Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:09

Lau waar zit je in je cyclus? Goed dat ze er morgen even naar gaan kijken :)

Jammer Barbabientje heftig ook voor jou zeg. Doe vooral waar jij/jullie je goed bij voelen. Mag je niet eventueel deze medicatie nog eens verlengen als je je daar goed bij voelt?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:44

Barbabientje schreef:
Hier gisteren vroeg getest, maar helaas negatief.
Had wel een week na m’n positieve ovulatietest echt zieke steken in m’n baarmoeder, dacht misschien innesteling, maar blijkbaar niet dus :+
Dit was laatste poging met deze medicatie, dus nu eigenlijk weer naar het ziekenhuis, maar weet nog niet of ik daar al aan toe ben..

Wat een pech hier allemaal.. Dikke knuffel voor iedereen!

Knuffel :knuffel:

Nou de cyclus zou stil moeten liggen met spuit 1 dacht ik. Maar qua cyclus zou ik wel deze week ongesteld moeten worden

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:16

Wat een pech zeg.

Wat dapper dat iedereen er hier zo open over spreekt. Wij hebben morgen een afspraak bij de Fertiliteitsarts. Ben heel erg benieuwd of ze wat kunnen zien waarom het hier steeds mis gaat..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:21

Gek wel, benieuwd wat ze morgen zeggen dan!

Spannend Netjuh. Hopelijk kunnen ze jullie verder helpen.

Wij mogen officieel vanaf 10 maanden proberen ook hulp zoeken bij de fertiliteit ipv pas na 1 jaar omdat we met een zwangerschaps verlies zaten zo ver in de zwangerschap (dat zou nu februari zijn). Heb altijd gezegd dat we dat onmiddelijk zouden doen maar nu het zo dichtbij komt twijfel ik heel hard.

Weet niet wat ik wil en waar ik goed aan doe. Had ook gewoon niet verwacht dat we die tijd gingen halen. De fertiliteitsdokter had toen ook gezegd dat ze dacht dat we de 10 maanden niet zouden halen maar dat komt nu wel echt heel dichtbij...

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:34

Primavera schreef:
Gek wel, benieuwd wat ze morgen zeggen dan!

Spannend Netjuh. Hopelijk kunnen ze jullie verder helpen.

Wij mogen officieel vanaf 10 maanden proberen ook hulp zoeken bij de fertiliteit ipv pas na 1 jaar omdat we met een zwangerschaps verlies zaten zo ver in de zwangerschap (dat zou nu februari zijn). Heb altijd gezegd dat we dat onmiddelijk zouden doen maar nu het zo dichtbij komt twijfel ik heel hard.

Weet niet wat ik wil en waar ik goed aan doe. Had ook gewoon niet verwacht dat we die tijd gingen halen. De fertiliteitsdokter had toen ook gezegd dat ze dacht dat we de 10 maanden niet zouden halen maar dat komt nu wel echt heel dichtbij...

Mag je pas na 1 jaar naar de arts? Hier zijn wij nu half jaar bezig, alleen door de vorige miskraam kwamen we eigenlijk direct bij de fertiliteitsarts terecht.

Ik snap wel wat je bedoelt. Wij riepen eerder we willen geen medisch traject omdat dat zo'n zware dobber kan leggen op je relatie dat hebben we om ons heen gezien en vonden we het toen niet waard. Nu we twee keer een miskraam mee gemaakt hebben denken we er toch beide anders over. Als is de stap nemen lastig.

Je kunt altijd eens gaan praten bij de arts je kunt zelf beslissen of je een traject wilt starten of niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:16

Je kan indd altijd gaan om te praten. Wij zijn heel blij dat we gegaan zijn. Ondanks dat het zwaar is willen we het wel een kans geven. Zolang je onderling blijft praten komt het wel goed :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:42

Nou jongens ik ben gewoon ongesteld ben heel benieuwd wat ze zo bij de gyn gaan zeggen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:08

Fingers crossed Lau, wie weet hoort het wel gewoon zo :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:35

Ongesteld was niet erg omdat ik geen anticonceptie slik dus dat kan voorkomen. Ik heb wel wat kleine activiteit maar niet heel veel nog. Dus ik heb net bloed geprikt en aan de hand daarvan gaan ze kijken hoeveel eenheden ik extra moet spuiten vanavond.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:08

Kleine update we moeten de dosis ophogen naar 200 eenheden en maandag weer echo. De verpleegkundige gaf aan dat we waarschijnlijk over 1,5 week de punctie hebben en terug plaatsing. En het grappige is dat is rond de 29e en ik droom al weken over de 29e.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:16

Lau schreef:
Kleine update we moeten de dosis ophogen naar 200 eenheden en maandag weer echo. De verpleegkundige gaf aan dat we waarschijnlijk over 1,5 week de punctie hebben en terug plaatsing. En het grappige is dat is rond de 29e en ik droom al weken over de 29e.

Kan bijna geen toeval zijn!

Wij zijn vandaag geweest, geen poliepen of iets te zien. Alles zag er keurig uit. Voor nu geen verdere onderzoeken voor de herhaalde miskraam omdat het te vroeg is en er nog geen hartactie gezien was. Die tellen ze dan niet mee voor het aantal waarbij je wel onderzoeken zou krijgen.

