Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:49

Wat fijn Britt en 4/9 duimen we!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:00

Wat goed Britt!! <3 En nu maar met ons allen duimen!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:17

Lekker veel dingen dus die positieve energie geven, toppie!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 09:53

Ja… helaas ook veel dingen die wat negatieve weerslag hebben op persoonlijk vlak… te veel gedoe om hier uit te leggen… ofwel denk ik gewoon te veel na of maak ik me te druk in stomme dingen…

Gisteren wel genoten van ons feestje! Eerst lekker genoten van onze nieuwe douche, daarna met men cabrio naar het feestje toe en daar lekker gegeten en genoten van het gezelschap! Helaas niet zo lang kunnen blijven doordat men man te veel pijn kreeg

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:41

:(:) Fijn dat het '(in principe') leuk was...!

En neem vandaag gewoon allebei je rust.
Dat is geen luxe, dat is hard nodig in jullie situatie.
... en hoe leuk ook: feestjes kunnen best vermoeiend zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 07:59

Scan resultaten zijn denk ik ‘over all’ positief! Er is weer afname of stabiel gebleven…

Maar blijkbaar beginnen de eerste tekenen van de bestraling ook te zien te zijn op de scan… zoals de aantasting van de slijmvliezen van darm en blaas, hier ga ik nog verder uitleg over vragen…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:27

Dat is fijn. De aantasting vraag zou voor mij meer liggen in of het lichaam dit nog kan herstellen in de toekomst of dat dit blijvend is en wat het betekent.

Wel tof dat je al die behandelingen niet voor niets doet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 11:04

pien_2010 schreef:
Dat is fijn. De aantasting vraag zou voor mij meer liggen in of het lichaam dit nog kan herstellen in de toekomst of dat dit blijvend is en wat het betekent.

Wel tof dat je al die behandelingen niet voor niets doet.

Zeker! Maar ik vrees dat het blijvend is, deze bijwerkingen zijn nu pas merkbaar op de scan en het is al meer dan een jaar geleden dat ik bestraald ben in die regio…

Ik merkte de laatste tijd ook op dat ik meer moet plassen en ik heb bijna altijd diarree (behalve als ik pijnmedicatie neem, dan ben ik geconstipeerd)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:47

Aij, dat zou minder zijn

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 01:00

Fijn dat de scanresultaten er positief uitzien!
Met de lange termijneffecten van de bestralingen ben ik helaas ook bekend. Ik ben bang dat je daar bij bestralingen in dit gebied nooit helemaal aan ontkomt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 22:16

Inderdaad, ik hoop alleen dat het niet verergert…

Ik ben toch benieuwd naar de uitleg van donderdag, ik ga het verslag afprinten want volgens mij staat in het verslag dat ik voor de cervix een mri nodig heb… ik heb vorig verslag nagekeken en daar stond het dus ook in! Het verschil is dat ik nu het verslag al heb, voor de consultatie… anders komt het verslag nadien en staan er dingen in die niet vermeld zijn bij de consultie…

Fysiek gaat het hier allemaal vrij goed! Wat kleine kwaaltjes maar ik voel me fysiek goed! Mentaal gaat het even weer wat minder, ik dacht dat het zou beteren met de badkamer die af is, auto klaar… maar er zijn weer wat dingetjes voorgevallen waardoor ik mijn positieve gevoel weer wat kwijt ben :n bovenop heel het ‘ziek’ zijn…

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:07

Hele dikke knuffel voor jou :knuffel:

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 05:30

:knuffel: knuffel Britt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:01

He bah, late stralingsschade zit je niet ook nog op te wachten. Goed dat je gaat doorvragen, wellicht is hyperbare zuurstof therapie voor jou geschikt.

Wat naar dat het allemaal ook niet zo lekker loopt op prive gebied, dat kun je er natuurlijk slecht bij hebben :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:19

Ook nog een :(:) van mij...!

En goed om 'gewapend met kennis' het consult in te gaan.
Toitoitoi morgen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:38

Slim om dat te printen en mee te nemen. Hopelijk wordt dan gewoon alles besproken, want ik lees in jouw berichtje dat dit dus de vorige keer niet is gedaan.

Fysiek goed is heel fijn! Dat geeft wat energie.

