Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BB80

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:46

Ho stop wacht op mij, wat een mooi weer zeg vandaag - geloof dat mijn gympies roepen dat ik gewoon moet gaan straks! Is het al 16.30??!

Gave foto’s Gaucho, wat goed dat je zo snel hersteld bent van je blessures van afgelopen maand. Je hebt geen last meer toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:47

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel kan motiveren na werk of in de avond. Ik ga gerust nog een rondje als het donker is. Mijn voorkeur is wel om eind van de middag te lopen, lekker in daglicht, dan douchen en eten en dan lekker lui :+

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:00

Ik ben inmiddels omgekleed en weet zeker dat ik nog even ga straks. Wat je zegt Goof, lekker nog even voordat het donker wordt en vanavond moe en voldaan eten en op de bank.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 17:00

Ik loop het liefste met zonsopkomst. Maar dat lukt me eigenlijk alleen in het weekend :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:03

BB80 schreef:
Ho stop wacht op mij, wat een mooi weer zeg vandaag - geloof dat mijn gympies roepen dat ik gewoon moet gaan straks! Is het al 16.30??!

Gave foto’s Gaucho, wat goed dat je zo snel hersteld bent van je blessures van afgelopen maand. Je hebt geen last meer toch?

Nee, gelukkig niet. Probeer wel echt rustig weer op te bouwen en houd het goed in de gaten, stukje extra wandelen inlassen als ik mijn spieren wat moe voel worden.

Ik heb me ingeschreven voor 20 km trail in Leersum over 3 weken, dus probeer rustig zo door te blijven gaan. Volgend weekend ben ik naar Oosterhout, dan lopen we een km of 15 in de Loonse en Drunense duinen denk ik.

Duurloopjes doe ik het liefst bij daglicht, en zeker in deze periode heb ik wel behoefte aan wat zon :D binnenkort ook weer wat makkelijker met zonsopgang, vind ik ook echt het lekkerst.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:08

Goof schreef:
Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel kan motiveren na werk of in de avond. Ik ga gerust nog een rondje als het donker is. Mijn voorkeur is wel om eind van de middag te lopen, lekker in daglicht, dan douchen en eten en dan lekker lui :+

Zelfde hier. :j kan echt wel "genieten" van even rennen na een lange dag werk. Even die spanning eraf en dan ben je ook fysiek lekker uitgeput in plaats van enkel geestelijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:17

Ik loop het liefst in de ochtend, omdat ik dan ook het minst kans heb op problemen met mijn darmen.

Voor mijn werk lukt niet, daar loop ik te lange afstanden voor en mijn wekker staat al op 6 uur.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:27

blijf echt met verbazing lezen hoe ver en hard jullie lopen, echt respect. ik probeer mijn klussen(stallen enzo) gedaan te hebben voor het lopen dat ik daarna niet meer hoef en lekker in bad kan ofzo.

Ik baal wel echt van die vieze wind van de laatste tijd, ik loop op de open vlakte en altijd volle wind tegen terug, en dan gaat het al niet zo lekker meer. kijk erg uit naar beter weer, met een droge bodem en niet die vieze wind tegen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:54

Mooie foto's komen er weer voorbij van Musli, tita en gaucho.
En Dilan wel een beetje eng als je dan ineens iemand achter je hebt lopen...

Water heb ik eigenlijk nooit bij me, ik heb wel zo'n Decathlon rugzakje met waterzak voor als het echt heel warm is. Ik wil nog een keer een softflask halen die in mijn broekzak past, dat lijkt me toch wat makkelijker.

Ik loop ook het liefst 's ochtends, of direct na werk in de middag. In de zomer vind ik het heerlijk om 5:30/6u naar buiten te gaan voor mijn rondje maar in de winter trek ik dat echt niet, dan wordt het na het werk. Na het avondeten gaat vaak niet lekker dus daar probeer ik te voorkomen. De tien minuten regel gebruik ik ook wel eens als ik een luie dag heb }:0

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:40

Dilan93 schreef:
Om die reden staat mijn wekker vroeg :)

Als ik het lopen na het werk wil doen, dan heb ik heel vaak of geen zin, of er komt iets tussen.

Dus doe ik het voor mijn werk. Kan ik ook meteen als ik in de avond thuis kom neerploffen en hoef ik niks meer.

Lijkt me heerlijk maar ik kan dat dus echt niet. Ik raak gewoon niet uit bed. Bovendien ben ik echt geen ochtendmens en is in de ochtend lopen erg zwaar voor mij. En de stress dat je erna nog ergens heen moet. Voor mij werkt dat dus niet haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:53

gaucho schreef:
BB80 schreef:

Nee, gelukkig niet. Probeer wel echt rustig weer op te bouwen en houd het goed in de gaten, stukje extra wandelen inlassen als ik mijn spieren wat moe voel worden.

