De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:07

Mijn collega vertrekt zaterdag naar Venetië.
Donderdag gaat ze beslissen of ze echt gaat.
Afwachten allemaal

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:41

AnnexUdith schreef:
lenaa_tje schreef:
Ben benieuwd of onze leerlingen op uitwisseling kunnen. Heel ander gebied dan waar nu de uitbraak is maar alle uitwisselingen zijn opgeschort tot 13 maart (gehele land)

Ik vind dat best veel risico om leerlingen uit te gaan wisselen ook al is het niet in dat gebied. Zo is er in Groningen gisteren een eigenwijze grote studentenvereniging toch naar Italië gegaan. Eigenlijk vind ik dat dat soort mensen juist anderen onnodig in gevaar brengen omdat ze zo nodig moeten skiën. Ik ga in Groningen naar school ( wel naar een andere school dan waar deze vereniging bij hoort) en heb eigenlijk niet zo'n zin om het op te lopen door een paar eigenwijze studenten die denken dat ze toch nooit ziek gaan worden.

Wat ik begrepen heb hebben zij contact gehad met het RIVM en werd er aangegeven dat ze weinig risico lopen omdat ze niet naar het besmette gebied gaan. En op het moment dat je geen negatief reisadvies hebt, krijg je ook geen geld terug van je eventuele verzekering.
Dus ja, heel eerlijk.. Als je een flink bedrag hebt neergelegd en nota bene het RIVM geeft aan dat je weinig risico loopt, dan was ik ook gegaan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:07

dat Afrika Indonesie en ??? weet niet meer was nog een land niet veel besmettingen heeft, ligt denk ik dat niet veel mensen van die landen op vakantie naar China zullen gaan en andersom ook niet, Afrika en Indonesie, vandaar dat ze zo goed scoren, dat lijkt me een betere aanname dan het tropische weer.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:12

ik ben net een week terug met overstap in Bangkok, KLM vlucht met 80 % uit china. op schiphol niks controle, wel een tv scherm met melding voor mensen uit wuhan...... voelt u zich niet goed meld u bij het ziekenhuis in de regio :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:22

In Thailand barst het van de Chinese toeristen (meer dan 7 miljoen per jaar), verwacht dat het voor Indonesië ook geldt.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 29-02-20 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:24

speurneusc schreef:
dat Afrika Indonesie en ??? weet niet meer was nog een land niet veel besmettingen heeft, ligt denk ik dat niet veel mensen van die landen op vakantie naar China zullen gaan en andersom ook niet, Afrika en Indonesie, vandaar dat ze zo goed scoren, dat lijkt me een betere aanname dan het tropische weer.

Tot begin februari waren er in heel Afrika maar 2 laboratoria die op covid19 konden testen. Wat dacht je daarvan? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7052db3/

Ook over Indonesië gaat het gerucht dat de detectie niet op orde is. Bali is erg favoriet als vakantvakantiestemming bij Chinezen.
http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/in ... -frankrijk Er zijn tegenwoordig meer rijke Chinezen en je komt overal op de wereld Chinese toeristen tegen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:34

linnie050 schreef:
Mijn collega vertrekt zaterdag naar Venetië.
Donderdag gaat ze beslissen of ze echt gaat.
Afwachten allemaal

Vragen wanneer ze terugkomt en dan zelf vrij nemen? :+

Valt tot nu toe nog wel mee met het aantal besmettingen in nederland.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:45

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:48

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:49

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:01

Geen idee of het toeval is, maar het is in de treinen een stuk rustiger dan normaal. Ik heb ook ongeveer de helft minder klanten dan normaal op de zaterdagavond.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:07

Over een paar dagen is het voor iedereen wel dichtbij.
Vooral blijven ademen. Sla beleefde handenschudden en drie zoenen geven maar over. En was je handen wat vaker en grondiger.

En hoeveel mensen hebben het misschien wel onder de leden, maar voelen zich amper ziek terwijl ze misschien wel besmettelijk zijn voor anderen.

Corona virus zal wel net als ratten zijn, als je er één ziet lopen, reken maar dat je wel een elftal hebt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:17

fokfanaat schreef:
In Thailand barst het van de Chinese toeristen (meer dan 7 miljoen per jaar), verwacht dat het voor Indonesië ook geldt.

