Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:21

:wave:

Hallo mensjes. Ik ben er nog gewoon hoor. Het is alleen errug druk op het moment. Moet veel regelen ivm mn zwangerschap ed.

Verder voel ik me gek genoeg niet meer depressief. Merk wel dat ik nog steeds errug moe ben, maar eigenlijk gaat het wel goed :j Maar ja, dat kan ook op slag veranderen natuurlijk.

Hier verder alles goed?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:23

Hay Sam, leuk dat je het gaat houden, indd veel regelen, misschien ook omdat je nu met andere dingen bezig bent je jezelf niet meer zo druk maakt.,... hopen dat het goed blijft gaan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:25

Ik hoop het ook :j Ik weet niet eens of ik mn AD wel mag blijven slikken, moet zo even terug bellen naar de dokter voor een afspraak!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:45

Zo het is druk hier geweest vandaag, zal zo eens gaan reageren. Vandaag druk bezig geweest in de tuin. Straks nog even naar mn paardje, zo vliegen de dagen wel voorbij. Ze belde nog van het UWV of ik al de WW in kan?? nou dat was ik nog niet van plan maar ze hoopte dat we als volwassen mensen een datum zouden kunnen prikken om de WW in te gaan en dat ik daarvoor niet meer naar de arts hoef. Voorlopig zit ik nog een maand in, volgende maand belt ze weer, dan zien we weer wel :P Het is moeilijk om in te schatten wanneer het weer zal gaan. De sollicitaties zijn administratieve functies varieërend van 18 tot 32 uur. Verder slaap ik wel redelijk maar word nogsteeds badend in het zweet wakker, ben gelukkig niet meer bang als ik wakker word. Ook nog wat last van pijn op de borst maar het is ook niet niks, mn vriend die over een paar weken weggaat, mn paardje en de sollicitaties. Het is dus te verklaren.

Daantjuh, altijd fijn een teken van leven te ontvangen ;). Vervelend van je contract, join the club want er zitten er hier nog een aantal die ook zonder werk zitten, waaronder ook ik. Wel rot dat er bij ook nog zoveel meer bij komt kijken zoals weer thuis gaan wonen en je paarden verhuizen. Was je contract wel verlengd als je niet ziek was geworden? Bij mij niet dus ik had er wel vrede mee. Zie je ertegenop om weer thuis te gaan wonen en je ouders? Wel fijn dat je nu alle rust hebt om te herstellen, probeer wel zsm je uitkering aan te vragen want dat gaat niet zo snel is mijn ervaring.

Fairytail, leuk dat je zoveel plekken hebt om te rijden, gezellig ook overal langsgaan. Hoe gaat het met je studie? Een vriendin van mij studeerd ook in Leeuwarden aan het van Hal instituut.

Daijano, fijn dat het beter met je gaat, probeer jezelf niet te stevig overeind want dat lijkt me ook niet goed. Het verleden moet je loslaten, je kunt er (helaas) niets meer aan veranderen dus erover piekeren heeft weinig zin. Ik weet dit is weer makkelijker gezegd dan gedaan. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de haptonoom

Sifra, probeer het positief te zien, je gaat in ieder geval nog even naar je paard. Alles wat je kan doen is meegenomen en alles wat vandaag niet lukt dat lukt misschien morgen wel. Succes bij het UWV, heb je gesprek met een arts? Ik had toen een aardige en begripvolle arts, het viel me alles mee.

Pw, probeer niet teveel te piekeren. Als ik pieker moet ik tegen mezelf zeggen: Wat kan ik er nú aandoen? Niets, nou dan heeft het ook geen nut om erover te blijven malen want ik kan het niet veranderen. Kan ik er wel iets aandoen, zet dit dan op een rijtje. Dat alles opschrijven is ook goede tip.

Petulan, goed dat je je docenten hebt gemaild, heb je al iets terug ontvangen? Het is al heel wat dat je het zelf inziet en dat valt niet mee. Dat van anderen naar de zin maken dat ken ik ook, ik deed dit ook altijd maar sinds ik mezelf tegen ben gekomen heb ik mn echte vrienden leren kennen en kies ik meer voor mezelf. Het leven is tekort om het voor een ander te leven.

Sam, fijn dat je je beter voelt dat komt misschien wel door dat kleine mensje in je? Ben zelf pas tante geworden en dat is erg leuk dus als je tegen die tijd een oppas zoekt dan hou ik me aanbevolen ;) Succes met het regelen van dingen, is je vriend al van de schrik bekomen?

Zucht, het is een heel verhaal geworden maar geloof dat ik niemand ben vergeten? Fijne avond allemaal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:00

@ CIV: zat je nu in de ziektewet? Weet het even niet meer.
Wat lief van je dat je zo uitgebreid op iedereen gereageerd hebt.

Ik ga vanavond maar weer eens een 'piekeruurtje' inlassen.
Moet voor mezelf wat dingen op een rijtje zetten. Hopelijk krijg ik dan even weer wat meer rust.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:23

PW, hoe je piekeruurtje bevallen, beetje orde op zaken gekregen? Ik zit nu nog voor 100% in de ZW.

