Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:50

_lautje_ schreef:
Het enige schaap dat ben jij.

Als jij niet doorziet dat de hele antivax beweging voornamelijk bestaat en wordt aangezwengeld door mensen die er financieel gewin bij hebben snap je het echt niet.

Del Bigtree verdient bakken geld er aan.
Wakefield zijn fraude was gericht op het verdienen van (veel) geld.
Homeopaten die ontstoren willen geld verdienen.
Joseph Mercola heeft een fortuin verdient aan alternatieve medicatie die vaccinatie zou vervangen.
https://www.washingtonpost.com/investig ... story.html

En dit alles is gebaseerd op nul,nul aan wetenschappelijk bewijs/onderzoek.
Enkel onderbuik gevoel.

Niemand doet zijn werk gratis, als hij gewoon degelijk en eerlijk betaald kan worden.
Kun je mij de bronnen geven waaruit blijkt dat het Wakefield en Bigtree in eerste instantie om geld verdienen te doen is/ was? Overigens ontken ik niet dat er ook onder alternatieve genezers geldwolven te vinden zijn hoor. Net als overal. Dat is de discussie ook niet. Wel interessant dat jullie lijken te vinden dat miljarden verdienen( big farma) in het éne geval de normaalste zaak van de wereld is, en in het geval van mensen die terecht kritiek uiten, vragen stellen en met niet zo fraaie waarheden naar buiten komen over de gang van zaken in de reguliere gezondheidszorg, dat allemaal ineens raar is dat ze geld verdienen met het naar buiten brengen van hun bevindingen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:03

Pocca_Locca schreef:
_lautje_ schreef:
Het enige schaap dat ben jij.

Als jij niet doorziet dat de hele antivax beweging voornamelijk bestaat en wordt aangezwengeld door mensen die er financieel gewin bij hebben snap je het echt niet.

Del Bigtree verdient bakken geld er aan.
Wakefield zijn fraude was gericht op het verdienen van (veel) geld.
Homeopaten die ontstoren willen geld verdienen.
Joseph Mercola heeft een fortuin verdient aan alternatieve medicatie die vaccinatie zou vervangen.
https://www.washingtonpost.com/investig ... story.html

En dit alles is gebaseerd op nul,nul aan wetenschappelijk bewijs/onderzoek.
Enkel onderbuik gevoel.

Niemand doet zijn werk gratis, als hij gewoon degelijk en eerlijk betaald kan worden.
Kun je mij de bronnen geven waaruit blijkt dat het Wakefield en Bigtree in eerste instantie om geld verdienen te doen is/ was? Overigens ontken ik niet dat er ook onder alternatieve genezers geldwolven te vinden zijn hoor. Net als overal. Dat is de discussie ook niet. Wel interessant dat jullie lijken te vinden dat miljarden verdienen( big farma) in het éne geval de normaalste zaak van de wereld is, en in het geval van mensen die terecht kritiek uiten, vragen stellen en met niet zo fraaie waarheden naar buiten komen over de gang van zaken in de reguliere gezondheidszorg, dat allemaal ineens raar is dat ze geld verdienen met het naar buiten brengen van hun bevindingen.
Miljarden verdienen is niet per se een probleem. Geld verdienen aan het verkopen van gevaarlijke leugens wel.

verootjoo

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:06

En dat laatste ook nog strafbaar :7

Maar dat zal dan wel zijn om ons te indoctrineren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:10

Er is hier niemand die zegt dat de farmaceutische industrie heilig is.
Echter mag je wel vertrouwen op wetenschappelijk onderzoek welke verplicht is voor een medicijn de markt op mag. En die regels worden alleen maar strikter en strikter.
Onderzoek naar die medicijnen is zo streng gecontroleerd.

Ontstoren of homeopathische korreltjes missen iedere vorm van controle of wetenschappelijke basis. Het is gewoon niet te vergelijken. En mensen wordt wijsgemaakt dat ze ergens van kunnen genezen. En die claims zijn gebaseerd op gebakken lucht. Als ze met onderzoek werking konden aantonen zouden ze die wel doen. Maar die onderzoeken zijn er niet.

