Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:47

Zebrastreep schreef:
De eerste van mijn werk zijn gevaccineerd , het begin is er! Ik begin nu echt wel heel zenuwachtig te worden en misselijk elke keer :') Maar dit kan ook nog komen omdat ik nog wat anders moet doen wat ik heel spannend vindt.

Komt goed! Rustig via je buik ademen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:52

Fijn dat ze ernaar vragen in elk geval !
Je zal vast niet de enige zijn met prikangst, dus daar wordt zeker rekening mee gehouden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:57

Pandora2 schreef:
Fijn dat ze ernaar vragen in elk geval !
Je zal vast niet de enige zijn met prikangst, dus daar wordt zeker rekening mee gehouden.

Las laatst een artikel dan 1/3 van de Nederlanders prikangst heeft. Iemand had er ook nog een app voor ontwikkeld maar dat werkt bij mij toch niet echt :') .

1/3 is best veel dus dan ben ik niet gek :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:02

Dat had ik ook niet verwacht zoveel.
Ik geef dan weer niets om een prik en zou je zo graag ermee willen helpen, maar geen idee hoe :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:12

DuoPenotti schreef:
Dat had ik ook niet verwacht zoveel.
Ik geef dan weer niets om een prik en zou je zo graag ermee willen helpen, maar geen idee hoe :knuffel:

Het beste bij mij zou zijn dat er iemand nu naar mij toekomt en zeg we gaan nu prikken. Ik moet er als het ware door overvallen worden. Nu weet ik het al bijna 3 weken dus dan gaat de spanning opbouwen. Heb het nog wel ver voor mij uit kunnen schuiven. De fout wat de vorige keer gemaakt werd is dat ik 2 uur in de rij moest staan. Hierdoor werd ik zo zenuwachtig omdat het zo lang duurde. Ik heb toen wel eens gevraagd of ik naar voren geschoven kon worden , maar die mevrouw was al niet zo aardig dus dat kon toen niet :')

Met deze vaccinatie kom je op afspraak dus dan is het ook zo klaar en hoef ik niet in een rij te staan. Daarnaast vindt ik het ook nog spannend of ik erop ga reageren. maar dat heb ik met alles :') Gelukkig moet ik daarna werken dus dan heb ik wel veel afleiding. Het slapen zal ik nog wel even spannend vinden die nacht maar komt vast wel goed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:12

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:14

Dat herken ik wel ja van dat wachten.
Ik heb dus tandarts angst.
En dit afgelopen jaar belde ik voor controle en vroeg of dat door ging of niet.
Ja hoor, kun je vanmiddag?
Heerlijk, geen weken stressen. Dus begrijp je daarin helemaal.

Komen de reacties van allergie niet binnen een half uur? Dan zou slapen wel weer moeten gaan.
Sterkte in ieder geval.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:18

DuoPenotti schreef:
Dat herken ik wel ja van dat wachten.
Ik heb dus tandarts angst.
En dit afgelopen jaar belde ik voor controle en vroeg of dat door ging of niet.
Ja hoor, kun je vanmiddag?
Heerlijk, geen weken stressen. Dus begrijp je daarin helemaal.

Komen de reacties van allergie niet binnen een half uur? Dan zou slapen wel weer moeten gaan.
Sterkte in ieder geval.

Ik ben met ziektes al vrij bang aangelegd dat gaat dan een beetje in mijn kop zitten te spoken. Soms echt al om de kleinste dingetjes. Duurt max altijd een week en dan wordt ik wel weer relaxt. Inderdaad als er nu iemand komt met we doen het vanmiddag zou ik niet erg vinden.

Tandartsangst lijkt mij ook zo vervelend helemaal omdat je daar elk jaar weer heen moet. Een vaccinatie kan misschien maar 1x in de 5 jaar ofzo zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:10

Waar ben je bang voor Zebra? Voor het prikken zelf of angst voor het vaccin?

Ik heb/had ook prikangst maar kan er nu rationeel mee omgaan :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:13

Zebrastreep schreef:
Ik ben met ziektes al vrij bang aangelegd dat gaat dan een beetje in mijn kop zitten te spoken. Soms echt al om de kleinste dingetjes. Duurt max altijd een week en dan wordt ik wel weer relaxt. Inderdaad als er nu iemand komt met we doen het vanmiddag zou ik niet erg vinden.

