Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:27

Gefeliciteerd Jody :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:53

Gefeliciteerd Jody! Hoe gaat het met jullie?

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:35

Gefeliciteerd Jody!!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:36

Het gaat inmiddels weer goed met ons!
Late fluxus gehad; 3 liter bloed verloren.
Maar de kleine doet het super en ik voel me ook zoals voorheen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:38

Zo dat is even schrikken geweest denk ik. Maar fijn dat Myla het zo goed doet, en jij je ook weer voelt als voorheen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:00

gefeliciteerd Jody <3

Fijn dat het nu goed gaat met jullie! Flink bloedverlies moet wel schrikken zijn geweest.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:59

Gefeliciteerd Jodym!

Hier ook nieuws, 7 mei ben ik bevallen van ons zoontje Sven. Het gaat heel goed met ons. Bevalling was niet geheel makkelijk, ook hier begonnen met (langdurig) gebroken vliezen en daardoor was inleiden nodig. Uiteindelijk werden de weeën zo heftig en vorderde het niet snel genoeg voor mijn idee dat ik een epiduraal heb gehad. Daarna verliep de rest eigenlijk best soepel.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:32

Gefeliciteerd Yipee!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:55

Yipee gefeliciteerd met Sven! Eindelijk alle baby's geboren nu toch?

Hier zitten we midden in sprong 4 en de slaapregressie, wat een feest :') maar zo ontzettend leuk alle ontwikkelingen te zien. Ze is een verschrikkelijke kletskous, rolt van buik naar rug, vind niks leuker dan handen en Freddy de Vuurvlieg, en wind iedereen om haar kleine vingertjes.
Mijn strijd met onder laken en deken slapen heb ik finaal verloren :+ Want haar benen zijn nu zo onrustig (beetje zoals die armen als ze net geboren zijn) dat ze de boel over zich heen schopte. Maar sinds gisteren ligt ze onder een Fedde en Kees en dat lijkt wel te helpen. Arme kind werd steeds verschrikt wakker als die benen weer eens weg vlogen. Het bestaan van voeten heeft ze nog niet ontdekt, benieuwd wanneer dat komt. Wel is ze er gek op als je bakpapier onder haar voeten legt en overleeft die het niet lang haha.

Hoe gaat het met de andere kindjes?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:21

Hier ook slaapregressie, de dutjes zijn niet langer dan 45 minuten :+ de avonden soms onrustig maar de nachten gelukkig nog goed. Ze rolt bijna van rug naar buik en is zo leuk als ze lacht :D
Hier slaapt ze al vanaf maand 1 in (gewone) slaapzakjes.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:09

Hier zijn we denk ik ook begonnen aan de slaap regressie. Nachten is hij snachts ineens klaar wakker, waar hij normaal na de nacht fles altijd zo weer sliep ligt ie nu te trappelen in bed en geluid te maken, meerdere keren per nacht. :x
Hij slaapt in het Fedde en Kees slaapzakje. Hij is ook ontzettend onrustig met zijn armen en handen, slaat zich direct weer wakker als hij dat niet aan heeft. Laatst was hij na het wassen weer nat geregend aan de waslijn en zagen we te laat. Vreselijke nacht gehad :’)
Hij maakt nog geen aanstalten om te rollen, heeft zijn handen nu ontdekt en zit daar veel op te sabbelen. Voetjes komen al wel wat de lucht in af en toe, maar doet er verder nog niks mee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:01

Hoe gaat het met alle kindjes? En natuurlijk ook met de moeders? Allemaal een beetje een draai gevonden en hoe vinden de kindjes de warmte nu?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:48

Wat een warmte he! Hier gaat het goed, ik vind dat ze ondanks de warmte het heel goed doet. Wel maar slaapjes van 3 kwartier overdag, maar dat komt vast wel weer goed. Snachts komt ze soms 1 keer en soms niet.
Verder lijkt ze met eczeem te reageren op kunstvoeding dus zijn we nu pepti aan het proberen. Nog niet echt begonnen met hapjes, vandaag 6 maand gaan we een combi van purees en Rapley doen.

