Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:30

Freekieee schreef:
Hoe zit het met jullie en overgeven? Hier gebeurd het nog bijna elke avond helaas.. voor de rest erg moe want slaap slecht

Handige tip gnome!!

10 feb kinderwagen uitzoeken! En dan ook beginnen met verbouwen .

Wat rot voor je!! Went ook nooit ofzo. Hier was het met 15 weken helemaal weg denk ik.

Lig je in de nacht te malen of is het misschien vanwege je lege maag?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:33

mriek1990 schreef:
Citaat:
Ik heb er niets over gehoord en dacht online te lezen dat die groei echo's alleen gedaan worden als ze het vermoeden hebben dat het afwijkt? Zal dinsdag even horen bij de controle :) thanks!

Voor jou gaat het inderdaad echt opschieten zeg. Wanneer ga je met verlof?

Kreeg van een vriendin nog wel de tip om 2 aankleedkussens te kopen. Eentje voor beneden en eentje voor boven. Zij vond het ideaal dat ze er niet mee hoefde te slepen van boven naar beneden en andersom aangezien je het gros van de dag toch beneden doorbrengt. Voor dat prijsje kan het ook geen kwaad.

Ik weet het inderdaad ook niet met de echo's. Ze zeiden bij mij niet dat het vanwege zorgen was ofzo. :) Maar ja, misschien is dat ook bij ene verloskundige anders dan bij de andere.
Zal wel leuk zijn als je toch nog wat echo's krijgt.

Ik heb 17 februari mijn laatste werkdag, dus nog een goede 3,5 week werken. Ik moet er met 6 weken van te voren uit omdat ik halve dagen werk en dus voor 50% "ziek" ben. Zei aan het begin van de zwangerschap nog dat ik door ging tot 4 weken, maar ben nu eigenlijk wel blij dat het met 6 weken is haha. In het onderwijs mag je alle vakanties en vrije dagen die binnen je verlof vallen ook nog extra compenseren ná je officiële verlof. Dus qua tijd scheelt het eigenlijk ook niks. O:)

Twee aankleedkussens hoorde ik inderdaad ook als tip. Ga denk ik zaterdag nog eentje erbij halen. :o

Heerlijk dat lange verlof inderdaad!! Hier ga ik ook voor 4 weken maar als het niet meer goed voelt, zoeken ze het maar uit :') ik werk 4 dagen thuis dus denk dat dat het nu wel een stuk makkelijker maakt om rustig aan te doen tussendoor. Mijn werk is meer zwaar voor je hoofd. Lichamelijk zit ik bijna hele dagen op m'n reet.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:36

Gnome schreef:
Freekieee schreef:
Hoe zit het met jullie en overgeven? Hier gebeurd het nog bijna elke avond helaas.. voor de rest erg moe want slaap slecht

Handige tip gnome!!

10 feb kinderwagen uitzoeken! En dan ook beginnen met verbouwen .

Wat rot voor je!! Went ook nooit ofzo. Hier was het met 15 weken helemaal weg denk ik.

Lig je in de nacht te malen of is het misschien vanwege je lege maag?

Nee het went echt niet :( gelukkig een hele lieve man die meteen met alles klaar staat. Doekje water.

Vooral rusteloze benen en gewoon wakker. Ga morgen magnesium halen. Schijnt te helpen. Ook tegen harde buiken en vage buikpijnen. Vannacht maar opnieuw proberen.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:38

Ja of misschien een warme kruik of warme douche voordat je erin kruipt. Rot hoor! Dan duurt zo'n zwangerschap langgg. Sterkte :knuffel:

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:51

Een aankleedkussen welke vooral in het midden ook dik genoeg is.
Sommige zijn juist op het lig gedeelte mega dun. :+

Hier ook 2 aankleedkussens, 1 op de slaapkamer en 1 op de badkamer. :o

@Freekie, ik heb tot 25 weken overgegeven en elke dag van sochtends vroeg tot savonds laat extreem misselijk.
Helaas ook 2 ziekenhuisopnames door uitdroging.

Maar vanaf +- 25 weken is het afgezakt en ben nu al een paar weken niet misselijk meer. _/-\o_
Dat zijn wel hele lange weken geweest.