Herkenbaar dit en ik heb dat dus met de mammografie. Ooit iets naars mee gemaakt en als de 2 jaarlijkse uitnodiging komt begin ik gelijk spontaan te hyperventileren bij het idee dat ik weer moet gaan. Nu ik heb besloten pas een afspraak te maken als ik gevaccineerd ben tegen covid (prikken geef ik dan weer niets om en ik ben ook jaren bloed donor geweest) en als het toeristen seizoen voorbij is. Dus dat wordt pas september dit jaar, was gelijk mijn angst, pijn in de buik etc weer vertrokken.
Dus die gevoelens dat is moeilijk om mee om te gaan en het beste is ze ergens in de hoek parkeren en er vooral niet meer aan denken tot je aan de beurt ben (doe ik met die mammografie altijd).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:33

Dat heb ik met de tandarts..nooit bang voor geweest -leuk is anders - tot ik een tand moest laten trekken ..ik gaf aan dat de tand nog steeds niet verdoofd was maar ze zat al aan de maximale dosis zei ze en het kon niet dat ik nog wat voelde
Ze begint te trekken en jeetje ik dacht dat ik door de stoel zakte van de pijn
Ze is meteen gestopt maar bleek de tand gebroken en de wortel moest er toen nog uit ,ik hield het niet uit van de pijn en ben dus met spoed naar de kaakchirurg moeten rijden :x daar was het met extra verdoving in 2 handelingen klaar
Maar ik ben dus tot aggelopen zomer 15 jaar niet meer naar de tandarts gegaan ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:55

pien_2010 schreef:
IMJ schreef:
Ik zie voor mijn werk patiënten, wat mij nog het meest verbaasd zijn de groezelige mondkapjes en het feit dat mensen er continu aan zitten te plukken, er met vingers onder gaan ivm kriebel en zelfs een snotneus, even afvegen..
Of het mondkapje gaat af, de katoenen verfrommelde zakdoek komt uit de zak, wordt gebruikt, gaat weer terug de zak in, mondkapje wordt weer opgezet, steeds zonder de handen te ontsmetten..
En op die manier werkt het inderdaad niet en wordt alles besmeurd bij een mogelijke besmetting.

Ik griezel er van zo smerig vind ik dat. Dan is het inderdaad beter om niets te doen. Gatver.

Mijn kapjes koop je in de supermarkt (groot rek en ze kosten maar een euro per 10, dus denk ik gesubsidieerd en) bijna iedereen draagt ze in ons dorp. Je ziet ook eigengemaakte maskertjes.
Mondkapjes dragen binnen, en in de rode gebieden buiten, is verplicht. Er wordt op radio, tv, in grote winkels voordurend reclame gemaakt voor de regels

Vandaag opgelet en zelf nieuwe maskertjes gekocht waar iedereen mee loopt. 50 voor €4,95 en ik heb ze gegoogeld en ze zouden 2 kanten uitwerken. Dus per mondkapje 10 cent. BFE 98%
Dit moet toch haast wel gesubsidieerd zijn

Afbeelding

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:15

Ze gaan hier dus ook naar 6 weken toe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:16

sureido schreef:

Ik vind dat wel een risico.

sureido

Als elk land het gaat doen zal het wel kunnen toch?

verootjoo

Daar is het niet op getest...

Ik vind dat een risico eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-01-21 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:17

sureido schreef:

Ja ik hoor het ook net. Wordt dat zomaar bepaald nadat je toestemming hebt gegeven als vertegenwoordiger. Hier ben ik echt niet blij mee!!! :(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:18

Het komt wel echt uit de lucht vallen zeg, wordt even zo tussen neus en lippen door gezegd en daar was ook helemaal nog niks over gemeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:18

sureido schreef:
Als elk land het gaat doen zal het wel kunnen toch?

Nou nee. Ik kan ook wel zelf met medicatie gaan prutsen na voorschrijven van een arts of apotheker. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:19

Maar als je het opschuift naar 6 weken, krijg je toch over 6 weken die tweede groep. Je schuift het probleem toch alleen maar op of zie ik het fout.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:20

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:20

Ik begin steeds meer te twijfelen trouwens. Ik heb corona gehad. Weet dat ik er beter van wordt. Als ze op deze manier omgaan met vaccinaties vraag ik me af hoe werkzaam ze nog zullen zijn. En wat de meerwaarde voor mij is om een prik te nemen. Of ik neem maar 1 prik. Loopt al een onderzoek hiernaar vanuit het AMC.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:21

95 plus eerst
Dan 85 plus.....

Mag ik hier zacht twijfels over hebben

sureido

Echwel schreef:
95 plus eerst
Dan 85 plus.....

Mag ik hier zacht twijfels over hebben

Ze werken van oud naar ‘jong’ denk ik.

DuoPenotti

pien_2010 schreef:
Vandaag opgelet en zelf nieuwe maskertjes gekocht waar iedereen mee loopt. 50 voor €4,95 en ik heb ze gegoogeld en ze zouden 2 kanten uitwerken. Dus per mondkapje 10 cent. BFE 98%
Dit moet toch haast wel gesubsidieerd zijn

Dat lijkt me ook. Maar geweldig dat bij jullie zulke goede kapjes zijn!
Daar zouden meer landen aan mogen doen, dan zou het zeker wel helpen. (als mensen er inderdaad niet aan zitten te plukken enz)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 20-01-21 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt