Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:15

Yeahh!! Je hebt ook gelijk niet weinig gedaan :D Super goed dat je gegaan bent *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:58

Nou ik dacht een klein half uurtje een beetje te doen voor m’n yoga. Maar uiteraard (zoals élk jaar) had ik de klok in de huiskamer niet verzet en was dus 1,5 uur vroeger Ipv 0,5 uur. :roll:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:13

Haha, dat kan gebeuren Needje :Y) Soms ook even lekker wat vroeger te zijn toch?

Ik ben al 2 a 3 dagen niet echt lekker, vanochtend met koorts wakker geworden dus ik doe even rustig aan. Niet zoveel zin nog zieker te worden, het is in ieder geval geen corona dus dat scheelt een hoop (meteen maar even getest). Even geen trainen dus. Ik heb wel wat Gymshark sets weer online te koop gezet, ik draag eigenlijk zo weinig Gymshark meer dat het zonde is ze te houden. Heb nog één legging op het oog maar ik twijfel enorm om die te halen, de laatste legging die ik had aangeschaft (High Waisted Flex in volledig zwart) zat mij niet zo fijn om heel eerlijk te zijn.

Had iemand de SBD cup dit weekend nog gevolgd? Zaten echt nette lifts tussen, iemand van IHU deed in de Mannen -83kg klasse mee en had een DL van 300kg. Bizar!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:22

Nope niet gevolgd.
Beterschap!!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:31

OMG. De pijn begint nu al.... -O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:10

Hier ook nog braaf bezig.
Een weekje ziek geweest, geen Corona, maar flink verkouden en gewoon niet fit.

Zaterdag weer begonnen. Merk dat ik nog niet helemaal fit ben. Hoest nog wat en nog wat snotterig.

Vind het zo heerlijk, de tijd vliegt voorbij.

Heb alleen een klein hapertje in mijn linker schouder, merkte ik op voordat ik ziek werd. Dacht dat het na anderhalve week wel beter zou zijn, maar met bankdrukken kwam het terug weer terug vandaag. Dus die maar wat ontlasten, over twee weekjes de osteopaat eens laten kijken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:14

Beterschap meiden!

Ik heb net ook weer de sportschool van binnen gezien :')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:24

Lekker bezig joanne!

Ik ga proberen uit de meelees modus te komen. Was tijdens het meelezen wel goed onder de indruk van de kilo’s die jullie tillen hoor!

Ik ga vanmiddag weer, even een weekje mak aan gedaan, soms wil je hoofd gewoon even niet mee doen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:51

Heb alleen de loopband gehad hoor haha
Maar vond dat het wel even moest, pijn in m'n heup wordt er niet erger van nadien, alleen lopen zelf is wel pijnlijk dus dat hield me tegen. Maar ook staan, liggen, zitten zorgen na 10 minuten voor pijn dus maar even doorgezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:59

Hier lukt het ook wel weer goed. Het helpt mij enorm dat we bij onze sportschool een afspraak moeten maken omdat we in groepjes van max 6 personen aan het trainen zijn. Dus een stok achter de deur, want ik heb een afspraak gemaakt :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:27

Ja afspraken helpen bij mij ook, daarom doe ik het zo goed op de crossfit lessen :)

Voorlopig niet trouwens want ben gisteren geopereerd *\o/* Pijn is aanwezig, maar met medicatie wel te doen. De meeste oefeningen lukken nog niet echt maar dat is wel logisch denk ik. Maandag belt de fysio en dan maar eens zien wat we gaan doen!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:30

Oh een goed herstel gewenst!!!

Mij is operatie door de revalidatie arts echt afgeraden, mijn bindweefsel is echt niet goed.
Officieel hypermobiliteit syndroom en fibromyalgie vastgesteld deze week, diep van binnen wist ik het al van de HMS, maar heb het er wel even moeilijk mee

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:11

Ah wat een rotbericht voor je zeg En operatie wordt dan afgeraden omdat je niet goed kan herstellen of heeft het gewoon geen zin?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:27

Beide
Door slechte bindweefsel zal het weefsel niet goed helen, maar ook weer sneller stuk gaan

Ik ga wel verder met info inwinnen WAT het nu precies is waardoor die slijmbeurs zo is. Voor nu zitten ze zenuwen gewoon klem, zit blijkt uit enkel lichamelijk onderzoek en de ervaring van tintelingen

Ik wil gewoon nog weten of enkel m'n schouder dak liften ook nadelige gevolgen heeft voor het bindweefsel. Dat het litteken lelijk wordt interesseert me bijvoorbeeld geen biet

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:35

Nee groot gelijk heb je, zou mij ook niet boeien. Goed dat je door blijft vragen en uitzoeken hoor. Als ik dat niet had gedaan was ik ook niet verder gekomen. Vermoeiend maar je leert zo ook steeds meer over je lijf!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:57

