Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 00:20

karuna schreef:
En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing -O-

En joepie %) ik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat :r goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee. :n

Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het) -:(- 8)7 Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk. :r

Je hebt al 4 keer getest! De Symptomen zijn niet heel typisch voor corona. Hoe vaak wil je nog testen dan? Je komt met weinig mensen in aanraking en je houdt afstand. Dat beschermt anderen in jouw geval wel voldoende..zelfs al zou je corona hebben.

Dorus

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 01:01

Laat gaan, laat gaan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:18

Moderatoropmerking:
dit bericht heb ik verwijderd i.v.m. een persoonlijke aanval
Laatst bijgewerkt door Polly op 09-10-20 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht gewijzigd ivm persoonlijke aanval

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:20

Heel bijzonder mensen die de hele tijd roepen testen,testen, testen stellen nu dat iemand met klachten zich aanstelt. Wel een hele dubbele boodschap.

Koorts en verhoging zouden hier betekenen dat mijn vriend niet mag werken en dat zijn dan niet typische klachten?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:45

k_m schreef:
Je moet het zelf weten, een week wachten is echt voldoende kun je je nog steeds laten testen. Denk dat je het een beetje overdrijft met maanden / jaren, je zou gewoon nu even kunnen afwachten of het weg gaat. Het is jou keuze he, maar het is 'maar' een test, als je daarna al die dingen terug kan, zou ik er niet zo een probleem van maken.

Ik krijg de indruk dat Karuna vooral hier is om stoom af te blazen, de tips/adviezen die goedbedoeld gegeven worden zijn blijkbaar niet belangrijk. En zo gaat iedereen er anders mee om.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:43

imaudy schreef:
karuna schreef:
En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing -O-

En joepie %) ik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat :r goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee. :n

Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het) -:(- 8)7 Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk. :r

Je hebt al 4 keer getest! De Symptomen zijn niet heel typisch voor corona. Hoe vaak wil je nog testen dan? Je komt met weinig mensen in aanraking en je houdt afstand. Dat beschermt anderen in jouw geval wel voldoende..zelfs al zou je corona hebben.

Wat is dit voor kul? Iedere keer met symptomen is het juist de bedoeling dat er getest wordt. Ik ben inmiddels ook al 3 keer getest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:02

Lenaa daar verbaas ik me ook over, de oproep is laat je testen bij klachten en blijf thuis. Ggd zegt ook heel duidelijk na een negatieve test verergeren de klachten laat je dan absoluut opnieuw testen. Lijkt me duidelijk toch aangezien mijn geur en smaak volledig zoek zijn nu en ik zelfs de diarree van een van mijn honden niet ruik. Dat is absoluut nieuw. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor mezelf maar vooral de omgeving. Heb het er net ook over gehad en zij zien mensen veel liever 10 keer terug dan een keer niet.

En nee het gaat niet om aandacht, ik kan niks typen (had ik beter kunnen doen maar ja me laten wegpesten door een paar mensen zit ook niet in mijn aard). Idd zoals Charley zegt ik wil er niks mee. Ja even mijn ei kwijt dat is het.

Ik kom niet echt ergens op dit moment maar mijn beperkte contacten wel. En zij kunnen helaas mensen niet ontlopen ivm werk en begeven zich direct en indirect in een geteste maar ook vooral niet geteste omgeving ivm jeugd die door feest en in contact komt met besmette mensen. Of mensen die covid maar onzin vinden en de regels aan hun laars lappen. Zou zo l ullig zijn als zij klachtenloos wel besmet zijn. Dan krijgen ze een kluif aan de contact onderzoeken.

En de optie test niet maar blijf thuis bij klachten is voor mij ik word kluizenaar en kan dan niet eens met een hond naar de dierenarts voor bv inslapen wat langzaam aan de realiteit aan het worden is helaas. En overbelast mijn kleine groepje hulp omdat zij van ver dan boodschappen moeten doen omdat bezorgen hier niet is.

Maar weer een andere teststraat, een enorme met een flinke verwerkingscapaciteit. Veel mensen met de fiets of lopend ook. Ik moest weer uit de auto kennelijk vinden ze mijn bus te hoog. Maar dit keer een stokje voor zowel keel als neus. Iew. En geen handschoenen of schort wissel tussendoor. Ben na afnemen bespoten met ontsmettingsmiddel voor het geval ik haar had aangeraakt.

Nu weer braaf wachten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:08

Maar karuna, klachten bij een verkoudheid of griepje verergeren vaak he? Niet ruiken past ook gewoon bij een verkoudheid, evenals diarree trouwens.