Net terug van mn paardje geweest, ze hebben haar nog gereden maar ik ben er zelf niet opgegaan. Er was nog iemand in de bak die niet echt rekening hield met mijn paardje dus er was gelijk al ruzie onder de ruiters := weet dat ik hier niets aan kan doen maar vervelend vind ik het wel. Heb gelijk weer last van pijn in mn arm en voel me gespannen, zo eerst maar even rustig tv kijken, phoe.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:27

Hoe is je training gegaan PW?
Sam dat is fijn te horen dat je je beter voelt! Hoe dat vast.
CIV wat vervelend dat het slapen nog niet wil wat ik wel eens aan een vriendin heb geadviseerd was voor het slapen gaan alles op schrijven waarmee je zit zodat je het kunt proberen los te laten.

CIV: een plek moet ik na 4 jaar stoppen omdat er een ander komt (zou haar eerst kopen) en de ander moet ik stoppen van wege stage rijd sowieso maar 2 keer.

Ik heb vandaag intro gehad van mijn laatste module maar het gaat de laatste dagen niet echt super..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:40

Civ wat leuk dat je op iedereen gereageerd hebt:-)
Nou laat ze het lekker uitzoeken, gewoon rustig aan.
Ook met je ww,.. jij bepaalt wanneer ne niemand anders.

PW hoest gegaan?

Nou ik moet ook eerlijk zijn want ik ben gewoon nog steeds aan het piekeren ove rwat een half geleden gebeurde, maar nu heb ik dus weer zoiets ik heb het idee dat ik weer iemand verlies, maar dan niet omdat ik iets zeg of doe , maar gewoon zo diegene is erg opzich zelf en is ik kan er niet meer bij, ik heb ook de kracht niet om verder te knokken voor een vriendschap die misschien diegen niet eens wil of ziet. Ben zo bang dat ik iedereen verlies om me heen, serieus ik ben al 4 maanden niet in het dorp geweest, geen supermarkt, geenm glasbak niks, ik durf niet want ik ben bang dat iedereen mij veroordeeld, wat doe ik dan nog hier??? ik was altijd overal graag gezien en feesten met leuk met iedereen en nu? niks meer ik kan gewoon niet over die drempel stappen,.. iedereen kent hier iedereen en ik durf niet!!!
Voor de rest is nu ook mijn bekenden kring erg klein geworden, ik weet gewoon niet hoe ik dit moet oplossen??
Vroeger zei ik gewoon , joh jammer dan,... nu kan ik het niet meer...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:42

Ik heb tijdens mijn piekeruurtje lekker van me af zitten schrijven. De chaos is wat minder groot, maar ik blijf nog wel met een paar vragen zitten. Eigenlijk zou ik een paar daarvan bespreekbaar moeten maken morgen, maar weet niet of ik dat durf...

De assertiviteitstraining stelde niet zoveel voor vandaag. Het ging over omgaan met conflicten, alleen in het rollenspel werd er niet een echte conflictsituatie nagespeeld. Ik vond het te gemaakt om er echt wat aan te hebben. Jammer, volgende keer hopelijk weer beter. De dingen die verteld worden zijn voor mij niet echt vernieuwend. De meeste dingen kon ik zelf ook wel bedenken, maar goed, misschien is bewustwording alleen al goed. Het is toch niet helemaal wat ik er van verwacht had.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:45

nou dat afschrijven is top van je, kijk hoe je je morgen voelt en als het niet goed voelt dan bespreek je het niet!

Ok de trainning was dus wat minder...? Jammer, maar misschien de volgende keer, kan je zelf ook wat inbrengen?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:45

Jammer dat het tegen viel. Hopelijk heeft het pieker en schrijf uurtje geholpen!

Moet je eigenlijk een verwijzing hebben voor een assertiviteitstraining?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:49

Bij mij wordt de training gegeven door de instantie waar ik bij de psychiater loop. Heb een intakegesprekje gehad en dat was het. M'n behandelaar heeft me er voor aangemeld. Er zijn ook wel andere instellingen die het geven, maar ik weet niet hoe het dan zit met vergoeding e.d. Nu wordt het bij mij gewoon vergoed.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:10

Daijano :(:) Rot voor je dat het weer zo slecht gaat.
Heb je al eens terug naar je psychiater gebeld?
Durf je ook niet samen met iemand naar buiten misschien?
Juist nu met dat lekkere weer is het zo fijn buiten :(:)

PW, jammer dat je niks aan je training hebt gehad, maar
net wat je zegt, misschien is het wel een goed teken dat je je
zelf er in herkent, of weet wat ze zeggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:16

daijano schreef:
ik weet gewoon niet hoe ik dit moet oplossen??
Vroeger zei ik gewoon , joh jammer dan,... nu kan ik het niet meer...

Ik denk dat je dit niet in je eentje op moet willen lossen. Als je dat wil ben je veel te streng voor jezelf.
Had je eigenlijk hulp momenteel?

samantha21 schreef:
PW, jammer dat je niks aan je training hebt gehad, maar
net wat je zegt, misschien is het wel een goed teken dat je je
zelf er in herkent, of weet wat ze zeggen.