Afbeelding

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:21

Ach wat een knappe meid! Sliep ze voor de warmte wel langer? Is ook lastig zo warm en klam en dan slapen natuurlijk!
Hopelijk helpt de Pepti haar goed!

Mijn meisje houdt zich best goed in de warmte, maar krijgt ook amper wat aan. Koukleum tot de max maar als ze het eenmaal warm heeft, is het ook meteen te heet. Over 2 dagen is ze 5 maanden en ze heeft inmiddels 2 tanden, rolt en krijgt wat vaste voeding. Ze doet het ontzettend goed en is zo ontzettend vrolijk en gezellig! Zwemmen doen we 2x per week en na een week op centerparcs in dit ding gedobberd te hebben https://www.amazon.nl/dp/B0BP74LCX5?psc ... ct_details wordt ze ook steeds vrijer in het water in plaats van het wel leuk vinden maar heel rustig en verlegen zijn.
We zijn gelukkig uit sprong 4 en de slaapregressie en dat wil ik heel snel vergeten :=
Het is een kleintje, zit nog heel prettig in maatje 62, maar zo gaan de kleertjes tenminste lang mee hahaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:53

Nee overdag slapen is vanaf de 4 maand al zo'n 4x per dag 3 kwartier, maar soms ineens wel anderhalf of 2,5 uur :+ Ik vind het prima, het komt vast goed!
Hier nog geen tandjes, wel last al

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:45

Ah als ze dan 4x pakt slaapt ze in ieder geval een mooie tijd op een dag! Hopelijk valt de last van tandjes mee, veel aan het kwijlen en doen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:00

Ik geloof dat Luus waterpokken heeft, die werd vanochtend wakker met vlekjes op haar gezicht en onder haar haren :Y) onze eerste kinderziekte geloof ik, de oudste heeft nog niet echt iets gehad (op corona na). Hebben jullie al iets voorbij zien komen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:24

Doubtless schreef:
Ik geloof dat Luus waterpokken heeft, die werd vanochtend wakker met vlekjes op haar gezicht en onder haar haren :Y) onze eerste kinderziekte geloof ik, de oudste heeft nog niet echt iets gehad (op corona na). Hebben jullie al iets voorbij zien komen?

Toevallig hier ook flink de waterpokken. Onze oudste 3 weken terug en toen begon het vorige week ook bij dr jongste en ze ziet echt heel erg onder. Hopelijk krijgt ze het dan geen 2e keer (onder 1 jaar kan dat namelijk)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:10

Bellex schreef:
Ah als ze dan 4x pakt slaapt ze in ieder geval een mooie tijd op een dag! Hopelijk valt de last van tandjes mee, veel aan het kwijlen en doen?

Het kwijlen valt me mee, vooral bijten en uit haar hum. Bij ons zoontje duurde het ook zo lang van het voelen van een scherp tandje tot echt doorbreken.

Hier nog nooit kinderziektes! Helaas juist, had de waterpokken juist graag wat eerder gehad bij ons zoontje (wordt 4 in oktober)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:54

A gossie, waterpokken! Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

Bijzonder hoe verschillend is qua door komen van tandjes hé, Miro heeft nog niks en is over 10 dagen een half jaar.

Hier ook begonnen met de hapjes sinds een paar weken. Wel alleen nog fruit en groente. Vind hij tot nu toe erg lekker.
Ennnn, ik postte eerder dat hij zo slecht sliep en niet zelfstandig in slaap kon vallen. Afgelopen twee dagen heeft hij alle slaapjes in zijn bed gedaan en viel daarbij het grootste gedeelte zelfstandig in slaap, als hij er even moeite mee had was het handje vastpakken en dan was het genoeg. Wat een verademing zeg!
Hij heeft het rollen nu ook uitgevonden, heel leuk!
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 10:27

welmoed__ schreef:
A gossie, waterpokken! Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

Bijzonder hoe verschillend is qua door komen van tandjes hé, Miro heeft nog niks en is over 10 dagen een half jaar.

