Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:55

Antivaxxers verenigt u :D
Zijn wel steeds meer in de minderheid. Als ik goed om me heen kijk en luister wordt het steeds stiller aan die kant heb ik t idee.

Ibbel

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:56

Ergens is het jammer dat de mortaliteit niet 10% is. Zou interessant zijn waar de grens ligt. Is 10% niet erg genoeg om te vaccineren? Maar 25% wel?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:57

Babootje schreef:
Zijn wel steeds meer in de minderheid. Als ik goed om me heen kijk en luister wordt het steeds stiller aan die kant heb ik t idee.

Weer zo'n domme opmerking, Ik ben niet voor of tegen vaccineren hoor! Ieder moet dat zelf weten, daar ben ik voor. Misschien kun je je opmerking nog even wijzigen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:00

Ibbel schreef:
Ergens is het jammer dat de mortaliteit niet 10% is. Zou interessant zijn waar de grens ligt. Is 10% niet erg genoeg om te vaccineren? Maar 25% wel?

Serieus.. >;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:01

Babootje schreef:

Ik hoor steeds meer mensen die klaar zijn met vaccineren en de booster iig voorlopig nog niet willen halen....
(En nee, ik ben geen anti vaxxer :+ )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:02

Ibbel schreef:

Ik ken wel mensen die aangeven dat als Corona zo dodelijk als Ebola was ze zich wel lieten vaccineren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:09

Needje schreef:
Babootje schreef:

Ik hoor steeds meer mensen die klaar zijn met vaccineren en de booster iig voorlopig nog niet willen halen....
(En nee, ik ben geen anti vaxxer :+ )

Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:12

De booster is nodig omdat je anders je qr code verloopt en je niet meer op reis zou kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:13

purny schreef:
De booster is nodig omdat je anders je qr code verloopt en je niet meer op reis zou kunnen

En toch nemen mensen hem nu niet, maar wachten ze liever even.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:15

imaudy schreef:
Dan nog over de onzinnige vergelijking met koliek. Koliek komt erg weinig voor bij paarden die goed in het ruwvoer staan. En dan bedoel ik niet een hooizakje met hooi, maar echt een hele berg hooi.

Hier 24/7 ruwvoer.. de uren dat ze afgelopen jaar zonder hebben gestaan is op max 2 handen te tellen.
Mijn kleintje heeft helaas een vernauwing bij de overgang van de dunne->dikke darm, komt vaker voor bij de kleintjes (volgens Wolvega).
En ja, juist bij te veel en te raar eten (riet/wilgentakken/stro/biezen/luzerne enz) kan het zijn dat het vast komt te zitten en dan echt dicht.. dan mest hij 12-24 uur helemaal niks.
Het vervelende is, hij lust/eet alles wat in zijn mond past.
Maar even afkloppen.. al 6 maanden koliek vrij *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:18

Marije_1997 schreef:
purny schreef:

Tja, vandaar dat er vandaag 1 miljoen telefoontjes om een afspraak (of twee ) te maken voor de booster en al diegenen die het online doen nog niet meegerekend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:18

Marije_1997 schreef:
Bijna niemand wil de booster. Omdat je er zo ziek van word. En dat wil niemand.ze hebben hun qr code dus waarom zouden ze?

Misschien moet je het houden bij voor jezelf spreken.
In plaats van dit soort klinkklare onzin te delen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:19

Ja, waar baseer je de uitspraak dat bijna niemand de booster wil op?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:19

imaudy schreef:
Babootje schreef:

Weer zo'n domme opmerking, Ik ben niet voor of tegen vaccineren hoor! Ieder moet dat zelf weten, daar ben ik voor. Misschien kun je je opmerking nog even wijzigen?

Ik vind het wel apart dat je zo'n algemene constatering (want meer is het niet) direct op jezelf betrekt.
Wie de schoen past trekt m aan toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:20

Swah schreef:
Ja, waar baseer je de uitspraak dat bijna niemand de booster wil op?

Ik wil heel graag een booster; kan niet wachten op een booster.
Inderdaad, als je uitspraken doet, kun je maar beter een beetje bij blijven met de laatste ontwikkelingen
Laatst bijgewerkt door Babootje op 16-12-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:21

Babootje schreef:
imaudy schreef:

Ik vind het wel apart dat je zo'n algemene constatering (want meer is het niet) direct op jezelf betrekt.

Je post het toch meteen onder mij?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:23

Babootje schreef:
imaudy schreef:

imaudy schreef:
Je post het toch meteen onder mij?

Ik quote je toch niet? Dat maakt het een algemene opmerking. Er zijn wel meer opmerkingen van bokkers jou voorgegaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:24

Marije_1997 schreef:
purny schreef:

Afgelopen woensdag 1 miljoen telefoontjes naar de GGD om een boosterafspraak te plannen. Zouden mensen echt wachten?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:25

Ca. 1,4 miljoen boostervaccinaties zijn gezet. Bijna niemand inderdaad. Zodra ik mag ga ik ook, zwanger en wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:25

Marije_1997 schreef:
purny schreef:

Welke mensen nemen hem niet? Zijn dat alle mensen? Een groot gedeelte of een klein gedeelte?
Degene die ik ken en gevaccineerd zijn nemen sowieso de booster, mijn (schoon)ouders hebben hem al gehaald.

Binnen ons gezin gaat niemand (voorlopig) op reis, dus wordt daarom de booster iig niet genomen maar echt tegen de corona zelf.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:28

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:

Welke mensen nemen hem niet? Zijn dat alle mensen? Een groot gedeelte of een klein gedeelte?
Degene die ik ken en gevaccineerd zijn nemen sowieso de booster, mijn (schoon)ouders hebben hem al gehaald.

Binnen ons gezin gaat niemand (voorlopig) op reis, dus wordt daarom de booster iig niet genomen maar echt tegen de corona zelf.

Daar waar jij woont is de vaccinatiegraad sowieso hoger dan in de grote steden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:28

Er is echt een aardige hoeveelheid mensen die een tot nu toe ongekend talent hebben voor het schrijven van fantasy verhalen. Geen science fiction, daar mist wat 'science' voor :))
Mán wat een levendige fantasie, gespeend van élke realiteitszin komt hier voorbij :D Kan je geld mee verdienen joh.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:29

Brainless schreef:

Hoe moet ik dat zien? Je neemt alleen een vaccinatie omdat je anders niet met vakantie kan?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:32

Ik wil ook geboosterd worden :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:33

Het is dat ik nog niet mocht, ik zit nu nog een week van de 6 maanden af, anders had ik hem in New York gehaald