Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:34

Oh wat is ze lief!

Karlijn wat naar van je rug, fijn dat er in ieder geval ook pluspunten zijn zoals dat je medicatie goed afgestemd is. Alle beetjes helpen om lekkerder in je vel te kunnen zitten ga ik van uit, maar mentaal is wel al een heel sterke als dat meewerkt.

Ik krijg leuke reacties op mijn scootmobiel, ik word behoorlijk bekeken en nagekeken wanneer ik ermee op stap ben :+ winkels ben ik nog niet in geweest.

Het proces van mijzelf aanleren om ermee te rijden duurt wat langer als dat ik had verwacht, ik loop regelmatig tegen mijn eigen beperkingen aan. Maar ik heb voor mijzelf afgesproken dat ik hem gewoon een paar keer per week pak om een stuk ermee te rijden, waarheen maakt niet uit, hoe ver maakt ook niet uit, als ik maar rij. Want ik wil mijn vrijheid echt terug :)
Dus kilometers maken en ervaring op doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

Ooooh wat een muppie Tallie. <3
Hier slapen de honden gewoon op bed trouwens als ze dat willen.
Er staat wel een poef/hocker bij het voeteneind zodat de Shih Tzu zelfstandig op- en van het bed af kan ipv te gaan zitten krijsen dat ik hem moet helpen.
Das beter voor mijn nachtrust en daarmee mijn mentale welzijn. :P

Telpeva, ik denk dat dat ook gewoon de beste aanpak is; kilometers maken en daarmee steeds vertrouwder raken met je nieuwe vervoersmiddel.

Karlijn, balen van je rugklachten maar wat fijn dat mentaal zo stabiel bent momenteel.

Hier gaat het na mijn ziekenhuisopname in mei steeds beter.
Bloedsuikerspiegel is redelijk onder controle, een enkele keer te hoog en heel soms te laag.
Ik ben inmiddels weer (wit) brood gaan toevoegen aan mijn dieet omdat ik zo vaak veel te laag zat. :')
En beter brood met pindakaas (naast het hartige beleg) dan gaan snoepen om de suikerspiegel weer op te krikken, ook omdat die boterham met pindakaas langzame koolhydraten zijn tov snoep waardoor je minder schommelt.
En ja, soms pak ik alsnog iets van snoep als mijn bloedsuikerspiegel laag genoeg is, maar dan gewoon als tussendoortje.
Ik heb ook de laurierdrop vd Kruidvat ontdekt, bevat 2 gram suiker en 63gr koolhydraten per 100gr dus alsnog wel een beetje opletten met de hoeveelheid maar je moet zo ongeveer het hele bakje (75gr) leegeten wil je het echt gaan zien in je bloedsuikerspiegel. :+
Ik heb 4x daags beeldzorg vd thuiszorg, dan checken we mijn bloedsuikerspiegel, hoe het met me gaat, in de ochtend spuit ik de langzaamwerkende insuline onder hun toezicht en bij de andere rondes de snelwerkende insuline indien nodig.

Neurologisch gaat het ook een stuk beter, nog wel lichte tintelingen in mijn voetsool rechts maar ik kom van een 24/7 compleet slapend been.
Meer restless legs dan voor de medische ellende maar met compressiekousen en wat calcium en magnesium is dat goed te doen.
En waar ik net na de epileptische episodes moeite had met praten, lezen, schrijven etc lukt dat nu weer goed, inmiddels kan ik ook weer Engelstalige audioboeken en podcasts luisteren zonder steeds te moeten terugspoelen omdat ik hele stukken miste, de context niet meekreeg etc.
Kost nog wel wat meer moeite dan voorheen merk ik, maar de tijd zal uitwijzen of het nog verder verbeterd. :)
Ik merk wel dat ik soms wat meer moeite heb om op woorden te komen, maar met even rustig zoeken of aangeven dat ik het woord kwijt ben vormt dat verder weinig gedoe in de communicatie.
Schrijven/uittypen gaat makkelijker omdat ik dan niet de druk ervaar van iemand die tegenover me zit of aan de telefoon ofzo die op mijn antwoord wacht.

De errors in mijn hoofd en het schudden van een snow globe aan de randen van mijn blikveld heb ik inmiddels ook niet meer, al ben ik nog wel heel voorzichtig met stress etc.
Juist omdat ik dat gevoel nogal eng vind, dat was immers een voorbode van een opkomende epileptische aanval.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Wat fijn Lor dat het beter gaat. Elke stap is er één.

Ik vind het niet gek dat je veel bekijks trekt met je scootmobiel Telpeva. Het is ook een stoer ding.

Ik was vandaag weer in het pijncentrum van het ziekenhuis voor opvolging van mijn schouder maar de anesthesist was meer bezig over mijn rug. Hij heeft andere pijnstillers voorgeschreven en in november krijg ik weer een nieuwe facet denervatie in de hoop dat het deze keer meer effect heeft.
Ik mocht kiezen maar elke kans dat het minder wordt grijp ik graag aan. Ik vond het echt een fijne meedenkende man die mij heel serieus nam. De röntgenfoto's liegen er helaas ook niet om.