4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:18

Hoort dat morgenochtend niet bij je fittest Maanlicht?

Ik heb werkelijk NIKS gedaan van wat ik van plan was vandaag :')
Oké, ik ben naar de supermarkt geweest en heb wat boodschappen gehaald, ik heb nieuwe verf gehaald en ik heb geschuurd. Toen zou het gaan regenen rond 5en dus kon ik niet om half 3 nog eens beginnen met schilderen. Dus ik ging paardrijden, in de hoop om 6 uur thuis te zijn. Maar ik ben net een kwartier thuis :+

Nu hopen dat het volgende week in ieder geval twee dagen mooi weer wordt :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:56

@Kimmie: Ja inderdaad. Ik heb vandaag alweer gemerkt dat het zeker niks voor mij gaat zijn. Officieel zou ik tot 4 uur werken en uiteindelijk moest ik tot 9 blijven
Zoooo lekker actieve dag!

@Jip: Jaa ik ben ook benieuwd. Helaas is het recept niet gelukt. Ben nu net pas thuis. Denk dat ik het maandag ga proberen :) Klinkt echt heerlijk namelijK!
Heel erg veel succes morgen!!

@Janine: Haha ach soms heb je zulke dagen er tussen zitten

--------------------
Mijn dag liep echt anders dan gepland. Ook qua eten. Ik moest eigenlijk werken van 12.30 tot 16.00, maar het was best druk en ik had nog gesprek met een ouder plus moest nog een mail sturen naar de andere ouders.
Uiteindelijk was ik daar om 5 uur mee klaar, maar toen bleek dat het in de avond echt druk zou worden en er maar 1 man personeel stond (we zijn alleen op vrijdagavond open en met vast menu). Toen werd mij gevraagd of ik een uurtje langer kon blijven. Uiteindelijk werd dat tot 9 uur. Maar prima want kan het geld wel gebruiken.

Qua eten was het dus ook lastig. Uiteindelijk heb ik tussendoor een mini stukje bavette met paar stukje groente gehad. Rond half 9 nog een dessert (hmmmmm gekarameliseerde appel met ijs) en ben net thuis en ga nu mijn bakje paprika soep en brood eten. (kreeg ik nog mee).
Totaal geen idee wat ik nu heb gegeten, maar gok wel minder calorieën dan verwacht. Maarja heb geen honger. En ga morgen toch een cheatday doen, dus prima :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:11

Lis_ol, paardrijden is ook sporten! Je verbrand daar ook flink kcal mee, dus mag je ook heel tevreden mee zijn.
En soms heb je van die rare dagen qua eten, maar volgens mij qua kcal wel heel netjes.

Janine, alle extra beweging die je krijgt zonder te sporten. Dus wandelen, maar ook huishouden en klussen :D Het lijkt niet zo fanatiek, maar je verbrand er natuurlijk wel kcal mee. En spieren hebben geen extraatje nodig, ik eet genoeg en het is gewoon omdat voor eerst in 3,5 maand weer trainen was.

Kimmie, misschien nog eens weer extra vragen aan je gezinsleden om er op te letten? Lijkt me kleine moeite voor ze om rekening mee te houden.

Leonie, wel lekker dat je wat extra hebt kunnen werken als je het geld wel kan gebruiken. Je bavette en toetje klinkt wel heerlijk. En met extra werken heb je ook vast wat extra beweging gehad.

Ik vandaag ook weer netjes mijn 10K stappen gehaald :D Was ook wel makkelijk, ik had voor ik begon met werken vanmorgen vroeg al meer dan 7K er van gemaakt. Wel vanmiddag dus nog digitale borrel van het werk, glas wijn op lege maag tikte hard aan :') moest erna nog uur werken en heb niet zoveel nuttigs meer gedaan :+
Nu zo lekker slapen en morgen weer sporten :D En Formule 1 kijken *\o/* en daarna verjaardag van een goede vriend waar we schnitzels en spareribs krijgen. Klinkt als goede dag.

Lijstje vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: glas witte wijn, droge worst
A: salade blauwe kaas en druiven, broodje hamburger met cheddar
T: 2 oliebollen met poedersuiker
Totaal 1.775 kcal

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:46

@Linoleum, ik heb het een maand volgehouden ja! Wel met moeite soms :+ Ik zou me inderdaad niet teveel zorgen maken om je gewicht. Lijkt me wel logisch dat je wat effect merkt na je eerste training. Super leuk dat je werk een borrel organiseert op deze manier! En veel plezier morgen! :D

@Lis_Ol, Ik kan me voorstellen dat je al druk genoeg bent zonder extra sporten, naast paardrijden. Extra sporten is helemaal geen must natuurlijk. Top dat je het bij 1 punt pizza hebt kunnen houden!

@Janine, Ik ben over het algemeen wel fan van de producten van body en fit, dus wie weet is dat wat voor mij! Al wil ik niets nemen wat niet nodig is. Top zeg dat je een goede weging had ondanks de koolydraten!

@Kimmie, als je veel hebt gefietst heb je ook extra verbrand toch! :D Heerlijk lijstje wel!

@Maanlicht, Wauw klinkt flink intensief die fittest, veel succes morgen!

@Travel_me, Flink langer gewerkt dus! Maar qua inkomen alleen maar lekker inderdaad. En fijn dat je eten meekreeg. Geniet van je cheatday morgen!

Een tijdje terug vertelde ik dat ik misschien wilde gaan racefietsen. Nou, een begin is gemaakt hoor :')

Spoiler:
Afbeelding

Doodeng vond ik het! Maar wil er wel graag mee doorgaan. Leuke aanvulling op krachttraining en paardrijden denk ik!
Nu bijkomen met een wijntje op de bank :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:05

Jip, veel succes morgenvroeg met je test!
Jij ook al zo'n drukke dag Kimmie, lekker eten hoort daar ook wel bij!
Lis_Ol, 1 puntje pizza! Knap zeg! :oo
linoleum, volgende week zit je dan vast wat ruimer onder die 70 kilo! Komt vanzelf! :D

