fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:14

Zijn er hier mensen met ervaring met een manueel therapeut?
Ik heb zo'n last van mijn rug (eigenlijk al meer dan een jaar) en de massagetherapeut waar ik loop haalt eigenlijk ook weinig meer uit, dus ga morgen wat anders proberen.

Heb geen idee wat zo iemand precies doet enzo, maar ik hoop dat het wat verlichting kan brengen iig.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:23

Ik heb echt enorm grappige mensen rond mij ... Kinesist gaat er momenteel vanuit dat het "de aanzet tot fybro" is, maar is er ook van overtuigd dat met genoeg coping e.d. ik er nooit heel veel last van zal hebben.
Ik hoop maar dattie gelijk heeft ... Nieuwe dokter kan ik pas zien binnen drie weken, dus ik hoop stiekem dat die het gewoon bevestigd. Al weet ik niet of ik daar nu echt blij mee moet zijn.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:33

Goof schreef:
Ik heb zo'n last van mijn rug (eigenlijk al meer dan een jaar) en de massagetherapeut waar ik loop haalt eigenlijk ook weinig meer uit, dus ga morgen wat anders proberen.

Heb geen idee wat zo iemand precies doet enzo, maar ik hoop dat het wat verlichting kan brengen iig.

Ik vond het absoluut geen verlichting brengen! Ik had erg last van mijn bovenrug/schouders. Daar op je wervels en naar je schouders toe. Maar als dat bewerkt wordt door de manueel therapeut werd het alleen maar erger. Alles reageerde heel heftig dan. MIjn huid werd vuurrood en voelde me de dag erna helemaal beurs.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:33

MijnHafje schreef:
hoi sronnie....
op dit moment ben ik in behandeling voor mijn FM en PTSS in het mesos centrum in utrecht.
5 dagen in de week wat erg intensief is en dit voor 4 a 5 maanden lang. zit nu halverwege en kan niet wachten tot het voorbij is. of het helpt???

Wat is PTSS dan?
Mesos centrum zal het zo even laten vallen bij de huisarts, heb om 14.10 een afspraak Ja

Edit: Google is handig ook voor afkortingen, bij mij wordt dus aan ptss gedacht moet daarvoor alleen eerst wat gesprekken hebben voordat alles ''vast'' staat.
Laatst bijgewerkt door Nijn op 20-11-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:34

Goof schreef:

Manueel en fysio hebben bij mij niets geholpen met mijn rug, een osteo daarintegen wel ontzettend Ja

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:52

PTSS is Post Traumatisch Stress Syndroom. Ofwel, moeite om een heftige gebeurtenis uit het verleden te verwerken. Veel soldaten hebben er last van, maar ook bijv. slachtoffers van huishoudelijk geweld of van een auto-ongeluk o.i.d. Je kunt flink last krijgen van flash-backs, herbelevingen, afsluiten van de wereld, nachtmerries, depressies etc. Allemaal is variabele sterkte. De een heeft er meer last van dan een ander.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:03

zo vandaag zelf besloten dat het mijn laatste dinsdag was op revalidatiecentrum, begin het eigenlijk beetje zat te worden en dat vindt ik erg jammer.

Al weken loopt het niet lekker met de planning, al 3 weken niemand gezien als ik fysiotherapie had, zelf niet eens iemand die kwam zeggen dat therapie niet doorging en dan zit je er wel om 08.30. De ontspanningstherapie (die overigens erg fijn was en geholpen heeft, was nu laatste keer) is afgelopen en zwemmen loopt ook al niet op dinsdag. Is een bad van 12 bij 6 meter, je kunt er met 5 mensen makkelijk baantjes zwemmen, 6 wordt al krap (door trapje) en 7 is een ramp. En wat denk je, staan al paar weken 10 mensen op "mijn" tijd.
Heb nu dus gezegd laat die dinsdag maar zitten, hoeft voor mij niet meer. Heb immers niks aan therapeut die niet op komt dagen (mijn vaste is ziek, dus vervanger is het probleem) en zwembad wat overvol is.
Kan bovendien met oefeningen die ik van mijn vaste therapeute heb gekregen zelfstandig verder.....

Ga nu dus zolang donderdag programma nog loopt alleen op donderdag door. En dat is als het goed is nog zo'n 4 a 5 weken schat ik. Eind dit jaar ben ik genoeg gerevalideerd;-)
Dus tsja, voorlopig op de donderdag in mijn vrije uurtje daar maar mijn fysio-oefeningen doen.

Vindt het allemaal erg jammer, liep altijd erg lekker, zonde dat einde daar nu zo moet gaan. Zodra ik mijn rev. arts weer spreek kaart ik het aan, vindt dit eigenlijk niet kunnen, ja toch???

zo moest ik ff kwijt;-)............

Oh ja ook goed nieuws, heb huis gekocht met vriendlief en afgelopen weekend verhuisd, heerlijk!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:24

sronnie schreef:
Goof schreef:

Manueel en fysio hebben bij mij niets geholpen met mijn rug, een osteo daarintegen wel ontzettend Ja

En die doet??

