Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MerleSimone schreef:Hi. Mijn dochter is zaterdag 4 maanden en de afgelopen 2/3 dagen ineens zó onrustig aan de borst. Overstrekken, adem inhouden en rood aanlopen, kreunen, huilen. Dit doet ze met de fles eigenlijk niet (hooguit de eerste slokken even onrustig drinken als ze honger heeft). Ze ligt aan de borst na 5 minuten niet meer stil, wurmt zich echt alle kanten op en niks helpt. Rugby, madonna houding, liggend, zelfs helemaal loslaten op een kussen, allemaal hetzelfde liedje. Wat kan dit zijn?
Ze heeft geen spruw, ik heb voldoende melk en toeschietreflex, ze heeft veel plasluiers dus ik ben bang dat ze liever de fles heeft omdat dat makkelijker drinkt? Die krijgt ze 2 dagen per week op de opvang, 2 en heel soms 3 voedingen per dag want de rest voed ik live. Herkenbaar voor iemand en/of tips?
MerleSimone schreef:Hi. Mijn dochter is zaterdag 4 maanden en de afgelopen 2/3 dagen ineens zó onrustig aan de borst. Overstrekken, adem inhouden en rood aanlopen, kreunen, huilen. Dit doet ze met de fles eigenlijk niet (hooguit de eerste slokken even onrustig drinken als ze honger heeft). Ze ligt aan de borst na 5 minuten niet meer stil, wurmt zich echt alle kanten op en niks helpt. Rugby, madonna houding, liggend, zelfs helemaal loslaten op een kussen, allemaal hetzelfde liedje. Wat kan dit zijn?
Ze heeft geen spruw, ik heb voldoende melk en toeschietreflex, ze heeft veel plasluiers dus ik ben bang dat ze liever de fles heeft omdat dat makkelijker drinkt? Die krijgt ze 2 dagen per week op de opvang, 2 en heel soms 3 voedingen per dag want de rest voed ik live. Herkenbaar voor iemand en/of tips?
Ook nog voor het eerst in haar eigen bed ipv cosleeper. Na weken standaard een nachtvoeding en 06:00 wakker was dat wel even heerlijk. 
Vind het vooral ook heel verdrietig dat het nu zo moet eindigen. (Hormonen
)
Mijn oudste dochtertje is 27 maanden en ik ben kort geleden bevallen van ons 2e dochtertje. Tijdens de zwangerschap bleef onze eerste droog drinken (kende die term niet eens, ik ben nog niet veel informatie over lang voeden tegen gekomen, het is toch vooral gericht op t eerste half jaar). En toen de tweede geboren was dacht ik dat het feest voor de eerste afgelopen was. Maar doordat mijn borsten zo enthousiast waren en de jongste de melk amper kon verstouwen toch weer begonnen met aanleggen van de oudste, wat me eigenlijk heel goed bevalt. Zo hebben wij weer even ons momentje samen, wat toch echt heel waardevol is in deze hectische tijd. Ook voor haar, er veranderd zoveel in korte tijd, eerst een zusje, straks naar de peuters. Zo fijn om haar dit te kunnen geven.

Ik vind het jammer dat het na bijna 2 jaar nu zo is geëindigd, maar ook trots dat ik het zolang vol heb gehouden. Zeker ook lastig voor de kleine meid nu, nu ze zo ziek is, dus het is vooral hele dag knuffelen. Ze heeft zelf een herpes infectie in haar mond, dus ik hoop zelf dat mijn kapotte tepel goed hersteld zonder klachten.