----

Vandaag echt een superdrukke dag gehad. Mijn horloge geeft aan dat ik 16.000 stappen gezet heb, 200 actieve minuten (hartslag boven de 120) en 4.000 kcal. _O- _O- Dat is wat overdreven maar het was wel enorm actief haha. Heb vanmorgen eerst een half uur flink gefietst om iets op te halen, boodschappen gedaan, was gedaan, naar de markt geweest (rondgelopen daar ook), daarna nog van het station naar mijn ouders gelopen, toen foto's gemaakt van een familie (10 mensen) en daar dus ook veel gelopen. Toen bij mijn ouders nog een mini stukje met de hond gelopen (die is oud haha). Heb me helemaal kapot gelachen. Mijn ouders wonen in het bos en de hond is dus 13, heeft artrose etc. Dus ik zo lopen met haar, maar ze had dus gezien dat er een grote hond het bos in liep. Toen wilde ik later hetzelfde paadje in gaan. Zie ik haar 30 meter terug al staan met zo'n hoofd: :oo :wow: Dus ik zo roepen van Roosje kom maar, is goed we gaan lekker wandelen. Dus ik loop haar richting op. En die oude kreupele hond rent als een gek richting huis (was dichtbij en rijdt nooit iemand haha). Dus ik stikkend van het lachen achter die hond aan. Stonden die buren net met de hele familie voor het raam en die keken echt van wat is er mis met haar. :') Uiteindelijk hond aangelijnd, trekt ze de halsband van de kop want die zit altijd te los. Dus die strakker gedaan. En meegesleept naar het bos. Daar durfde ze er weer niet in. Dus ik haar opgetild (beest weegt 25 kilo) en haar de eerste 50 meter ofzo getild. Strak tegen me aan. Nou toen onze koninklijke hoogheid gezien had dat er echt geen doodenge hond was. Kon ze zelf wel lopen. _O-
Kleine koningin dat het is hoor. Helaas kwamen we de oorzaak van haar angst ook nog tegen, een grote hond die haar laatst aangevallen heeft. Normaal loopt dat mens daar nooit maar nu blijkbaar wel. En ze kan dat beest ook niet aan. Arme Roosje helemaal trillen en overstuur. :n Was een hele work-out die wandeling van hooguit 10 minuten. Rennen, tillen alles. _O- (ze is trouwens niet zielig hoor, mevrouw had eerst een grote bek tegen die hond, blaffen etc. Maar ze durft niet meer dichtbij te komen)

Daarna bijna 2 uur met mijn vader gefietst. En dan wel op sportieve snelheid (40 km, reden meestal tussen de 20 en de 27 geloof ik). Met af en toe stil staan om de route te checken op van die borden haha. Maar had voor die tijd ook gedurende de dag dik een uur gefietst overal heen. :=

Wel best oke gegeten voor die hoeveelheid beweging
O: poffertjes
L: 2 meergranen pistolets met roomkaas
A: bloemkool, gebakken aardappelen, vega worst, mayo en curry
T: 2 bakjes joppie chips (had echt enorme trek haha) + 2 radler flesjes

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:06

m9ara schreef:
@Linoleum, ik heb het een maand volgehouden ja! Wel met moeite soms :+ Ik zou me inderdaad niet teveel zorgen maken om je gewicht. Lijkt me wel logisch dat je wat effect merkt na je eerste training. Super leuk dat je werk een borrel organiseert op deze manier! En veel plezier morgen! :D

@Lis_Ol, Ik kan me voorstellen dat je al druk genoeg bent zonder extra sporten, naast paardrijden. Extra sporten is helemaal geen must natuurlijk. Top dat je het bij 1 punt pizza hebt kunnen houden!

@Janine, Ik ben over het algemeen wel fan van de producten van body en fit, dus wie weet is dat wat voor mij! Al wil ik niets nemen wat niet nodig is. Top zeg dat je een goede weging had ondanks de koolydraten!

@Kimmie, als je veel hebt gefietst heb je ook extra verbrand toch! :D Heerlijk lijstje wel!

@Maanlicht, Wauw klinkt flink intensief die fittest, veel succes morgen!

@Travel_me, Flink langer gewerkt dus! Maar qua inkomen alleen maar lekker inderdaad. En fijn dat je eten meekreeg. Geniet van je cheatday morgen!

Een tijdje terug vertelde ik dat ik misschien wilde gaan racefietsen. Nou, een begin is gemaakt hoor :')

Spoiler:
[ [url=m/4FMvGp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doodeng vond ik het! Maar wil er wel graag mee doorgaan. Leuke aanvulling op krachttraining en paardrijden denk ik!

Mooie fiets, ga je veel plezier van hebben als de houding en snelheid kan wennen :j

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:25

Succes vandaag Jip!

@travel_me lekker extra geld verdienen altijd fijn!

@linoleum, jeej formule 1! En verder ook een leuke dag dus veel plezier!

@mara stoer hoor!

@marlinderooz, wow genoeg gedaan dus en wel grappig zo'n hondje haha

Ik ben komende 2 weken niet erg actief. Ik ga twee weken ponykamp begeleiden met mijn paard dus volop bezig heel veel bewegen en veel slecht eten. Ben benieuwd heb wel kwark mee om te ontbijten en gezond beleg en mijn eigen brood dus hoop dat het een beetje te doen is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:07

Travel_Me, bavette is toch niet zo slecht? En dat dessert <3

Linoleum, oooh dan valt het wel mee inderdaad... Ik raak af en toe wat in de war door al die sporters in het topic. Jullie zijn allemaal zoooo goed bezig!

Mara, wat stoer zeg, zo'n fiets! Ik zie mezelf dat niet doen :') Maar goed, ik heb ook een hekel aan de elektrische fietsen van m'n ouders. :') Doe mij maar een ouderwetse Harley Trapson.

Marlinde, lekker actief dagje!

Twilight, have fun! Op den duur ga je vanzelf gezondere keuzes maken, dan komt het ongezonde je neus wel uit :P

Mijn weegschaal was vanochtend alweer heel erg lief voor me! Hij gaf nu zelfs 99,0 aan!
Aangezien ik vanavond een barbecue heb ga ik tot de middag vasten, begint om 18 uur al namelijk. Dus dan neem ik dan wat soja kwarq met wheypoeder en een broodje gezond low carb.