Hier ook begonnen met de hapjes sinds een paar weken. Wel alleen nog fruit en groente. Vind hij tot nu toe erg lekker.
Ennnn, ik postte eerder dat hij zo slecht sliep en niet zelfstandig in slaap kon vallen. Afgelopen twee dagen heeft hij alle slaapjes in zijn bed gedaan en viel daarbij het grootste gedeelte zelfstandig in slaap, als hij er even moeite mee had was het handje vastpakken en dan was het genoeg. Wat een verademing zeg!
Hij heeft het rollen nu ook uitgevonden, heel leuk!
[ [url=m/7R1Gqt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft er flink last van gehad oa koorts, slecht slapen etc. Zit ook echt heel heel erg onder. Maar alles ingedroogd nu dus aan de beterende hand.

Slecht Slapen was wellicht dan sprong 4/4 maanden regressie? Op het moment dat ze iets nieuws leren (zoals rollen) slapen ze vaak slechter een periode.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:03

Wat sneu zeg. Gelukkig nu aan de betere hand.

Slechte (in)slapen deed hij eigenlijk altijd wel. In de 4 maanden slaap regressie werd het wel erger. En hij is nu juist begonnen met rollen en slaapt juist beter, dus dat lijkt het niet bij hem.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 10:11

welmoed__ schreef:
Wat sneu zeg. Gelukkig nu aan de betere hand.

Slechte (in)slapen deed hij eigenlijk altijd wel. In de 4 maanden slaap regressie werd het wel erger. En hij is nu juist begonnen met rollen en slaapt juist beter, dus dat lijkt het niet bij hem.

Ja dat bedoel ik juist het rollen is geleerd, dus de ontwikkeling is klaar en nu slaapt hij weer beter

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:47

Wat leuk om lezen hoe het bij iedereen gaat <3

Hier gaat het ook super goed! Na 3 maanden alleen maar op mama kunnen slapen, slaapt meneer eindelijk in zn eigen bed overdag.... eigenlijk bakerde ik hem weer in maar mag niet meer want sinds vandaag kan die echt omrollen. Veel te vroeg als je het mij vraagt :') Maar wel super knap haha. Maar even kijken hoe ik dat ga doen met het slapen overdag. Snachts baker ik hem niet in en slaapt die in z'n slaapzak maar duurt het dus ook langer voor die inslaapt... wat dus straks wss ook overdag dan hem gaat worden. Misschien morgen eens proberen, aan ene kant met dat inbakeren doet die niet de moeite om, om te rollen en ik kan hem via de camera goed in de gaten houden.. dus ik twijfel nog beetje. Maarja moet het wel afleren :Y)

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:44

Wat leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat!

Yonker, wauw met 3 maanden al zelf omrollen, dat is echt vroeg :oo !

Maartje en Doubtless, beterschap voor jullie kleine! Hopelijk inmiddels helemaal van de waterpokken af?

Welmoed, wat een leuke foto van Miro :)!

Set_Elkol, heeft de pepti al verschil kunnen maken voor jullie kleine?

Bellex, wat fijn dat jullie kleine het zo goed doet!

Hier gaat alles zijn gangetje :). We zijn 2 maanden geleden verhuisd en nog druk met alles een finishing touch te geven.
De kleine meid is nu ruim 3 maanden oud en doet het heel goed. Ze is lekker aan het 'kletsen', kirren, 'bellen blazen' en lachen. Ook maakt ze aanstalten om om te rollen.

Afbeelding

Van de week bij vrienden in het zwembad geweest, ze werd er een beetje stil en verlegen van. Mijn partner gaat binnenkort met haar naar babyzwemmen, ben heel benieuwd hoe zij dat gaat vinden!
De oma's passen regelmatig even op zodat ik naar de paarden kan, nu mijn stuitje weer geheeld is ben ik ook weer begonnen met rijden en lessen.

Zijn jullie weer begonnen met rijden en werken? Mijn verlof duurt tot september, maar kan niet zeggen dat ik ernaar uitkijk om weer aan het werk te gaan :') ..