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:07

hallo allemaal,

Ik kom hier letterlijk even binnen vallen maar kwam dit topic ineens tegen..

mijn moeder heeft fybro, in zeer sterke mate, zelfs in rolstoel gezeten, lopen tot de hoek was al teveel, werk was onmogelijk, heel veel slapen en ontzettend veel pijn in der hele lichaam.

Ze heeft door een vriendin kennis gemaakt met boeken als: De celestijnse belofte, the secret, het tiende inzicht enz enz. Het is iets waar je langzaamaan in gaat geloven. Zeker niet alles is voor ons geloofwaardig. O.a. het deel over het overwinnen van bijv kanker door middel van 'positief denken'. Toch is zij dt ook gaan toepassen en met heel veel resultaat!

Ze heeft allerlei therapien gevolgd en is ook bij de revalidatie artsen geweest. Momenteel 'volgen' zij haar nu in het hele proces dat zij nu doormaakt en de verbaasinwekkende resultaten die zij laat zien! Ze wordt daar nu gezien als een soort van wonder hoe slecht zij daar binnenstapte en hoe goed ze hier nu in de rondte wandeld. verdwijnen zal het misschien niet, en tuurlijk heeft zij ook haar mindere dagen nog, maar zo hevig als dat het was zeker NIET!

Het is het proberen misschien waard voor jullie, ik verzeker niets maar ik zie hier bij mijn moeder zo ongelovelijk veel resultaat dat ik dit graag met jullie wilde delen. Indien gewenst zou ik nog wat titels van boeken kunnen opzoeken...

Groetjes Mariska

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:21

Goof schreef:
En die doet??

Die kijkt naar het totale plaatje i.p.v. alleen de plaats van pijn Ja
Ik had ontzettend last van mijn rug door scheve nek- en rugwervels, echter was mijn spierspanning dusdanig hoog dat hij ze niet eens ''los'' kon krijgen en die spanning bleek dus o.a. vanuit mijn heupen te komen.
Alle andere artsen zijn er nooit op gekomen om mijn heupen dus ook na te kijken (tja ik zelf ook niet, daar had ik immers geen last van) en die hebben allemaal lopen prutsen/masseren.

Een osteo is sowieso aan te raden voor mensen die een te hoge spierspanning hebben, bij mij werden een aantal zenuwpunten uitgeschakeld (vraag me niet hoe precies, viel bijna meteen in slaap Clown ) waardoor ik mijn spieren los kon laten. Geweldig gevoel Ja
Een fysio schijnt dit niet te mogen en wist voordat ik dus naar de osteopaat ging ook helemaal niet dat dat kon Bloos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:05

Bedamnkt dat je dat deelt met ons Mariska, inderdaad is het niet voor iedereen, maar toch je weet maar nooit. Knipoog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:03

Ik kom al een paar jaar bij een ostheopaat. Niet regelmatig maar als ik weer even niet meer in balans kom kan ik heb bellen.
Door zijn behandeling, (1-4 maal) functioneert mijn lichaam en energiehuishouding weer naar behoren. Vorige week ben ik doorgemeten (beetje abracadabra apparatuur uit Amerika) waar een voedingsadvies is uitgerold. Ik probeer me hier aan te houden, lukt aardig op de chocoladeletter na, en voel me al wat fitter worden. Dat kan ik nu wel evengebruiken aangezien ik 21 december mijn nieuwe heup ga krijgen.
Even finacieel: mijn ziektekosten verzekering vergoedt de helft van de consulten van de ostheopaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:12

Ik ben gisteren bij de manueel therapeut geweest.
Ik had twee blokkades in mijn rug ( maar dat wist ik al, had ze hem zelf aangewezen Haha! ) en hij heeft die beide plekken gekraakt.
De ene plek is helemaal soepel en voelt lekker los, maar de andere totaal niet. Daar zit het juist vaster dan hiervoor heb ik het idee, het doet ook nog pijn. Bpvendien heb ik nu pijn aan mijn beide schouders, waar ik eerder ook geen last van had.
Hoop dat het op de langere termijn wel werkt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:38

sronnie schreef:
Goof schreef:

Net even gezocht op rug en osteopaat, heb in dit topic zo veel klachten gezien die ik maar al te goed herken!

Al zijn ze bij mij er nog niet achter wat het is... Ik heb namelijk al meer dan 1,5 jaar last van mijn rug, wordt steeds erger. Moe, overal tegenopzien, niet kunnen slapen, etc. ben bij de ha, fysio, chiropracter, weer ha (nu eindelijk mijn eigen) en orthopeed geweest.
Woensdag voor het eerst bij de osteo, kan nog niet echt zeggen dat het wat doet. Over 2 weken kan ik bij de internist terecht. misschien weet die meer...
Was alleen wel heel raar donderdag... ik werd echt opeens supersnel boos en viel tegen iedereen uit. Gisteren thuis gebleven, te moe om op te staan. Vandaag heb ik me maar niks aangetrokken van de pijn, "gewoon" de hele ochtend staan uitmesten en vegen. Daar zal ik wel weer voor moeten boeten morgen...