Het is echt grafweer, dus ik heb geen idee wat ik moet doen. :') Ik denk er aan om zo even mijn auto te laten wassen, toch weer een vinkje van mijn 'wat-kan-ik-in-mijn-vakantie-doen'-lijstje. Nog even langs de AH voor wat kleinigheden en nog even langs de drogist denk ik.
En dan thuis maar een beetje huishouden.
Barbecue ga ik op fiets heen, is niet heel ver, maar dan kan ik ook een wijntje drinken. Niet te veel, want mijn laatste alcoholische versnapering is een week of 6 geleden denk ik _O-

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:29

@Linoleum: Ja het was ook wel echt heerlijk. Vooral het dessert. :)
Klinkt als een goede dag vandaag idd. Handig van je glas wijn XD

@Mara: Thx! Jaa afgelopen tijd heb ik weinig kunnen werken. Wel genoeg om rond te komen en iets te sparen, maar wil graag nog ooit een langere reis maken, dus iedere euro extra die naar die spaarpot kan is meegenomen!
Ziet er echt goed uit je foto! Heel veel plezier! Gewoon wat km's maken en dan voel je jezelf steeds meer gewoon op die fiets. Ik heb zelf erg fanatiek gefietst (ook wedstrijden gereden) en kan zeggen dat het zeker verslavend is (doe het nu zelf niet meer, maar dat is omdat ik nu andere sporten leuker vind. Misschien wel binnenkort weer een beetje oppakken)

@Marlinde: Zooo jij hebt zeker je lichaamsbeweging wel gehad ja!

@Twilight: Ja zeker weten! Gaat mooi de spaarpot (of nouwja rekening) in. Heel veel plezier de komende weken! :) Hopelijk slaap je ook een beetje (dat was wel een ding toen ik zelf op ponykamp ging. Einde vd week vielen alle kinderen letterlijk om XD).

@Janine: Nee bavette opzich niet, maar het was maar een ministukje en alles was vandaag tussendoor even snel een hap. Vandaar geen idee wat ik heb gehad plus ik gok dat ik gewoon echt te weinig heb gegeten.
Heel lief van de weegschaal! Top!

--------------------------
Hier echt een hang dagje. Ben flink moe van gisteren, want heb ook nog eens nauwelijks kunnen slapen. Vanochtend kregen we app dat er een collega last van der enkel had en of iemand kon komen. Normaal doe ik dat wel. Maar deze keer geskipt. Moet ook aan mijzelf denken en voor deze collega moet der heel vaak iemand invallen omdat ze iets heeft (vorige keer ook enkel en dag erna zag ik der van een hoge tafel springen)...
Voel mij wel schuldig, maar weet dat ik dat niet moet zijn. Ik ben altijd al diegene die komt en dit keer een keer niet.

Maak er dus een rustig dagje van. Het plan was om een cheatday te houden, maar ben echt moe. Dus even kijken hoeveel calorieën het uiteindelijk worden. De weegschaal was vanochtend ook niet lief, maar had ook echt overduidelijk een opgeblazen buik (nu nog steeds). Misschien door echt vlak voor het slapen gaan nog soep met brood te eten? Geen idee.

Lijstje nog geen idee dus.
B: uur crossfit plus uur heen/terug wandelen. Uur wandelen naar supermarkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:33

Twilight, een halve pizza is idd altijd beter dan een hele := Veel plezier!

Leonie, ik ben benieuwd of het hogere aantal kcal je gaat bevallen. Lekker dat je wat extra kon werken voor extra geld. Wat is bavette?

Lino, van spierpijn ga je idd veel vocht vasthouden, daar moet je je niet al te veel zorgen over maken hoor. Dat ga ik idd wel weer doen als ze me weer iets aanbieden, goed idee, dank je. Volgende week zit je vast weer wat ruimer onder de zeventig, komt goed! Leuk Formule 1!

Lis_Ol, dat sporten moet je ook wel aan wennen hoor. En als ik het druk heb, sport ik ook wat minder. Aan de andere kant, juist als je veel sport, krijg je ook weer meer energie en dat is juist weer heel fijn. En paardrijden is ook sporten! Ik snap ook wel weer dat als je het heel druk hebt dat het dan weer te veel wordt. Dat moet je voor jezelf inschatten en uitproberen. Knap hoor, één puntje pizza!

Janine, wat fijn dat de weegschaal lief was! :') Ach, soms heb je van die dagen.

Jip, hoe is je fittest gegaan? Hij klinkt iig heel intensief!

Mara, mooie fiets! Daar ga je vast veel plezier van hebben :j Heel stoer!

Marlinde, klinkt als een drukke dag! Wat grappig, maar ergens ook wel sneu van je hondje.

Gisteren 's ochtends small group training geprobeerd. Helaas was het erg zwaar, maar ook enorm veel bukken en dingen met je rug doen. Aangezien ik vrij ernstige rugproblemen heb, had ik besloten om na een half uur uit de les te gaan. Het was gewoon veel te zwaar, wel zonde, maar ook niet nuttig om jezelf kapot te maken. Daarom even uitgefietst en daarna ook weer op de fiets naar huis gegaan. Nu heb ik overigens vrij zware spierpijn, dus ik denk dat ik als ik een uur mee had gedaan vandaag niks meer had gekund :') 's Avonds (of naja, beter 's nachts) toch nog te veel gegeten. Eigenlijk had ik me goed ingehouden en wilde ik rond 12 uur naar huis gaan vanaf vrienden, maar toen zetten ze een bak paprikachips voor mijn neus. Jammer := Is het niet mijn gezin, zijn het mijn vrienden wel haha, gelukkig gecompenseerd met mijn beweging.
O: twee boterhammen met Philadelphia en krabsalade, mandarijntje. (258)
T: boterham met krabsalade. (114)
L: sandwich eiersalade, kipfilet, jonge kaas, gekookt ei, haring en tomatenbrood. (382)
T: banaan. (124)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
A: stamppot en scholfilet. (344)
T: cassis, zoute stangen/stokjes, cola zero en paprikachips. (725)
B: 10.000 stappen, 30 minuten small group training, 75 minuten fietsen, 55 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2142.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:16

Jullie zijn goed bezig met bewegen, ik ben trots :).

