Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:31

Vandaag 2e Pfizer en heb nergens last van. Zelfs niet de spieren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:32

Ik kreeg m'n eerste gezondheidsverklaring terug, heb geen nieuwe gekregen.
Dus was van plan de eerste weer mee te nemen dinsdag en dan de laatste vraag ook in te vullen en dan zie ik wel.
Mijn man had ook geen tweede verklaring, maar netjes aangegeven dat hij wel een mogelijke bijwerking had na de eerste prik en werd toen keurig langs de arts geleid voordat die geprikt werd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:35

Marije_jiplover schreef:
Ik kreeg m'n eerste gezondheidsverklaring terug, heb geen nieuwe gekregen.
Dus was van plan de eerste weer mee te nemen dinsdag en dan de laatste vraag ook in te vullen en dan zie ik wel.
Mijn man had ook geen tweede verklaring, maar netjes aangegeven dat hij wel een mogelijke bijwerking had na de eerste prik en werd toen keurig langs de arts geleid voordat die geprikt werd.

die heb ik ook gekregen vul dan die wel weer in.2e vraag is alleen maar of je reacties had. Nee dus hoef verder niks in te vullen heb gewoon nu met zwarte stift omwikkeld.

Kinke

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:55

Man en ik hebben zaterdag de 2de Pfizer gehad, weer geen bijwerkingen :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:00

Edit:
Mijn man heeft vorige week zijn 2e Pfizer prik gehad. Dit x voelde hij het zetten iets beter, heeft een dag zo'n 'vlak voor je griep krijgt gevoel' gehad, maar dat was het voor hem dan ook wel. So far heeft hij net als bij de eerste prik dus vrijwel nergens last van gehad.

Ik ben 1 augustus aan de beurt voor de 2e prik. Ik was na de eerste prik 1,5 dag echt niet lekker, maar erna nergens meer last van dus we gaan het zien met de tweede. Hoop natuurlijk op geen reactie nu, maar vind het ook niet gek als het wel gebeurd. Vrij logisch dat het lichaam reageert natuurlijk :j

Voor de rest heb ik nog niemand in m'n eigen omgeving gehoord wie op wat last van de prik plek na een reactie heeft gehad - de meesten kregen Pfizer. Ken wel een paar mensen die van de AZ een tijd terug niet lekker waren. Bijna iedereen in onze familie/vrienden kring van jong tot oud laat zich vaccineren dus we hebben best al veel feedback gekregen :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-07-21 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:42

Mijn vriend heeft vrijdag zijn tweede Pfizer gehad, hij is echt zelden ziek maar hij had er wel goed last van! Heel de zaterdag koortsig geweest, zaterdagavond echt héél koortsig. Zondag wel weer ok. Ik krijg de mijne volgende week maandag, denk dat ik toch wel rekening ga houden met een dag ziek daarna...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:45

Ik vraag me af trouwens, de mensen die idd echt koortsig e.d. worden naderhand;
Nemen jullie iets in van paracetamol of 'zieken' jullie het echt uit?
Ik heb na de 1e prik niks gepakt, maar mocht ik me bij de 2e prik minstens hetzelfde gaan voelen... denk dat ik nu toch wat paracetamol klaar leg al (voor erna/ALS) :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:06

Na vaccinatie kun je rustig een paracetamol nemen wanneer je je niet fit voelt. Bij de eerste niet gedaan omdat ik eerst afwachtte en was niet nodig , bij de tweede dus helemaal niet nodig want geen bijwerkingen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:11

Mijn moeder heeft eerste AZ gehad, en vorige week 2e Pfizer. Ze heeft geen bijwerkingen gehad, op een zere arm na.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:58

Morrie schreef:
Storm schreef:
Gister gewerkt bij de priklocatie. Er waren al een hoop mensen die een 1e prik AZ hadden gekregen en nu als 2e prik Pfizer kwamen halen.

dat had ik ook heel graag gewild, maar dat werd pas bekend dat het kon de dag nadag de tweede AZ prik erin was gejast bij mij ;(

Ik ook, maar we krijgen nr 3 vast ook nog. Dat zal pfizer zijn..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:01

Morrie schreef:
toen het aantal besmettingen erg laag was, ben ik een keer naar IKEA geweest en naar de LIDL, wel met FFP2 masker voor, maar nu het de pan uit vliegt, ben ik weer "gewoon" thuis en als ik de deur uit moet met FFP2 koffiefilter op m'n snufferd, want AZ beschermd maar 60% tegen de Delta variant.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... riant.html

het ontloopt elkaar niet zoveel hoor!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:11

IMJ schreef:
Morrie schreef:

dat had ik ook heel graag gewild, maar dat werd pas bekend dat het kon de dag nadag de tweede AZ prik erin was gejast bij mij ;(

Ik ook, maar we krijgen nr 3 vast ook nog. Dat zal pfizer zijn..

moet er nog ff niet aan denken, ben nog steeds bezig met de bijwerkingen van de tweede AZ prik %)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:05

cursebreaker schreef:
Ik heb na de 1e prik niks gepakt, maar mocht ik me bij de 2e prik minstens hetzelfde gaan voelen... denk dat ik nu toch wat paracetamol klaar leg al (voor erna/ALS) :=

Combinatie.

