Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:10

Zuid Afrika!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:16

poes schreef:
Mooi!

Ik heb echt een dip met mijn krullen vind ik. Morgan ga ik een maand naar Afrika dus dan laat ik het sowieso los.

Hier hetzelfde als jou Poes, het valt totaal niet, klit vreselijk (trek er echt hele klitten uit onder de douche, vreselijk). Ik maak mijn huidige producten eventjes op, ren dan naar de kapper en begin dan even “opnieuw”.

Het zit nu voornamelijk vast in een knot op mijn hoofd. :7

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 01:43

Ja raar is dat toch e. Kan er ook compleet mijn vinger niet op leggen. Is het de nasleep van Corona? Klopt de snit niet? De producten? De routine?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 06:18

Hwt zit hem denk ik in de lucht zelf. De lucht om je heen heeft besy ewn groot effect op.je haar. Al helemaal in benauwde Nederland

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:54

zulke extreme klitten betekent meestal toch echt de verkeerde producten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:50

Kinke schreef:

Dat denk ik ook hoor, maar alles weggooien is ook zo wat.. en twijfel wat ik dan moet proberen. Misschien iets wat CG is en verkrijgbaar bij het kruidvat.. mijn haar ging beter op de Loving Blends lijn van Garnier dan de dure Sheamoisture.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:02

Of verkeerde styling :j Bij mij kan het heel erg gaan klitten door verkeerd borstelen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:54

Wiwabalia schreef:
Kinke schreef:

Dat denk ik ook hoor, maar alles weggooien is ook zo wat.. en twijfel wat ik dan moet proberen. Misschien iets wat CG is en verkrijgbaar bij het kruidvat.. mijn haar ging beter op de Loving Blends lijn van Garnier dan de dure Sheamoisture.

Als het goed is hebben ze sinds kort bij de kruidvat het merk noughty. Dat is CG spul. Dus misschien moet je dat maar eens halen :j

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 00:10

LoveGlove schreef:
Wiwabalia schreef:

Als het goed is hebben ze sinds kort bij de kruidvat het merk noughty. Dat is CG spul. Dus misschien moet je dat maar eens halen :j

Ga van de week eens neuzen! :j

Zag ook laatst dat ze van Garnier de producten hebben zoals de banana lijn, die schijnt ook CG te zijn maar ga mij eens erin verdiepen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 00:15

PeerAppel schreef:
Of verkeerde styling :j Bij mij kan het heel erg gaan klitten door verkeerd borstelen.

Ik kam het al jaren met een kam van Leco (die is heel erg grof, beetje hetzelfde als dat je je haar ontward met je vingers), en dan enkel onder de douche. Wassen met shampoo doe ik weinig, gebruik vaak alleen conditioner en in combi met een masker 1 keer pw.

Vervolgens als ik dan onder de douche uitkom, hoofd onderste boven ploppen/scrunchen met producten in ong. deze volgorde; leave-in > soms mousse > klein beetje gel. En tussendoor föhnen met diffuser.

Denk dat het vooral de producten zijn want mijn krullen zaten ook met niet CG producten stukken beter en klitten niet zo erg.. het is nu echt dramatisch.

Dit was mijn haar een tijd geleden (niet CG, geverfd);

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:55

Vandaag heb ik even getest hoe nat mijn haar moet zijn met restylen in de ochtend. Ik had het ongeveer handdoekdroog gemaakt en toen wat gel erin en de diffuser gebruikt. Kwam heel wat fluff uit vooral :')
Dus of ik moet geen diffuser gebruiken. Of ik moet mijn haar gewoon kletsnat maken. Ik weet sowieso die tweede moet. De diffuser kom ik de volgende keer achter. Door mijn fluff probleem heb ik een half vast half los stijl gedaan en er kwam dit uit:
Afbeelding
Afbeelding

"curly hair is like a box of chocolate. You never know what you'll get"
Ik was er best blij mee eigenlijk :')

Ohja ik had ook wat babyhair edges styling geprobeerd. Ik moet nog wel even oefenen. Maar dit ziet er naar mijn mening al niet slecht uit :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:25

Ik heb nog nooit zulke sterke krullen gezien bij mij *\o/* *\o/*
Nooit meer voorover hangen om te föhnen dus :j
ben benieuwd hoelang het duurt totdat ze uitzakken

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:31

Ik blijf maar op zoek naar een goeie shampoo... iemand nog tips?

Joico: van de kapper, haar bleef op een bepaald stuk toch erg stro/klitten
Shea: de gewone variant mwa, snel vettig haar en weinig krullen. Bij de charcoil is mijn haar helemaal vettig en zo'n vieze laag..
Yari: kreeg ik verschrikkelijk veel jeuk en schilfers van
Boucleme: heb ik tot nu toe. Veel meer krullen maar op een bepaalde plaats is mijn haar een vogelnestje van stro als het nat is :') Terwijl er echt wel conditioner en dergelijke ingaat..

