[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:32

Tis er waarschijnlijk al uit voor je vakantie. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:33

Nottinghill schreef:
Kinki kappers zit bij mij in de omgeving ja!
Salon B heb ik de prijslijst net van bekeken en vond ik wel heel erg duur.

Ik heb nu bruin haar, wat tot boven mijn borsten komt en wil dus naar koper. Ik gok dus dat het eerst gebleekt moet worden en dat dan de kleur er pas in kan.
In principe had ik er 100,- voor uit getrokken. Maar ik denk dat het bij zowel Kinki als bij Salon B hoger uit gaat vallen of niet?

Ja. Maar goedkoop is duurkoop, ga lekker naar SalonB, dat zijn echt toppers!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:37

Nottinghill schreef:

Ik heb nu bruin haar, wat tot boven mijn borsten komt en wil dus naar koper. Ik gok dus dat het eerst gebleekt moet worden en dat dan de kleur er pas in kan.
In principe had ik er 100,- voor uit getrokken. Maar ik denk dat het bij zowel Kinki als bij Salon B hoger uit gaat vallen of niet?

Ik denk dat je bij ongeveer elke kapper wel hoger dan 100 euro uitkomt. Tenzij je echt alleen wilt bleken en verder niets (dus geen kleur of toner etc).

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:41

Frummels schreef:
Nottinghill schreef:

Ik denk dat je bij ongeveer elke kapper wel hoger dan 100 euro uitkomt. Tenzij je echt alleen wilt bleken en verder niets (dus geen kleur of toner etc).

Bij Brainwash was ik voor highlights/50+ folies zonder kleur of toner €90 kwijt dus denk het ook wel inderdaad

Edit: te vroeg op versturen gedrukt

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:38

Remembrance schreef:
Ik heb een vraag! Ik ga waarschijnlijk ergens volgende week naar de kapper om mijn haar te laten blonderen en daarna een pastel kleur erin te laten zetten. Nu is het de bedoeling dat ik eind februari op vakantie ga naar een hotel met zwembaden, en ik zou daar dan ook graag gebruik van willen maken. :D

Mijn vraag is nu dus of ik nu ergens rekening mee moet houden. Dat de kleur vervaagd tijdens die week vind ik niet erg, in principe zou ik er denk ik gewoon weer een nieuwe kleur in kunnen gooien wanneer ik terug kom. Maar is het mogelijk dat blond geverfd haar bijvoorbeeld groen uitslaat door chloor, wat je er ook doorheen blijft zien als er een pastel kleur overheen wordt gedaan? :)

Sorry als dit een hele domme vraag is oid! Ik ben nog echt een leek wat betreft haarverf etc :o

Voor die tijd is de pastel kleur als je m niet bij houd (met bijv kleur shampoo/conditioner er al lang uit) dus zou die zeker aan schaffen.

Blond haar kan in zwembaden een groene gloed krijgen als het water door koper leidingen word gepompt (worden in het buitenland vaker daarvoor gebruikt) de koperdeeltjes in het water zorgen voor de groene gloed.
Je haar van te voren nat maken met (bron)water kan dit deels voorkomen mocht het echter toch gebeuren kun je vaak voor nood ketchup in je haar smeren dat trekt het groen er dan weer uit

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:52

Dank jullie wel allemaal! Dat ik het al een keer bij zou moeten laten verven voor de vakantie had ik al rekening mee gehouden :) Ik ga er nog even goed over nadenken!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:22

Iemand toevallig heel goede ervaringen met keratine behandelingen en zo ja; welke salon?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:44

Nieuw jaar, nieuw haar :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:47

Wauw dat staat je goed!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:48

Het was hiervoor donkerbruin toch ?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:50

Thanks Dreamer! :D

@maris had het rond Pinksteren afgelopen jaar idd donker bruin, maar al weer een poosje terug naar blond haha. En nu dus weer ijs blond met verschillende tinten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:09

Ik wil ook weer een andere kleur, verrassend genoeg :')
Het is nu rood, maar ik ben het alweer zat dat de kleur zo snel vervaagd... De kleur nu, voor de kerst nog geverfd:
Afbeelding

Ik wil m'n haar wat gezonder hebben, dus weer een kleur waarvan ik alleen de uitgroei hoef te verven en niet steeds m'n hele haar!

