Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:30

Hier net helemaal ingepakt omdat we een midweek weg gaan... Daar gaat hij wel mee naartoe. Maar daarna gaat hij de auto weer uit en komt ie gewoon in huis te staan. Mijn man is altijd met de auto weg en ik zit thuis. Mijn moeder woont dichtbij en werkt vlakbij huis. Dus in een noodgeval is dat sneller/makkelijker dan dat mijn man naar huis toe komt... Kan hij beter rechtstreeks naar het ziekenhuis rijden en ik met m'n moeder mee.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:32

Hier denk ik wel rond 37 weken de maxi cosi en tas in de auto.
Ik dacht bij de eerste ook dat het wel even zou duren, niks was minder waar.
De kleine heeft ons volledig verrast, geen tijd om naar het zkh te rijden.
Alles goed gegaan maar ik ben toch flink geschrokken. VK kwam gelukkig wel snel, ook al had ik nog geen uur weeën en kon ik ook niet meten hoeveel tijd ertussen zat omdat ze zo onregelmatig waren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 21:07

Wij hadden denk ik ook zo rond 37 weken de tas klaarstaan en die aangevuld met opladers en snacks toen het zover was. We waren vervolgens 30 minuten in het ziekenhuis. :') Maar goed, liever mee verlegen dan om verlegen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 21:11

mylittlejoy schreef:
Wij hadden denk ik ook zo rond 37 weken de tas klaarstaan en die aangevuld met opladers en snacks toen het zover was. We waren vervolgens 30 minuten in het ziekenhuis. :') Maar goed, liever mee verlegen dan om verlegen.

Ja precies. Er is volgens mij geen peil op te trekken of het snel gaat of dat je een marathon bevalling hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 00:15

Afbeelding

Ik wil deze foto toch wel heel graag met jullie delen <3

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 07:59

Jolliegirl schreef:
[ Afbeelding ]

Supermooi! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:56

Jolliegirl schreef:
[ Afbeelding ]

Mooi zeg!

Bedankt allemaal voor de felicitaties <3

We zijn sinds vrijdagnamiddag thuis. Het is nog steeds wel vrij zwaar omdat de griep nog niet over is. Maar heel fijn om ook terug bij mijn andere zoontje te zijn, die had het heel moeilijk omdat ik zo lang in het ziekenhuis was. Hektor doet het supergoed! De nachten zijn tot nu toe ook echt goed, hij eet om 22u, 2u en dan om 6u. Kan gewoon niet beter!

Omwille van mijn ziekzijn onverwacht toch met borstvoeding begonnen, op aanraden van het ziekenhuis. Zo kon Hektor de antistoffen meekrijgen en wordt hij hopelijk niet ook ziek. Wel een speciale ervaring, voorlopig gaat het ook vlotjes.

Hoe is het met alle andere baby'tjes die al geboren zijn?

Het lijstje even een update gegeven:

Iselda - 4 januari - meisje - geboren
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend - geboren
Solleke_Noah - 2 februari - jongen - Hektor - geboren 27 januari
Hagelslag - 5 februari - meisje - geboren
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 10 maart - jongen
Nienketje17 - 11 maart - meisje
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend
Venthe - 20 april - jongen
PeerAppel - 8 mei - geslacht nog onbekend

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:47

Welkom thuis!
Wel goed uitzieken he, en wat fijn dta de borstvoeding goed gaat, dit bied idd antistoffen voor de kleine.

De dagen duren me hier maar lang..
Inmiddels al bijna 3 weken een luchtweginfectie.. strontverkouden momenteel.

Ik heb gisteren de babyshower gehad en dat was echt heel erg leuk! <3

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:47

Goedemorgen!!
Iirrssjjee heel veel plezier op jullie midweekje weg!
Naomi_jordje fijn zo'n klusweekend. Hadden wij afgelopen weekend ook! Even de laatste puntjes op de i.
Fijn dat je weer thuis benr Solleke!
Hopelijk knap je snel op Jolliegirl!

Wij hebben leuk nieuws!
Want wij zijn gisteren ouders geworden van een ontzettend lief en mooi meisje. Ze heet Elyna en met 3432 gram en 50 cm een heerlijk gemiddeld popje. Mega trots en blij met haar.
De geplande keizersnede en sterilisatie is goed gegaan. Nu verder met mobiliseren en dan hopelijk in de loop van de dag naar huis. <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:58

Veel plezier met je midweek weg Iris!

Wat een heerlijke foto Jolliegirl <3 en fijn dat je een leuke babyshower hebt gehad. Hopelijk voel je je snel beter.

Jij ook Solleke, wat goed om te horen dat de kleine het zo goed doet!