Dit is mijn haar, gewoon gewassen en gedroogd aan de lucht
Afbeelding

Hier nog beetje nat + gel
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:59

Ik ben nu de Garnier Loving Blends aan het proberen (en dan de Olive variant).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:54

ik heb vandaag brush coiling geprobeerd. Oftewel, je borstel praktisch gezien als krultang gebruiken :')
Ik probeerde het en :oo
Ik heb er supermooie pijpenkrullen van gekregen <3
Afbeelding

Mijn haar is ietsje pluizig omdat ik het weer eens moet uitspoelen. Dat doe ik denk ik morgen of zondag. Ik moet ook nog even uitzoeken hoe ik deze krullen het beste kan dragen. Ik weer zeker dat het super mooi is als ik het goed doe. Hier zie je wel echt wat meer hoeveel krul mijn haar heeft. Nu nog mijn hoofdhuid goed verzorgen en dan komt het helemaal tot leven *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:05

Ik hou me op het moment alles behalve aan de methode. Kan t helaas niet opbrengen om met haarpijn ritten van 3+ uren te doen. Dus op een dag dat ik ga mennen dan kam ik het droog door en dan hou ik een lichte slag over. En dat is bijna dagelijks nu, dus de methode is bij mij even de deur uit. Verder ga ik na de Yari verder kijken voor andere leave-in en is snot ook te zwaar voor mijn haar. Mijn slagen rekken heel erg uit bij het opdrogen. Dus iemand nog goede tips voor een product wat erg licht is?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 06:22

Jorex schreef:
Ik hou me op het moment alles behalve aan de methode. Kan t helaas niet opbrengen om met haarpijn ritten van 3+ uren te doen. Dus op een dag dat ik ga mennen dan kam ik het droog door en dan hou ik een lichte slag over. En dat is bijna dagelijks nu, dus de methode is bij mij even de deur uit. Verder ga ik na de Yari verder kijken voor andere leave-in en is snot ook te zwaar voor mijn haar. Mijn slagen rekken heel erg uit bij het opdrogen. Dus iemand nog goede tips voor een product wat erg licht is?

Ik gebruik sinds vorige week de wave hello curl cream van noughty. Ik kan zelf niet al te zware producten hebben en dit lijkt erop dat jet goed zijn werk doet. Misschien doe je er ook te veel in? Veel mensen doen 10 kg aan product in hun haar terwijl een paar kleine druppels genoeg zijn. Verder is het logisch dat je niet altijd voor je haar kan zorgen. Het kost ook veel tijd en moeite. Hoef je je niet schuldig over te voelen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:06

Ik doe een haarmasker er in ik kam het door en na een uur spoel ik het uit. En als ik naar bed ga een hoge knot, meer doe ik eigenlijk niet en toch ben ik erg tevreden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:21

marleen_usar schreef:
Ik doe een haarmasker er in ik kam het door en na een uur spoel ik het uit. En als ik naar bed ga een hoge knot, meer doe ik eigenlijk niet en toch ben ik erg tevreden.

Ik was ze, conditioner, en dan een leave in proteine masker en curl cream. Daarna nog gel en/of mousse. Wat ik daarna doe hangt af van hoeveel zin/energie ik jeb :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:17

Ik doe 1 klein pompje en dat verspreid ik over mijn handen en dan mijn haar. Ik heb vandaag de snot niet gedaan en het zit wel redelijk nu.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:25

Inmiddels paar keer hier gewassen met de Loving Blends conditioner Olive, klitten worden al een stuk minder. Van de week ren ik naar de kapper, kan er echt helemaal niks mee verder.

Heb van Nivea de krul plump meegenomen bij het Kruidvat en de volumizing shampoo van Petal Fresh. Volgens mij allemaal nog redelijk CG.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:04

Heb gisteren mijn haar iets donkerder laten verven, dus alles ipv alleen uitgroei.
Dus mijn haar heeft weer hersteld nodig , voor het weer goed gaat krullen -O- .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 05:38

Ik meld mij ook even. Ik ben echt aan het prutsen met wat voor mijn haar werkt :7

Afbeelding

Ik zal later mijn producten ook even posten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:13

Mijn haar is een klein beetje bij beetje aan het opknappen, vrijdag gelukkig naar de kapper, misschien dat dat nog verschil maakt.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:53

Ik kom hier weer even binnenvallen. Inmiddels probeer ik al een tijdje het kokos Andrelon haarmasker uit waar mijn haar het echt heel goed op doet. Mijn conditioner van L'oreal is nu op, dus ik wil eigenlijk naar een CG vriendelijk alternatief. Ik twijfel alleen nog tussen de CG proof conditioner van Andrelon (bijvoorbeeld de special krul care) of een van Noughty, al weet ik dan ook niet of ik dan het beste de "to the rescue" of "wave hello" kan gebruiken. Ik heb krultype 2b/2c, normale dikte, normale veerkracht. Eigenlijk wilde ik er ook een fijne leave-in conditioner bij aanschaffen, maar die kon ik het CG assortiment van Kruidvat nog niet zo snel vinden. Omdat mijn haar het wel heel goed doet op het boost masker van Andrelon overweeg ik ook om gewoon de bijbehorende CG proof conditioner te gebruiken. Mocht een van Jullie advies hebben, hoor ik het graag.

Maar eigenlijk wilde ik jullie een andere vraag voorleggen :+ Ik heb (denk ik) een goede krullenkapper gevonden, maar ik ben nog nooit naar een kapper geweest (mijn moeder heeft zichzelf leren knippen op mij :') ). Nu biedt deze salon ook gratis knipbeurten + wash and dry + advies aan als je je laat knippen door een cursist/stagiair, zouden jullie dat doen? Ik twijfel omdat mij niet kan voorstellen dat ze iemand zonder enige vorm van ervaring en toezicht laten knippen, maar tegelijkertijd voel ik er ook niet zo veel voor om nog 3 maanden voor gek te lopen :+

Ik heb lang haar en draag het meestal in een staart, dus echt opvallen als het niet helemaal perfect zit doet het niet... Maar ik heb er toch een twijfel bij, ook omdat het mijn eerste keer is