En als me ouders toch geen toestemming willen geven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:6 weken zei mn piercer, dus dat valt mee toch, heb je tijd genoeg om nu nog te kiezen of je wilt of niet.
Ik zal even neerzetten wat er op mijn foldertje dat ik meegekregen heb, staat:
Eerste twee weken twee keer per dag met unicura wassen en eventueel betadine er op doen
Daarna 3 weken 1 keer per dag wassen met unicura en 1 keer per dag met gewoon water
Steeds minder zeep gebruiken
bij het slapen de eerste twe weken een schoon katoenen shirt of hempje aan doen
Vooral niet:
Geen sterilon of alcohol
niet zwemmen tot de piercing genezen is (ongeveer 6 weken)
vermijd make-up, parfum, scheerschuim, aftershave en andere sterke zeep op je piercing
Niet met de piercing gaan draaien als er korstjes op zitten, dit veroorzaakt irritaties
Geen bubbelbaden of lang in bad liggen weken tijdens genezingsproces
Geen vette zalf gebruiken, dit verstikt je piercing
Je piercing er NIET uithalen tijdens genezingsproces
Geen strakke kleding over je piercing dragen, draag bij voorkeur heupbroeken
mimimaal 1 maand niet zonnebanken of in de zon gaan liggen bakken
Genezingsproces vande navel is ongeveer 4-8 maanden
LUISTER NIET NAAR ANDEREN HUN GOEDBEDOELDE ADVIES!
Misschien geeft dit genoeg info?
Citaat:Piercing
Een piercing betekent letterlijk doorboring. Met een steriele (nieuwe) naald wordt de huid doorboord, waarna ringen of staafjes in de doorboring worden aangebracht. De meeste voorkomende piercings zijn b.v. oren, neus, navel en tong. De doorboring blijft niet altijd beperkt tot de huid, maar gaat soms door het kraakbeen (cartilage) b.v. door het bovenste gedeelte van de oorschelp:
Werkwijze bij het piercen
Het te piercen lichaamsdeel wordt eerst schoongemaakt en dan zo steriel mogelijk gemaakt. Hierna wordt de in- en uitsteekplek met een pen gemerkt. Daarna wordt er een klem gezet waarmee je de huidplooi fixeert en waardoor ook de doorbloeding iets geremd wordt. Dan wordt uit de verpakking een steriele naald gehaald en door de huid gevoerd, waarna deze wordt weggegooid. Het sieraad kan vervolgens geplaatst worden. Al het materiaal wat gebruikt wordt is nieuw en alleen titaan, nobium, 18 karaats goud of hoogwaardig chirurgisch staal. Omdat het oppervlak van het metaal tot een hoge graad gepolijst moet worden voor een glad niet poreus oppervlak, is zilver in welke gradatie dan ook niet geschikt voor piercing.
Verzorging van piercing
Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne. Was altijd je handen voordat je aan je piercing komt. Reinig de wond en het sieraad, gedurende de gehele genezingsperiode, maximaal 2x per dag met Octenisept gedurende de eerste 14 dagen. Daarna zoutwater(zoutoplossing) gebruiken. De zoutoplossing kunt u zelf maken door water te koken en daaraan keukenzout toe te voegen. Ca. 2 eetlepels per glas water is voldoende.