Korte zoekactie
https://www.bmj.com/content/342/bmj.c5258

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:11

Oomens, de talloze Amerikaanse ouders die voor het gerecht hebben kunnen bewijzen dat hun kind overleed door vaccinaties, hadden waarschijnlijk toch liever hun kind nog in plaats van de miljoenen schadevergoeding van de farma bedrijven..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:21

Weet je hoe het Amerikaanse jurische claimsysteem werkt?

De bewijslast is daar echt heel anders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:25

Bijzonder ook dat in Amerika blijkbaar massa’s mensen het loodje leggen aan de vaccinaties en in NL niemand := Of nja, niet bewezen in ieder geval.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:30

Herstel, ik heb het niet nauwkeurig genoeg opgeschreven. Ergens halverwege jaren ‘80 hebben farmacie bedrijven de regering in Amerika onder druk gezet om wat te doen aan alle rechtszaken die er tegen ze aangespannen werden door boze ouders. Ze dreigden te stoppen met produceren van vaccins. Toen is er een wet gekomen die ( oh ironie) de vaccinfabrikanten immuun heeft verklaard voor claims. De overheid( lees: de belastingbetaler) keert dus sindsdien miljoenen uit aan schikkingen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:38

Nogmaals mijn vraag weet je (hoe laag) de bewijslast ligt voor het in aanmerking komen voor een dergelijke schikking?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:41

en hoe zit dat in Nederland dan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:52

Pocca_Locca schreef:
Herstel, ik heb het niet nauwkeurig genoeg opgeschreven. Ergens halverwege jaren ‘80 hebben farmacie bedrijven de regering in Amerika onder druk gezet om wat te doen aan alle rechtszaken die er tegen ze aangespannen werden door boze ouders. Ze dreigden te stoppen met produceren van vaccins. Toen is er een wet gekomen die ( oh ironie) de vaccinfabrikanten immuun heeft verklaard voor claims. De overheid( lees: de belastingbetaler) keert dus sindsdien miljoenen uit aan schikkingen.

Misschien moet je dit topic gewoon eens doorlezen, dit is al lang en breed besproken en weerlegd in dit topic.

Maar je kan er wel leuk overheen praten, op de persoon spelen en de discussie verleggen naar geld verdienen. Maar mijn vraag was waarom het antivax kamp geen kans ziet om wetenschappelijke onderzoeken die het nut van vaccineren aantonen te falsificeren, terwijl alle onderzoeksresultaten vanuit het antivax kamp wel gefalsificeerd zijn, daar reageer je ondertussen niet op.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:04

[quote="Karl66

Misschien moet je dit topic gewoon eens doorlezen, dit is al lang en breed besproken en weerlegd in dit topic.

Maar je kan er wel leuk overheen praten, op de persoon spelen en de discussie verleggen naar geld verdienen. Maar mijn vraag was waarom het antivax kamp geen kans ziet om wetenschappelijke onderzoeken die het nut van vaccineren aantonen te falsificeren, terwijl alle onderzoeksresultaten vanuit het antivax kamp wel gefalsificeerd zijn, daar reageer je ondertussen niet op.[/quote]

Oh, pardon. Ik ging er even van uit, dat alles wat van het “ antivax kamp” komt, per definitie als “ conspiracy onzin” terzijde zou worden geschoven. Aangezien de bewijzen die ik gedeeld heb middels het plaatsen van YouTube documentaires waarin dat allemaal aan de orde komt, hier zonder het überhaupt te bekijken, weggehoond werd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:06

Ik heb idd veel YouTube docu’s gezien, maar nog geen bewijzen die je gedeeld hebt :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:17

verootjoo schreef:
Ik heb idd veel YouTube docu’s gezien, maar nog geen bewijzen die je gedeeld hebt :)

Dat heeft, naar mijn onbescheiden mening, vooral te maken met de cognitieve dissonantie waar je last van hebt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:19

Pocca_Locca schreef:

Nogmaals, hoe zit dat in Nederland dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:34

Kom op een YouTube documentaire die door iedereen gemaakt kan worden is toch geen wetenschappelijk bewijs of zelfs maar vergelijkbaar met een wetenschappelijke studie?
Dat is toch a different league.
Is voor jou een YouTube film dan echt hetzelfde als serieus jarenlang uitgevoerde wetenschappelijk peer reviewed onderzoeken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:52

Misschien moet je even lekker op de bal blijven spelen poca poca?

