Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:28

Pff Germie, ik zou het mezelf niet zo moeilijk maken..
loop lekker je eigen rondje.. dan hoef je met niets of niemand rekening te houden en zij ook niet met jou.
Ik zou me enorm bezwaard voelen als mensen op mij moeten wachten terwijl dit overduidelijk niet de bedoeling is.
Het is een maandagavond.. die vrijwilligers willen ook gewoon opruimen en naar huis..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:58

Ik zou ook niet meedoen aan een wedstrijd als je van tevoren al weet dat je mensen 20 minuten op je gaat laten wachten. Je kan ook gewoon ergens anders je rondje lopen als er precies op die dag een wedstrijd is in je dorp? Of inderdaad gewoon zelf je rondje zonder officieel deelnemer te zijn waardoor ze dus niet hoeven te wachten. Maar voorzover ik Germie ken op bokt vraagt ze vooral advies zodat zij precies het tegenovergestelde kan doen van wat er aan advies gegeven wordt.
Hoe is de wedstrijd gegaan :') ?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:41

Ik heb meegedaan, het was hier erg warm, 28 graden ofzo en ineens windstil. Het ging wel door, want hier komt zo te zien geen onweer. De 5km was ook iets langer dan 5km, dus ik had dan bedacht dat ik mee kon doen en dan daarna nog wat door kon lopen zodat ik toch nog mijn trainingskilometers zou halen, want dat was dan niet veel verder, maar nog geen 10.
Er waren relatief weinig mensen, waarschijnlijk door het weer en er deden ook best wat 5km i.p.v. 10. Van de organisatie kon ik nu wel gewoon 10 doen als ik zou willen.
Er was iemand met wie ik wel vaker gesproken heb en die deed nu ook de 5 en is zeer snel. Was ook de snelste dame op de 5.4km. Maar ze hadden geen prijzen voor de 5km, alleen voor de 10km. Terwijl je dus hetzelfde inschrijfgeld betaalt. Dat voelde dus wel enorm raar. Niet alleen voor haar, maar ook voor mij. Ik doe niet mee voor de prijzen, maar heb nog nooit meegemaakt dat 1 afstand wel een wedstrijd is en de andere afstand niet bij hetzelfde inschrijfgeld. Vonden meer mensen raar.
En dan de herinnering, tja, een beetje een aanfluiting: een metalen mok zonder jaartal, datum of waar het voor is. Daar hoef je het niet voor te doen. Verder was de verzorging wel ok, 1 keer onderweg en bij de finish (water en fruit). Maar ik heb wel met mooiere runs meegedaan. 29 jaar geleden deed ik ook met deze run mee overigens. Toen was de naam anders, maar het was ook op dezelfde maandag in september. Ik heb wel veel bekenden gezien en daardoor was het wel gezellig, maar als dit in een ander dorp geweest was, dan was het voor mij wel een beetje een loop zonder sfeer geweest.
Afbeelding

Het ging verder totaal niet fijn. Ook viel mijn huissleutel uit mijn broekzak, daar zat opeens een gat in en dus moest ik die zoeken. Dat heeft me ook een 30-40 seconden gekost. Gelukkig hoorde ik de sleutel vallen. Sinds de fysio donderdag is de pees gevoelig en ik dacht dat het wel weer prima was, maar tijdens het lopen deed die dus echt meer pijn dan voor donderdag. Er mag 1 dag napijn zijn, maar dit was niet de bedoeling.
Ik heb na de run nog een stukje gelopen, dus we zijn qua training uitgekomen.
Heb aan de run wel gemengde gevoelens overgehouden. Die 7 euro kan ik wel missen, maar weet niet of ik het volgend jaar weer doe, ook al is het eigen dorp en zijn er veel bekenden. Ik was overigens lang geen laatste, dus dat was wel fijn. Ik was al weer thuis voordat de laatste loper over de finish kwam. Zo dicht woon ik er dus bij (800m) :+

Myka

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:50

Nou ja, weet ook niet of je meer moet verwachten van je lokale dorpsrun, is toch leuk dat je wat krijgt. :D En toch ook weer gelopen, je sleutel niet kwijt geraakt, én geen laatste. Toch allemaal meevallers. :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:59

Myka schreef:
Nou ja, weet ook niet of je meer moet verwachten van je lokale dorpsrun, is toch leuk dat je wat krijgt. :D En toch ook weer gelopen, je sleutel niet kwijt geraakt, én geen laatste. Toch allemaal meevallers. :P

Precies! Beetje positiviteit kan geen kwaad.