Gefeliciteerd Jitske, wat een mooie naam!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:06

Iselda - 4 januari - meisje - geboren
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend - geboren
Solleke_Noah - 2 februari - jongen - Hektor - geboren 27 januari
Hagelslag - 5 februari - meisje - geboren 27 januari- miranda
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 10 maart - jongen
Nienketje17 - 11 maart - meisje
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend
Venthe - 20 april - jongen
PeerAppel - 8 mei - geslacht nog onbekend

@jitske gefeliciteerd!
En succes met weer op de been komen.
Ik had toch even een paar dagen nodig om echt weer in beweging te kunnen komen.

@Jolliegirl
Balen dat je nog altijd verkouden bent. Maar wel leuk dat je een gezellige babyshower hebt gehad.
En een hele mooie foto die je hebt gedeeld

@Solleke_Noah
Fijn dat jullie thuis zijn en hopelijk lukt het qua antistoffen doorgeven een beetje.
Maar ook fijn dat je er wel voor open stond om bv te geven.

Hier gaat alles ook goed, inmiddels gelukkig minder geelzucht!
Bv ansich lukt niet. Neemt ze helaas nog niet fijn aan. Maar kolven en dan via het flesje gaat echt prima.
Gister was ze haar geboortegewicht al voorbij met 4020 gram.
En ze kwam ter wereld met 3990.
Dus dat is echt knap om binnen een week haar geboortegewicht voorbij te zijn.
We hebben nu al 3 redelijke nachten gehad.
Ik ben zo blij dat mijn vriend ook 1 maand thuis is en dan ook goed kan meezorgen voor miranda.
Na een keizersnede is het toch af en toe net te veel om zowel te verschonen als dan ook te voeden.
Dus nu delen we het verschonen en voeden fijn op.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 10:55

Gefeliciteerd Jitske! Hopelijk gaat je herstel goed <3

Hier is het voor nu vooral afwachten := onze zoon kwam lekker vroeg (38 weken) dus ben nog nooit zo zwanger geweest als nu. Nu ben ik al bijna 2 weken niet fit (net zoals half Nederland griep en zit nu nog met ontstoken holtes).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:19

Van harte gefeliciteerd met de geboorte!!

Wat gaat het ineens eventjes snel allemaal!

Half nederland zit verkouden thuis en met ontstoken holtes idd. Volgens mij begint bij mij de boel lekker los te komen nu :') heel fijn!

Hou je het nog goed vol renee?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:40

JitskeJeldau schreef:
Goedemorgen!!
Naomi_jordje fijn zo'n klusweekend. Hadden wij afgelopen weekend ook! Even de laatste puntjes op de i.

Wij hebben leuk nieuws!
Want wij zijn gisteren ouders geworden van een ontzettend lief en mooi meisje. Ze heet Elyna en met 3432 gram en 50 cm een heerlijk gemiddeld popje. Mega trots en blij met haar.
De geplande keizersnede en sterilisatie is goed gegaan. Nu verder met mobiliseren en dan hopelijk in de loop van de dag naar huis. <3

Gefeliciteerd met jullie dochtertje.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:25

@iirrssjjee wat lekker een midweek weg! Werkt je man ook ver weg of kan ie er wel snel zijn? Mijn vriend heeft ook de auto mee naar het werk maar die werkt nog geen 5 min van ons huis af, dus die is er zo.

@carika kan me voorstellen dat je daarvan schrok! Maar jij had dan ook als wens om in het ziekenhuis te bevallen denk ik of niet? Mijn voorkeur is thuisbevallen, dat scheelt denk ik ook al qua vluchttas. Maxicosi staat overigens wel in de auto zodat we die niet kunnen vergeten mochten we eventueel toch naar het ziekenhuis moeten/willen.

@Jolliegirl wat een mooie foto! <3 En fijn dat je een leuke babyshower had. Hopelijk is de luchtweginfectie gauw over...

@Solleke_Noah fijn dat jullie weer thuis zijn en de nachten zo goed gaan. Hopelijk is de griep ook snel voorbij.

@Jitske gefeliciteerd met jullie dochter! <3 Fijn dat alles goed is gegaan.

@hagelslag Fijn dat het bij jullie ook goed gaat! En zeker fijn dat je vriend de 1e maand ook thuis is.

@Renee jij ook beterschap!