Vervelend zeg!
Is er geen mri oid gemaakt om er echt in te kijken wat er precies aan de hand is?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:00

Nee, wilde de orthopeed niet aan want, 'ik zie bij jou waarschijnlijk zo veel dat het onduidelijk gaat zijn'
Ik ga dat maandag bij de huisarts bespreken

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:26

Verstandig idd. Ik snap wel dat hij dat zegt maar dat weet je toch pas zeker als je het hebt gedaan? Hou er wel rekening mee dat de spuit met contrastvloeistof (als ze dat gaan doen) knap pijnlijk is als daar een ontsteking zit. Maar het is ook weer snel voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:19

Zo maar dat is ook wel een hoopvolle uitspraak van de orthopeed, jeetje :n
Wat balen Joanne.. Schiet niet op zo :(:)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:54

Hoe is het met iedereen? Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid Joanne! Roos, hoe is het met de pijn?

Ik heb vandaag wat meegemaakt, allemachtig :+ Ik heb 1.5 week niet getraind omdat ik vrij verkouden was en amper m'n bed uit kon komen dus vandaag ging ik voor het eerst weer richting m'n commerciële gym (IHU was te ver fietsen met m'n schema vandaag). Was er dus blijkbaar een nieuwe hiptrust bench aangeschaft (why, no idea). Er was eerst nog iemand bezig dus ik zat eens te kijken wat nou precies de deal was en vroeg toen ze klaar was van joh, hoe bevalt het? 'Nou, niet zo best'. Dat beloofd wat.

Ik presenteer u het meest gevaarlijke platform ooit;

Spoiler:
Afbeelding

Er zit geen contragewicht in het platform, waardoor de gewichtverdeling precies goed moet zijn (ik wou opstaan dus zette me af vanaf het kussen en dat hele ding kiepte achterover, lekker veilig). Het platform is daarnaast verhoogd (té hoog) waardoor je zelfs met bumperplates er niet meer normaal onder komt. Ik kon m'n benen niet eens meer in de start positie brengen, ik zat gewoon helemaal klem waardoor je dus amper meer in een normale starthouding komt. Daarnaast is het kussen te 'hoog' op de rug, waardoor je heel onnatuurlijk naar achter moet schuiven om in een goede positie met je schouderbladen te komen én als klap op de vuurpijl is 't ook nog eens glad wanneer er ook maar enigszins iets van vloeistof (of des-infect spray) opkomt. Ik gleed in m'n warming up al bijna uit; dus ik had al besloten dat ik no way veel gewicht erop ging gooien. Na de eerste set toch maar even verhaal gaan halen bij de balie 'Ja, is overal veranderd' dus ik heb d'r even laten weten wat voor gevaarlijk ding het is. Uiteindelijk 'semi' opgelost met 20kg bumperplates aan allebei de kanten maar heb maar 70kg geladen, vond het echt onverantwoord meer te doen met zo'n set-up. Wat. Een. Drama.

Was nog een meisje die na mij kwam en ik heb d'r maar even gewaarschuwd, het was echt geen doen. Man man man.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:31

Oei courses, ik zie helemaal voor me waarom dat geen succes was. Sommige dingen zijn in theorie heel leuk maar jammer in de praktijk.

Ik was van de week best heel fijn aan het trainen, voor het eerst 75kg getipt met deadliften en merk dat ik sterker en strakker wordt, heerlijk!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:24

Sjemig wat een onding Courses :? Hoe verzínnen ze het?!

Pijn is goed te doen moet ik zeggen. Tuurlijk ik heb wel eens minder pijn gehad maar met Tramadol en paracetamol is het echt goed te harden. Val alleen heel de dag in slaap :Z Maar dat is goed voor het herstel zullen we maar zeggen. Het gaat nu al met de dag beter. Ben erg tevreden. Thanks for asking!

Gaaf Iris! Goed gedaan *\o/*

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:05

Oh lekker slapen hoor! Heerlijk...

Wat een martel werktuig zeg, jeetje
Een 10 voor de moeite het te proberen, ik was afgehaakt denk ik :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:34

Ik heb wel vaker last met die hip thrust bankjes dat ze wat wankel zijn. Dat je idd wat naar achter wipt als je je opdrukt vanaf de rugpad. Ik schrik elke keer als dat gebeurt :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:46

Haha ja bij een van de sportscholen waar ik sport hebben ze ook zoiets. Ik moet zeggen, je leert er mee omgaan en nu vind ik hem fijner dan het bankje bij de Biggym (die is heel smal), maar de eerste keer schrok ik ook toen ik bijna achterover kukelde. :Y)

Goed bezig xx_Irisje, fijn gevoel is dat!

En fijn dat de operatie goed is gegaan RoosvanBlue. :)