Mijn nieuwe schoenen zitten super fijn, echt blij met dit advies. Er stond vandaag een 7 km easy run op het programma, maar heb er 5 van gemaakt en iets sneller. Ging lekker maar daarna kon je me uitwringen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:04

Bij de lokale dorpsrun hier krijg je een loopshirt. Elk jaar exact dezelfde. Betaalt €10,- inschrijfgeld. Voor de kinderen vetaal je €5,- en die krijgen een medaille en een ijsje. Een mok is wel weer eens wat anders dan wat je normaal krijgt, enne, genoeg loopjes waar je niks krijgt....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:15

Wel leuk toch, eens wat anders inderdaad!

Hier krijg je bij de lokale loop niks. Vorig jaar was het de 10e editie, toen kreeg je een herinnering. Was een soort sleutelhanger.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:22

iirrssjjee schreef:
Bij de lokale dorpsrun hier krijg je een loopshirt. Elk jaar exact dezelfde. Betaalt €10,- inschrijfgeld. Voor de kinderen vetaal je €5,- en die krijgen een medaille en een ijsje. Een mok is wel weer eens wat anders dan wat je normaal krijgt, enne, genoeg loopjes waar je niks krijgt....

Een loopshirt zou ik nog wel leuk vinden. Maar die mok is dus iets van eh tja, wat kan ik er mee?
Dat is dus ook de reden waarom ik in principe dus alleen runs doe waar je een medaille krijgt. Niets vind ik ook niet de moeite waard om dan mee te doen. Bij alle andere runs die ik dit jaar gelopen heb (zijn er niet heel veel overigens) kreeg je een medaille en daar had ik ze ook wel op uitgezocht.
Volgende week bij de urbanrun kun je een tshirt krijgen.
Ik dacht overigens dat iets krijgen wel aardig standaard is bij runs, maar dat is dus niet overal zo? Soms moet je bijbetalen, en dat doe ik dan ook maar. Maar dan heb je de keuze.

Ik las laatst ook een reactie van iemand op een plastic medaille bij een run, die was daar ook niet tevreden mee. Daar kan ik ergens ook nog wel inkomen, metaal is wel het mooiste. Maar goed, hout of plastic is tenminste nog wel een medaille. Die kan ik ook ophangen. Een mok zet je ergens neer of geef je weer weg. Er werd bij die plastic medailles gesproken over flippo's.

Wat hebben jullie dan het liefst met een run? De mensen die ik spreek vinden een medaille vaak toch leuker dan een mok ofzo. Een handdoek zou ik bijvoorbeeld ook nog wel prima vinden. Of een tshirt. Maar toch een voorkeur voor een medaille.
Een shirt meebestellen bij een run heb ik ook nog niet gedaan. Heb er dit jaar 2 gewonnen, en dus zelf ook nog 2 gekocht, dus kan nog wel even voor uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:32

Niks. Ik hoef niks te krijgen bij een run. Ik haal er plezier uit, nieuwe routes, mooie omgevingen, nieuwe ervaringen.
Top.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:26

Je betaalt €7 en kan daarvoor een georganiseerde route lopen, hebt een verzorgingspost (2 zelfs) en krijgt ook nog een mok en dan toch zeuren :')
Door dit soort heb ik dus altijd vrees met zelf organiseren. Doe je je stinkende best met allerlei vrijwilligers met heel veel tijd en energie zo’n loop in elkaar te zetten; alsnog gezeik :+

Ik hoef niet altijd wat bij runs. Soms vind ik een medaille wel leuk en betaal ik extra.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:21

Goof schreef:
Niks. Ik hoef niks te krijgen bij een run. Ik haal er plezier uit, nieuwe routes, mooie omgevingen, nieuwe ervaringen.
Top.

