Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:44

mijn hba1c is ook weer gezakt hoor :))
8,3 zat op 8,6, is na de pomp gekomen toen ging het heel snel achteruit met mij, en ik werd helemaal depressief, nu moet het langzaam aan beter gaan weer met het spuiten, heeft weer lang geduurd :(

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:40

goed zo alle beetjes helpen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 18:45

bij mij gaat het nu niet echt lekker, zit vaak na school tijd op HI (dus boven de 30) en voel me daar echt beroerd door...
Maar ik merk wel dat ik soms vergeet te bolussen, dus moet ik daar even meer op gaan letten :)

goed gedaan Thamar :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:09

Met de pomp ging ik juist heel vaak bolussen het werd te makkelijk voor me. Ik moet mezelf wat meer motiveren om te prikken en dat gaat het zowiezo al beter, maar voordat ik prik is het weer tijdje verder. En vaak ging ik naar de c1000 in de pauze, en nu laat ik gewoon mijn geld thuis, dus kan ik ook niets meerkopen, dus word ik niet te dik, en gaat het ook beter met mijn suiker :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:47

jij bent toch hardstikke slank? :P

Ik vind mijzelf behoorlijk stevig. ik sport ook wel heel veel (waterpolo/krachttraining) dus miss heb ik ook wel wat spieren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:09

haha nouja normaal postuur hoor :) een bmi van 18,4 dus ik vind het wel goed, maar wil niet te dik worden, afvallen is moeilijk dan aankomen :P

Ik heb heel lang een blokjesbuik gehad van het doorzitten maar die is ondertussen een keer verdwenen :P
en verder heb ik ook aardig wat spieren ja :P

schijnt trouwens dat mensen met diabetes eerder spierpijn hebben door een ander soort dissimilatie in de spieren (vrijmaken van suiker voor de mensen die niet zo goed in biologie waren oid :P)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 18:29

zeker voor je pws opgezocht? :P

ik heb een bmi van 22, vind ik zelf veel te hoog. door het vele sporten is het wel allemaal stevig, heb geen blubberbuik of benen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:47

ja idd :P
naja las het meer toevallig in een artikel :P

zolang het niet gaan blubberen vind ik het eigenlijk ook wel goed hoor xD

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 19:04

ik ben altijd bang dat mensen mij dik zien :') terwijl ik eigenlijk ook best weet dat ik echt niet té dik ben maar goed daar ben ik puber voor hé :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:47

MI1990 ...op mijn pomp (de cozmo) kan je instellen wanneer er een alarm afgaat als je niet hebt gebolusd kan jij dat niet instellen ?? ik vind het super handig want ik vergeet vaak te bolussen en ik heb de pomp ingesteld dat hij drie keer per dag om een bepaalde tijd (als ik niet heb gebolusd) een alarm geeft super handig !

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:07

Yep, heb ik ook. Heb lang een Cozmo gehad, maar op mijn nieuwe Veo zit dit ook weer. Ik vergeet het anders ook regelmatig hoor.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:22

Hoi...
Lang niet hier geweest. Maar heb een vraag. Mag een nieuwe pomp uitzoeken. Heb nu de Spirit en die bevalt me prima. Maar heb geen ervaring met andere merken. Jullie nog tips?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:06

Cozmo, Veo, Spirit??? :o?
Ik heb gewoon een Medtronic Paradigm, heb die namen van jullie echt nog nooit gehoord :+
Zijn die veel anders allemaal??

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:17

zo iets had ik ook al ja! ik heb er gewoon 1 gekregen van medtronic, heb hier ook nog nooit van gehoord! :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:04

Veo is opvolger van de Medtronic Paradigm.

Cozmo was een hele fijne pomp, maar uit de handel. Spirit is ook een type wat eruit is of gaat, opvolger is de Accu Chek Combo. En nee, alle pompen lijken op elkaar.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:29

Ik heb dezelfde als Yinthee! en die bevalt me goed :)
Ben hier trouwens ook niet vaak meer geweest :oo

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:36

ik heb al een tijdje onwijze last van hoofdpijnen, ok suikers schommelen op dit moment ook onwijs, zouden die hoofdpijnen daarvan komen? heeft iemand van jullie dit ook? aspirine ed helpen trouwens niet

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

Zou inderdaad heel goed kunnen dat dat daarvan komt, heb ik ook een tijdje last van gehad toen mn suikers erg schommelden en de dokter vraagt ook altijd als ik met hoofdpijnklachten of mn suikers stabiel zijn voordat ie verder zoekt ;)

Ik krijg ook altijd vreselijke koppijn van hoge suikers / lang hoog zitten etc.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:54

Ik krijg al hoofdpijn als ik een uurtje hoog zit, zoals nu. Pomp kapot ... wacht op koerier van Medtronic nu.