Bij verergeren van klachten weer testen heb ik nog nergens gehoord. Ja, wanneer je echt doodziek wordt.. maar niet met wat jij opnoemt. Lijkt me wat onnodig.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:19

Mijn reuk verbetert juist vaak bij verkoudheid :+
Dus als die bij mij zou verdwijnen is dat voor mij echt een rode vlag.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:37

Ze wisselen echt die handschoenen wel Karuna

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:38

Ik ben net getest. Heb een klein hoestje, vanmorgen met mijn manager overlegd en besloten even te gaan.
Het scheelt dat wij zelf testen, dus ik kon met een formuliertje binnen wandelen en stond binnen 5 minuten weer buiten.
Verwachting is dat ik vandaag ook de uitslag weer terug hoor. Uiterlijk morgen.
Mocht die pas morgen komen mag ik morgen wel gewoon aan het werk, maar met mondkapje ( die we momenteel toch al droegen ivm besmette collega ).

In Maart ben ik 8 weken mijn reuk kwijt geweest. Toen ook positief op antistoffen. Nu voelt het als mijn normale "winterhoestje".
Laatst bijgewerkt door Polly op 09-10-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: persoonlijke aanval verwijderd

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:43

Opnieuw testen is ook niet raar toch? Ik heb ook collega’s die al 4x zijn getest sinds half augustus.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:47

karuna schreef:
Lenaa daar verbaas ik me ook over, de oproep is laat je testen bij klachten en blijf thuis. Ggd zegt ook heel duidelijk na een negatieve test verergeren de klachten laat je dan absoluut opnieuw testen. Lijkt me duidelijk toch aangezien mijn geur en smaak volledig zoek zijn nu en ik zelfs de diarree van een van mijn honden niet ruik. Dat is absoluut nieuw. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor mezelf maar vooral de omgeving. Heb het er net ook over gehad en zij zien mensen veel liever 10 keer terug dan een keer niet.

En nee het gaat niet om aandacht, ik kan niks typen (had ik beter kunnen doen maar ja me laten wegpesten door een paar mensen zit ook niet in mijn aard). Idd zoals Charley zegt ik wil er niks mee. Ja even mijn ei kwijt dat is het.

Ik kom niet echt ergens op dit moment maar mijn beperkte contacten wel. En zij kunnen helaas mensen niet ontlopen ivm werk en begeven zich direct en indirect in een geteste maar ook vooral niet geteste omgeving ivm jeugd die door feest en in contact komt met besmette mensen. Of mensen die covid maar onzin vinden en de regels aan hun laars lappen. Zou zo l ullig zijn als zij klachtenloos wel besmet zijn. Dan krijgen ze een kluif aan de contact onderzoeken.

En de optie test niet maar blijf thuis bij klachten is voor mij ik word kluizenaar en kan dan niet eens met een hond naar de dierenarts voor bv inslapen wat langzaam aan de realiteit aan het worden is helaas. En overbelast mijn kleine groepje hulp omdat zij van ver dan boodschappen moeten doen omdat bezorgen hier niet is.

Maar weer een andere teststraat, een enorme met een flinke verwerkingscapaciteit. Veel mensen met de fiets of lopend ook. Ik moest weer uit de auto kennelijk vinden ze mijn bus te hoog. Maar dit keer een stokje voor zowel keel als neus. Iew. En geen handschoenen of schort wissel tussendoor. Ben na afnemen bespoten met ontsmettingsmiddel voor het geval ik haar had aangeraakt.

Nu weer braaf wachten.

Ik snap eigenlijk niet wat deze sneer naar de jeugd toevoegd aan dit voor de rest compleet onduidelijke verhaal.
Ik snap goed dat je test en je het ook niet voor je plezier doet, want een test is nou ook weer niet echt grappig en zo uitzonderlijk klinkt 4 keer getest ook niet als je aanhoudende onduidelijke klachten hebt.

Maar waarom zo'n sneer naar "jongeren" die voor de rest geen verband lijkt te hebben met het rest van je bericht. Het zijn gewoon alle mensen die lak hebben aan de regels en dat kunnen ouderen zijn, dat kunnen jongeren zijn en ook alle mensen daar tussen in.

