[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:55

@Petulan heb je al iets gehoord van de verzekering en een evt. operatiedatum?
@Robijntjah heerlijk dat je even op je paardje hebt kunnen zitten Lachen Hopelijk kan je snel weer verder met rijden!

Met mij gaat het super! Nog wel wat last van de narcose maar gelukkig niet meer draaierig alleen snel moe als ik lang tv kijk of aan het lezen ben. Waar ik wel waanzinnig last van heb is littekenjeuk .. echt verschrikkelijk wordt er knettergek van dus hopelijk is het snel weg!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:03

Haaii!! Ja ik had weer wat hoor.. Ik had de verzekering gemaild hoe het er voor stond. Kreeg ik terug dat er nog niks wat ontvangen!! Scheve mond Dus ik een mail gestuurd naar de kliniek, en die zeiden de aanvraag al op 13-12 verstuurd te hebben, een dag na mijn consult. Ze gingen nu spoed achter de aanvraag zetten en verder alles afhandelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:00

Ga heel hard voor je duimen hoor Lisette Ja

Ja, heb gisteren voor het eerst weer even zonder zadel rondgereden... dat deed toch nog wel pijn!
Komend weekend weer voor het eerst eventjes rijden!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 08:52

@ Robijntjah... je kan het niet laten om er op te stappen hé Knipoog Groot gelijk hoor na zo'n lange tijd al!

Ik vind het wel vreemd trouwens dat gedoe met de verzekering.. maar hopelijk komt de aanvraag daar nu wel snel binnen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:38

IK HEB GOEDKEURINGGGGGG!!!!! WHAAAAAA

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:53

Super!! Voelt ook een beetje raar of niet?! ik had dat in ieder geval wel heel erg!Gefeliciteerd meis! Lekker van genieten en de kliniek bellen voor DE datum!
Ik ben bijna 6 weken verder en ben gister wezen shoppen voor nieuwe lingerie.. kom uit op 70 C en als de omtrek wat strakker valt is het 70 D... ik ben helemaal tevreden dus!
Wel enorm last van jeuk en eromheen is het rood... even in de gaten houden dus!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:12

Hmmpf.. Heb ik eindelijk iemand aan de lijn, weet ze het niet wat ze moet vragen en moet ik later terugbellen want de mensen van die afdeling hadden pauze.

Wat is de machtegingscode? Ik zie er zoveel op die brief van de IZZ staan.. Scheve mond Is dat het kenmerk van de brief of zo'n dbc-code? Snap er geen hol van..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:30

Dat is raar.. Bij Salland sturen ze ook een brief naar de kliniek.. ik hoefde dus alleen maar mijn naam te zeggen en geboortedatum. Het stond allemaal al gewoon verwerkt in de computer!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:29

Meiden, ik heb de datum! 4 Februari al Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:35

Ik kom langs *LOL*

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:54

Ik ook!
Leuk zeg... Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:56

Super Petulan! Dat is echt lekker snel! Werd jij ook bij Roosendael geopereerd?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:04

Nog 18 nachtjes Nagelbijten / Gniffelen

Hadden jullie ook zo'n last van rare dromen? Pfoooe Nagelbijten / Gniffelen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:39

haha! De tijd gaat snel hé!
Waar droom je over? Daar heb ik geen last van gehad Knipoog
Ben echt blij voor je.. weet precies hoe het is en hoe het straks is als het allemaal achter de rug is!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 02:16

Ik ben dit jaar aan de beurt, goedkeuring ontvangen en t gaat gebeuren vóór eind oktober, begin november Haha! Haha!
Ben inmiddels al ruim 16 kg kwijt, sowiezo moet je op zo'n 'streefgewicht' zijn vanwege de verzekering, maar ik vind het zelf ook fijner Bloos
Ik heb dit topic nooit eerder opgemerkt, jammer want ik ben der al een tijdje mee bezig!!!
Ik ga jullie ff volgen en hoop mijn ervaringen te kunnen delen als het bij mij zover is!

22 april moet ik weer terug, datum zelf uitgekozen dan wil ik qua gewicht zo zijn als dat ik wil zijn.....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:40

Hee, leuk dat je je verhaal met ons komt delen Ja Tis echt een heel handig topic voor al je vragen Lachen Het heeft mij ook behoorlijk geholpen om alles stappen te nemen en voila: Ik word de 4e geopereerd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:00

Welkom Patricia Lachen

Knap van je hoor, dat je dat zo kan! Echt toppie!

Mijn resultaat, tjah, het wordt in mijn ogen weer steeds minder, maargoed, heb er voor mezelf nu wel alles aan gedaan om het mooi te laten worden...
Ik heb het meer geaccepteerd, en kijk er zelf wel niet meer naar Knipoog
Dat doen andere mensen wel voor mij ROFL

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:20

Hallo allemaal.

