[Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:16

@ Barmat: Bedankt Lachen Het licht natuurlijk ook aan je eigen piercing etc. Ik wacht dan gewoon met zwemmen tot ik op vakantie ben als ik hem evt. maandag of dinsdag ofzo laat zetten Knipoog Dan is het hopelijk lang genoeg voor het genezen Lachen

En als me ouders toch geen toestemming willen geven Schijnheilig Wacht ik wel tot me verjaardag (28 augustus) dus Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:19

Gezien jouw enigzins maffe vader denk ik dat dit niet zo'n probleem zal zijn Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:27

Ja inderdaad, maar ik had zijn leeftijd fout van wanneer die de piercing zette Schijnheilig Dat was toen die 30 ofzo was Tong uitsteken En toen die 30 was ben ik geboren (zo ongeveer als ik het goed reken) Schijnheilig Tong uitsteken Dusz nog maffer Vork Hij was zeker bang dat ik aan zijn tepels ging zuigen i.p.v. die van me moeder Clown (lol)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:36

Of hij zat toen al in een midlife crisis Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:37

Ja hahahaaha Tong uitsteken denk ik niet Tong uitsteken Haha! ga zo nog is weer ,,vragen/zuren'' bij mijn ouders Tong uitsteken voor mij is vragen voor hun zuren Schijnheilig

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:13

Barmat schreef:
6 weken zei mn piercer, dus dat valt mee toch, heb je tijd genoeg om nu nog te kiezen of je wilt of niet.

Ik zal even neerzetten wat er op mijn foldertje dat ik meegekregen heb, staat:

Eerste twee weken twee keer per dag met unicura wassen en eventueel betadine er op doen
Daarna 3 weken 1 keer per dag wassen met unicura en 1 keer per dag met gewoon water
Steeds minder zeep gebruiken
bij het slapen de eerste twe weken een schoon katoenen shirt of hempje aan doen

Vooral niet:

Geen sterilon of alcohol
niet zwemmen tot de piercing genezen is (ongeveer 6 weken)
vermijd make-up, parfum, scheerschuim, aftershave en andere sterke zeep op je piercing
Niet met de piercing gaan draaien als er korstjes op zitten, dit veroorzaakt irritaties
Geen bubbelbaden of lang in bad liggen weken tijdens genezingsproces
Geen vette zalf gebruiken, dit verstikt je piercing
Je piercing er NIET uithalen tijdens genezingsproces
Geen strakke kleding over je piercing dragen, draag bij voorkeur heupbroeken
mimimaal 1 maand niet zonnebanken of in de zon gaan liggen bakken

Genezingsproces vande navel is ongeveer 4-8 maanden
LUISTER NIET NAAR ANDEREN HUN GOEDBEDOELDE ADVIES! Haha!

Misschien geeft dit genoeg info?

wat er bij mij juist staat is:
Plingat als je na een maand toch heel graag wil zwemmen Is met betadine (jodiumoplossing) druppelen voor en na het zwemmen. ( tenzij goude sieraad nooit betadine gebruiken)
*Pas op voor wollen truitjes ivm pluisjes.
*Je mag zonnebanken, omdat vitamine E van de zon zelfs bevordelijk is voor het genezen van je piercing. Pas op met zonnebrand/bodylotion. Dep je piercing goed droog na het zonnebanken!
*drugs stress en slaap terkort hebben een negatief effect op het genezingsproces!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:15

Hehe ik weet dat mijn ouders er niet blij mee zijn dat ik een tong en navelpiercing heb. Ze wisten wel dat ik het graag wilde, maar toen ik thuis kwam was het voor hun toch wel een verassing. ( heb ze niet tegelijk gezet hoor)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:43

Jij was 16 toen je hem zette? Ik wil hem heel graag maar ik ben nu 15 en wordt pas eind v/d zomer 16 (28 augustus) Maar dan kunnen mijn ouders iig ook niet meer zeuren.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:02