Zou mooi zijn als we kunnen stoppen met wijzen naar een andere groep, overal zijn er mensen die hartstikke hun best doen en overal zijn er mensen die fouten maken de een meer de ander minder. Het is vervelend dat er mensen zijn die het virus totaal niet serieus nemen, maar ik denk niet dat dat enkel een groep is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:49

Hier ook weer getest. De 2e keer dit jaar. In het voorjaar met een fikse keelontsteking, koorts, enz. Negatief getest. Nu was ik vorige week een paar dagen aan het snotteren en had het wat benauwd. Maar ja, ik heb ook in hooi rond staan struinen en graaien en heb astma en altijd rond deze tijd van het jaar deze klachten. Na een paar dagen toch maar de huisarts gebeld en op advies een afspraak gemaakt voor een test. Wat een gedoe, alles vol in de omgeving. Ik kon in Steenwijk terecht, dat is bijna 1,5 uur rijden. Of in Leeuwarden. Uiteindelijk 4 dagen later in Zelhem, een half uur hier vandaan.
Nette teststraat. Het blijft toch een rotgevoel daarna in je neus. Dat gevoel wanneer je gelachen hebt met cola in je mond en dat door je neus naar buiten komt :')

Net de uitslag gezien: negatief *\o/*
Toch fijn dat je dat kan zeggen, terwijl je nog steeds snottert: dat komt van het hooi en het druiligere weer.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:59

Ik voel me eigenlijk wel weer okay := Ja een beetje moe en een beetje kriegelig van binnen, maar dat kan ook komen doordat ik al sinds woensdag in pyjama in mijn kabouterhuisje vertoef en weinig slaap := Ik heb geen koorts meer, soms nog 0,2 verhoging maar dat heb ik al sinds minstens een jaar, saturatie goed, geen schorre stem meer, niet meer misselijk.... Als dat morgen nog zo is bel ik denk ik maar om te vragen of het nog zin heeft om dan te testen. Omdat als dit doorzet, ik dan 24 uur geleden klachtenvrij ben, 48 uur koortsvrij en 7 dagen voorbij de start van de symptomen ben. En dat zijn voor zover ik het begrijp de criteria wanneer je weer naar buiten mag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:58

Fijn Karlijn

Toch snap ik sommige reacties wel op Karuna wel (hiermee zeg niet dat ik het er mee eens ben).
Wel symptomen, ze willen dr niet testen. Vlak erna alles oke, gaat de deur uit met iemand, wel symptomen, en zo gaat dat al vanaf het begin af aan door.
Hiermee beweer ik zeker niet dat ze geen symptomen heeft want dat weten wij niet (we zijn er niet persoonlijk bij).
Maar soms zijn er wat onduidelijkheden, die ze niet goed omschreven heeft, of vergeten is erbij te vermelden. Dan krijg je al snel dat mensen gaan twijfelen.

Karuna, sommige dingen kun je misschien wel voor je zelf houden.. Dan heb je ook niet iedere keer weer dit gezeur.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:04

Ik vind het wel jammer dat de aandacht in dit topic weer naar Karuna getrokken wordt. Again..

Je hoeft je niet weg te laten 'pesten', het wordt alleen storend dat de wederom lange en warrige verhalen zo'n stempel drukken op een topic.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:11

Majabeestje schreef:
Ik vind het wel jammer dat de aandacht in dit topic weer naar Karuna getrokken wordt. Again..

Je hoeft je niet weg te laten 'pesten', het wordt alleen storend dat de wederom lange en warrige verhalen zo'n stempel drukken op een topic.

Alleen maar omdat iedereen het nodig vind erop te reageren. Als je ze te lang en warrig vind kan je ook doorscrollen en het negeren.
Ik erger me meer aan de reacties op Karuna dan aan haar berichten zelf.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:55

Moderatoropmerking:
ik heb een aantal berichten in de richting van Karuna verwijderd, ik wil je jullie vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om deze discussie nu te beëindigen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:25

Is diaree nu ook een symtoom van corona? Volgens een tabel die ik eerder eens gezien had niet namelijk. Diaree stond alleen bij griep. Ook niet bij verkoudheid.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:35

Ja diarree word ook als symptoom gezien

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:36

Popstra schreef:
Is diaree nu ook een symtoom van corona? Volgens een tabel die ik eerder eens gezien had niet namelijk. Diaree stond alleen bij griep. Ook niet bij verkoudheid.

Volgens mij is alles tegenwoordig een symptoom van corona. Las laatst al iets over koude tenen, dat dat ook door corona kon komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:41

_O-

Nog ff en dan kun je voor elke scheet een test gaan doen!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:44

Benieuwd hoe lang het hier duurt voordat testuitslag er is, mijn zoon niest in de klas dus moest gelijk naar huis en laten testen, dus gisteren test gehad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:46