2x per week acupunctuur heeft me er wel doorheen gesleept. Het hield het overgeven grotendeels onder controle ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 23:04

Wat vreselijk Charlot maar fijn dat ook daar nu eindelijk een einde aan gekomen is. Jij bent dan een beetje gelijk met Mriek uitgerekend? Kon je niet vinden in het lijstje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:36

Hier ook met 20 weken de laatste echo gehad. Verder is het alleen als verloskundige denkt dat het nodig is ivm groei of iets anders.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:41

Marlis schreef:
Ego post. Wij zijn groot grond bezitters. Hebben net getekend bij de notaris en hebben de sleutels van onze koopwoning. Weekend spullen over doen.

Ik blijf hier in Brabant vandaag. Morgen oppassen. Vriend weer terug.

Gefeliciteerd *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:47

Freekieee schreef:
Nee het went echt niet :( gelukkig een hele lieve man die meteen met alles klaar staat. Doekje water.

Vooral rusteloze benen en gewoon wakker. Ga morgen magnesium halen. Schijnt te helpen. Ook tegen harde buiken en vage buikpijnen. Vannacht maar opnieuw proberen.

Wat balen zeg dat je je nog steeds zo rot voelt steeds :(:)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:49

Marlis schreef:
Hier ook met 20 weken de laatste echo gehad. Verder is het alleen als verloskundige denkt dat het nodig is ivm groei of iets anders.

Hier dus ook, zal wel weer bij elke verloskundige anders zijn

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 08:52

Hier ook de eerste kwaal, meer die last hebben van carpaal tunnel syndroom? In de loop van de nacht krijg ik er last van en wordt er ook wakker van. Het doet (nog) geen pijn verder dus als het zo blijft overleef ik het wel maar hoop niet dat het erger wordt

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:20

Ik moest het even googelen, maar nee geen last van. Vervelend wel, ook als je er wakker van gaat liggen…

Ik heb nog steeds af en toe last van mijn (denk ik) bekkenbodemspieren. Toch maar wat rustiger aan doen qua paardrijden dus…ik denk gewoon door te rijden op Z niveau, maar misschien zijn rustige buitenritjes een beter plan :')
Zwemmen is trouwens wel heel fijn! Probeer ik nu elke week te doen en dat bevalt goed!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:05

Marlis, gefeliciteerd met jullie huis :D
Hier ook een nieuwe woning gekocht, overdracht is in april dus dat word nog wel even stressen met klussen, verhuizen enz. :=

Freekieee, jeetje wat vervelend dat je je nog zo ellendig voelt :(:)
In het topic begon bijna iedereen wat ziek, zwak en misselijk en het neemt wel bij steeds meer af, dus hopelijk bij jou ook snel.

Ballard, haha ja soms kun je al die tijd doorrijden, soms ook niet. Probeer wel goed naar je lichaam te luisteren. Ik kon vanaf 8 weken al niet meer fanatiek rijden. Ik stap er af en toe nog op voor de fun, alleen pony word er ook niet braver op nu ze niet getraind word dus het word helaas al steeds minder :(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:53

Ik kom ook inbreken. 8 mei ben ik uitgerekend van ons 2e kindje, dus nu zo'n 25 weken zwanger.

QueenE schreef:
Hier ook de eerste kwaal, meer die last hebben van carpaal tunnel syndroom? In de loop van de nacht krijg ik er last van en wordt er ook wakker van. Het doet (nog) geen pijn verder dus als het zo blijft overleef ik het wel maar hoop niet dat het erger wordt

Hier had ik einde van de eerste zwangerschap last van. Op advies van de verloskundige heb ik toen 's nachts polsbeschermers (van die skeeler dingen) aangedaan. Dat hielp goed! Ik merk dat ik er nu ook heel soms last van begin te krijgen, maar als ik mijn handen weer goed recht leg trekt het weer weg.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:56

Marlis, gefeliciteerd!!!

Qua aankleedkussen zit er wel verschil in. Wij hebben destijds een behoorlijk dure gekocht, maar dat vind ik het echt niet waard. Wij hebben er trouwens 2, maar gebruiken er eigenlijk maar eentje. Kleden hem toch meestal in zijn eigen kamer om. Er is hier ook niet zoveel ruimte om nog een plekje daarvoor in te richten.

En, wij hebben gisteren een echo gehad en kringen een meisje!! <3 Superleuk! Mijn gevoel was ook juist vanaf het begin, net als bij de eerste.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 14:09

Melanie_D schreef:
Marlis, gefeliciteerd!!!

Qua aankleedkussen zit er wel verschil in. Wij hebben destijds een behoorlijk dure gekocht, maar dat vind ik het echt niet waard. Wij hebben er trouwens 2, maar gebruiken er eigenlijk maar eentje. Kleden hem toch meestal in zijn eigen kamer om. Er is hier ook niet zoveel ruimte om nog een plekje daarvoor in te richten.

En, wij hebben gisteren een echo gehad en kringen een meisje!! <3 Superleuk! Mijn gevoel was ook juist vanaf het begin, net als bij de eerste.

Gefeliciteerd!! Jongens en meiden gaan mooi gelijk op in dit topic.

Ik heb via pb al hele fijne tips gehad voor een matras in het ledikantje en de box dus die gaan we dinsdag uitzoeken. Zelfde conclusie inderdaad dat de dure echt niet nodig zijn.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:22

Iedereen bedankt voor de sterkte wensen. Mijn opa ligt nog steeds in het ziekenhuis.

Marlis en Linda gefeliciteerd!
@Freekiee, ik gebruik nog steeds medicijnen tegen het overgeven. Ik kan nog niet zonder.
Welkom Cabalona!
Melanie wat leuk!! Gefeliciteerd!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:55

Cabelona schreef:
Ik kom ook inbreken. 8 mei ben ik uitgerekend van ons 2e kindje, dus nu zo'n 25 weken zwanger.

QueenE schreef:

Hier had ik einde van de eerste zwangerschap last van. Op advies van de verloskundige heb ik toen 's nachts polsbeschermers (van die skeeler dingen) aangedaan. Dat hielp goed! Ik merk dat ik er nu ook heel soms last van begin te krijgen, maar als ik mijn handen weer goed recht leg trekt het weer weg.

Welkom!
Ja bij mij trekt het ook wel weer weg als ik m'n armen recht hou maar irritant is het wel haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:56

Melanie_D schreef:
Marlis, gefeliciteerd!!!

Gefeliciteerd!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:16

Ik heb even de prenatal uitzetlijst erbij gepakt en weggestreept wat nog moet. Ehhhhh best veel -O- allemaal van dat kleine spul. Bluhh. Hoop dinsdag weer een hoop weg te kunnen strepen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:42

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en zit ook in het andere topic maar vind het leuk om me hier ook even te melden :j

Gnome schreef:
Ik heb even de prenatal uitzetlijst erbij gepakt en weggestreept wat nog moet. Ehhhhh best veel -O- allemaal van dat kleine spul. Bluhh. Hoop dinsdag weer een hoop weg te kunnen strepen.
Je zou de uitzetlijet van de consumentenbond eens moeten checken. Daar staat duidelijk aangegeven wat echt must have zijn en wat optioneel is. Prenatal wil vooral dat je zo veel mogelijk koopt :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 21:01

Thanks, even vergeleken maar zijn zo goed als identiek. Prenatal geeft ook aan wat niet perse nodig is of wat je beter later in de tijd kunt aanschaffen. Ik sleep binnenkort een vriendin mee die net een jaar moeder is, dus die weet goed wat je echt nodig hebt haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 22:46

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:08

Gnome schreef:
https://files.fm/u/y33dyn27c

Even een filmpje zodat jullie weten wat ik bedoel met acrobaat. Nog even en hij kan zappen :')

Haha die van mij kan ook zo feesten, heel tof tot ik wil slapen :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:59

Hahaha hier ook als ik wil gaan slapen. En soms krijg ik er echt even kriebels van :+ dan is echt zo’n soort wave van links naar rechts. Het verbaasd mij soms hoe goed je dat kan voelen.

Hier gaat het voor de rest wel oké! Niet veel bijzonders. Ik ben zooo blij als we beginnen met verbouwen en ik gewoon alles kan klaar zetten _O- iriteert mij dat dat nog niet kan..