Mn ouders hebben niks meer te willen, ben dan ook allang geen 16 meer Haha!
maar vroegah mocht ik ook geen gaatjes in mn oren, ze vonden 1 paar genoeg. Toen ik 13 was, heb ik ze gewoon er bij geprikt, niks gevraagd ofzo. Uiteindelijk kwamen ze er na twee maanden pas achter, toen ik een keer mn haar omhoog had Tong uitsteken

Als ik een dochter/zoon zou hebben van de leeftijd van 14/15 en die wilde een piercing, zou ik dat altijd goed vinden, een tatto niet, dat is permanent natuurlijk. een piercing haal je er uit als je het beu bent. een tattoo blijf je houden. Ik zou het niet helemaal verbieden, maar wel duidelijk maken dat wat je nu mooi vind, je straks niet meer mooi kan vinden. Ook zou ik er op aansturen dat hij/zij goed nadenkt over de plaats van de tattoo... ik bedoel, nu lijkt het misschien heel gaaf om je hele arm vol te hebben, maar het kan ook je kans op een baan verminderen....
Denken jullie bij dit soort dingen ook er over na? Ik ben namelijk zelf een ouwe muts van 33 Haha! Dus wijsheid is wel met de jaren gekomen, maar toen ik 14/15/16 was, dacht ik er ook wel over na. Mn tattoos zijn dus indien gewenst mooi uit het zicht te houden. Die op mn vinger kan zelfs weg door het dragen van een ring. Ik heb ooit een baan gehad waarbij de tattoo niet gezien mocht worden, dan droeg ik gewoon een dikke ring er over heen, al vond ik het wel wat overdreven....

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:26

Tja, ik wil ook absoluut geen tatoo!! Die hou je inderdaad je hele leven.

Maar dit stukje vond ik op zo'n site van een tattoo/piercing shop. En er staat dat het genezingsproces van een navel piercing 3 tot 12 maanden duurt! (voordat het helemaal volledig is genezen)

Citaat:
Piercing
Een piercing betekent letterlijk doorboring. Met een steriele (nieuwe) naald wordt de huid doorboord, waarna ringen of staafjes in de doorboring worden aangebracht. De meeste voorkomende piercings zijn b.v. oren, neus, navel en tong. De doorboring blijft niet altijd beperkt tot de huid, maar gaat soms door het kraakbeen (cartilage) b.v. door het bovenste gedeelte van de oorschelp:
Werkwijze bij het piercen
Het te piercen lichaamsdeel wordt eerst schoongemaakt en dan zo steriel mogelijk gemaakt. Hierna wordt de in- en uitsteekplek met een pen gemerkt. Daarna wordt er een klem gezet waarmee je de huidplooi fixeert en waardoor ook de doorbloeding iets geremd wordt. Dan wordt uit de verpakking een steriele naald gehaald en door de huid gevoerd, waarna deze wordt weggegooid. Het sieraad kan vervolgens geplaatst worden. Al het materiaal wat gebruikt wordt is nieuw en alleen titaan, nobium, 18 karaats goud of hoogwaardig chirurgisch staal. Omdat het oppervlak van het metaal tot een hoge graad gepolijst moet worden voor een glad niet poreus oppervlak, is zilver in welke gradatie dan ook niet geschikt voor piercing.
Verzorging van piercing
Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne. Was altijd je handen voordat je aan je piercing komt. Reinig de wond en het sieraad, gedurende de gehele genezingsperiode, maximaal 2x per dag met Octenisept gedurende de eerste 14 dagen. Daarna zoutwater(zoutoplossing) gebruiken. De zoutoplossing kunt u zelf maken door water te koken en daaraan keukenzout toe te voegen. Ca. 2 eetlepels per glas water is voldoende.