Ik wil het heeel graag echt wit, iemand daar ervaring mee?
Beetje dit idee (ik weet dat de zilvere gloed zal verdwijnen):
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:13

Oh wauw dat staat je echt heel goed Ultimo!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:57

Dreamer, ik heb heel lang die kleur gehad maar dat is echt geen kleur die je wil als je gezond haar wil :+ Ik heb 5u gezeten met 3 rondes ontkleuring om het van lichtblond naar zo wit te krijgen. Met jouw rood zal dat nog erger zijn en kan je dat niet in een keer. Daarna moest ik om de 6-8 weken de uitgroei laten bleken. Maar mijn haar is nog nooit zo kapot geweest en mijn hoofdhuid huilde iedere keer opnieuw. Het is nu al 3 jaar geleden dat ik het voor het laatst ontkleurd heb, maar ik ben het nog altijd aan het uitgroeien. En je merkt nog altijd het verschil in textuur, want het gebleekte stuk is nog altijd ontzettend droog. Het ziet er mooi uit maar die kleur is de hel om te krijgen, hebben en onderhouden :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:59

Yasmine schreef:
Dreamer, ik heb heel lang die kleur gehad maar dat is echt geen kleur die je wil als je gezond haar wil :+ Ik heb 5u gezeten met 3 rondes ontkleuring om het van lichtblond naar zo wit te krijgen. Met jouw rood zal dat nog erger zijn en kan je dat niet in een keer. Daarna moest ik om de 6-8 weken de uitgroei laten bleken. Maar mijn haar is nog nooit zo kapot geweest en mijn hoofdhuid huilde iedere keer opnieuw. Het is nu al 3 jaar geleden dat ik het voor het laatst ontkleurd heb, maar ik ben het nog altijd aan het uitgroeien. En je merkt nog altijd het verschil in textuur, want het gebleekte stuk is nog altijd ontzettend droog. Het ziet er mooi uit maar die kleur is de hel om te krijgen, hebben en onderhouden :=

Jep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:24

Yasmine schreef:

Dat het een hel is om die kleur te krijgen weet ik, maar dat is niet zo'n probleem. Ik ga hoe dan ook van rood naar lichtblond (heb ik eerder gedaan dus ervaring mee) en wil gewoon kijken naar hoe licht mogelijk is.
Mijn haar pakt verf heel snel, maar zo ook de ontkleuring. Vorige keer van rood naar blond had ik maar 2x ontkleuren nodig!
Ik heb m'n haar heeel vaak ontkleurd, maar 3 jaar heeft het bij mij echt niet geduurd... Dat dit m'n haar naar de klote helpt weet ik ook, maar dat wil ik voor de laatste keer doen, alle dode punten eraf knippen (maakt mij echt geen reet uit hoe kort het dan wordt) en dan een kleur waarvan ik alleen de uitgroei hoef bij te werken.

Hoe bedoel je dat de kleur moeilijk te onderhouden is? En dan bedoel ik niet je uitgroei, die moet ik nu ook zeker iedere 2 maanden kleuren! Vervaagt hij? Wordt hij dof? Ik had daar met m'n lichtblond nooit last van namelijk, de kleur bleef altijd goed

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:17

Mijn haar werd snel geel dus ik gebruikte veel zilvershampoo, maar dan werd het weer paars, enzovoort. Met onderhouden bedoel ik uitgroei bijwerken enz.