En ik denk voor Afrika ook, waarom zouden Chinezen de hele wereld bezoeken - maar Afrika niet?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:18

zonnebloem18 schreef:
Geen idee of het toeval is, maar het is in de treinen een stuk rustiger dan normaal. Ik heb ook ongeveer de helft minder klanten dan normaal op de zaterdagavond.

Bij mij niet vandaag, helaas (in de trein).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:22

zonnebloem18 schreef:

Het is ook nog vakantie

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:24

Nikass schreef:
Volgens mij gaf ik aan ONDER ANDERE de Bild, die misschien een wat Telegraaf achtige inslag heeft maar daarmee niet meteen onbetrouwbaar. Maar zoals ik al zei: ook de Duitse voorlichting van de overheid. Ook onbetrouwbaar?
Nederland heeft nog al eens een calvinistische instelling en zoeken in alles de middenweg. Dat is lang niet altijd slecht, maar soms ontbreekt het dan wel eens aan duidelijkheid en logica.

Grappig ook dat steeds gezegd wordt dat het nèt de gewone griep is, maar als het op besmetting aankomt werkt het ineens heel anders. ;)

Heb je linkjes waarin beweerd wordt dat je het ook kan overdragen zonder symptomen te hebben? Ik zie dat nergens, ook niet bij het Robert Koch Institut en zij zijn leidend hier in Duitsland. Ik heb al helemaal geen bericht van de overheid gezien die het beweert.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:34

Delft, Tilburg en Amsterdam zijn ook geen kleine dorpjes ik denk dan ook dat er al veel meer besmettingen zijn. Ik vraag me af als je het hebt gehad, je bent twee weken in quarantaine geweest, kun je het dan weer krijgen of ben je dan immuun? Het viel me wel op dat de desinfecties op waren bij de drogisterijen, dat in een plaats waar nog geen besmettingen bekend zijn.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-02-20 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:35

Spoiler:
Afrika is geen land

Er zijn wel degelijk erg veel Chinezen in Afrika. Ze werken hier veel aan de infrastructuur en runnen veel supermarkt ketens bijvoorbeeld. En ik ken genoeg mensen hier en in andere Afrikaanse landen wonen die regelmatig naar China reizen en weer terug, nationals en expats.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:38

moonsparkle schreef:
Delft, Tilburg en Amsterdam zijn ook geen kleine dorpjes ik denk dan ook dat er al veel meer besmettingen zijn. Ik vraag me af als je het hebt gehad, je bent twee weken in quarantaine geweest, kun je het dan weer krijgen of ben je dan immuun? Het viel me wel op dat de desinfecties op waren bij de drogisterijen, dat in een plaats waar nog geen besmettingen bekend zijn.

Er zijn al mensen die opnieuw positief zijn getest. Nu weet ik niet 100% zeker of dat door slecht testen kwam of dat het echt nieuwe besmettingen zijn.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:38

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:39

moonsparkle schreef:

Er zijn in China, Korea en Japan al mensen die “genezen” ontslagen waren weer besmet terug kwamen, ze weten het dus nog niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:41

Ik ga morgen naar een grote vakbeurs. Ik ben benieuwd hoe er daar mee omgegaan wordt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:42

Ik heb niet 100% alles gelezen, maar is er iets bekend over de specificiteit en sensitiviteit van de Corona test? Ze laten mensen die negatief testen nu meteen vrij, dus ik neem aan dat de sensitiviteit van de test erg hoog is?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:08

gisteren was het 1 besmetting en nu al rond de 10

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:12

sollair310 schreef:
In Italië gaan in bepaalde delen van het land vanaf volgende week scholen weer open en ook bv de bibliotheken, bioscopen etc

Toch heeft italie vandaag 239 nieuwe gevallen gemeld. Weet niet waarom ze scholen weer open doen. Misschien omdat ze het gebied hebben kunnen inperken? Maar voor alsnog lijkt het er niet op dat daar de situatie verder onder controle is, vooral niet omdat er dus overal in europa zieken opduiken uit Italie.
Tel daarbij op het feit dat ze patient 0 daar nog missen en soms verbanden besmettingen niet kunnen linken aan andere besmettingen.

speurneusc schreef:
gisteren was het 1 besmetting en nu al rond de 10

7. Allemaal mensen die in Italie op vakantie zijn geweest.