Hoe te werk te gaan: De piercing moet altijd voordat hij bewogen wordt, nat gemaakt worden. Dit ivm het lostrekken van korstjes. Ook het wondkanaal dmv het op en neer bewegen van het sieraad goed reinigen. Daarna met een wattenstaafje de Octenisept aanbrengen en een tot anderhalve minuut in laten werken. Daarna spoel je het af met schoonwater. Gaat het ontsteken, dan na 3 of 4 dagen één druppeltje per dag desinfecterende tinctuur aanbrengen (Sterilon of Betadine). Dit niet langer dan 10 tot 14 dagen gebruiken. LET OP! Als er rode irritatie ontstaat rond de wond, wil dit nog niet zeggen dat het ontstoken is. Het zou best kunnen dat je te veel schoonmaakt en/of zeep-resten van het wassen in je piercingkanaal hebt gekregen. In het algemeen is een onsteking herkenbaar aan een onderhuids bultje waar pus in zit. Heeltijd en Prijzen
Lichaamsdeel Genezingsduur Prijs
Oor 2-12 weken € 10,00 geschoten
Oorcartilage 3-14 maanden € 60,00 staafje/ring
Neus 4-6 weken € 30,00 knopje
Neuscartilage 2-3 maanden € 60,00 staafje/ring
Lib (labret) 4-6 weken € 60,00 staafje
Wenkbrauw 6-8 weken € 60,00 staafje/ring
Navel 3-12 maanden € 60,00 juw. €70,00
Tong 4-6 weken € 70,00 incl. 2de sieraad
Tepel 2-6 maanden € 60,00 2st. € 100,00
Hals (surface) 3-6 maanden € 60,00 staafje/ring
Frenum 4-6 weken € 70,00 staafje/ring
Hafada 3-5 maanden € 70,00 staafje/ring
Guiche 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Pubic 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Dydoes 3-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Ampallang 6-12 maanden € 70,00 staafje/ring
Prince Albert 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Voorhuid 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Apadravya 6-10 maanden € 70,00 staafje/ring
Clitoris 4-6 weken € 70,00 staafje/ring
Clitorisvoorhuid 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Cristina pubic 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Princess Albertina 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Schaamlippen 3-5 maanden € 70,00 staafje/ring

Bij een orale piercing (tong of labret) 2 keer per dag spoelen met mondspoelwater dat je hebt mee gekregen. Wanneer dat op is moet je met zoutwater spoelen. Spoelen met zoutwater is ook aan te raden na het roken, eten en drinken. Doe rustig aan met je tong, eet rustig en gebruik de eerste 2 dagen ijsblokjes zodat de tong niet opzwelt. Mocht het na deze tijd toch nog gaan ontsteken dan kan men Corsodyl mondspoeling gebruiken. Corsodyl is verkrijgbaar bij de apotheek. Maar denk eraan, gebruik dit niet te lang, want het lichaam moet het uiteindelijk zelf doen.

Advies: Het genezen aan de lucht gaat het snelst, zorg er dus voor dat het wondje schoon blijft en niet verstikt wordt met crème of bodylotion. Zorg dat je bij een navelpiercing geen strakke broeken en/of rokken draagt, door de druk en wrijving kan er een behoorlijke vertraging optreden bij de genezing.

Gebruik geen alcohol of peroxide om je piercing te reinigen. Het is verstandig om de eerste 2 tot 4 weken niet te gaan zwemmen (i.v.m. chloor), naar de sauna of onder de zonnebank te gaan. Geen probleem is zwemmen in natuurbaden of schoon zout zeewater.

De nieuwe huid die zich in het piercingkanaal vormt heeft een heeltijd van +/- 9 dagen per millimeter. Te vroeg wisselen van het eerste sieraad kan de jonge huid beschadigen, omdat deze eerst in de loop van de tijd dikker en steviger moet worden. Gebruik in de toekomst uitsluitend speciale sieraden die geschikt zijn voor een piercing.