Maar iemand moet het onderzoek betalen toch? Ik heb al eerder aan je gevraagd, hoe zie jij volledig onafhankelijk onderzoek voor je? Woe moet dan betalen? Ik heb dat bericht al 3x aan je voor gelegd maar je weigert er op te reageren.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:13

Als er in een YouTube documentaire gerefereerd wordt aan verschillende wetenschappelijke onderzoeken, dan vind ik dat zeker wel meetellen ja.
En dat op de man spelen, dat doe ik alleen even om met gelijke munt terug te betalen. Jullie mogen me trouwens wel dankbaar zijn, dat er weer wat leven in dit topic is geblazen. Het is wel duidelijk dat jullie bij gebrek aan pispaal/ zondebok/ antivaxx- gekkie, bar weinig gespreksstof hebben. Een soort op hol geslagen immuunsysteem dat zich op lichaamseigen weefsel richt i.p.v. op gevaarlijke indringers. Een Auto-immuun ziekte..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:25

_lautje_ schreef:
Wellicht verstandig om die studies hier dan ooo te plaatsen.
Want wij kunnen ze niet vinden. Die studies die het gevaar van vaccineren onderstrepen en ook nog eens goed zijn uitgevoerd.

Mijn ervaring is dat er een hoop wordt geciteerd maar wel met behulp van cherry picking. Of volledig gemisinferpreteerd is/wordt.

Er is door ons zoveel aangedragen en dat wordt gewoon genegeerd.

Overigens is dat ook gebleken uit onderzoek naar anti vaxxers. Ze leven idd hinderden uren over vaccineren. Maar vrijwel altijd dat wat in hun straatje past. Als het niet past wordt het weggeserveerd. En kritisch kijken naar de oorsprong is er vaak niet bij. Er wordt meer belang gehecht aan verhalen door ‘ervaringsdeskundigen’ of ‘slachtoffers’ dan wetenschappelijk onderzoek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:39

Pocca_Locca schreef:
verootjoo schreef:

Dat heeft, naar mijn onbescheiden mening, vooral te maken met de cognitieve dissonantie waar je last van hebt.

....... want dit is natuurlijk een heel inhoudelijke, volwassen reactie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:00

Pocca_Locca schreef:
[quote="Karl66

Maar je kan er wel leuk overheen praten, op de persoon spelen en de discussie verleggen naar geld verdienen. Maar mijn vraag was waarom het antivax kamp geen kans ziet om wetenschappelijke onderzoeken die het nut van vaccineren aantonen te falsificeren, terwijl alle onderzoeksresultaten vanuit het antivax kamp wel gefalsificeerd zijn, daar reageer je ondertussen niet op.

Oh, pardon. Ik ging er even van uit, dat alles wat van het “ antivax kamp” komt, per definitie als “ conspiracy onzin” terzijde zou worden geschoven. Aangezien de bewijzen die ik gedeeld heb middels het plaatsen van YouTube documentaires waarin dat allemaal aan de orde komt, hier zonder het überhaupt te bekijken, weggehoond werd.[/quote]

Nice try, maar wanneer ga je nou eens antwoord geven op de vraag in de plaats van weer een zijweg in te slaan?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:33

Ik wacht inmiddels ook op een aantal antwoorden en reacties. Zoals: de bronnen waarin onomstotelijk bewezen wordt dat Wakefield en Bigtree al van meet af aan en slechts op geld uit waren.

Het antwoord op de vraag waarom meer dan de helft van het personeel in de gezondheidszorg het nut van de griepprik niet inziet, en daarom zich niet laten inenten daarvoor.