Paracetamol erin en uitzieken.
Veel meer zat er niet op, kon nauwelijks op mijn benen staan... :')

Dus dan is uitzieken de enige optie.

Maar ik moet zeggen dat ik vlot goed herstel, beter dan dat ik donderdag-op-vrijdagnacht dacht.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:59

Zaterdag mijn tweede moderna prik gehad, wel behoorlijk wat klachten nu.
De eerste had ik nergens last van, nu zeer pijnlijke arm en gezwollen lymfeklieren, zware benen en totaal geen eetlust. Misselijk ben ik gelukkig niet...maar niks smaakt me, ook erg moe, dat is sinds vandaag wel een stukje minder.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:40

MarliesV schreef:
mvdbijl, ik ben wel benieuwd naar dat soort verhalen, of dat ook echt zo is. Klinkt als een indianenverhaal in mijn oren.
En je bloed schijnt te reageren? Waar komt die info vandaan.

Ik ben niet pro of anti, maar kritisch in deze. Geen persoonlijke aanval, puur belangstelling/nieuwsgierig!

Ik zag meerdere reacties op mijn post. Het zijn zeker geen indianen verhalen maar 2 mensen uit onze directe familie en vriendenkring.

Wij zijn thuis gevaccineerd en ik zal de laatste zijn die roept dat Corona niet bestaat of je geen vaccin moet nemen maar, er zijn dus wel degelijk pittige bijwerkingen ook voor jonge en gezonde mensen die niet bekend waren met wat voor ziekte of medisch probleem.

Ik vind dat toch zorgwekkend, roepen dat het allemaal zo veilig is ga ik dus ook niet doen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:40

Gisteren stond ik met een stand op EquiDay (geheel corona proof op het grote buitenterrein van de KNHS en met maar 1000 bezoekers) en de (jongere) vriendin die mee was om in de stand te helpen vertelde pas toen we onderweg waren dat ze zaterdagochtend d'r eerste Moderna prik had gehad. Ik schrok, want ik was toch wel huiverig dat ze zich niet lekker zou gaan voelen en een dag stand opbouwen/afbreken + de hele dag daar zijn is echt heel vermoeiend. Ze wist zeker dat ze er geen last van zou krijgen. Ik kneep 'm wel een beetje maar gelukkig is ze inderdaad de hele dag fris en vrolijk geweest. Ook vandaag had ze nog steeds nergens last van.

Tot nu toe ken ik bijna niemand in mijn familie- kennissenkring die echt bijwerkingen gehad heeft van de vaccinaties (de meesten zijn al volledig gevaccineerd). De enige die twee die er een dag last van hadden hebben vorig jaar corona gehad. Beiden zijn wel erg ziek geweest van corona en hebben nog steeds long covid klachten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:31

Maat van me heeft vanmiddag zijn 2e vaccinatie gehad maar is onderweg naar huis terug gereden naar de vaccinatie plek. Zijn 5G chip sloot niet aan bij zijn navigatiesysteem. Ze hebben hem ter plekke gereset gelukkig.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:57

Cowboy55 schreef:
Maat van me heeft vanmiddag zijn 2e vaccinatie gehad maar is onderweg naar huis terug gereden naar de vaccinatie plek. Zijn 5G chip sloot niet aan bij zijn navigatiesysteem. Ze hebben hem ter plekke gereset gelukkig.

:Y) :+
Werkte hij nu wel?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:06

Altijd fijn dat er nog garantie op zit :j
Vaccinatie bewijs daarom ook goed bewaren....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:15

Mijn dochter moest vorige week haar 1e vaccin halen en is niet zo'n held.
Jongen naast haar was erg bang en moest uiteindelijk met een rolstoel verplaatst worden, was niet meer in staat om te lopen. Nadat ze geprikt was en een kwartiertje moest wachten, werd een meisje na haar misselijk en moest ook hulp ingeroepen worden.
Mijn dochter had gelukkig nergens last van :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:22

Cowboy55 schreef:

Oh shot, dat kan dus ook nog? Dat vind ik wel een dingetje hoor... Die bijwerkingen met een stijve arm enzo tot daaraantoe, maar als het straks ook voor niets is omdst de chip niet werkt zou ik echt not amussed zijn...

Welke had hij? Ik hoop geen pfizer?

Over paracetamol, ik heb wel ergens vaag gehoord dat voorafgaand aan de prik het al slikken geen goed idee is. Maar erna eventueel wel zou kunnen. Maar kan ff geen bron vinden dus ik hou een slag om de arm want nu is het van de zus van de broer van m'n achterom....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:51

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:23

cursebreaker schreef:

Ik zou wat paracetamol nemen.

Ik heb niks genomen, want mijn klachten waren vooral vermoeidheid en opgezette lymfeklieren in oksel en hals. Daar helpt een pijnstiller niet tegen natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:26

Ik heb het de eerste keer wel genomen. Maar zat toen helaas ook met menstruatiekrampen en vond de bijwerkingen + de klachten daarvan samen erg naar. De volgende keer ga ik wel proberen niks te nemen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:27

Cowboy55 schreef:

Ik wil echt allemaal grapjes maken, maar dat wordt vast niet op prijs gesteld :') :')