Mocht er ondanks al deze aanbevelingen tocht nog een infectie optreden, laat dan het sieraad zitten zodat de infectie eruit kan en het wondje niet dicht gaat. Als je er zelf van overtuigd bent dat je een arts moet raadplegen, doe dit dan ook! De arts zal in de regel een hydrofiele crème voorschrijven b.v. Fucidin.

Tips: Blijf geduldig, het lichaam heeft tijd nodig om het sieraad te accepteren. Gebruik nooit Unicura zeep. Deze desinfecterende zeep doodt ook de lichaamseigen bacterien. Deze zijn juist nodig voor een goede genezing.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:12

hallo meld mij ook maar weer eens Doei!
Bij mijn navelpiercing gaat het nog steeds met vlagen...soms een paar dagen goed..soms niet

Spoelen met zout helpt dus niet....ben terug geweest naar de shop waar ik dus weer een potje zout meekreeg met de mededeling het nog eens een weekje te proberen Verward
Het ziet er van de buitenkant absoluut niet ontstoken uit ofzo..alleen bovenop is het randje lichtjes rood...
Ik heb wel elke dag van die witte korstjes aan mijn staafje en balletjes...is dat nou pus? of wondvocht?
ik was met unicurazeep omdat dat nog enigzins lijkt te helpen
alleen als ik 'sochtends het schoongemaakt heb zit het 'smiddags of vroeg in de avond alweer vast en dat is hetgene wat zeer doet...negeer ik het vastzitten dan gaat de pijn wel weg maar blijft de piercing verkeerd staan..*bovense staafje steekt bovenaan helemaal uit en onderste balletje zit vast aan mijn buik..

iemand nog andere tips?
wil m nog niet kwijt...al baal ik vanaf oktober al steeds van dat ding

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:18

Ik betaal voor mijn tepelpiercing 30 eu en dat is inc. piercing!
Mijn vorige piercing betaald ik 75 eu voor, en die had ik er nog niet eens een uur in of ik lag al in het zeewater! Dat heeft mijn genezingsproces erg goed gedaan! Maar de één zegt dat je wel in zeewater mag en de andere niet!... Nog 2 nachtjes slapen Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:04

Naadje, mag ik vragen wat voor soort navel jij hebt? Met bultje er op, of een echo-putje? Dat laatste heb ik namelijk en toen zei de piercer dat het bij dit soort navels langer kon duren voor het genezen was. Ook raadde ze mij absoluut af een staafje te nemen, een ringetje is veel gemakkelijker schoon te maken, je kunt het meer draaien zeg maar.

Welke unicura gebruik je? Als je nummer 2, balance gebruikt, kun je eigenlijk niet fout gaan. Duw goed met je vingers achter je piercing, zodat je eventuele viezigheid er uit drukt (net als puistjes uitknijpen zeg maar). Goed de zeep aan je piercing en dus ook in je wondkanaaltje laten komen, daarna langdurig spoelen met lauw water, goed droog deppen met tissues en er daarna niet meer aankomen.

Ik weet hoe je je voelt aangezien ik mijn eerste navelpiercing er uit gehaald heb vanwege dezelfde problemen als jij. Oktober is nog niet zo lang natuurlijk, geef het een jaar. Is het dan nog niet genezen, haal hem er dan toch uit, laat het wondje dicht groien en daarna eventueel een nieuw ringetje laten zetten. Mijn eerste piercing was een hel, deze heb ik nog geen week en ik ben er ultra gelukkig mee, geen last van ontstekingen, slecht een heel klein beetje rood bovenop.
Wat ik nog wel doe, omdat iknogal ruw ben in mn slaap, is een klein stukje sensitive pleister voor de nacht plakken, tegen het losrukken enzo Lachen
succes er mee!

Draverr - dat is niet duur, 30 euro voor een tepelpiercing! Ben je de uren al aan het aftellen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:06

ik heb een echoputje Clown
zoals jij beschrijft met de zeep enz. zo doe ik het ook Knipoog
maar die witte korstjes is dat nou pus of wondvocht?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:12

Kan beiden zijn, maar pus is vaak wat groenig of juist wat meer roze, als er bloed bij zit.
(lekker gesprek hebben we hier) Haha!