Ik wil mij vandaag even voorstellen in dit topic. Ik lees het topic al enige tijd en ben ook lid van borstenforum.nl.
Ik ben 35 jaar, 171m en 70 kilo. Ik draag op dit moment cupmaat 80h.
Al enkele jaren denk ik veel en serieus na over een borstverkleining. In december heb ik een verwijsbrief gekregen van de huisarts voor een pc in Leeuwarden. Ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik het toch allemaal wat tegen op zie. Aan de ene kant denk ik ja ik wil en toch twijvel ik er soms aan en stel ik het weer uit.
Twijvel ontstaan omdat het niet zo maar is iets en ik weet ook niet goed of ik wel verwezen ben naar een kundig arts.
Ik heb een vragenlijst ingevuld bij een privekliniek of ik in aanmerking zou kunnen komen voor de sleutelgattechniek. Nu ben ik even overvallen door een telefoontje op mijn voicemail. De dame belde mij dat de vragenlijst goed gekeurd was en ze wilde een eerste afspraak met mij maken.
Kunnen jullie mij een beetje helpen. Wat kan ik beter doen. Een privekliniek of toch ziekenhuis. Welke methode raden jullie aan en waarom. Sleutelgat of anker methode.
Ik hoop dat ik wat van jullie kan leren , want ik wil toch echt een kleinere cup.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:41

Weet niet hoe die methodes werken en weet ook niet welke bij mij is gedaan. Wat mij verteld is bij de kliniek is dat zij niet boven een e-cup opereren omdat er dan een groter risico aan verbonden is en zij de apparatuur daar niet voor hebben. Dus áls er dan iets gebeurd moet je eerst overgebracht worden naar een ziekenhuis en dat kost veel tijd. Als je bij het ziekenhuis geopereerd word hebben hun alles bij de hand mocht er wat mis gaan. Ook moet je bij een kliniek een contract ondertekenen dat mocht er wat mis gaan zij niet verantwoordelijk zijn. (weet niet of dit ook bij een ziekenhuis gebeurd?) Stond ook in dat contract dat hun geen IC of ietdergelijks hebben..

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:54

Patriciavt schreef:
Ik ben dit jaar aan de beurt, goedkeuring ontvangen en t gaat gebeuren vóór eind oktober, begin november Haha! Haha!
Ben inmiddels al ruim 16 kg kwijt, sowiezo moet je op zo'n 'streefgewicht' zijn vanwege de

Ik wil hier toch even een kanttekening bij zetten!

Allereerst vind ik het heel knap dat je zoveel bent afgevallen. harstikke goed! maaarr...

pas op. Het moeilijkste na afvallen is om op dat gewicht te blijven. Als je na je operatie weer (veel) aankomt groeien je borsten ook weer gewoon mee.

Ik ben ruim 14 jaar geleden geopereerd en de toenmalige chirurg wilde toen ook dat ik minimaal 10 kilo zou afvallen voor de operatie. Dat heb ik bewust NIET gedaan omdat ik van mezelf wist dat ik dat gewicht niet zou kunnen bewaren.
In diezelfde tijd zijn een vriendin en zus van mij ook geopereerd. Zij waren wél van te voren flink afgevallen. In de jaren na de operatie zijn zij beiden helaas weer flink aangekomen en beiden zitten weer op een E-cup. Ik ben niet aangekomen na de operatie en heb 12 jaar dezelfde cup als na de operatie gehad. Helaas heb ik tijdens mijn zwangerschap wel weer een cup bijgekregen die is blijven zitten ondanks dat ik flink wat kilo's minder weeg dan ten tijde van de operatie.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:59

Idd, dit verhaal heb ik in mijn omgeving dus ook meegemaakt. Ik ben nu wel bezig de kerstkilo's kwijt te raken, maar verder ga ik niet. Het sporten enzo komt na de operatie wel weer hoor.. En dan groeien je borsten dus idd wel weer mee met je lichaam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:34

Bij mij komt er nu niets meer aan Clown
Alleen nog maar af!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:44

Wat ik toentertijd van het borstenforum heb gehaald is dat de chirurg bij een sleutelgat methode minder weefsel weg kan halen dan bij de ankermethode. Dit omdat ze het dan niet meer netjes in elkaar kunnen zetten. Ze kunnen dan maar iets van maximaal 2 cupmaten terug. Daarom kan een sleutelgat bij grotere borsten vaak niet toegepast worden omdat dat het doel van de verkleining niet bereikt kan worden.

Zelf had ik een F/G en hebben ze bij mij een methode toegepast die tussen de sleutelgat en de anker methode in zit. Het is zeg maar een sleutelgat methode maar naast het litteken dat naar beneden loopt deze ook nog een centimeter of 5 naar buiten op de lijn waar ook het litteken van de anker methode zou zitten. Bij mij is die uitloop 5 centimeter, maar dat kan ook meer of minder zijn afhankelijk van hoeveel vel ze teveel hebben.

Na gesprekken irl met anderen waarbij de ankermethode is toegepast ben ik tot de conclusie gekomen dat je hier na de operatie meer last van hebt dan bij de sleutelgat methode. Ik was al redelijk vlug weer op de been en zat na 3/4 weken al weer (rustig) op het paard.

Mijn persoonlijke conclusies:
voordeel sleutelgat: snel herstel
voordeel anker: grotere reductie bereikbaar

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:14

http://beautiful.nl/documentDownload.ph ... 6a1e3f4f9c

Hier een vragenlijst die je mee kunt nemen naar je gesprek! Staan belangrijke dingen op om te weten. Verder zou je gewoon een afspraak kunnen maken in de privé kliniek om te kijken of zij je daar kunnen opereren. Dan kun je ook informeren naar de wachtlijsten en de chirurgen die daar opereren.
Ik heb op internet veel info opgezocht over de kliniek en andere ziekenhuizen. Uiteindelijk ben ik bij een privékliniek terechtgekomen omdat mij dat het meeste aansprak, de wachtlijst uitermate kort was en daar de chirurg werkte die ik graag wilde.
Op het borstenforum kun je veel vinden over de verschillende klinieken/ziekenhuizen en chirurgen. Verder hoefde ik niet af te vallen maar ik probeer nu wel extra op gewicht te blijven zodat het resultaat uiteindelijk toppie word Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:10

Haha, van der Weij-propaganda hier Knipoog