@Janine: Ja, je kon gewogen worden bij de fit test, maar aangezien ik op dat moment al bijna 1,5 liter water had gedronken leek het me beter om gewoon thuis te wegen. Soms heb je van die dagen die compleet anders lopen dan gepland, haha. Fijn dat je weegschaal zo lief was, en veel plezier op de barbecue! Ik hoop dat het overdekt is

@Travel_me: Die gekarameliseerde appel klinkt super lekker! Een hangdagje is soms ook wel heel lekker en ook belangrijk :). Als ik moe ben wil ik juist een cheatday haha :+

@lino: Netjes van je stappen! Oliebollen? Nu al? Wel heel lekker :Y)

@m9ara: Mooie fiets! Staat je goed.

@Marlinde: Jeee wat heb je veel bewogen, super goed! Dan maakt die chips ook niet zo veel uit.

@Twilight: Veel plezier met het ponykamp. Goede voorbereidingen getroffen!

@Kim: Vervelend dat je group training niet zo lekker ging. Is het niet ook een beetje wennen? Ik kwam met mijn eerste CrossFit les ook absoluut niet mee (eigenlijk de eerste 4 lessen haha). Hebben ze geen alternatieve oefeningen die je kunt doen die minder belastend zijn voor je rug?

Ik ging gister ineens spontaan uit eten. Had 22 uur gevast dus was geen probleem. Heb ook niet heel erg veel gegeten uiteindelijk, wat kleine hapjes en een pastaatje gedeeld. Daarna flensjes met limoensap en suiker :~ (die ga ik zeker thuis ook een keer maken). Ik had 1 glas wijn gehad. Maar ben geen alcohol meer gewend dus dan slaap ik de hele nacht niet. Was niet echt heel handig want de wekker ging weer om half 7.

Mijn fit test is best goed gegaan vanmorgen, op alle onderdelen een PR.
Ik begon vanmorgen met de back squat. Vorige PR was 3x55 kilo (21 januari), nieuwe PR is 1x60 kilo. Ik merk dat mijn techniek echt nog niet goed is, ik moet eigenlijk meer oefenen. Bench press ging beter, daar was ik alleen op een gegeven moment leeg (te snel), dus had ik achteraf wel zwaarder gekund als ik beter had opgebouwd en minder herhalingen had gedaan. Vorige PR was 2x40 kilo (21 januari), nieuwe PR is 3x45 kilo. De conditionele workout ging ook heel erg lekker, daar was ik zo doorheen. Van de vetmeting heb ik nog niet de resultaten, die krijg ik nog.

Verder vond ik nog een progressie foto terug van eind november 2018. Heb hem naast mijn progressiefoto van gister gezet en ik ben echt heel blij met het verschil. Soms zie je dat zelf niet zo goed omdat je went aan hoe je er nu uit ziet.

vetpercentage links is rond de 32%, bij mijn laatste vetmeting in januari had ik een vetpercentage van 26%
Afbeelding

Mijn lijstje voor vandaag:
L: 250 gram Isey skyr blauwe bes framboos
T: twee gebakken eieren, 50 gram gerookte kip, 40 gram Hüttenkäse en 1/4e komkommer
A: chili sin carne van pulled oats met veel groente, guacamole en tortillachips
T: 350 gram magere kwark met 100 gram kersen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:27

@Kimmie: Bavette is een stukje rundvlees. Echt heerlijk wel!
Oei! Echt heel slim dat je bent gestopt. Lijkt mij ook niet echt een hele fijne workout met bukken enzo.
Slim zulke vrienden XD..

@Jip: Echt heel erg knap! Ik heb ook mijn doel voor de komende tijd om back squat naar 60 kg te trainen. ben benieuwd. Wij hadden vandaag 5 RM test op backsquat en kwam tot 44 kg. Kon misschien nog iets zwaarder, maar nog flink wat te trainen dus :)
Wauw wat een verschil! Trots op jou! En jij mag ook echt giga trots op jezelf zijn! Echt super goed :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:38

Kimmie, je gezin, je vrienden schotelen je dingen voor... Wat je in je mond stopt is altijd je eigen keuze he ;)

Maanlicht, wooooow echt woooow! Wat een enorm verschil! Je was echt behoorlijk bloated op die linker foto ook, is je eten daar ook op aangepast? Heel erg knap! Vanwaar je doel om naar 20% vet te gaan? Mijn droom om ook zulke bh's te kunnen dragen. Maar ik vrees het ergste :')
Ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn deze keer!

Nu moet ik me echt gaan omkleden. We zitten onder een dak, schuur/tent, dus dat is niet zo'n ramp. Het er naar toe fietsen wel :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:36

@Twilight, heel veel plezier deze week! Als je je ontbijt en lunch op deze manier in eigen hand houdt en tussendoortjes heb je natuurlijk zelf in de hand, valt de schade vast mee. En je moet ook kunnen genieten hoor :D

@Janine, Ik heb een hekel aan normaal fietsen :') maar heb me laten vertellen dat dit niet te vergelijken is. Ik ga het meemaken! Hoe was de bbq?

@Travel_me, Dat het verslavend is hoor ik ook vaker :D Gisteren een helm etc. aangeschaft dus nu kan ik echt gaan fietsen.
Je hebt altijd van die collega’s in de horeca inderdaad.. daar hoef je echt niet altijd je plannen voor om te gooien. Goed om voor jezelf te kiezen! Uiteindelijk nog gecheat of rustig aan gedaan?

@Kimmie, vervelend joh van die rugklachten! Ik snap wel dat je het dan niet riskeert om de les af te maken. Misschien van te voren goed filteren welke lessen bij je passen? Dat van het eten als het voor je neus staat herken ik ook wel als je in gezelschap bent. Vooral belangrijk om er dan echt bewust voor te kiezen ipv gedachtenloos te eten!

@Maanlicht, Wauw goed resultaat joh! Nette PR’s. Je voor en na foto is echt een mega duidelijk verschil, daar mag je trots op zijn! Ik ben benieuwd naar de uitslag van je vetpercentage!