Misschien heb ik ook wel FM...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:08

Ben nu even gestopt met de fysio. Het werkt voor mij op dit moment gewoon even niet. Moet hem alleen nog even bellen om te vertellen hoe het bij de huisarts was gegaan en dan wachten we even weer af. (maar goed dan moet ie wel z'n telefoon opnemen want voicemail ga ik niet inspreken Vork )
Heb nu voor januari een afspraak staan bij de neuroloog hopelijk weet die mij meer te vertellen.

M'n dokter vond ik wel erg vaag, hij vond dat ik juist terug moet naar de reumatoloog voor doorverwijzing neuroloog. Nou dacht het mooi niet Bloos! Want die reumatoloog heeft gewoon niets gedaan en vond het maar een rare man Nagelbijten / Gniffelen

Dus nu maar even afwachten heb wel veel pijn en vooral m'n voet met een geirriteerde teenpees (ofzo Nagelbijten / Gniffelen) werkt niet altijd even goed mee.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:46

Welke teen is het?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:57

Thats_Me schreef:
Dus nu maar even afwachten heb wel veel pijn en vooral m'n voet met een geirriteerde teenpees (ofzo Nagelbijten / Gniffelen) werkt niet altijd even goed mee.

Dat ken ik! Weet niet of het dezelfde pees is. Ik had die naar mijn een na langste/grootste teen. Deed erg zeer als ik erop drukte en als ik liep (met buigen). Bij mij ging het met ongeveer 3 weken over. Sterkte der mee!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:05

Ik loop al een tijd bij de fysio en daar heb ik zeker baad bij. Alleen mn huisarts wil geen verwijsbrief meer afgeven voor de fysio omdat hij vind dat het onzin en dat het niet werkt en geldklopperij is. Net of die man het zelf uit zn eigen zak moet betalen ofzo Boos! Ik heb er wel degelijk baad bij.
Maar ja, ik krijg het dus niet vergoed zonder nieuwe verwijsbrief en nu moeten we de fysio zelf betalen terwijl we wel een aanvullende verzekering ervoor hebben.
Nog meer mensen die hier evaring mee hebben? En zo ja, wat kan ik nog meer doen om toch naar de fysio te kunnen zonder elke keer zelf te betalen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:45

Niet vergoed zonder verwijsbrief? Ik dacht dat je nu vrij was om zelf te beslissen zonder je HA om naar de fysio te gaan?

Als je echt zo'n brief nodig hebt voor je verzekering kun je naar een andere HA gaan voor een second opinion Lachen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:14

Helemaal met sronnie eens, je mag sins kort ook zonder verwijsbrief naar de fysio en vrije (huis)artsenkeuze heb je al veel langer.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:32

Safiera schreef:
Helemaal met sronnie eens, je mag sins kort ook zonder verwijsbrief naar de fysio en vrije (huis)artsenkeuze heb je al veel langer.

Volgens de fysio hebben we een verwijsbrief nodig van de huisarts anders krijgen zij het niet vergoed van de verzekering.
Een andere huisarts hebben we ook al geprobeerd maar in deze regio wil niemand je overnemen. En anders kom je weer een stuk verder weg en dan mag het weer niet omdat het te ver is Gestoord
Dus ja, wat ik hier nou mee moet weet ik ook niet.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:34

Safiera schreef:
sronnie schreef:

Net even gezocht op rug en osteopaat, heb in dit topic zo veel klachten gezien die ik maar al te goed herken!

Al zijn ze bij mij er nog niet achter wat het is... Ik heb namelijk al meer dan 1,5 jaar last van mijn rug, wordt steeds erger. Moe, overal tegenopzien, niet kunnen slapen, etc. ben bij de ha, fysio, chiropracter, weer ha (nu eindelijk mijn eigen) en orthopeed geweest.
Woensdag voor het eerst bij de osteo, kan nog niet echt zeggen dat het wat doet. Over 2 weken kan ik bij de internist terecht. misschien weet die meer...
Was alleen wel heel raar donderdag... ik werd echt opeens supersnel boos en viel tegen iedereen uit. Gisteren thuis gebleven, te moe om op te staan. Vandaag heb ik me maar niks aangetrokken van de pijn, "gewoon" de hele ochtend staan uitmesten en vegen. Daar zal ik wel weer voor moeten boeten morgen...

Misschien heb ik ook wel FM...

Zorg wel dat je voldoende drinkt (en daar bedoel ik geen alcohol mee) als je je behandeling buij de ostheopaat hebt gehad. maar waarschijnlijk heeft hij dit ook wel gezegd.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:09

weet iemand hoe die site van m e heet d

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:41

spuit12 schreef:
weet iemand hoe die site van m e heet d

www.me-cvs-stichting.nl even googlen en het komt te voorschijn

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:55

Eleonoor schreef:
Welke teen is het?

'
M'n grote teen van m'n rechter voet Nagelbijten / Gniffelen

@PolosportJ ik heb er al ruim een half jaar last van als het al niet langer is. Soms wel erger dan anders maar altijd pijnlijk Lachen