Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnnexUdith schreef:lenaa_tje schreef:Ben benieuwd of onze leerlingen op uitwisseling kunnen. Heel ander gebied dan waar nu de uitbraak is maar alle uitwisselingen zijn opgeschort tot 13 maart (gehele land)
Ik vind dat best veel risico om leerlingen uit te gaan wisselen ook al is het niet in dat gebied. Zo is er in Groningen gisteren een eigenwijze grote studentenvereniging toch naar Italië gegaan. Eigenlijk vind ik dat dat soort mensen juist anderen onnodig in gevaar brengen omdat ze zo nodig moeten skiën. Ik ga in Groningen naar school ( wel naar een andere school dan waar deze vereniging bij hoort) en heb eigenlijk niet zo'n zin om het op te lopen door een paar eigenwijze studenten die denken dat ze toch nooit ziek gaan worden.
speurneusc schreef:dat Afrika Indonesie en ??? weet niet meer was nog een land niet veel besmettingen heeft, ligt denk ik dat niet veel mensen van die landen op vakantie naar China zullen gaan en andersom ook niet, Afrika en Indonesie, vandaar dat ze zo goed scoren, dat lijkt me een betere aanname dan het tropische weer.
Nikass schreef:Volgens mij gaf ik aan ONDER ANDERE de Bild, die misschien een wat Telegraaf achtige inslag heeft maar daarmee niet meteen onbetrouwbaar. Maar zoals ik al zei: ook de Duitse voorlichting van de overheid. Ook onbetrouwbaar?
Nederland heeft nog al eens een calvinistische instelling en zoeken in alles de middenweg. Dat is lang niet altijd slecht, maar soms ontbreekt het dan wel eens aan duidelijkheid en logica.
Grappig ook dat steeds gezegd wordt dat het nèt de gewone griep is, maar als het op besmetting aankomt werkt het ineens heel anders.
moonsparkle schreef:Delft, Tilburg en Amsterdam zijn ook geen kleine dorpjes ik denk dan ook dat er al veel meer besmettingen zijn. Ik vraag me af als je het hebt gehad, je bent twee weken in quarantaine geweest, kun je het dan weer krijgen of ben je dan immuun? Het viel me wel op dat de desinfecties op waren bij de drogisterijen, dat in een plaats waar nog geen besmettingen bekend zijn.
moonsparkle schreef:Delft, Tilburg en Amsterdam zijn ook geen kleine dorpjes ik denk dan ook dat er al veel meer besmettingen zijn. Ik vraag me af als je het hebt gehad, je bent twee weken in quarantaine geweest, kun je het dan weer krijgen of ben je dan immuun? Het viel me wel op dat de desinfecties op waren bij de drogisterijen, dat in een plaats waar nog geen besmettingen bekend zijn.
sollair310 schreef:In Italië gaan in bepaalde delen van het land vanaf volgende week scholen weer open en ook bv de bibliotheken, bioscopen etc
speurneusc schreef:gisteren was het 1 besmetting en nu al rond de 10