Hier vrijdag mijn vakantie ingeluid met wijn en chips. Gisteren veel op en neer gereden voor alle spulletjes voor de racefiets en weinig tijd gehad om te eten :+ Uiteindelijk daardoor prima uitgekomen qua kcal
O: 40gr havermout met 50gr zomerfruit, 10gr whey vanille en 10gr whey crispy
T: 150gr magere kwark met 50gr aardbei, halve peer en 10gr whey crispy
L: 1 pistolet en een kom groentesoep
T: 4 zaanse huisje koekjes
D: Pasta bolognese
T: 3 smart protein bites
Totaal 1670 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:03

@Mara: Goedzo! Ik zie steeds vaker mensen zonder helm rijden, dus heel goed dat jij dat niet doet. Ik heb nog nooit zonder helm gereden en zonder dat ding had ik nu een flinker hersenbeschadiging gehad of was ik er zelfs niet meer geweest (zware valpartij tijdens een wedstrijd).
Nee daarom. Ik heb zelf last van mijn heup en ga vandaag ook gewoon werken. Maar ik kom vanuit een: niet piepen, gewoon doorgaan opvoeding.
Heb wel echeat (uiteindelijk 2500 calorieën, maar niet zo goed bevallen. Hele avond echt buikpijn gehad terwijl ik niet echt wat geks heb gegeten.
Mooi lijstje!

---------------------------
Hier deed ik gisteren een cheatday, maar deze is niet heel erg goed bevallen. Kwam uiteindelijk op 2500cal uit. Niet giga hoog dus, want normaal doe ik nu 2000. Heb ook niet echt vreemde dingen gegeten, maar wel echt de hele avond giga buikpijn gehad (nog steeds). Niet echt voor herhaling vatbaar dus.. Ook echt dramatische geslapen. Oa hierdoor, maar ook omdat buren een feest hadden met keiharde muziek (ja weer, alleen dit keer andere buren).

Vanochtend wel even een klein rondje hardgelopen, maar veel gewandeld. Heb ook opeens last van mijn heup, dus even voorzichtig gedaan. Straks een uur of zes werken. Hopelijk gaat dat een beetje.

Qua sporten heb ik ook besloten om te stoppen met kickboksen. Vind het wel leuk, maar de sfeer niet zo. Niemand staat echt open voor een praatje bijvoorbeeld. Ook zijn de groepen nu binnen echt groot en krijg je nauwelijks aanwijzingen. Ik moet nog tot eind augustus betalen dus blijf nog wel even gaan, maar daarna ga ik toch voor extra crossfit. Dat vind ik echt veel leuker.
Twijfel wel of ik niet erbij ga schaatsen. Deed ik vroeger altijd, maar gestopt omdat ik het zat was om iedere keer een uur in de auto te zitten. Nu kan ik op de fiets heen. Probleem is dat het wel weer flink wat geld kost qua materiaal en abonnementen.
Gelukkig heb ik nog even.

Lijstje:
T: 130 ml amandelmelk met 20 gr whey cookie en cream (echt heerlijk)
O: 40 gr brinta, 200 gr magere kwark, pindakaas, lijnzaad en witte chocopasta
L: 2 knackebrod met philadelphia en kipfilet
A: quiche zalm/broccoli
T: 200 gr skyr

Totaal: 2003
B: half uur rustig hardgelopen en 6 uur horeca werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:14

Linoleum Oh goed bezig. Ik heb dat doel ook, ging al een half jaar goed maar nu met het trekken van mijn kiezen kom ik er niet aan. Herstel gaat voor.

--> Oh dat zijn geen fijne momenten, wat was jouw streefdoel? Ik vind wandelen zo heerlijk. Zeker 's ochtends dat je dan eigenlijk je doel al hebt voor de dag begint! Heb je iets van een sporthorloge?
En heerlijk al die lekkere dingen op werk :)

MarlindeRooz Ik snap wel dat je na een werkdag kapot bent. Wellicht kun je voor je werk nog een rondje gaan wandelen of een uurtje de sportschool in? Ik heb ook een fysiek zware baan en ik wandel/skeeler na mijn werk ook nog gewoon flinke rondes.

Maanlicht Fijn lijstje heb je, met mij gaat het nu weer redelijk, maar heb enoooorm veel pijn gehad.

--> jeetje wat zie jij er goed uit! Wat een verschil, je was al niet dik hoor, maar snap wel waarvoor je het doet want ik heb deze issues ook (gehad)

Travel_me Oh, jij zult idd wel lekker slapen na een zware training, heerlijk gevoel geeft dat toch! Jammer dat ik niet meer kan kickboxen, mijn enkelblessure heeft mij genekt, en ik had al slechte polsen dus moet het niet meer gaan opzoeken..

Twilight1 Balen, kan je je KCAL doel niet iets ophogen?

m9ara OH! YES, fijn dat je blij bent met je uitslagen en foto's Bijna vakantie, geniet ervan *\o/*

Lis_Ol Maar als je meer gaat rijden heb je toch ook meer beweging, dat is alleen maar goed! En je kan beter beweging doen waar je oprecht alleen gelukkig van wordt en energie van krijgt, anders kost het je alleen maar energie.

Kimmie25501 Ik zou hetzelfde hebben en te veel gaan snoepen, maargoed je hebt flink wat bewogen dus dat moet het wel compenseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:18

Nou jongens, ik ben weer een soort van levend. Heb de afgelopen dagen enorm veel pijn gehad aan mijn kaak. Donderdagmiddag zijn m'n laatste twee kiezen eruit getrokken, maar linksonder hebben ze behoorlijk moeten boren en trekken en hij ging er niet goed uit..

Ik kwam al mega gestressed aan daar, ik ben er zo bang voor en er mocht nu natuurlijk ook niemand mee i.v.m. corona. Ik die kamer in en gaan liggen, lag enorm te trillen waar de kaakchirurg al zei, moeten we dit wel doen, waarop ik zei. Ja ze moeten er toch uit en ik ben er nu dus komt goed.

Toen hij ff bezig was begon ik enorm te hyperventileren en daarna ging het lichtje even uit. Ergens wel fijn dat ik er verder niks van heb meegekregen. Toen de onderste eruit was kwam ik een soort van bij en vroeg hij of de bovenste er ook uit moest of dat ie moest stoppen. Ik zeg als je het nu niet doet kom ik niet meer terug. En toen ging ik weer out.

Even later werd ik wakker op een uitslaapkamer, ik was blijkbaar zo wit. Maargoed aan de ene kant heel fijn dat ik er niks van heb meegekregen, maar aan de andere kant vind ik het z'n eng idee wat angst met iemand kan doen. Je hebt gewoon 0 controle over je lichaam en dat is zo enorm eng en raar...

