik heb hem 2x laten zetten... de 2e keer zelfs door littekenweefsel heen. En beide keren kon ik na 1 dag gewoon normaal praten.
Het ligt er ook aan hoe je het zelf doet, ga je je tong stilhouden en zo min mogelijk bewegen zal die stijfer worden en zal de zwelling toenemen.
Eten e.d. kon ik in beide gevallen ook direct, daarna wel goed spoelen :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:09

Mij lijkt het vooral in het begin verrot zitten, maar jullie horen het vanavond van me :D
Ben benieuwd hoe erg de zenuwen nog worden :+

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:15

De pijn viel idd goed mee bij de tongpiercing. Ik kon echter 2 weken amper praten en eten... en heb echt alles gedaan wat ze me hadden gezegd (geen alcohol, niet/minder roken, ijsjes, spoelen etc.) Het was ook niet ontstoken, gewoon giga dik en pijnlijk...

Maar het was het wel waard want ik ben er nu heel blij mee.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:16

Oei, 2 weken is wel lang :o Maar als je van de meeste verhalen hoort dat het erge over is na 2/3 dagen ga ik daar maar vanuit :')

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:18

Ja het is voor iedereen anders. De ene geneest heel snel, de ander heeft een hoge pijngrens etc.

Maar houd er iig goed rekening mee dat je voldoende vloeibaar/zacht voedsel in huis hebt etc. En dat het dus eventueel langer dan die 2/3 dagen duurt.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:20

Lang leve Danoontje dan maar :')

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:24

De eerste dagen is zuivel eten lastig omdat je vaak minder goed kan slikken en zuiver zorgt voor een slijmproductie waardoor je nog minder makkelijk kunt slikken. Appelmoes ging bij mij goed :P

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:39

* Gaat Appelmoes inslaan *

Bedankt allemaal voor de snelle tips! Top! :D

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:43

Negra_Lover, niks danootje of appelmoes gewoon eten wat je normaal ook eet ;) ik dacht ook dat ik dat allemaal nodig had, maar uiteindelijk heb je er alleen maar last van als je vloeibaar eten eet aangezien je piercing/tong er toch aan moet wennen. ook had ik helemaal geen last van praten. gewoon goed koelen en zorgen dat je tong niet teveel opzweld, verder de piercing met rust laten dan heb je waarschijnlijk weinig last van je tongpiercing
het zetten vond ik juist minder prettig, ik vond mijn navelpiercing fijner maar ik vond de tongpiercing niet pijnlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:44

Het is maar een tongpiercing, ze verzetten niet je kaak ofzo. :')
1e dag had ik lekker noodles, dag erop friet enzo. Gewoon gegeten wat ik normaal ook altijd eet. En ik leef nog. :j

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:45

Nou er zit een staafje in hoor :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:48

@marinka90 ja ze heeft nu weer die in die ze hadden geschoten en het gaat stukken beter nu,
ze laat die nu in tot het helemaal is genezen, en dan gaat ze op zoek naar idd een echte zilveren,

@FrisianlOver jaa tussen je borsten vind ik heel mooi!!! wouw ik eerst ook maar aangezien ik op die plek een moedervlek heb zitten ging dit over,
en heb hem nu id tussen duim en wijsvinger, op de arm is idd ook erg mooi

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:53

ja, kauwen doe je met je tanden, niet met je tong ;)
tong gebruik je ook bij vloeibaar eten, dus daarvoor maakt 't niet uit. gewoon lekker eten wat je normaal ook eet, ten eerste is 't ongezond als je alleen maar pap,appelmoes enzo eet en ten tweede is 't beter voor je piercing aangezien je anders de kans loopt dat je tong stijf wordt en dit uiteindelijk nog pijnlijk wordt als je begint met gewoon voedsel.
goed spoelen met mondwater is ook belangrijk! mijn ervaring: geen listerine!! omdat je zo vaak moet spoelen tast dit heel erg je tandvlees enzo aan wat erg pijnlijk is, ik zou voor huismerk gaan deze zijn vaak minder ''agressief'' en ook anti bacterieel ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:08

Anthea schreef:
Het is maar een tongpiercing, ze verzetten niet je kaak ofzo. :')
1e dag had ik lekker noodles, dag erop friet enzo. Gewoon gegeten wat ik normaal ook altijd eet. En ik leef nog. :j

ben ik het ook mee eens... juist met enkel dik/vloeibaar maakt je tong niet zijn normale daaglijkse bewegingen en zal imo de zwelling langer aanhouden.
1 uur na het piercen werkte ik in beide gevallen een braadje kroket en een broodje gezond naar binnen :')
En bij mij was de zwelling altijd na 1 a 2 dagen weg :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:09

Illusion schreef:
ja, kauwen doe je met je tanden, niet met je tong ;)
tong gebruik je ook bij vloeibaar eten, dus daarvoor maakt 't niet uit. gewoon lekker eten wat je normaal ook eet, ten eerste is 't ongezond als je alleen maar pap,appelmoes enzo eet en ten tweede is 't beter voor je piercing aangezien je anders de kans loopt dat je tong stijf wordt en dit uiteindelijk nog pijnlijk wordt als je begint met gewoon voedsel.
goed spoelen met mondwater is ook belangrijk! mijn ervaring: geen listerine!! omdat je zo vaak moet spoelen tast dit heel erg je tandvlees enzo aan wat erg pijnlijk is, ik zou voor huismerk gaan deze zijn vaak minder ''agressief'' en ook anti bacterieel ;)

Klopt, met vaste voedsel... kauwen gebruik je je tong anders ;) het moet dan behalve bij het naar achter schuiven ook het voedsel verplaatsen. Alleen maar beter :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:11

Negra_Lover schreef:
Lang leve Danoontje dan maar :')

Of 'n Mona toetke :')

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:29

Nou ik heb hem hoor :D
Wil hem er nu al het liefst uitrukken maargoed :+ haha
Mijn onderkant doen behoorlijk pijn en ik blijf maar slikken de hele tijd, gaat vanzelf wel over hopelijk :o

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:39

De onderkant deed bij mij ook heel veel pijn, vooral m'n tongriem! Maar nu heb ik daar geen last meer van dus hopelijk is het bij jou ook snel weg :)

Hebben mensen met een tongpiercing hier trouwens last dat het draadje dat na hun beugel gezet is beschadigd of los raakt ofzo?