Ze gaf aan dat we het gewoon nog een kans moeten geven. Toch wel beetje eng als het nu al twee keer mis is gegaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:21

Wat fijn dat alle onderzoeken goed zijn, snap dat het eng is. Maar drie maal in scheepsrecht toch :knuffel:

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:27

Wat grappig Lau van die datum! Betekend ophogen dat je meer prikken moet, of wordt de eenheid per prik opgehoogd? Succes!!

Kan ik me voorstellen dat je dat wel een beetje eng vind Netjuh! Ik duim dat de volgende keer een goede plakker mag zijn. Wel fijn dat alles er keurig uit zag!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:57

Toeval bestaat niet Lau :D succes komende week!

Netjuh begrijpelijk dat je dat eng vind. Dat zou elk van ons ook hebben denk ik :knuffel: blijf goed naar jezelf en je gevoel luisteren en praat erover met je vriend/partner of een vriend(in). Als het eenmaal is mis gegaan is het moeilijk om zorgeloos een zwangerschap in te stappen :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:08

Bellex schreef:
Wat grappig Lau van die datum! Betekend ophogen dat je meer prikken moet, of wordt de eenheid per prik opgehoogd? Succes!!

Kan ik me voorstellen dat je dat wel een beetje eng vind Netjuh! Ik duim dat de volgende keer een goede plakker mag zijn. Wel fijn dat alles er keurig uit zag!

Nee gewoon een hogere dosis dus dat scheelt. Hopelijk zit er maandag wat.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:19

Spannend Lau, hopelijk kunnen jullie volgende week door naar de volgende stap!

Netjuh, begrijpelijk dat je het spannender vindt nu. Ik denk dat hier een volgende zwangerschap de eerste weken ook heel dubbel zullen voelen.

Ik voel op het moment nog niets, af en toe wat lage rugpijn, maar dat heb ik al weken..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:56

En jasia, hoe gaat het nu?

Lau hoe gaat het? Lukt het prikken weer een beetje?

Ik ben ana het wachten. Zou a.s dinsdag mn menstruatie verwachten. Heb een early test liggen maar hoop dat ij het gewoon kan afwachten!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:57

Spannend linn! Hopelijk goed nieuws dinsdag :))

Hier nog niets, geen krampen, geen bloedverlies, helemaal niets. Als ik de echo niet had gehad, had ik gewoon gedacht dat alles nog oké was..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:56

Prikken gaat weer beter dus dat is fijn. Morgen weer echo om te kijken wat er is veranderd.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:01

Ben benieuwd lau!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:20

Spannend Linn! Hopen op goed nieuws :D

Gek hè Jasia dat je lichaam dat niet gelijk door heeft.. hoe lang wil je afwachten voordat je medicatie gaat gebruiken?

Fijn dat het prikken weer goed gaat Lau! Wat gaan ze precies op de echo bekijken? Want je bent nu ongesteld toch?

Hier ook nog geen tekenen dat mijn lichaam het restweefsel zelf gaat afstoten.. nu 3 week na de miskraam nog steeds positieve zwangerschapstesten. Word je dan uiteindelijk wel ongesteld?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:42

Hoe veel eitjes er zitten door de hormonen. Vrijdag was er een kleine activiteit dus hopelijk morgen weer meer activiteit na het ophogen van de dosis. Het is niet echt ongesteld maar gewoon een bloeding. Ik heb niet echt een eigen cyclus dus heel af en toe heb ik een tussentijdse bloeding. Maar echt een ei sprong heb ik maar 3x per jaar.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:49

Dooortje schreef:

Gek hè Jasia dat je lichaam dat niet gelijk door heeft.. hoe lang wil je afwachten voordat je medicatie gaat gebruiken?

Fijn dat het prikken weer goed gaat Lau! Wat gaan ze precies op de echo bekijken? Want je bent nu ongesteld toch?

Hier ook nog geen tekenen dat mijn lichaam het restweefsel zelf gaat afstoten.. nu 3 week na de miskraam nog steeds positieve zwangerschapstesten. Word je dan uiteindelijk wel ongesteld?

Je zou uiteindelijk wel ongesteld moeten worden.
Maar kan natuurlijk wel even duren.
En die zwangerschapstesten kunnen ook heel lang positief blijven.
Bij mij was dat ondanks curretage ook nog 2 weken ongeveer.

Wel balen he dat je een soort van wacht tot alles eruit zou moeten komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:01

Dooortje schreef:

Ik heb exact hetzelfde gehad als jij nu hebt. Uiteindelijk heeft mijn lichaam het ongeveer 4 weken na het nemen van de medicatie voor de missed abortion zelf opgelost. Ik ben toen begonnen met bloeden en na een dag of 3 ben ik het vruchtje verloren. Daarna was mijn test negatief en stopte het bloeden. Daarna had ik na 2 weken weer een eisprong.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:50

Dat is snel Angela! Ik ben alleen 3 week het vruchtje al verloren. Er zit alleen nog wat restweefsel in mijn baarmoeder.. maar ook dan word je dus wel gewoon ongesteld? Ik hoop dat mijn lichaam het dan misschien wel los gaat laten, wil liever geen curettage i.v.m. verklevingen in je baarmoeder