SusanH schreef:BA: is volgens mij een heel normaal patroon hoor van Tessa, het wordt een beetje saai maar hier gaat het net zo. Vooral rond het avondeten moeten we een beetje creatief zijn zij wordt natuurlijk net wakker als het eten is opgeschept, ze kan dan even 5 minuutjes tuttelen maar gaat dan huilen. Wij eten nu in ploegendienst.
Hier: Marinde heeft 2 lange slaapjes op een dag, eentje in de middag van 4,5 a 5 uur en eentje na de avondvoeding van ongeveer 21.00/22.00 tot een uurtje of 2 a 3. Helaas slaapt ze niet gelijk in hierna, maar meestal wel na de nachtvoeding als ze tenminste niet gespuugd heeft (vannacht spuugvrij geweest dus beiden heerlijk geslapen!!!). Ik voed nu in het donker en verschoon alleen zo nodig, ook voed ik liggend dat helpt aanmerkelijk met inslapen. Als ze inslaapt na de voeding leg ik haar gelijk terug, als ze wakker is mag ze nog even lekker naast me liggen. Gekke is dat ik niet inslaap maar dommel en automatisch/reflexmatig reageer als Marinde niet goed ligt of even loslaat.
haha, wij gaan echt gelijk op! alleen slaapt tessa vaak 's ochtends en dan 's avonds niet. Liggend voeden werkt hier ook erg goed, net als alles zo donker mogelijk houden.
inslapen doe ik ook niet, sta idd op een soort 'sluimerstand'.
cynthia, daar heb je ook gelijk in hoor. heb het daarom maar losgelaten wat ik wil. zij bepaald 
jenny, snap die adviezen van 'laten huilen' echt niet. ik laat tessa wel eens wat morrelen, maar echt huilen vind ik niet nodig 
als mensen dat hier zeggen zijn het vaak wel mensen van de oudere generatie trouwens.
ylana, jij bent gewoon een verwend nest 
ninita, wat kolf jij enorme hoeveelheden! dat red ik niet eens na een nacht waarin ik niet gevoed heb!