Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:48

Dimphyl schreef:
Bedankt voor de extra uitleg en links over de PCR test.
Ik had dus echt begrepen dat ook een 'inactieve besmetting' tot een positieve test uitslag zou komen.

Ja dat klopt ook, maar ik weet niet wat jij een inactieve besmetting noemt.

De test toont aanwezigheid van het virus aan. Het kan zijn dat dit virus actief deelt, maar ook dat het inactief is of dat er restjes genetisch materiaal achter zijn gebleven (wat kan leiden tot vals-positieve uitslagen). Maar je meet wel altijd aanwezigheid van het virus zelf.

Volgens mij is er ook gewoon nog heel veel onbekend over wanneer je besmettelijk bent en wanneer niet. En daarom beter het zekere voor het onzekere. Het is heel lastig te bepalen of het virus wat je meedraagt actief is namelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:31

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:41

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:57

x7 .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:45

Kwanyin schreef:
verootjoo schreef:
https://www.cbs.nl/nl-nl/deelnemers-enq ... ormulier--

Hier staat hoe je als arts zo’n formulier moet invullen en voorbeeldformulieren voor als je zoiets nooit hebt gezien. Er staat nooit alleen maar een reden op, altijd het complete beeld.

Ah top dank, ik heb zelf de laatste tijd nogal weinig tijd om alles uit te spitten en was op zoek naar zoiets.

Ah, en ik zie nu ook net toevallig dat een bericht dat ze in de week gedeeld had van een zogenaamde bekentenis van een Rivim-medewerker over wat ik daarboven schreef is gefactchecked en bewezen "fake news". Heel goed :7 .

Oh daar was ik ook benieuwd naar. Heb je link naar de factcheck? Ik zag dat filmpje (van dat gesprek toch?) ook al meerdere keren door mensen gedeeld worden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:57

x

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:08

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:11

Ik zag het filmpje voorbij komen , maar heb er niet eens naar gekeken mijn gevoel klopte dus al dat het zo nep was als maar kon.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:50

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:18

Oh gut, ik zag vanmiddag een filmpje voorbij komen over dat er nanochips in mondkapjes uit China zitten. Zo ongeloofwaardig, ik begrijp niet dat mensen dat voor waarheid aanzien...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:20

Earth schreef:
Oh gut, ik zag vanmiddag een filmpje voorbij komen over dat er nanochips in mondkapjes uit China zitten. Zo ongeloofwaardig, ik begrijp niet dat mensen dat voor waarheid aanzien...

Mensen die met dit soort dingen komen aanzetten vraag ik altijd of ze een smartphone hebben en welk merk. Vaak is dat een huawei :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:21

https://www.ad.nl/show/famke-louise-en- ... ~a017137b/

Diederik Gommers en Femke Louise gaan samenwerken. Dat vind ik nou echt leuk van Gommers; niet dat arme meidje slachtoffer laten worden van haar eigen onhandige acties en haar uit blijven lachen en voor gek wegzetten, maar echt het goed willen uitleggen aan haar en dat ook naar een breder publiek trekken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:22

Earth schreef:

Doet mij denken aan een filmpje van een man die zogenaamd van alles uit zijn mondkapje haalt :') Is een filmpje juist om de mensen even in de zei te nemen die geloven dat er een chip inzit. Zo haalt hij de gekste dingen uit zoals fruit. Ik kon er wel om lachen. Ik kan het filmpje natuurlijk niet weer vinden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:23

Zebrastreep schreef:
Earth schreef:

Doet mij denken aan een filmpje van een man die zogenaamd van alles uit zijn mondkapje haalt :') Is een filmpje juist om de mensen even in de zei te nemen die geloven dat er een chip inzit. Zo haalt hij de gekste dingen uit zoals fruit. Ik kon er wel om lachen. Ik kan het filmpje natuurlijk niet weer vinden.

Ja die heb ik ook gezien. Als je m vind dan zet ik die in het bericht van dit filmpje die een vriendin heeft gedeeld. Een vriendin met een dacht ik gezond brein, maar als je dit met je blote ogen geloofd dan begin ik daar toch aan te twijfelen :')

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:54

verootjoo schreef:

Diederik Gommers en Femke Louise gaan samenwerken. Dat vind ik nou echt leuk van Gommers; niet dat arme meidje slachtoffer laten worden van haar eigen onhandige acties en haar uit blijven lachen en voor gek wegzetten, maar echt het goed willen uitleggen aan haar en dat ook naar een breder publiek trekken.