Maargoed, al met al, eet ik op het moment reuze slecht, ik dronk alleen maar fristi omdat dat goed vulde en ik at soep, vla en ontbijtdrankjes... Als dit allemaal weer goed is ga ik weer op de lijn letten :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:44

Mara, had ik ook :') Alleen laatst wilde m'n moeder mijn oude fiets hebben in ruil voor haar oude fiets (zij hebben elektrische fietsen, en mijn oude fiets was zo'n weduwe). En mag nu weer graag fietsen. Maar ik snap dat een racefiets weer een heel ander soort fietsen is.
Goed dat je een helm gaat dragen, ik begrijp nog altijd niet wat mensen bezielt zonder helm. Hetzelfde vind ik voor elektrische fietsen, maar daar loopt nu ook iets voor. Je hoofd is zooo belangrijk!
Geniet van je vakantie!

Travel_Me, even filteren wat je precies hebt gegeten waardoor je zo'n buikpijn kreeg? Als je altijd erg gezond eet, zijn er veel dingen die daarvoor kunnen zorgen. Zeker als er veel suikers in zitten...
Slecht slapen door zulke geintjes doe ik gelukkig niet vaak. Maar als ik dan een keer slecht slaap dan denk ik altijd maar: "Nah, blijkbaar heb ik het nu niet hard genoeg nodig." En dan ga ik de volgende avond gewoon wat eerder op bed :P
Jammer dat het kickboksen niet zo je ding is. Maar een sfeer kan enorm bepalend zijn voor hoe je dingen ervaart. Schaatsen is ook echt leuk. Ik doe het alleen op natuurijs eigenlijk. Maar nu liggen mijn nieuwe klapschaatsen al wel een jaar zonder werk :+

Fading, wij hebben een soort allergie in de familie zitten op een verdovingsmiddel. Bij het inwerken moeten wij ook altijd gewoon in de stoel blijven liggen omdat we vaak out gaan. Ik heb het een keer gehad bij het trekken van een tand, ook lijkwit. Maar dat was gewoon de tandarts.
Dit is iets dat heel erg veel voorkomt, en mogelijk versterkt angst de reactie hoor. Maar ik zou het niet uitsluiten...

Voor nu gewoon eten wat je wel smaakt, je lichaam heeft wel wat nodig om te kunnen genezen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:49

Oh ja, k vergeet wat :')
De BBQ was gezellig, het eten was lekker. Ik heb best wat stokbrood gehad, slaatje, een paar stukken vlees, zoete rode wijn. En om 1 uur was ik thuis.
Mijn gewicht vanochtend was gewoon hetzelfde als gisteren, terwijl ik het idee heb dat ik best wel bloated ben.

En nu ga ik gewoon weer verder was ik gebleven ben. :') Geen last gehad van buikpijn of iets, maar dat had ik donderdag ook niet. Dus ik start zo ff op met een bakje sojakwarq en wheypoeder en een lekker groot glas groene thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:57

m9ara schreef:
Spoiler:
[ [url=m/4FMvGp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb jij een prachtig figuur zeg :wow:

@Travel_me: Wat brutaal van die collega, dat ze dan zo'n last heeft van d'r enkel maar van een hoge tafel springt? Ik zou ook niet gaan invallen. Ik ben normaal ook altijd degene die in alle gaten springt maar sinds ik in dienst ben kan dat niet meer omdat ik vastzit aan mijn contracturen en dat vind ik eigenlijk heel fijn :o

Jip, je ziet er goed uit. Ben benieuwd wat je vetpercentage uiteindelijk is, je ziet er zo veel leaner uit.

@Fading: bah, dat flauwvallen is wel echt heel naar :( Ik heb hele extreme tandartsangst, dus ik kan sowieso niets zeggen :o De laatste keer dat ik ben geweest was ik 18.

Zo, even een beetje een losse bijleespost. Ben een paar weken foetsie geweest, net als mijn motivatie :+ Zit verder heel goed in mijn vel dus ga nu maar weer rustig verder, kijken of ik onder de 120 kan zakken :=

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Zelfgemaakt chocolade/kardemom-bananenbrood met een beetje pindakaas en zeezout, een smoothie van banaan, een halve scoop whey, bevroren fruit en amandelmelk + een havermelk latte (505)
L: Een magioni courgette pizzabodem met passata, kaas en vega pepperoni (519)
T: (misschien eet ik de smoothie die nu nog voor mijn ontbijt staat als middagtussendoortje, ik heb hem namelijk nog niet gemaakt en ook nog niet echt trek)
A: Een wortelwrap met pulled chicken, kidneybonen en een beetje mais (609)
Totaal zou ik dan op 1633 uitkomen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van mijn avondeten, dus misschien wordt dat nog iets anders :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:05

Janine1990 schreef:
Mara, had ik ook :') Alleen laatst wilde m'n moeder mijn oude fiets hebben in ruil voor haar oude fiets (zij hebben elektrische fietsen, en mijn oude fiets was zo'n weduwe). En mag nu weer graag fietsen. Maar ik snap dat een racefiets weer een heel ander soort fietsen is.
Goed dat je een helm gaat dragen, ik begrijp nog altijd niet wat mensen bezielt zonder helm. Hetzelfde vind ik voor elektrische fietsen, maar daar loopt nu ook iets voor. Je hoofd is zooo belangrijk!
Geniet van je vakantie!

Travel_Me, even filteren wat je precies hebt gegeten waardoor je zo'n buikpijn kreeg? Als je altijd erg gezond eet, zijn er veel dingen die daarvoor kunnen zorgen. Zeker als er veel suikers in zitten...
Slecht slapen door zulke geintjes doe ik gelukkig niet vaak. Maar als ik dan een keer slecht slaap dan denk ik altijd maar: "Nah, blijkbaar heb ik het nu niet hard genoeg nodig." En dan ga ik de volgende avond gewoon wat eerder op bed :P
Jammer dat het kickboksen niet zo je ding is. Maar een sfeer kan enorm bepalend zijn voor hoe je dingen ervaart. Schaatsen is ook echt leuk. Ik doe het alleen op natuurijs eigenlijk. Maar nu liggen mijn nieuwe klapschaatsen al wel een jaar zonder werk :+

Fading, wij hebben een soort allergie in de familie zitten op een verdovingsmiddel. Bij het inwerken moeten wij ook altijd gewoon in de stoel blijven liggen omdat we vaak out gaan. Ik heb het een keer gehad bij het trekken van een tand, ook lijkwit. Maar dat was gewoon de tandarts.
Dit is iets dat heel erg veel voorkomt, en mogelijk versterkt angst de reactie hoor. Maar ik zou het niet uitsluiten...

