Ik ben transgender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:08

Jammer dat ik afgelopen zondag in TivoliVredenburg niet even de toiletdeuren op foto heb vastgelegd. Ik dacht er nog aan ('voor in dit topic'), maar ik had geen idee dat dit topic er nu daadwerkelijk over zou gaan ;)

Sinds een tijdje staat daar op de deuren wat je er vindt en niet meer wie je er vindt (iets van die strekking staat er ook in tekst). Op de deur van wat 'vroeger' het damestoilet was staan wc-brillen afgebeeld en in het voormalige herentoilet vind je wc-brillen en urinoirs, volgens de iconen op de deur. Iedereen is dus overal welkom, net hoe je wilt plassen.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld (bij mij thuis en op het werk gaat ook iedereen naar hetzelfde toilet). Maar aan de reacties ter plekke te horen is het voor sommige mensen nog wat wennen. Reacties zijn niet negatief hoor, meer in de trant van 'ja, ik moest even goed kijken' of 'ik moest toch even zoeken'.

Als ik weer in Utrecht ben maak ik die foto ;)

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:13

Ibbel schreef:
Een toilet maakt toch niet dat je niet kunt staan als vent (even als algemene term voor iedereen die staand plast)?
...


Maar Ibbel over voorkeur valt niet te twisten. En mijn man is niet de enige man met die voorkeur. Ik vind eigenlijk niet dat wij vrouwen daar iets van moeten vinden.
Uiteraard plast mijn man in de normale toilet, want niet overal is een urinoir helaas voor hem, maar hij vind het gewoon niet fijn. Hij is 80 jaar en weet dus echt wel onderhand wat zijn voorkeur heeft :=

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:21

Dat snap ik, maar hij heeft wél een keuze. En ik heb nog nooit een vrouw gezien die ervoor koos om in een urinoir te piesen :))

En, eerlijk, als hij wel achter een boom in de tuin gaat staan, wat geeft dan die voorkeur voor een urinoir boven een WC? Het idéé dat-ie meer spettert?

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:26

Om deze moest ik een maand geleden nogal grinniken.

Belangrijk om te weten is dat dit op een plek is waar men doorgaans erg open minded is, en niet verkapt homofoob ofzo.
(Anders zou het nog als belediging opgepakt kunnen worden)


Alle douche-toiletgebouwen daar zijn unisex bij mijn weten.



Afbeelding

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:54

In het oosten van het land houdt men over het algemeen van duidelijkheid, maar ik ben gewend om altijd even de kleine lettertjes te lezen. Als het erop aankomt wordt de soep echt niet zo heet gegeten enz. enz.

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:02

Ik heb het wel vaker gedeeld hier, maar ik ben ook wel naar een openbaar toilet geweest met hele rijen hokjes en dan een muurtje met erachter urinoirs. Op het muurtje stond ook een plaatje van een urinoir.
En iedereen zoekt het maar uit. Het enige wat ik soms jammer vind op zo'n plek is dat ik niet discreet mijn handen kan wassen als ik ongesteld ben :+ maarja dat vind ik bij een vrouwen toilet ook een beetje ongemakkelijk

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:12

Sintara, hoezo?
Als je (letterlijk, whaha) bloed aan je handen hebt, dan veeg je dat toch even met een WC-papiertje af voor je het hok uitkomt? Ik denk niet dat er iemand is die dan nog aan Psycho moet denken als je je handen wast...:D

En bovendien, wie kijkt er nou naar iemand die toevallig ook aanwezig is in de toiletten? Al stond ik naast Maxima, ik zou haar niet zien, weet ik wel zeker :))

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:20

Eén toiletruimte voor iedereen met hokjes en urinoirs vind ik helemaal prima.

Liselot

Berichten: 32220
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:36

Hiraeth schreef:
Ik heb de afgelopen pagina's heel geboeid gelezen, maar niet echt de tijd/energie gehad om me er in te mengen. Ik wil alleen even zeggen dat ik blij ben met hoe jullie met elkaar in gesprek gaan en jullie visies delen. <3

Hoe dan ook... Gisteren had ik een Eurovisiefeestje met wat Deense medestudenten en het was echt supergezellig! Het thema was glitter, maar als je ooit het Deense straatbeeld hebt gezien qua mode, dan weet je dat glitter en Denemarken niet echt samengaat. := Uit wanhoop dus bij de Normal een setje glitter make-up meegenomen en... eyeliner.