Waarom is er zo’n groot verschil in vaccinatie schema’s tussen ontwikkelde westerse landen. In de VS krijgen baby’s op dag een de hepatitis b inenting, en een griepprik is daar ook vrij standaard om te geven aan schoolkinderen. Wie verteld mij wat de logica daarachter is?
Overigens Karl66 het is geen zijweg die ik insla, het is een feit gebleken dat alles wat uit de zogenaamde antivax-hoek vandaan komt, per definitie als onwetenschappelijk weg wordt gezet hier. De vraag is dus: als je met informatie in aanraking zou komen vanuit de antivax hoek, dat bewijzen bevat dat er door reguliere wetenschappers en farma giganten gerommeld word met onderzoeksresultaten, zou je dan überhaupt daarvoor open staan?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 01:11

Pocca_Locca schreef:
Ik wacht inmiddels ook op een aantal antwoorden en reacties. Zoals: de bronnen waarin onomstotelijk bewezen wordt dat Wakefield en Bigtree al van meet af aan en slechts op geld uit waren.

https://www.fiercepharma.com/vaccines/b ... cine-scare

FiercePharma schreef:
Author Brian Deer says Wakefield planned to make big money developing and marketing his own "safer" vaccines--as well as diagnostic test kits--after causing the public distrust of traditional vaccines. Deer notes that Wakefield discussed deals with medical school managers before his study was even complete. The former doctor "planned secret businesses intended to make huge sums of money, in Britain and America, from his now-discredited allegations," the BMJ said in a release.

Dan nog Wikipedia:

WikiPedia schreef:
Belangenverstrengeling
In februari 2004 schreef journalist Brian Deer in The Sunday Times dat Wakefield nog voor hij zijn onderzoek in The Lancet publiceerde, £55.000 had ontvangen van advocaten die bewijs zochten om te gebruiken tegen producenten van vaccins. Enkele van de ouders van kinderen die hadden beweerd dat hun kinderen autisme hadden gekregen na BMR-vaccinatie, bleken eisers te zijn in die zaak. Deze betaling, die een conflict van belangen veroorzaakte, was door Wakefield niet gemeld bij collega's en de medische autoriteiten. Toen de redactie van The Lancet daarvan op de hoogte kwam, verklaarden zij dat het oorspronkelijke artikel nooit had moeten worden gepubliceerd omdat het onderzoek ernstige gebreken vertoonde. Wakefield verdedigde zich door te zeggen dat de betaling voor een ander, niet gepubliceerd onderzoek was. In 2006 openbaarde The Sunday Times dat Wakefield in totaal £435.643 plus onkosten had ontvangen van advocaten.

Patent voor concurrerend vaccin
In november 2004 kwamen nieuwe beschuldigingen die later ook bewezen konden worden. Wakefield had nog vóór zijn publicatie in The Lancet patent aangevraagd op een alternatief vaccin. Door het in diskrediet brengen van het bestaande BMR-vaccin zou zijn patent in waarde stijgen. in 2011 bleek dat Wakefield samen met de vader van een van de twaalf onderzochte plannen had ontwikkeld om een bedrijf op te zetten dat zou verdienen aan medische testen ten behoeve van processen tegen de medische wereld. The Washington Post berichtte dat Wakefield een winst van $43 miljoen voorzag op de verkoop van medische testen voor de diagnose van 'autistic enterocoloitis'. Het bedrijf zou ook gaan verdienen aan het concurrerende vaccin wanneer het vertrouwen in de bestaande BMR-vaccinatie zou zijn beschadigd.[9]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Andrew_Wa ... trengeling
https://www.bmj.com/content/342/bmj.c5258

Del Bigtree vangt geld voor lezingen en wordt grotendeels gefinancieerd door de Selz foundation, een organisatie die zich bezig houdt met filantropie en.... homeopathie. Daar is Vaxxed van gefinancieerd.

Pocca_Locca schreef:
Het antwoord op de vraag waarom meer dan de helft van het personeel in de gezondheidszorg het nut van de griepprik niet inziet, en daarom zich niet laten inenten daarvoor.

Al ruimschoots gegeven in dit topic, onder andere door mensen uit de zorg. Ik vind die griepprik ook niet zo interessant eerlijk gezegd.

Pocca_Locca schreef:
Waarom is er zo’n groot verschil in vaccinatie schema’s tussen ontwikkelde westerse landen. In de VS krijgen baby’s op dag een de hepatitis b inenting, en een griepprik is daar ook vrij standaard om te geven aan schoolkinderen. Wie verteld mij wat de logica daarachter is?