Dit precies. :)
Ben er nu nog niet aan toe, maar van (obstacle) runs in het verleden heb ik niets meegenomen. Ik woon klein en dan ligt het hier toch maar ergens in een rommella ofzo.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 00:01

Goof schreef:
Top.
Geldt voor mij ook. :j

Fijn dat je nieuwe schoenen voldoen, Tiggs. Respect dat je met dit weer gelopen hebt. Wat was het vies benauwd vandaag!

Zo’n lange afstand meteen lopen op andere schoenen zou ik ook niet zo snel doen, zeker als het een ander merk is. Ik hoef m’n nieuwe schoenen meestal niet echt in te lopen maar ik loop ook eerst wat kortere afstanden ermee.

Wat gaaf dat je met je paard bent gaan lopen, BusyMissy!

Gisterochtend lekker gelopen, zo’n 110 minuten gelopen. Weer de tijd wat uitbouwen voor RFR Hooilanden. Afgeklokt op 16 km. Was qua temperatuur nog prima te doen.
‘s Avonds heerlijk gegeten bij de pizzeria.
Morgenavond weer de eerste training van het nieuwe seizoen met de loopgroep. De lampjes mogen er bijna wel weer bij, ‘t wordt al echt weer snel donker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 06:32

Goof schreef:
Top.

Precies dit.

Ik vind een mok juist leuk! Wat kun je ermee? Eruit drinken. Super functioneel dus ook nog.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:23

Grappig dat de 1 een medaille dus wel kan waarderen en een ander niet.

Ik heb gisteren ook nog wat mensen van een loopgroep gesproken. Ze trainen 2 keer per week, maar als je maar 2 keer per maand komt is dat ook goed. Dat zou misschien nog wat zijn, want ik heb op dinsdagavonden van september tot mei elke 2 weken wat anders en op donderdagen heb ik eigenlijk al elke week zwembadtraining, maar ga maar eens per maand omdat het mij gewoon te laat is (21-22 uur) en ik na het zwemmen nooit meer in slaap kan komen, dan lig ik zeker tot 1 uur 's nachts wel te woelen. Dus misschien ga ik eens kijken.

Gisteravond toen het al donker was begon het hier goed te onweren. Heb de camera nog even gepakt. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 03-09-24 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:32

germie schreef:
Grappig dat de 1 een medaille dus wel kan waarderen en een ander niet.

'Kunnen waarderen' is iets anders dan 'moet, moet, moet', en als het dan anders is dan zoals verwacht in je hoofd ernstig teleurgesteld zijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:53

Ik vind een medaille wel leuk als ik ergens aan mee doe.
Heb ze ook allemaal aan een rekje hangen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:56

Ik vind iets van een aandenken wel leuk als ik ergens aan mee doe. Anders kan ik net zo goed zelf op die plek (op een andere dag) gaan lopen.

Maar bvb een mok vind ik net zo leuk als een medaille of een buff.
Heb nog een leuke mok staan van de Koning van Spanje trail.
Helaas kon ie niet tegen de vaatwasser en schilvert ie nu een beetje, dus drinken doe ik er niet meer uit. :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:06

mokken heb ik genoeg van en deze is te klein voor een fatsoenlijke kop thee. Ik hou van groot :D

Ik heb de uitslagen van gisteren bekeken, nooit, maar dan ook nooit zal ik omdat iemand zegt dat ze dan lang moeten wachten weer een kortere afstand kiezen. Ze wachten dan maar. De langzaamste gisteren deed er 1 uur en 12 minuten over. Ik heb 75 minuten als snelste staan, maar mogelijk kan ik tegenwoordig harder, want dat is al weer uit juni. Weer wat geleerd, doe gewoon waar je zin in hebt, dan wachten ze maar. Dus flink van geleerd gisteren. Ik baal echt nu dubbel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:49

Goof schreef:
Top.

Dit. Ik snap die negativiteit ook niet zo. Je hoeft niet mee te doen he?