Normaal gesproken is er een overlap tussen mijn genderidentiteit en seksualiteit waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar de doodnormale man van middelbare leeftijd, maar ik wilde dus even iets meer de Eurovisiehomo uithangen. :+ Het was voor mij even psychologisch ook een soort drempeltje waar ik even een keer overheen moet stappen. Hoewel ik denk dat ik het niet echt vaak ga herhalen (niet mijn stijl :+), voelt het goed dat ik mezelf geen enkel moment vrouwelijk heb gevoeld. <3 Ik ben blij dat ik wat kan experimenteren met af en toe androgyne expressies (voor feestjes) zonder daarbij het gevoel te hebben mezelf te verliezen. :j

(Dit is trouwens geen uitnodiging om te gaan zeggen "Nou, dit en dit ziet er wel vrouwelijk uit...", maar ik snap dat dat wel duidelijk is hier. :D)

[ [url=m/qRvin4.png]Afbeelding[/url] ]


Ooooh wat staat dit je goed! Ik moet ook aan een Johnny Depp denken bij deze foto's :j Niks niets vrouwelijks aan hoor, maar zo zie ik je sowieso al niet.
Wanneer ben je weer een keer in NL? Dan hou ik de quiznight (mijn autocorrect maakt er quiznicht van :') :') ) vrij!!

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:40

Ibbel schreef:
Sintara, hoezo?
Als je (letterlijk, whaha) bloed aan je handen hebt, dan veeg je dat toch even met een WC-papiertje af voor je het hok uitkomt? Ik denk niet dat er iemand is die dan nog aan Psycho moet denken als je je handen wast...:D

En bovendien, wie kijkt er nou naar iemand die toevallig ook aanwezig is in de toiletten? Al stond ik naast Maxima, ik zou haar niet zien, weet ik wel zeker :))

Ja natuurlijk gebruik ik eerst een papiertje, maar het spoelwater is wel een beetje roze eerst -O-

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:44

Er is echt geen hond die het boeit hoor ;) je zou waarschijnlijk een varken op de wastafel moeten slachten voordat iemand opmerkt dat het allemaal wat bloederig wordt :=

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:47

soesita schreef:
Eén toiletruimte voor iedereen met hokjes en urinoirs vind ik helemaal prima.

Voor mij geldt dat zeer zeker niet.

Dames wc vind ik schoner vaak en ik voel me fijner. Zeker vroeger met mijn heftige menstruaties, waar ook omkleden op de wc bijhoorde en uitwassen (onder) broek in de wasbak, die dan in een plastic zak gingen voor in de auto rn thuis de wasmachine.
Als er dan vrouwen binnen kwamen vond ik dat niet zo vervelend (ook niet fijn). Maar mannen , hoef ik daar zeker niet bij.

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:48

Fly_high schreef:
Er is echt geen hond die het boeit hoor ;) je zou waarschijnlijk een varken op de wastafel moeten slachten voordat iemand opmerkt dat het allemaal wat bloederig wordt :=


Vergis je niet. Er zijn volksstammen van mannen die er niets van willen weten en dat zeer zeker opmerken . Helaas is menstruatie geen normaal verschijnsel waar gemakkelijk over gesproken wordt.

julius_juut

Berichten: 3123
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:52

Daar staat dan weer tegenover dat je elkaar op de mannenwc in principe niet aankijkt of bekijkt, en dat (helaas) handen wassen voor een groot deel van de mannen niet 'vergeten' wordt. :P Ik kon laatst op het evenement waar ik kampeerde tijdens ochtend-spitsuur prima m'n lenzen indoen bij de wasbak van het toilet, iedereen liep toch gewoon vrolijk door van pisbak of hokje naar de deur. :\

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:56

Kijken mensen echt naar anderen op het toilet? :o Het enige moment waarop ik naar een ander kijk is wanneer er een deur open gaat als ik in de rij sta. Dan kijk ik even naar degene van wie ik denk dat die aan de beurt is, om er zeker van te zijn dat ik niet voor mijn beurt ga :D Maar met handen wassen of andere dingen onder de kraan afspoelen? Kijken mensen dan echt naar elkaar of is het het gevoel dat je wordt bekeken?