Ik heb me ingeschreven voor 20 km trail in Leersum over 3 weken, dus probeer rustig zo door te blijven gaan. Volgend weekend ben ik naar Oosterhout, dan lopen we een km of 15 in de Loonse en Drunense duinen denk ik.

Duurloopjes doe ik het liefst bij daglicht, en zeker in deze periode heb ik wel behoefte aan wat zon :D binnenkort ook weer wat makkelijker met zonsopgang, vind ik ook echt het lekkerst.

Gaucho waarom ga je naar Drunen.
Oosterhout heeft ook super gave routes starten op (hoisted meer) Vrachelse heide en kun je oversteken naar landgoed oosterheide daar kun je via cadettekamp onder de de A27 door naar boswachterij dorst

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:02

tita schreef:
Gaucho waarom ga je naar Drunen.
Oosterhout heeft ook super gave routes starten op (hoisted meer) Vrachelse heide en kun je oversteken naar landgoed oosterheide daar kun je via cadettekamp onder de de A27 door naar boswachterij dorst

Dank voor de tip, ga ik me even in verdiepen. We staan met de camper bij de Cadettekamp volgensmij, we gaan op zaterdag wandelend naar Oosterhout om daar te dineren en dan ook wandelend weer terug, zondag hardlopen op het programma. Wat zijn volgens jou echt mooie stukken? We houden allebei van wat ruiger terrein.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:30

Groetjes uit de polder! (Bloembollen volgen later :o )

Het was 50/50 een lekker rondje, 4 km licht gemopper :Y) en 4 km met een extra motortje... #doemijdielaatstemaar

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:11

Lekker tempo BB80!

Ik had alweer zin om te rennen, maar ik neem vandaag nog even rust.
Ook vanwege nog steeds wat snotteren door de naweeën van corona. Morgen maar in de regen :(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:56

Wat een tempo weer! Gave foto zo.
Heel herkenbaar dat eerst mopperen, zo gaat de eerste 2/3 km bij mij bijna altijd := Wel lekker als je zo goed op gang komt!
Ik wil vanavond weer lopen, maar moet de hond meenemen dus het wordt een rustig loopje. Ik heb nog een heel klein beetje spierpijn in m’n bovenbenen van de trail :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:20

Vanmorgen gestart!
Gelukkig was het heerlijk weer en dat werkt altijd wel lekker mee.
Jinn en Jaxx waren ook gezellig mee.

Afbeelding
Jinn (8) rechts en Jaxx links (1)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb runkeeper aangezet want strava deed irritant. Geen idee wat het precies allemaal betekend maar dat willen en kunnen jullie mij vast uitleggen.

Ik vond het heerlijk! Beetje pittig en nu iets last van rechterschouder maar dat komt vanzelf goed want ben ook niks gewend natuurlijk!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:26

Goed bezig! Wat een heerlijke omgeving om te lopen, en goed gezelschap ook nog!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:17

Ik heb net een fijne 10km kunnen lopen. Voelde nog wat zwaar, maar geen spierpijn meer van de 50km van zaterdag en mijn hartslag bleef mooi laag. Tempo: 5.31 min/km, gemiddelde HS 143.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:30

Knap SV, 10 km om even een beetje bij te trekken is voor vele van ons gewoon een pittige workout! ;)

Het wordt ons niet makkelijk gemaakt deze week met de weersvoorspellingen... Had genoeg plannen gemaakt maar of ik mijn km’s waar ga maken deze week?? #gekkenwerk
Duim voor iedereen dat we toch nog momentjes vinden om wél te gaan!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:33

Nou inderdaad :')

Morgen krachttraining binnen, maar donderdag wil ik graag intervallen doen en het weekend ben ik met de camper weg :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:20

Vanavond getraind met de loopgroep. We hadden mazzel, het heeft hier tot een uur of zeven gespoeld. Om acht uur, toen de training begon, was het droog.
Lekker gelopen, wel rustiger aan en dat lijkt z’n vruchten af te gaan werpen. Het was warmer dan ik dacht trouwens.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:37

Jesda, leuk met je honden <3 Echt gezellig!

Wat een bikkels die vandaag gelopen hebben! Ik moest helaas een avondje doorwerken maar morgen wil ik er toch echt weer op uit. Ik moet nog 55 km in februari dus ik mag wel even wat meer duurlopen gaan inplannen :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:57

Wat doen jullie met interval? Of eigenlijk hoe?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:11

Tempowisselingen, hier kun je eindeloos in variëren. Je gaat een stukje sneller en je hebt een stukje met een lager tempo om weer even tot rust te komen.

Maar dat is ook wat jij al doet met je Start to run.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:58

JesdaJinn schreef:
Wat doen jullie met interval? Of eigenlijk hoe?

Ik kan ze zelf maken met garmin en dan zet ik ze op mijn horloge. Die geeft dan aan hoe ik moet lopen (tempo of hartslag).