Ik ben tussen kerst en oud en nieuw ziek geweest en daarna in januari nog een keer. Hoop dat dat het was voor mij ;) Gisteren nog wat ovenschotels klaargemaakt en in de vriezer gedaan, altijd fijn om dat als backup te hebben. Bevalbad staat in de woonkamer klaar (met deken eroverheen zodat de kat er niet in gaat :')) en verder is het afwachten. Ik zou het niet erg vinden om komend weekend nog een weekend samen met m'n vriend te hebben en dat ze daarna pas komt :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:05

Beterschap aan iedereen! Ik ben eindelijk helemaal beter, alleen m'n rib doet nog wat pijn. Wel weer meer last van bekkenklachten. Van mij mag de baby wel met 37-38 weken komen :=

M'n man en ik gaan binnenkort nog een nachtje weg, zit dan op iets van 35 weken dus dat durf ik wel aan. Laatste keer voor baby er is :D

Fijn dat alles klaarstaat Naomi, hopelijk nog een weekend samen genieten! Is zo'n bad dan ook al gevuld enzo? Ik heb geen idee hoe dat werkt.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:09

Ah als je klachten hebt dan snap ik dat je graag wil dat de baby wat eerder komt Eske. Leuk nog een laatste nachtje weg! :D

Het bad is opgeblazen en de liner zit erin, hoeft alleen nog gevuld te worden met water. Kan ik nu ook wel doen maar als ik dan over een week pas beval is het ijskoud haha :D Duurt ongeveer een uurtje om 'm te vullen, maar je mag er sowieso pas in de actieve fase van de bevalling in. Dus als het goed is, moet dat geen probleem zijn :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:20

Ah dat is dus heel goed te doen! Hopelijk gaat alles volgens de planning en kun je lekker in bad bevallen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:44

JitskeJeldau schreef:
Goedemorgen!!

Wij hebben leuk nieuws!

Gefeliciteerd *\o/* met de geboorte lekker bijkomen en genieten straks thuis

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:57

Hoe bedoel je dat je pas in de actieve fase in bad mag?

Ik mag het bad in zodra ik (voor) weeën heb en mij er comfortabeler bij denk te voelen.

Is er een reden dat jij dit pas later mag Naomi?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:29

Mij is uitgelegd dat het het meeste doet als je minimaal 5 centimer ontsluiting hebt, ook omdat daarvoor de weeën waarschijnlijk minder heftig zullen zijn. En als je te vroeg in bad gaat het er ook voor kan zorgen dat de weeën afgezwakt worden en je ontsluiting minder snel gaat.
Voor de beginfase heb ik een tens apparaat. Die heb ik trouwens afgelopen weekend op m'n vriend getest of ie 't deed en die was benieuwd hoe de hardste stand voelde, ik heb me kapot gelachen haha :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:43

Oh op die manier!
Hoor van veel vriendinnen dat ze bij het begin al graag even een warme douche of bad namen... Zodat de boel daar beneden ook alvast lekker zacht kon worden :=

Tens apparaat lijkt me niets, dat geeft stroom toch?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:51

Bedankt allen voor de plezier wensen. We zitten heerlijk in een huisje in de Beekse Bergen :) . Heerlijk om de kleine man zo te zien rond scharrelen met een hoop plezier en alle diertjes te benoemen <3

Nu met 35wk is het nog wel te doen om er zelf achteraan te hobbelen.

Onze achtertuin deze dagen;
Afbeelding

Afbeelding

@jitske: gefeliciteerd!!! <3

@naomi; vanaf zijn werk kan hij in 30 min thuis zijn. In het ziekenhuis met 20min. Dus met "haast" is het praktischer dat mijn moeder me naar het zkh rijd, anders is het 30min naar huis en dan moeten we nog 15min naar het zkh. Terwijl in de tijd dat m'n moeder me naar het zkh kan brengen, hij daar ook kan komen ;)

@jolliegirl ik heb bij vorige bevalling een tens apparaat gebruikt en dat gaf echt wel enorm veel verlichting tijdens een wee! Je moet het zien/voelen als een soort lichte tinteling.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 07:53

JitskeJeldau schreef:
Goedemorgen!!

Wij hebben leuk nieuws!

Proficiat met de geboorte van Elyna! Niet teveel last van de keizersnede?

@iirrssjjee: veel plezier in de Beekse bergen! Ziet eruit als een leuk uitstapje <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 09:00

Jolliegirl schreef:
Hoe bedoel je dat je pas in de actieve fase in bad mag?

Ik mag het bad in zodra ik (voor) weeën heb en mij er comfortabeler bij denk te voelen.

Is er een reden dat jij dit pas later mag Naomi?

Mijn vorige bevalling was zonder iets, dus vat het niet verkeerd op, maar ik vond het begin prima te doen. Ik kon ook nog goed door m'n weeën heen praten en bewegen. Dan kan ik me voorstellen dat je dat bad liever bewaart tot het deel waar je de verlichting wat beter kan gebruiken. Maar ook dat verschilt per persoon natuurlijk.