Ja ik vind hem echt een sympathieke man, heb in het begin van de crisis een x een dubbelinterview gelezen met hem en zijn dochter, toen dacht ik al wat een leuke vent. Maar vind het van haar ook wel sportief moet ik zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:07

Solistar schreef:
verootjoo schreef:

Ja ik vind hem echt een sympathieke man, heb in het begin van de crisis een x een dubbelinterview gelezen met hem en zijn dochter, toen dacht ik al wat een leuke vent. Maar vind het van haar ook wel sportief moet ik zeggen.

Ja maar zij moet ook wel, hele imago aan flarden. Vind het ook echt belachelijk en heel sneu wat zij allemaal over haar heen krijgt :(

Maar Gommers slaat z’n vaderlijke vleugels uit, neemt haar serieus en gaat rustig en met alle geduld haar uitleggen. En blijkbaar goed inderdaad want ze wil meewerken :) zo sympathiek.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:29

Kwanyin schreef:
Ergste van al is dat die man de boel blijft bij elkaar liegen met zogenaamd bewijs en dat mensen het nog geloven ook dat fb en RIVM een grote doofpot operatie bezig zijn.

Ja, ik vraag me soms af of er geen ander virus aan het werk is, eentje dat het gezond verstand aantast maar (nog) niet op te sporen is in het bloed. :D

Maar eerlijk: al dat fake news valt bij mij niet meer onder vrijheid van meningsuiting, voor mij mogen die een proces krijgen voor laster en eerroof, en zelfs voor schade toebrengen aan de volksgezondheid of zoiets (en als dat nog niet in het strafwetboek staat, mogen ze voor mijn part snel een wet maken).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:45

De weerstand tegen de coronamaatregelen neemt onder een deel van de bevolking toe, zo blijkt uit verschillende incidenten afgelopen weken. Vaak blijft het bij mondelinge of online dreigementen, soms komt het tot fysieke dreiging.

Zo maakten leden van een coronaprotestgroep, die zich 'Demonstratie van het Volk' noemt, maakten afgelopen week in Eindhoven foto's van mensen in een teststraat van de GGD. Uit oproepen van deze activisten zou blijken dat ze ervan overtuigd zijn dat het RIVM acteurs inhuurt om naar de teststraat te gaan.

Bron Nos.

Heel triest eigenlijk.... maar om dat laatste moet ik toch wel weer even lachen. :') We zijn gewoon allemaal acteurs

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:47

Heb jij niet betaald gekregen voor je test dan >;) Waarom denk je dat ik er bij elke snotneus sta :$

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:48

verootjoo schreef:
Heb jij niet betaald gekregen voor je test dan >;) Waarom denk je dat ik er bij elke snotneus sta :$

Ik zal er de volgende keer maar even weer om vragen. Vorige keer was het een meeloop dag om te kijken of ik wel geschikt zou zijn als acteur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:18

Ja ik wil altijd al een baan als actrice, ik ga meteen snotteren en de testlijn bellen!!!

:')

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:34

Zebrastreep schreef:
De weerstand tegen de coronamaatregelen neemt onder een deel van de bevolking toe, zo blijkt uit verschillende incidenten afgelopen weken. Vaak blijft het bij mondelinge of online dreigementen, soms komt het tot fysieke dreiging.

Zo maakten leden van een coronaprotestgroep, die zich 'Demonstratie van het Volk' noemt, maakten afgelopen week in Eindhoven foto's van mensen in een teststraat van de GGD. Uit oproepen van deze activisten zou blijken dat ze ervan overtuigd zijn dat het RIVM acteurs inhuurt om naar de teststraat te gaan.

Bron Nos.

Heel triest eigenlijk.... maar om dat laatste moet ik toch wel weer even lachen. :') We zijn gewoon allemaal acteurs

De NOS schetst hier in mijn optiek een heel ongenuanceerd beeld: mensen die tegen de coronamaatregelen zijn, zijn complotdenkers en gaan er vanuit dat corona helemaal niet bestaat. Korter door de bocht kan eigenlijk niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 01:53

Coloured schreef:
Zebrastreep schreef:

Bron Nos.

De NOS schetst hier in mijn optiek een heel ongenuanceerd beeld: mensen die tegen de coronamaatregelen zijn, zijn complotdenkers en gaan er vanuit dat corona helemaal niet bestaat. Korter door de bocht kan eigenlijk niet.

Nou ja als complotdenkers denken dat ik als acteur door zo'n teststraat rijdt vindt ik ook nogal kort door de bocht. Als je zulke gedachtes hebt hou je je zelf alleen maar voor de gek. Lijkt mij zeer vervelend om zo wantrouwig te zijn naar alles en iedereen om je heen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 02:00

Sommige beweren zelfs dat foto's van de IC's met corona patiënten nep zijn en dat IC-medewerkers betaald kregen om te liegen over de volle IC's.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:22

ach, dat sluit mooi aan bij die gekken die denken dat filmpjes en foto's van bevrijde concentratiekampen ook nep zijn ;)