Mentaal is lastig, het blijft een proces, bij niemand gaat het altijd mentaal in 1 mooie lijn, maar bij jou/jullie geeft het 'ziek' zijn nog eens extra lading. Genieten 'moet' want je bent ziek enz.
Hopelijk blijven jullie elkaar wel zien als partners en geniet je wel van de kleine geluksmomentjes, even samen een kop koffie, ff een knuffel, soms is er niet meer nodig he.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 12:23

Ja tussen mij en men partner gaat het wel weer gewoon goed maar er is daarbuiten nog een hoop gebeurd…

Gelukkig weten we wat we aan elkaar hebben en nu beseffen we dat weer eens zo goed na een ‘moeilijkere’ periode, ook al hadden we niet echt ruzie ofzo, de communicatie verliep gewoon wat stroever en ik ben daar heel gevoelig aan!

Maar nu is er weer een heleboel bovenop gekomen, gelukkig hebben we elkaar…

Ik had gehoopt de goede resultaten, samen met mijn verjaardag nog te vieren maar helaas is er helemaal geen rede om te vieren want we voelen ons beide heel slecht door heel ‘voorval’…

Maar ook dat waait wel weer voorbij maar nu moeten we er wel weer even mee dealen/verwerken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:48

Het leven is moeilijk voor jullie nu en dat vind ik heel sneu. Vaak wordt verdriet en ellende naar willekeur uitgedeeld en jullie krijgen blijkbaar wel erg veel op jullie bordje. Sterkte!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:11

Oh, meid , ik wou maar dat het anders was, ik kan je alleen maar weer veel sterkte wensen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 10:54

Alles was inderdaad goed ivm de tumoren, hetgene op men bijnier was nu voor de eerste keer gekrompen en de rest is stabiel gebleven!

Blaas en darmen zijn wel aangetast door de bestraling, dit kan nog beteren maar kan ook nog verergeren… daarmee da k meer naar t toilet moet en soms ook die bloedingen heb… maar daar kunnen ze als t erger wordt wel iets voor geven maar voorlopig moet ik er niks voor doen

Voor de sinussen gaan ze iets anders voorschrijven want da moet helemaal weg zijn!

K heb ook wel ne vervette lever, da s van die immunotherapie (of van die wijntjes van bij collet ) maar de leverfuncties volgen ze op via t bloed dus moest ik me ook geen zorgen over maken!

Ik moet nu wel de dag voor elke scan en 14 dagen erna een hogere dosis van die medicatie nemen voor mijn schildklier zoda die die contrast beter verwerkt krijgt…

En dan gaan ze nog nakijken of ik nog een bijkomende mr moet krijgen voor mijn baarmoederhals…

Maar de dokter zijn heel tevreden met de scan!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 11:15

Dat is positief! Fijn dat de scan 'goed' was.

En die lever, die heeft er maar mee te dealen, met die wijntjes ~~}>

Fijn trouwens dat het met je partner weer normaal is, ondanks alles wat daar buiten niet loopt. Samen kom je er wel, dan maar af en toe even terug trekken in je eigen bubbel samen. Jij bent een kanjer, maar je vent ook!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 11:45

Inderdaad! Ieder koppel heeft ups and downs maar eigenlijk vullen wij elkaar mooi aan, we doen ook alles samen en steunen elkaar onvoorwaardelijk! Ik kan echt met overtuiging zeggen dat hij mij graag ziet en ik hem ook! En dit weekend is het nog maar eens bevestigd, helaas door wat negativiteit maar als koppel staan we er wel!

En nu het goede nieuws bevestigd is, is het toch weer een pak van men hart!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:43

Wat een fijn nieuws. En ups en downs in een relatie dat hoort erbij. Hebben we hier ook hoor. En hier kan het soms echt knetteren. Maar altijd met respect en de bedoeling om de relatie leuk op de rails te houden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 09:55

Ik blijf sukkelen met hoesten en oorpijn… stress, vermoeidheid,… helpen natuurlijk niet… door het hoesten heb ik ook vaak braakneigingen.

Auto is afgekeurd voor 0,02% verschil op de lichten 8)7 dus daar moet ik ook weer wat voor beginnen regelen…

Afgelopen maand was heel dubbel want fysiek gaat het beter, goede resultaten maar er is zoveel rondom mij aan het gebeuren dat ik in overdrive zit en weer geen rust vind… ik heb bang dat ik vroeg of laat ga instorten