En voor 7 euro kan een medaille denk ik ook niet uit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:52

Ik overweeg trouwens m'n 'oude' schoenen te verkopen. Het zijn Asics Kayano 30 en ik heb er ongeveer 150 kilometer op gelopen. Lichte slijtage op de zool. Denken jullie dat er mensen zijn die dat kopen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:07

germie schreef:
iirrssjjee schreef:

Een loopshirt zou ik nog wel leuk vinden. Maar die mok is dus iets van eh tja, wat kan ik er mee?
Dat is dus ook de reden waarom ik in principe dus alleen runs doe waar je een medaille krijgt. Niets vind ik ook niet de moeite waard om dan mee te doen. Bij alle andere runs die ik dit jaar gelopen heb (zijn er niet heel veel overigens) kreeg je een medaille en daar had ik ze ook wel op uitgezocht.
Volgende week bij de urbanrun kun je een tshirt krijgen.
Ik dacht overigens dat iets krijgen wel aardig standaard is bij runs, maar dat is dus niet overal zo? Soms moet je bijbetalen, en dat doe ik dan ook maar. Maar dan heb je de keuze.

Ik las laatst ook een reactie van iemand op een plastic medaille bij een run, die was daar ook niet tevreden mee. Daar kan ik ergens ook nog wel inkomen, metaal is wel het mooiste. Maar goed, hout of plastic is tenminste nog wel een medaille. Die kan ik ook ophangen. Een mok zet je ergens neer of geef je weer weg. Er werd bij die plastic medailles gesproken over flippo's.

Wat hebben jullie dan het liefst met een run? De mensen die ik spreek vinden een medaille vaak toch leuker dan een mok ofzo. Een handdoek zou ik bijvoorbeeld ook nog wel prima vinden. Of een tshirt. Maar toch een voorkeur voor een medaille.
Een shirt meebestellen bij een run heb ik ook nog niet gedaan. Heb er dit jaar 2 gewonnen, en dus zelf ook nog 2 gekocht, dus kan nog wel even voor uit.

Tsja, als je elk jaar hetzelfde shirt geeft hoeft het van mij niet hoor ;) . Ze waren vorig jaar wel van kleur veranderd, dus die heb ik wel meegenomen. Dit jaar heb ik het weer overgeslagen. Het gaat mij om de leuke gezellige sfeer en het tegenkomen van bekenden (altijd wel dezelfde lopers die je ziet bij loopjes). Een medaille is leuk, maar ik zou een deelname bij een leuke run er niet (meer) vanaf laten hangen. Toen ik mijn eerste halve marathon liep, wilde ik er wel graag een mooie medaille voor terug. Zelfde als voor mijn eerste 30km. Ook bij een marathon hoort een medaille vind ik. Maar voor de 5km en 10km hoef ik niet perse een medaille. Zit hij er wel bij? Leuk meegenomen!

Soms moet je hem erbij kopen, dan doe ik dat wel. Als mijn man en ik iets samen lopen, dan nemen we er maar 1. Dan vinden we het onzin om beide dezelfde te hebben.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:20

Ik denk wel dat als je meer loopjes doet het minder belangrijk wordt.
Ik heb ook een paar posters van m’n loopjes. Ga er nu voor marathon weer 1 kopen, maar niet voor alles natuurlijk.
De mooiste medailles vind ik trouwens ook wel van de grotere loopjes, die kleinere hebben vaak hele simpele dunne dingen zonder eigen afbeelding ofzo. Nou die hoef ik niet meer. Bewaar ze nu wel hoor.
Zou het wel goed vinden als je overal kan kiezen voor wel of geen medaille, en dan dus minder betalen als je er geen wilt.

Iemand die aanstaande zaterdag Bunniks mooiste wil lopen? 6 km, is avond loop.
Ik sla m helaas over omdat ik zondag de 30 van Amsterdam noord loop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:36

Dat denk ik ook wel, heb er nog niet zo veel van nu zeg maar, heb ze van mijn kindertijd allemaal nog wel. Die liggen in een doos. De bekers van die tijd staan nog allemaal op een plank op een kast. Ik had vroeger ook liever bekers dan geldprijzen met paardensport bijvoorbeeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:11

Tiggs schreef:
Ik overweeg trouwens m'n 'oude' schoenen te verkopen. Het zijn Asics Kayano 30 en ik heb er ongeveer 150 kilometer op gelopen. Lichte slijtage op de zool. Denken jullie dat er mensen zijn die dat kopen?

Ja! Welke maat?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:25

Goof schreef:
Tiggs schreef:

Ja! Welke maat?

39,5 :)