Als je achter je piercing duwt, komt er dan ook wat uit? Dan is het namelijk pus. Het wondvocht wat ik nu heb bij mijn net gezertte piercing, is wat meer doorzichtiger, en ziet er niet echt vies uit. Bovendien lijkt mij wondvocht na 6 maanden wat overdreven lang, maar ik kan het mis hebben.

Maar let dus wel op met je echo-putje (ja, zo noem ik het altijd maar) dat je ook goed IN je navel droogt, met een wattenstaafje doe ik dat altijd. Zelfs zonder piercing al belangrijk.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:28

Doei!

De kapster heeft me net geknipd Lachen Zit weer wat netter Knipoog
Maar ik heb me ouders {(bijna)} zover dat ik een navel piercing mag *LOL* Als het maar een kleintje is en het er niet meer worden Haha! Ben ook niet van plan om een joekel te nemen of meer piercings. Dus ben happy *LOL* Ga waarschijnlijk donderdagavond (morgen) even langs: http://www.tattoo-art.nl (shop hier in Nijverdal Knipoog) voor wat informatie Knipoog

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:20

Mijn navel van dichtbij, niet de duidelijkste foto helaas. De foto + het bericht staat op pagina 88 Knipoog
BellyBel schreef:
Afbeelding
Kijk maar, het is helaas niet de duidelijkste foto Bloos

En mijn navel van een afstandje hoe je hem zou zien als ik bv. op een grasveld lich te zonnebanken Clown (me buik is hier een beetje gestrekt/gerekt namelijk).
Afbeelding

Zou ik dan evt. een navel piercing kunnen qua vorm van navel?
En sorry voor de onduidelijke foto's en let niet op me nu wat iets te dikke buik en dat ik ietwat scheef sta... Clown

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:21

volgens mij kan dat wel hoor.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:48

volgens mij ook wel. Een vriendin van mij heeft ook zon navel en die heeft ook een navelpiercing!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:06

Kan met gemak, mijn navel heeft nog minder zo'n 'overhangend' velletje waar de piercing doorheen moet en ik heb hem nu 3-en-een-halve week.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:08

heb vanmiddag een tonpiercing laten zetten .. Sigaar
nog geen last van gehad...maar zal nog wel komen hoor ik van alle kanten.. Clown

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:29

Dieuwke1989 schreef:
Kan met gemak, mijn navel heeft nog minder zo'n 'overhangend' velletje waar de piercing doorheen moet en ik heb hem nu 3-en-een-halve week.

Beetje een onbeleefde vraag Bloos maar heb jij toevallig een foto van je navel piercing? Bloos

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:31

@ Myrz: Mooi dat je er nog geen last van hebt gehad, hoe gaat het eten? Tong uitsteken

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:12

En vond je het zetten geen pijn doen? Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:58

Barmat schreef:
Kan beiden zijn, maar pus is vaak wat groenig of juist wat meer roze, als er bloed bij zit.
(lekker gesprek hebben we hier) Haha!

Als je achter je piercing duwt, komt er dan ook wat uit? Dan is het namelijk pus. Het wondvocht wat ik nu heb bij mijn net gezertte piercing, is wat meer doorzichtiger, en ziet er niet echt vies uit. Bovendien lijkt mij wondvocht na 6 maanden wat overdreven lang, maar ik kan het mis hebben.

Maar let dus wel op met je echo-putje (ja, zo noem ik het altijd maar) dat je ook goed IN je navel droogt, met een wattenstaafje doe ik dat altijd. Zelfs zonder piercing al belangrijk.

Mn onderste navelpiercing heb ik al een jaar en 2 maanden, nog steeds beetje pus/soms wondvocht, bijna niet meer maar bij de 9 maanden toen afentoe nog steeds veel pus/wondvocht. (pus vaker)
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 29-03-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt