[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:09

Daar ben ik ook benieuwd naar :j Dus graag melden :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:16

Jullie krijgen morgen uitgebreid verslag. ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:37

oja daar ben ik ook wel benieuwd naar gezien ik de mijne ook moet laten vervangen!

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:52

hay ik zag in dit topic dat er toch wel mensen nieuwsgierig zijn naar de implanon.

Zelf heb ik nu mijn 2e staafje. deze is in mijn arm gezet in juli 2009 en daarvoor heb ik dus 3 jaar lang mijn 1e staafje gehad.

de reden dat ik een implanon had gekozen:
- ik ben een ramp met pillen hoe klein ze ook zijn.. ik krijg ze niet makkelijk weg.. heb ik hem eenmaal binnen is dit met zoveel stress gegaan dat ik moet overgeven en voila het pilletje is weer buiten haha
- mijn moeder heeft nu al haar 3e implanon en er altijd goede ervaringen mee gehad
- ik was een volle week hevig ongesteld en had hier dan ook alle pijntje en!! het humeur 3 dubbel bij gekregen.

Helaas zijn mijn ervaingen niet goed met het implanon! en zit ik er nu aan te denken om hem eruit te laten halen. Dat hij uit mijn arm gaat daar ben ik al zeker van maar weet nog niet helemaal wat ik dan als vervanger kies. denk dat dit een spiraal moet gaan worden (en daar ben ik nog een beetje bang van)

mensen die zich afvragen waarom ik een 2e heb laten zetten?
de arts vertelde mij dat het bij de meeste vrouwen bij de 2e beter gaat en mijn moeder bevestigde dit ook.. en ja niet geschoten is altijd mis denk ik maar.

Mijn kortste periode sinds ik de implanon heb is.. schrik niet 16 weken! de langste periode da ik ongesteld ben geweest sinds dat ding in mijn arm zit is 28 weken geweest! hevig. met af en toe wat lichte dagen tussendoor. en ik heb nooit gedacht zoveel bloed in mijn lijf te hebben
tussen de periodes zit wel elke keer netjes het gemiddelde van ongeveer 28 dagen.

er van uitgaande dat er 52 weken in een jaar zit.. nou reken maar uit.

Daarbij zijn alle klachten erger geworden, ik had altijd al last van mijn buik en rug en mijn humeur..
de pijn in mijn buik en rug zijn aan het begin van de periode nog heviger dan voor het implanon. tijdens de hele periode is mijn rug mijn buik en mijn onderbenen stijf, ook heb ik een onregelmatige stoelgang erbij gekregen tijdens mijn ongesteldheid en voel ik me lusteloos, saai, in de knoop met mezelf en mensen om me heen (ja mijn vriendje is nog steeds bij me:D) ook ben ik flauw.. duizelig en misselijk bij te grote inspanning of drukte.

zodra ik eruit ben.. of eigenlijk als ik mezelf over de drempel heb gekregen om terug te gaan naar de gynaecoloog en om een spiraal te nemen laat ik ook meteen onderzoek doen naar mijn baarmoeder. Want ik vraag me toch wel af of deze niet op een of andere manier lijdt aan al dit.

zo dat is mijn ervaring met implanon in het kort.
Mijn zus heeft hem tegelijk met mij laten zetten en zit nu dus ook aan haar 2e. in het begin heeft ze met de 1e ook veel last gehad (wel andere klachten dan ik heb ) maar na een jaar ongeveer ging het bij haar goed. en mijn moeder is nog altijd zeer tevreden over het implanon,

misschien hebben jullie hier iets aan gehad bij jullie beslissing om wel of geen implanon te laten zetten

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:32

tjee wat een verhaal.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:56

@lunapoes: ipv spiraal kan je ook eerst nuvaring proberen?! Ik vind het persoonlijk erg fijn. Daar moet je 2 keer in de maand aan denken, je voelt hem nooit zitten (ik iig niet en het gros van de vrouwen ook niet) en ik voel me er veel beter mee dan met de pil. Ik had voor pil en nuvaring ondragelijke pijn (flauwvallen en dergelijke, dus geen aanstellerij) en nu gaat het erg goed. Ik plan nog steeds zo min mogelijk en neem zoveel mogelijk rust maar ik kan enigzins normaal meedraaien gelukkig.
Nuvaring kan je gewoon zelf inbrengen. Dus dat is makkelijk om te proberen, als het niet bevalt kan je altijd nog aan een spiraaltje beginnen. www.nuvaring.nl

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:16

Inderdaad niet zo positief:( Ik denk dat ik dan ook maar bij de pil ga blijven ;)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:19

Even een vraagje,

Ik heb 10 jaar de Mirena gehad, tussendoor vervangen dus ;). die is 8 januari verwijderd. Heb toen wel wat bloeding gehad een paar dagen. Maar nu zijn we dus al een maand verder en ben ik nog niet ongesteld terwijl ik voor het spiraal een vrij korte cyclus had, 26 dagen. Wie heeft zijn spiraal laten verwijderen en hoe lang duurde het voor je weer een normale cyclus had??? Heb 2 weken na verwijderen wel onveilig ... Maar vandaag 2 testen gedaan en kwam niks uit.
Is een test in de ochtend veel betrouwbaarder??
Vind het toch wel erg spannend...

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:46

volgens mij duurt het een hele tijd voordat het weer normaal op gang is.
Zal wel bij iedere vrouw anders zijn natuurlijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:14

Dag allen! Mijn 2e Mirena zit er in. Tis echt super meegevallen. :-) het uitvoerige verslag volgt nog, heb nou ff kramp dus niet veel puf om te typen...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:16

pffff je leest echt teveel slechte dingen over de implanon := baal ik van!!!

Daantje: had je last van tussentijdse bleodingen of was jeh elemaal niet ongesteld? Het kan idd max 3 maanden duren voordat het weer normaal is want dan zijn de meeste hornomen uit je lichaam maar meestal is het eerder op gang..

test is in de ochtend idd het meeste betrouwbare, je kan voor de zekerheid ook via een bloedtest kijken of je zwanger bent, dan weet je eht helemaaal zeker!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:20

Lunapoes wat een verhaal! Dan had ik dat ding er toch echt na een half jaar uit laten halen!

Pff je bent dus gewoon 90% van de tijd ongesteld? Gaan zowel jij als je partner niet tegen het dak dan :o

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:34

Yessy schreef:
Lunapoes wat een verhaal! Dan had ik dat ding er toch echt na een half jaar uit laten halen!

Pff je bent dus gewoon 90% van de tijd ongesteld? Gaan zowel jij als je partner niet tegen het dak dan :o

Ja opzich denk ik nu achteraf ook wel.. had ik hem er maar uit laten halen maar dan kom je aan bij de gyneacoloog en die verteld je dan dat je lichaam eerst moet wennen en dat het later beter zal gaan.. tsjaa die man heeft er voor geleerd dus hij zal wel gelijk hebben.. en ook doordat mijn moeder er natuurlijk erg tevreden over is en hij bij haar ook eerst echt even moest settelen dacht ik elke keer..nou nog even aankijken dan maar.

en je heb volkomen gelijk hoor vriendlief vindt het ook niet makkelijk :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:42

Lunapoes, mag ik vragen hoe ze die dingen eruit halen!? Want in mijn beleving wordt dat ding er gewoon als een soort chip ingezet of is dat niet zo?
Ga denk morgen even de dokter bellen voor een afspraak om te switchen naar of de nuvaring of spiraaltje..:)

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:00

WillemYntJee schreef:
Lunapoes, mag ik vragen hoe ze die dingen eruit halen!? Want in mijn beleving wordt dat ding er gewoon als een soort chip ingezet of is dat niet zo?
Ga denk morgen even de dokter bellen voor een afspraak om te switchen naar of de nuvaring of spiraaltje..:)

ja klopt hij wordt ingebracht met een hollenaald waar het staafje dan in zit en deze wordt dan als het ware onder je huid geschoten net als een chip bij dieren.
bij de verwijdering wordt je weer opnieuw verdoofd op de plek en wordt er een klein sneetje gemaakt aan de onderkant van het staafjje. met een beetje druk aan de bovenkant van het staafje kunnen ze hem zo via het sneetje eruit halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:06

Wilde even melden dat ik na 1 nacht geslapen te hebben, geen bloedverlies en geen kramp meer heb. Voel me prima. :-)

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:07

Zo dat is lekker snel over. Maar je baarmoeder was er al aan gewent he.
Lekker hoor, op naar de volgende 5 jaar.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:28

Even een vraagje.Ik heb mijn mirena nu een week. Mijn vaginale afscheiding veranderd qua geur. Klopt dat? Hebben meer mensen dat?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:38

Dat heb ik niet gemerkt toen ik net mijn mirena had. Ook niet echt opgelet.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:11

Moiryn schreef:
Ik moet vandaag beginnen met de Yaz 24+4, en daar heb ik 'n vraagje over.

Weet iemand of je er van aankomt? :o

Staat allemaal in de bijsluiter :P
Ik weet dat 1 op 10.000 [of zo iets] zelf af kunnen vallen :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:51

Ik ben geen grammetje aangekomen met de 24+4, eerder afgevallen omdat ik me met deze pil stukken beter voelde als met de microgynon en de yasmin en zodoende dus meer zin had om te sporten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:41

POLLO schreef:
Even een vraagje.Ik heb mijn mirena nu een week. Mijn vaginale afscheiding veranderd qua geur. Klopt dat? Hebben meer mensen dat?

Ja dat had ik ook, erg jakkie. Maar inmiddels is het weer zoals het was gelukig :P.

Heb m nu een paar maanden en heb af en toe nog eens kramp in mijn buik maar dat is meestal wel snel weer weg. Nog steeds geen menstruatie gehad(had eerst de prikpil dus had sowiezo al 1,5 jaar geen menstruatie). Heb ook wel het gevoel dat de hormonen van de prikpil nou echt uit mijn systeem zijn. Voel me er wel goed mee en als de menstruatie uitblijft en kramp misschien nog iets minder wordt dan ben ik helemaal gelukkig!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:20

Romyv schreef:
pffff je leest echt teveel slechte dingen over de implanon := baal ik van!!!

Daantje: had je last van tussentijdse bleodingen of was jeh elemaal niet ongesteld? Het kan idd max 3 maanden duren voordat het weer normaal is want dan zijn de meeste hornomen uit je lichaam maar meestal is het eerder op gang..

test is in de ochtend idd het meeste betrouwbare, je kan voor de zekerheid ook via een bloedtest kijken of je zwanger bent, dan weet je eht helemaaal zeker!

Ik had wel wat tussentijdse bloedingen, maar wel minimaal. Ben nu nog niet ongesteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren :o

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:16

Moiryn schreef:
Ik moet vandaag beginnen met de Yaz 24+4, en daar heb ik 'n vraagje over.

Weet iemand of je er van aankomt? :o

Ik heb em nu 2 maanden, en ik ben er niets van bijgekomen hoor :)
maar moet wss veranderen van pil van mijn moeder, omdat deze zo duur is..

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:17

ik heb ook nog wat vraagjes :)
werken zwangerschapstests als je de pil neemt?
en hoeveel kost een morning-afterpil, en mag je die gewoon bij je apotheker gaan halen?