8,3 zat op 8,6, is na de pomp gekomen toen ging het heel snel achteruit met mij, en ik werd helemaal depressief, nu moet het langzaam aan beter gaan weer met het spuiten, heeft weer lang geduurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Hoi,
Ik kreeg vorige week wat van m'n collega te horen en heel misschien heeft iemand van jullie er iets aan![]()
Haar schoonzus heeft ook diabetes en is zelf diabetesverpleegkundige.
Ze was al tijden ZOOO moe (wanneer m'n collega haar om een uur om 7 s' avonds belde, zat ze te huilen dat ze niet meer kon!), had o.a. een raar gevoel in haar tenen, stijve vingers, pijn in haar knieen en kramp in haar kuiten.
Ze is toen zelf op onderzoek uitgegaan. Kwam toen op een tekort aan vitamine B12. Heeft hierop laten prikken. Bleek inderdaad veel te laag! Ze heeft nu een paar keer een injectie gehaald (innemen B12 is geen optie) en is een totaal ander mens!!!!!!
Ik heb vorige week maandag laten prikken en heb aankomende donderdag een gesprek met m'n huisarts.
Mocht je op B12 laten prikken, moet je ook je folium laten controleren!! (dit schijnt bijna altijd een combinatie te zijn!!!)
Ook moet je dan even naar de waarde vragen!! De ene arts vind 200 voldoende, een ander 300...... (moet absoluut boven de 200 zijn!)
Een tekort aan B12 schijnt echt een zeer onderkend maar heel veel voorkomend probleem te zijn! Zelfs organen kunnen erdoor worden aangetast!
Een collega van mij blijkt het ook te hebben. Zijn zus en een nicht van hem ook. De nicht had ook erg veel last van psoriasas en sinds de injecties heeft ze daar ook geen last meer van!!!