Voor nu gewoon eten wat je wel smaakt, je lichaam heeft wel wat nodig om te kunnen genezen!

Daar heb ik normaal gesproken, en de vorige keer (toen waren er twee binnen 1 minuut uit) geen last van gehad. Ik was oprecht gewoon echt heel bang. Tijdens de behandeling hadden ze de stoel ook plat gelegd en moest ik mijn knieën omhoog doen... Ach ben er vanaf gelukkig, ga nooit meer terug haha. En als 't moet onder narcose.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:01

Iedereen is super bezig met bewegen, top!

Leonie, die gekarameliseerde appel klinkt superlekker! Oh, bavette klinkt ook lekker idd. Jij zult wel lekker slapen na een flinke training haha, alleen maar een lekker gevoel toch? Het is idd goed om te bedenken waar je de buikpijn van gekregen zou kunnen hebben. Wat brutaal zeg van die collega, dat ze last heeft van haar enkel en toch van een hoge tafel af springt.

Lino, netjes van je stappen! Goed bezig! Dat zijn geen fijne momenten, je komt echt vanzelf wel bij je streefdoel.

Jip, ik denk dat het qua kracht wel echt wennen was, maar aangezien ik zoveel moest bukken, was ik vooral heel bang voor mijn rug. Helaas had hij ook geen minder belastende oefeningen voor me, hij zei dat bij meer dan de helft van de oefeningen deze bukkend gedaan werden. Dat werkt helaas gewoon niet voor me. Hij raadde me wel aan om te gaan fitnessen en dat hij dan een schemaatje voor me gaat maken om sterker te worden. Dus daar zit ik ook wel aan te denken.
Echt heel knap! Goed resultaat! Mooi lijstje ook! En wat zie je er goed uit!

Janine, dat is zeker waar. Maar laten we eerlijk zijn, als iemand me iets heel Obvious aanbiedt of een schaal onder mijn neus zet, ben ik gewoon niet sterk genoeg om daar niks van te nemen. Dat is ook goed om te weten van jezelf natuurlijk. Ik weet zelf ook wel dat het niet altijd slim is om te eten, maar dat is nu gewoon lastig. Ik hoop dat dit gevoel vanzelf weer zakt als ik langere tijd goed bezig ben.

Mara, mijn plan was eigenlijk om gewoon alles te testen en zo te kijken wat bij me past. Maar misschien moet ik idd van tevoren iets meer research gaan doen haha! Wat heb je een prachtig figuur zeg!

Marlinde, ik snap wel dat je na een werkdag kapot bent.

Twilight, balen! Ben je van plan je kcaldoel nog iets verder op te hogen? Misschien gaat dat helpen.

Fading, bah, dat flauwvallen is wel heel naar :(:)

Gisteren werd mijn dag iets anders dan gepland. 's Ochtends zou ik eerst mijn ene paard rijden (dat heb ik wel gedaan, maar iets minder intensief dan de bedoeling was, omdat ik vreselijke spierpijn in mijn benen had en ik iemand tegenkwam die ik al bijna een jaar niet had gesproken), 's middags zou ik les hebben met mijn andere paard. Dat afgezegd, omdat het veel zou gaan regenen. Ik was wel van plan om nog even te gaan en weer te oefenen met de opstapchallenge, maar helaas had de airbag van de auto een storing en leek het me niet slim om met de auto weg te gaan. Dus toen ineens een hele middag vrij. Een paar nuttige dingen gedaan en ook een dutje, want was echt kapot :') Wel naar stal gefietst, dus wel wat beweging gehad. Zoveel mogelijk ook goede dingen gegeten, dus tevreden.
O: een hele boterham en een klein stukje met zalm en 100% pindakaas naturel. (153)
L: drie boterhammen met zalm, krabsalade en nutella, halfvolle melk en cherrytomaatjes met jonge kaas. (641)
T: cola zero, stokbrood en roomboter. (243)
A: orecchiette met kalfswangetjes, tomaat & rucola. (669)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paard verzorgen en 60 minuten paardrijden in stap.
Totaal kcal: 1707.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:25

Kimmie25501 schreef:
Janine, dat is zeker waar. Maar laten we eerlijk zijn, als iemand me iets heel Obvious aanbiedt of een schaal onder mijn neus zet, ben ik gewoon niet sterk genoeg om daar niks van te nemen. Dat is ook goed om te weten van jezelf natuurlijk. Ik weet zelf ook wel dat het niet altijd slim is om te eten, maar dat is nu gewoon lastig. Ik hoop dat dit gevoel vanzelf weer zakt als ik langere tijd goed bezig ben.

Ik weet niet hoelang je al bezig bent en van hoever je moet komen en hoever je nog hebt te gaan.

Maar ik vind het al super tof dat je niet in verweer gaat op mijn opmerking, dat geeft wat mij betreft al aan dat je echt wel op de goede weg bent! En sommige dingen kosten gewoon tijd... Dus als je na elke keer vallen maar weer opstaat.

Als iemand iets echt voor je neus zet, mag je daar ook gerust wat van zeggen hoor. Zoals hier ook al eens is genoemd, mensen die je liever laten eten dan afvallen vinden het ook wel eens confronterend dat jij het wel kan afslaan.

Oh en water... water is handig hoor...
Ik stel heel vaak eetmomenten uit door tegen mezelf te zeggen dat ik eerst een glas water/thee op moet drinken voordat ik iets mag eten. Ik weet van mezelf dat ik anders blijf eten.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:45

Janine: Goed bezig met je gewichtsverlies zeg! Zal vast ook motiverend voor jou zijn!
Je vroeg enkele dagen terug hoe ik reageer op het feit dat mensen vinden dat ik niet meer af moet vallen.. Ik vind het soms lastig, ik kan best gevoelig zijn voor wat andere mensen vinden. Maar hierbij wil ik zelf wel graag die 'controle' houden en doen waar ik mij goed bij voel. Ik ben nu 7.5 kg kwijt, dus niet overdreven veel, maar wel zichtbaar. (1.78m en nu 65.0 kg)

Mara: Tof je racefiets! Veel plezier ermee en doe voorzichtig! (Lijkt mij doodeng)

Marlinde: haha heerlijk jouw verhaal over je hond _O-, zo herkenbaar. Maar klinkt wel als een heerlijke dag met familie!