Dit was nu de vijfde keer. Volgende week is de laatste keer en ik denk maar bij mezelf: Minder word ik er niet van.
Het is altijd goed om weer even op dingen gewezen te worden. De vorige 2x was wel wat nuttiger. Maar dan meer verhelderend waar mijn probleem precies zit zeg maar.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:18

Sam nou ik durf wel naar buiten, ga gewoon de stad in en naar stal en stappen in de buurt, maar hoop gewoon dat ik diegenen uit de groep niet tegen kom in de auto of ergens,... even ter info deze 2 ex vriendinnen zijn al die tijd met de burn out erbij geweest maar volgensmij hebben ze mij niet begrepen ik vroeg om ruimte en niet om beeindiging van de vriendschap, ze zijn beiden 35 en 39 dus ik dacht die begrijpen het wel , maar nee!
Voor de rest gaat het wel , heb alleen die angst niet goe dgenoeg te zijn voor een vriendschap! heb over 2 weken afspraak met de haptonoom

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:22

Je leert in zulke periodes je echte vrienden kennen zeggen ze. Helaas voor jou is dat op een pijnlijke manier duidelijk geworden. Zulke dingen zijn nooit leuk. Mensen die je in deze periode niet steunen zijn jouw vriendschap niet waard moet je maar denken. Lekker makkelijk gezegd he??

Ik heb trouwens ook een periode gehad dat ik niet in de supermarkt kwam nadat ik er bijna een paniekaanval kreeg. Uiteindelijk samen met mijn vriend weer een keer gegaan en zo langzaam weer opgebouwd. Jr voelt vanzelf aan wanneer je er weer klaar voor bent. :j

Ik dacht eerst even dat je verder helemaal nergens meer kwam, sorry verkeerd begrepen/gelezen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:27

Daijano, dat had ik ook begrepen, sorry :o
En idd, het is makkelijk gezegt, laat ze dan barsten, maar toch doet het pijn :j :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:30

Pw ik heb nu telefonisch kontakt met de hapto en over 2 weken gesprek, ik durf overal te komen behalve op het dorp
De een werkt in mijn stamkroeg de andere woon 3 huizen verder, ik hou overal in d egaten of er niemand is, in de auto al paar keer tegen gekomen maar dan breekt het zweet me uit...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:32

vind gewoon zo erg heel mijn sociaal leven ligt op zen reet....
eb het doet pijn...
ik durf ook geen confrontatie aan te gaan... hun geven mij de schuld dat ik er toen niet was voor 1 van hun, maar ik kon gewoon niet!!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:33

Geef het tijd en bespreek het met je haptonoom. Probeer je er nu vooral niet teveel tegen te verzetten of jezelf er om te veroordelen, dat werkt alleen maar averechts. Het komt vanzelf weer als je je beter gaat voelen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:36

daijano schreef:
vind gewoon zo erg heel mijn sociaal leven ligt op zen reet....
eb het doet pijn...
ik durf ook geen confrontatie aan te gaan... hun geven mij de schuld dat ik er toen niet was voor 1 van hun, maar ik kon gewoon niet!!!!

Echt waar, ze zijn jouw vriendschap niet waard. Al kan ik me voorstellen hoe rot je je voelt.
Mijn sociale leven is ook nog steeds waardeloos, kom ook bijna nergens. Een avondje naar vrienden is me ook nog steeds al gauw te veel. Mijn wereldje is daardoor ook nog maar heel klein. Het hoort er helaas allemaal bij. Maar probeer je er bij neer te leggen, je hebt die rust nodig om te herstellen.

Wat weet ik het toch mooi te vertellen voor een ander, maar ik weet hoe vervelend het is daijano

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:38

Pollewoppy schreef:
Geef het tijd en bespreek het met je haptonoom. Probeer je er nu vooral niet teveel tegen te verzetten of jezelf er om te veroordelen, dat werkt alleen maar averechts. Het komt vanzelf weer als je je beter gaat voelen.

Hier heb ik niks aan toe te voegen :n

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:40

Thanks Pw zulke woorden helpen me wat meer om even pas op de plaats te zetten!
Ik ben wel van plan een brief te schrijven aan beiden hoe ik me voel en wat er inme omgaat. Hoop niet echt op een verzoening daarvoor zit het te diep, maar ik wil ervan af!
Ik ga nu even mediteren en naar bed.
Super dank voor jullie steun!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:42

Precies, ik heb geluk dat ik een vriendin hier heb, die me overal naar toe sleept. Of ik het leuk vind of niet haha. Wanneer het echt niet gaat, kan ik dat ook gewoon zeggen, en dan is het goed. Ben dr echt blij mee :j

Daijano: :(:) :(:) meis.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:45

Ik heb gelukkig ook nog 2 mensen die echt door het vuur voor me gaan
Echt ben zo blij dat ik hier mijn verhaal kan doen!
Dankjewel Super dank. :D :D