Hoe te werk te gaan: De piercing moet altijd voordat hij bewogen wordt, nat gemaakt worden. Dit ivm het lostrekken van korstjes. Ook het wondkanaal dmv het op en neer bewegen van het sieraad goed reinigen. Daarna met een wattenstaafje de Octenisept aanbrengen en een tot anderhalve minuut in laten werken. Daarna spoel je het af met schoonwater. Gaat het ontsteken, dan na 3 of 4 dagen één druppeltje per dag desinfecterende tinctuur aanbrengen (Sterilon of Betadine). Dit niet langer dan 10 tot 14 dagen gebruiken. LET OP! Als er rode irritatie ontstaat rond de wond, wil dit nog niet zeggen dat het ontstoken is. Het zou best kunnen dat je te veel schoonmaakt en/of zeep-resten van het wassen in je piercingkanaal hebt gekregen. In het algemeen is een onsteking herkenbaar aan een onderhuids bultje waar pus in zit. Heeltijd en Prijzen
Lichaamsdeel Genezingsduur Prijs
Oor 2-12 weken € 10,00 geschoten
Oorcartilage 3-14 maanden € 60,00 staafje/ring
Neus 4-6 weken € 30,00 knopje
Neuscartilage 2-3 maanden € 60,00 staafje/ring
Lib (labret) 4-6 weken € 60,00 staafje
Wenkbrauw 6-8 weken € 60,00 staafje/ring
Navel 3-12 maanden € 60,00 juw. €70,00
Tong 4-6 weken € 70,00 incl. 2de sieraad
Tepel 2-6 maanden € 60,00 2st. € 100,00
Hals (surface) 3-6 maanden € 60,00 staafje/ring
Frenum 4-6 weken € 70,00 staafje/ring
Hafada 3-5 maanden € 70,00 staafje/ring
Guiche 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Pubic 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Dydoes 3-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Ampallang 6-12 maanden € 70,00 staafje/ring
Prince Albert 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Voorhuid 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Apadravya 6-10 maanden € 70,00 staafje/ring
Clitoris 4-6 weken € 70,00 staafje/ring
Clitorisvoorhuid 6-8 weken € 70,00 staafje/ring
Cristina pubic 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Princess Albertina 4-6 maanden € 70,00 staafje/ring
Schaamlippen 3-5 maanden € 70,00 staafje/ring
Bij een orale piercing (tong of labret) 2 keer per dag spoelen met mondspoelwater dat je hebt mee gekregen. Wanneer dat op is moet je met zoutwater spoelen. Spoelen met zoutwater is ook aan te raden na het roken, eten en drinken. Doe rustig aan met je tong, eet rustig en gebruik de eerste 2 dagen ijsblokjes zodat de tong niet opzwelt. Mocht het na deze tijd toch nog gaan ontsteken dan kan men Corsodyl mondspoeling gebruiken. Corsodyl is verkrijgbaar bij de apotheek. Maar denk eraan, gebruik dit niet te lang, want het lichaam moet het uiteindelijk zelf doen.
Advies: Het genezen aan de lucht gaat het snelst, zorg er dus voor dat het wondje schoon blijft en niet verstikt wordt met crème of bodylotion. Zorg dat je bij een navelpiercing geen strakke broeken en/of rokken draagt, door de druk en wrijving kan er een behoorlijke vertraging optreden bij de genezing.
Gebruik geen alcohol of peroxide om je piercing te reinigen. Het is verstandig om de eerste 2 tot 4 weken niet te gaan zwemmen (i.v.m. chloor), naar de sauna of onder de zonnebank te gaan. Geen probleem is zwemmen in natuurbaden of schoon zout zeewater.
De nieuwe huid die zich in het piercingkanaal vormt heeft een heeltijd van +/- 9 dagen per millimeter. Te vroeg wisselen van het eerste sieraad kan de jonge huid beschadigen, omdat deze eerst in de loop van de tijd dikker en steviger moet worden. Gebruik in de toekomst uitsluitend speciale sieraden die geschikt zijn voor een piercing.
Mocht er ondanks al deze aanbevelingen tocht nog een infectie optreden, laat dan het sieraad zitten zodat de infectie eruit kan en het wondje niet dicht gaat. Als je er zelf van overtuigd bent dat je een arts moet raadplegen, doe dit dan ook! De arts zal in de regel een hydrofiele crème voorschrijven b.v. Fucidin.
Tips: Blijf geduldig, het lichaam heeft tijd nodig om het sieraad te accepteren. Gebruik nooit Unicura zeep. Deze desinfecterende zeep doodt ook de lichaamseigen bacterien. Deze zijn juist nodig voor een goede genezing.
BellyBel schreef:
Kijk maar, het is helaas niet de duidelijkste foto
Dieuwke1989 schreef:Kan met gemak, mijn navel heeft nog minder zo'n 'overhangend' velletje waar de piercing doorheen moet en ik heb hem nu 3-en-een-halve week.
Barmat schreef:Kan beiden zijn, maar pus is vaak wat groenig of juist wat meer roze, als er bloed bij zit.
(lekker gesprek hebben we hier)
Als je achter je piercing duwt, komt er dan ook wat uit? Dan is het namelijk pus. Het wondvocht wat ik nu heb bij mijn net gezertte piercing, is wat meer doorzichtiger, en ziet er niet echt vies uit. Bovendien lijkt mij wondvocht na 6 maanden wat overdreven lang, maar ik kan het mis hebben.
Maar let dus wel op met je echo-putje (ja, zo noem ik het altijd maar) dat je ook goed IN je navel droogt, met een wattenstaafje doe ik dat altijd. Zelfs zonder piercing al belangrijk.