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:04

Ik kijk alleen naar andere mensen op het toilet als ik op een feestje ben, er een lange rij staat en er dan ineens meer dan 1 persoon uit een hokje kom dat lang op slot gezeten heeft... Maar dan is het vooral irritatie dat ze niet konden wachten tot ze thuis waren...

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:10

IMAY1990 schreef:
Ik kijk alleen naar andere mensen op het toilet als ik op een feestje ben, er een lange rij staat en er dan ineens meer dan 1 persoon uit een hokje kom dat lang op slot gezeten heeft... Maar dan is het vooral irritatie dat ze niet konden wachten tot ze thuis waren...


Of ze deden een beetje keta...

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:12

pien_2010 schreef:
Dames wc vind ik schoner vaak en ik voel me fijner.


Er zijn onderzoeksresultaten die zeggen dat dames WC vuiler zijn dan mannen-WC's :+

https://enviro-master.com/commercial-cl ... ut%202%3A1.

Hele lap tekst in het Engels, sorry, hier het relevante stuk plus vertaling:

Citaat:
A study by the Cleaning Industry Research Institute (CIRI), swabbed sinks, toilets and floors in men’s and women’s restrooms, as well as sanitary napkin disposal areas. In all categories, women’s restrooms had more bacteria present by a rate of about 2:1. Some reasons for this could be that women’s restrooms get more use, women are more likely to bring germy children in with them, women need to dispose of sanitary napkins, and there may be more bacteria in women’s sinks because they wash their hands more often. Regardless, from a germ standpoint, men’s restrooms are by far the cleaner of the two.


vertaling schreef:
Een onderzoek door de schoonmaakindustrie, die wastafels, toiletten en de vloer van toiletten heeft onderzocht, vond dat de damestoiletten 2x zoveel bacteriën hadden dan de herentoiletten.
Een paar verklaringen daarvoor kunnen zijn dat vrouwentoiletten meer worden gebruikt, dat vrouwen kinderen meebrengen die vaak meer bacteriën bij zich hebben, dat vrouwen hun maandverband weggooien en dat vrouwen vaker hun handen wassen. Hoe dan ook, vanuit het standpunt van de bacterie is het mannentoilet de veel schonere van de twee.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:16

WCs zijn nergens herzelfde. Er is niet zoiets als 1 concept. Een kleine bruine bar heeft vaak niet eens ruimte voor aparte toiletten waar het bij een vliegveld haast volledige balzalen zijn.
In situaties die echt erg ongemakkelijk zijn zoals die van Pien zou ik naar het invalide toilet gaan.
In een gewoon hokje valt al nauwelijks om te kleden.

Bij restaurants zit vaak het wasbakje ook in het hokje zelf, dan is het al helemaal irrelevant wie er buiten staat te wachten.

Voor de normale hit pis and run situaties, voldoet een niet specifiek gescheiden hokjes structuur met keus uit zowel toiletten als pisbakken prima. Als de baby verschoonplekken dan ook gewoon voor iedereen toegankelijk is, is dat ook fijn.
Ik denk dat veel mannen eigenlijk ook liever niet met elkaars straaltje geconfronteert willen worden maar gewoon geen keus hebben.

Ibbel

Berichten: 49331
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:22

Sizzle schreef:
Ik denk dat veel mannen eigenlijk ook liever niet met elkaars straaltje geconfronteert willen worden maar gewoon geen keus hebben.


Mijn vader heeft z'n leven lang nooit in een urinoir geplast. Die ging altijd een hokje in. Hij had idd geen enkel behoefte aan dat 'op een rijtje naast elkaar staan'.