Geen idee, best een goede vraag. Volgens mij wordt BMR wel vrij consistent hetzelfde gegeven. Vind ik overigens ook niet zo heel relevant, het is niet zo dat ze tegen compleet verschillende ziektes op compleet verschillende tijdstippen enten.

Pocca_Locca schreef:
Overigens Karl66 het is geen zijweg die ik insla, het is een feit gebleken dat alles wat uit de zogenaamde antivax-hoek vandaan komt, per definitie als onwetenschappelijk weg wordt gezet hier.

Niet alleen hier, vrij consistent overal, over de gehele wereld. Overal behalve op antivaxx sites in de interwebs. Dat komt omdat het niet wetenschappelijk is.

Pocca_Locca schreef:
De vraag is dus: als je met informatie in aanraking zou komen vanuit de antivax hoek, dat bewijzen bevat dat er door reguliere wetenschappers en farma giganten gerommeld word met onderzoeksresultaten, zou je dan überhaupt daarvoor open staan?

Die vraag geldt voor jou omgekeerd ook. Jij gelooft niet in feiten. Er worden bewijzen aangehaald dat de bronnen waarmee je komt frauduleus zijn. Degene die jij als experts beschouwd zijn geen van allen erkend medici. Hun onderzoeken zijn niet reproduceerbaar, en niet gepeer-reviewed. Ze worden bijvoorbeeld uit hun vakgebied ontheven of ontvangen prijzen voor het verspreiden van pseudowetenschappelijke onzin.

Nee, de farma giganten zijn absoluut niet heilig en dat beweert helemaal niemand. Maar vaccinaties worden al meer dan 70 jaar gegeven. Er zijn over de hele wereld niet 1 maar vele, vele, fact-checked en peer reviewed onderzoeken geweest die keer op keer onomstotelijk bewijzen dat vaccineren levens redt en ziekte voorkomt. De overheden zitten echt niet zo in de tang bij de Big Pharma dat ze worden gedwongen voor een programma te betalen wat de beroepsbevolking potentieel zieker maakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 02:10

secricible schreef:
Misschien moet je even lekker op de bal blijven spelen poca poca?

Maar iemand moet het onderzoek betalen toch? Ik heb al eerder aan je gevraagd, hoe zie jij volledig onafhankelijk onderzoek voor je? Woe moet dan betalen? Ik heb dat bericht al 3x aan je voor gelegd maar je weigert er op te reageren.

Deze vind ik ook altijd wel interessant, moet ik als ik een farmaceut ben soms onderzoek gaan financieren van de concurrent ofzo?
En wat wel even goed is om te beseffen is dat er voordat er een artikel over een bepaald medicijn gepubliceerd wordt er al heel veel concept medicijnen onderweg gesneuveld zijn. Die halen de bladen alleen vaak niet. Helaas, want daarmee zou je dubbel onderzoek kunnen voorkomen, maar dit is een ander probleem (namelijk dat van de wetenschappelijke ratrace, het beoordelen van wetenschappers op hoe revolutionair en interessant hun onderzoek is en de buitenproportionele macht van uitgevers). Echt een groot serieus probleem maar heeft weinig te maken met "wij van wc eend".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:41

Pocca_Locca schreef:
Jullie mogen me trouwens wel dankbaar zijn, dat er weer wat leven in dit topic is geblazen. Het is wel duidelijk dat jullie bij gebrek aan pispaal/ zondebok/ antivaxx- gekkie, bar weinig gespreksstof hebben.

Zolang er niemand onzin komt verkondigen is het dan ook helemaal niet nodig om er continu over te praten. Het is niet alsof degenen die het nut van vaccineren begrepen hebben, elkaar de hele dag gaan zitten vertellen hoe fantastisch vaccins zijn.
Pas als er weer mensen hun best komen doen om te laten zien hoe weinig ze (ervan) willen snappen, en weigeren dat in stilte te doen, dan kan het nodig worden om er inhoudelijk tegenin te gaan. Of, als dat al meermalen gebeurd is en de argumenten allemaal al een aantal keer zijn aangedragen, kun je de suggestie doen dat mensen eerst even teruglezen voordat ze hun mond open doen.
Kennelijk heeft dat laatste niet geholpen.
Jammer.