Blij dat het vandaag gebeurt, morgen zit ik voor vier weken in Amerika.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:08

ben je net op tijd monique jee wat ne geluk dat t nu egeburt.

ja als de koppijn te lang duurt krijg ik een soort kramp bij mijn slapen en dan zit ook mijn kaak vast na n tijdje

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:16

Ik heb juist hoofdpijn na hypo's :P

Jeetje MoniqueT, dat is echt net op het nippertje!
Idd gelukkig dat het nu gebeurd..

Mijn hba1c is ook gezakt van 7,0 naar 6,6 :D
Ik stond zeer versteld toen ik dit nieuws te horen kreeg..
Ik denk wel dat dit door de nachtelijke hypo's komt maar goed ;)

Iemand hier ervaring met psychische hulp/ mental coach idee?

Groetjes

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:22

Ja. Bij ons is het een compleet team in het ziekenhuis (behalve oogheelkunde dan :P ), waaronder dus ook een psychologe (of hoe je het ook schrijft...)
Het moet absoluut klikken vind ik met zo'n persoon, anders werkt het niet. Ik ging erheen i.v.m. m'n prikangst en ze heeft me absoluut geholpen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:11

nou ik ben geweest, hba1 waarde hoor ik volgende week, hoofdpijn komt niet van suikers af maar moet voor de zekereheid volgende week naar oogarts, zere hand wist arts ook niet wat mee te doen, zijn foto's van gemaakt en hoor ik over 3 wkn hoe en wat (hopelijk) over 2 wkn naar dbvpk en tsja dan heb ik het hele team wel weer gehad

mij wouden ze dorosturen voor psychise hulp maar heb ik afgewezen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:12

Bij mij kwam het beiden van het B12 tekort :P

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:31

Kentaro schreef:
Hoi,
Ik kreeg vorige week wat van m'n collega te horen en heel misschien heeft iemand van jullie er iets aan :P
Haar schoonzus heeft ook diabetes en is zelf diabetesverpleegkundige.
Ze was al tijden ZOOO moe (wanneer m'n collega haar om een uur om 7 s' avonds belde, zat ze te huilen dat ze niet meer kon!), had o.a. een raar gevoel in haar tenen, stijve vingers, pijn in haar knieen en kramp in haar kuiten.
Ze is toen zelf op onderzoek uitgegaan. Kwam toen op een tekort aan vitamine B12. Heeft hierop laten prikken. Bleek inderdaad veel te laag! Ze heeft nu een paar keer een injectie gehaald (innemen B12 is geen optie) en is een totaal ander mens!!!!!!
Ik heb vorige week maandag laten prikken en heb aankomende donderdag een gesprek met m'n huisarts.
Mocht je op B12 laten prikken, moet je ook je folium laten controleren!! (dit schijnt bijna altijd een combinatie te zijn!!!)
Ook moet je dan even naar de waarde vragen!! De ene arts vind 200 voldoende, een ander 300...... (moet absoluut boven de 200 zijn!)
Een tekort aan B12 schijnt echt een zeer onderkend maar heel veel voorkomend probleem te zijn! Zelfs organen kunnen erdoor worden aangetast!
Een collega van mij blijkt het ook te hebben. Zijn zus en een nicht van hem ook. De nicht had ook erg veel last van psoriasas en sinds de injecties heeft ze daar ook geen last meer van!!!

Ik ben met dit verhaal naar de internist gegaan, omdat ik de laatste tijd ook veel klachten heb..Erg moe, alleen maar willen slapen, zere knieen, zere rechter schouder, laatst een steek van 5min bij mijn hartstreek, altijd koud hebben, stemmingswisselingen..
Dus internist heeft het super serieus genomen en uitgebreid lab laten prikken: 10 buisjes!
Nu werk ik zelf in het ziekenhuis en kan zelf mijn labuitslagen bekijken: vitamine b12= 186 ??
Als ik dat zo lees hier is dat best wel laag dus?

Ik heb over anderhalve week een afspraak bij de internist..Ik kan niet wachten! Kben die vermoeidheid zo zat!