André van Duin (volgens mij) heeft daar ooit eens een grap over gemaakt, dat-ie altijd met een natte broek de WC uitkwam. Niet omdat-ie het niet kon ophouden, maar omdat de vent naast 'm al piesend zich naar 'm toe zou draaien met: hé, van Duin :+ :))

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:01

Ik vind het sowieso fijner als de urinoirs een beetje achterin liggen/ een wandje hebben, en je niet, op weg naar een cabine, eerst langs een rij plassende mensen hoeft. :+

Wat de menstruatie betreft: hoe jammer dat we ons daar nog steeds voor schamen. Misschien wordt het met unisex toiletten vanzelf een beetje minder taboe. :)*

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:04

Mwah, sommige dingen hoeven niet perse publiekelijk zonder dat ze gelijk taboe zijn.
Als een klein kind in de broek geplast of gepoept heeft is dat in principe ook heel „normaal“, maar dan zoek je ook een rustig plekje om dat op te lossen en uit te spoelen. In zulke gevallen ben ik dan ook het invalide toilet ingegaan met kind.

Ik zou het fijn vinden als er vaker ruimtes zijn waar mensen die niet officieel invalide zijn wel even kunnen terugtrekken met net wat meer ruimte en een wasbakje. Denk daarbij ook aan mensen met IBD bijvoorbeeld of mensen die misschien zetpillen moeten gebruiken of zo.

Ik ben gewend aan openbare toiletten (in NL negens te vinden) en die zijn vaak volledig voorzien binnen 1 ruimte.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:19

Sizzle schreef:
Ik zou het fijn vinden als er vaker ruimtes zijn waar mensen die niet officieel invalide zijn wel even kunnen terugtrekken met net wat meer ruimte en een wasbakje. Denk daarbij ook aan mensen met IBD bijvoorbeeld of mensen die misschien zetpillen moeten gebruiken of zo.


Eens. Dat is ook gegarandeerd practischer voor ouders met kinderen.

Wat de menstruatie betreft: meestal merk je er toch niet veel van wie op dat moment menstrueert en wie niet. De meeste mensen gaan daar vanzelf discreet mee om. Maar als er dan toch eens wat bloed te zien is, moeten mensen maar eens gaan leren dat dat er ook bij hoort en heel normaal is.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 11:29

Sizzle schreef:
Ik ben gewend aan openbare toiletten (in NL negens te vinden) en die zijn vaak volledig voorzien binnen 1 ruimte.

Nou, nergens... Ik ben het met je eens dat het beter kan, maar 'nergens' is wel wat overdreven ;-)

Ik maak graag gebruik van de app Hoge Nood. Dit is de website: https://www.hogenood.nl/

Citaat:
Met meer dan 9.500 gecontroleerde toiletlocaties in Nederland en België kunt u volledig op de HogeNood app vertrouwen. Uw toiletkeuze kunt u bepalen aan de hand van voorgaande beoordelingen, afstand en faciliteiten. Bij ons is zelfs bekend of er een prullenbak op het toilet is en of het toegankelijk is met een eurosleutel. Laat u na uw toiletbezoek ook een beoordeling achter voor de volgende bezoeker?

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:36

Vanwege mijn rug die bagger is gebruik ik in principe als het mogelijk is een invalide toilet. Die heb ik thuis ook. Geeft zoveel kwaliteit van leven voor mij . Maar die zijn er niet altijd en overal.

Goede tip ook voor ongelukjes....

Goed voorbeeld van kinderen die in de broek gepoept hebben. Kinderen vinden dat zelf ook genant . 5 jarige kleinzoon:" oma wat fijn dat je het niet erg vind om me te helpen, ik kon er niets aan doen". Oma geschokt:" schatje toch, je bent mijn kleinkind, dat weet ik toch dat je er niets aan kunt doen en ik vind het totaal niet erg". Opgelucht huppelt kleinkind naar opa met het verhaal, waarop opa droog zegt:" dan bof jij even, dat hoef ik niet te proberen". _O- _O- Schaterende lach van mijn kleine moppie....laatste restje gêne verdween gelijk...... <3 (sorry voor off topic, ik mis ze soms zo en dit helpt dan een beetje).