Twilight: Veel plezier met het begeleiden van de ponykampen! Lijkt me zo leuk om te doen.

Travel_me: Hoe is het nu met je buikpijn? Beetje bijgekomen van de drukte? Vervelend zo'n collega die zich steeds afmeld, wel goed dat je nu voor jezelf heb gekozen!

Maanlicht: WAUW! jouw lijf, wat een verschil. Echt prachtig :j

Fading: Wat heftig je verhaal bij het verwijderen van je kiezen! doe rustig aan en hopelijk knap je snel weer op.

Kimmie: Klinkt wel als een lekker dagje ondanks het anders liep als anders. Dutjes doen kan ook heel nuttig zijn :))

Over het meer bewegen: Ik zou het liefst iets van een sportschool erbij willen doen om gewoon iets 'strakker' in mijn lijf te worden. Maar ondanks dat je elke dag wel een uurtje over zou hebben red ik het simpelweg niet en dat vind ik dan zonde van het geld.
En inderdaad, met paardrijden verbrand je ook wel een hoop en uiteindelijk is dat wel weer het geen wat ik het liefste doe :)
Ik ben vorige week weer voor het eerst gaan lessen sinds mijn burn-out, afgelopen vrijdag de 2e keer en heb het 'gevoel' weer gevonden, direct een wedstrijd ingeschreven voor over 4 weken! Vind het doodeng, maar heb er ook wel weer zin in.
Gister voor het eerst met onze nieuwe trailer samen weggeweest met mijn vriend (Mijn paard laadde moeilijk om samen op de trailer te staan en ik kon de afgelopen maanden niet met die spanningen omgaan) Maar gister is het gelukt en hebben we heerlijk rond gereden in het bos.

Afbeelding

Onderweg een frietje gegeten en gisteravond chinees (ik een klein beetje, hou daar nooit zo van) Dus kwam qua kcal nog altijd goed uit.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 gr magere yoghurt, 15 gr musli, 1/2 appel, kaneel en 200 ml optimel.
L: Stokbroodje uit de oven, 1/2 met pure hagelslag, 1/2 met 20 gr kaas.
T: Reuze krentenbol met 1/2 plakje oude kaas <3
A: 150 gr gekookte noodles, 75 gr champignons, 50 gr paprika, 50 gr courgette, 20 gr ongezouten cashewnoten en 20 ml zoet zure saus.
T: 150 gr appel-kaneel kwark.
T: 50 gr lay's baked paprika chips :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:25

@Fading: Nee beter dan inderdaad niet. Is natuurlijk best wel blessure gevoelige sport ook.
Klinkt echt als een vreselijke paar dagen! Hopelijk gaat het snel weer goed met je!

@Janine: Geen idee eigenlijk. Heb wel een stukje meer koolhydraten gegeten. Dus misschien daardoor. Nu eet ik normaal ook behoorlijk wat koolhydraten, dus geen idee of dat de oorzaak was.
Helaas is dat bij mij niet het geval, want had de slaap wel echt hard nodig. Ben nu de hele dag helemaal kapot.
Schaatsen is zeker leuk! Alleen natuurijs vind ik dan weer vreselijk XD.. Heb erg fanatiek geschaatst 2 jaar (lees: ik stond 5x per week op het ijs. 2x clubtraining in Assen, 2x clubtraining in Thailf en dan nog iedere week wedstrijd). Helaas zat ik in een moeilijk gewest en was ik pas op mijn 17e begonnen. Mijn techniek was dus echt om te janken, maar reed best hard daarmee.
Mooi dat de weegschaal hetzelfde bleef en succes met volhouden komende dagen :)

@Emma: oh ja dat is wel echt beter! Ik doe dat normaal ook, maar toen ik zelf 1x echt doodziek was (1e keer ooit dat ik mij ziekmeldde), was er niemand die voor mij kon komen. Vanaf dat moment ben ik daar wel wat anders in geworden. Gelukkig kon mijn baas toen voor mij.
Dat bananenbrood klinkt echt heel erg lekker! ZIjn die wortelwraps een beetje te eten?

@Kimmie: Ja ik durf het niet te zeggen. Misschien gewoon teveel gegeten. Ben nu natuurlijk een stuk minder gewend te eten en had wel zoiets van: oké het is mijn cheatday dus ik moet gewoon nog extra dingen eten. Doen we dus niet weer op deze manier XD
Mooi lijstje :)

@Lis: Buikpijn was vanochtend gelukkig helemaal weg :)
Hmm ja dan is de sportschool zonde om heen te gaan. Anders misschien als je eens een keer tijd over hebt een pilates lesje via Youtube? Is niet echte krachttraining, maar je traint wel je spieren en is gratis. Of anders HIIT. Staan ook genoeg filmpje van op en is best pittig, maar kost je maar een minuut of 20 en kan thuis. (ook gratis)
Klinkt als een geslaagde dag gisteren :)

-------------------------------------------
Ik ben echt gesloopt. Uiteindelijk een uur of 5 geslapen en gewoon moe wakker geworden. Op het werk was het wel rustig, maar daardoor ging de tijd ook langzamer. Heb ook echt flinke spierpijn, dus net maar even de foamroller gepakt, want morgen weer training.

Kreeg ook te horen dat mijn rooster er binnenkort heel anders uit gaat zien. De stagaire is er namelijk nog 2 weken en dan vallen die uren weg. Ik ga dus dan dinsdag t/m vrijdag van 9-17 moeten werken. Dat is opzich prima, want dan kan ik even flink wat meer sparen. Alleen dat was nog niet alles. Nog meer personeel gaat weg, dus ik moet ook nog minimaal 1 dag in het weekend, maar waarschijnlijk 2. Oftewel de kans is groot dat ik straks 6 dagen per week moet gaan werken. Dat is prima tot eind augustus, maar daarna moet het wel anders worden. Ik ga dat niet volhouden namelijk.
Wel ga ik ervoor zorgen dat ik even flink extra ga sparen, zodat ik hopelijk nog wat mooie reizen kan gaan maken :)