Maar jouw haar en jouw keuze, hoor :) Ik geef alleen mijn ervaring. En imo zijn het concept ‘gezond haar’ en deze kleur onmogelijk te combineren. Om deze kleur te hebben moet je het kapot bleken en letterlijk alle pigment er uithalen. Want ook al knip je dode punten af, door het te ontkleuren wordt je hele haar vervolgens weer stro. De structuur van mijn haar was door de ontkleuring veranderd van glad en zacht naar een dor en stug vogelnest, en het kostte me vaak een halve fles conditioner en een halfuur kammen om het na het douchen te ontklitten. Houd er ook rekening mee dat het zo wit krijgen nog veel langer duurt en moeilijker is dan gewoon blond. :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:39

Het is ‘moeilijk’ te onderhouden omdat het automatisch geler wordt van zonlicht. Koop een goede zilvershampoo (bijv schwarzkopf). Was daar iedere keer mee. Als het bij mij geler werd liet ik het altijd een tijd intrekken tot het lila achtig was nat. Als het dan op droogte had ik prachtig grijs haar. Wel heb ik echt veel conditioner gebruit zodat het niet zo pluizig werd en in de hoop het een beetje te herstellen gan alle schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:47

Yasmine schreef:
Mijn haar werd snel geel dus ik gebruikte veel zilvershampoo, maar dan werd het weer paars, enzovoort. Met onderhouden bedoel ik uitgroei bijwerken enz.

Maar jouw haar en jouw keuze, hoor :) Ik geef alleen mijn ervaring. En imo zijn het concept ‘gezond haar’ en deze kleur onmogelijk te combineren. Om deze kleur te hebben moet je het kapot bleken en letterlijk alle pigment er uithalen. Want ook al knip je dode punten af, door het te ontkleuren wordt je hele haar vervolgens weer stro. De structuur van mijn haar was door de ontkleuring veranderd van glad en zacht naar een dor en stug vogelnest, en het kostte me vaak een halve fles conditioner en een halfuur kammen om het na het douchen te ontklitten. Houd er ook rekening mee dat het zo wit krijgen nog veel langer duurt en moeilijker is dan gewoon blond. :)

Ja dat gezonder haar was misschien niet helemaal juist verwoord :') Ik bedoelde er meer mee dat ik m'n haar in een kleur wik verven die ik niet iedere maand opnieuw hoef te doen om het mooi te houden, zodat ik niet constand m'n haar dood verf maar alleen maar de uitgroei bij moet werken :) Mijn eigen haarkleur vind ik gewoon echt niet mooi, dus 100% zal mijn haar niet worden want ik zal het altijd blijven verven :)

Maar thanks voor je ervaring hoor! Mijn haar herstelde de laatste keer behoorlijk goed van het ontkleuren, ik ga er gewoon nog even naar kijken :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:37

Ik wilde ook wit. Ik heb mijn haar dus ook zo wit mogelijk laten maken. Maar ookal houd ik het 2 keer per week bij met no yellow van kiss, het is al iets minder wit. Al is het nog best wel goed.
Maar denk niet dat je haar gezonder wordt. Het wordt geblondeerd en als je je uitgroei gaat bewerken laat ik er weer een spoeling helemaal overheen zetten om het toch weer witten te krijgen.
Ook houd ik het bij met 2 keer per week een intensief masker. Het vergt veel onderhoud. Dit ben ik

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:42

Hebben jullie nog een tip voor het touwige haar dat je krijgt door verven ? Behalve crèmespoeling ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:06

Maris schreef:
Hebben jullie nog een tip voor het touwige haar dat je krijgt door verven ? Behalve crèmespoeling ?

1 x per week een haarmasker gebruiken, en dus ook echt ff n half uur in laten trekken en niet gelijk uitspoelen.

Haarolie gebruiken, niet enkel in de puntjes.

Goede kwaliteit shampoo, conditioner en andere producten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:08

Vraag sowieso een goede behandeling bij de kapper met her verven. Koop een goed haar masker en shampoo en conditioner. ( ik gebruik kappersmerken, kost wel wat, maar het houd mijn haar wel beter ). Je kan dit met hoge kortingen bestellen bij b.v Johnbeerens.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:11

Ik gebruik maria nila producten ( zonder sulfaten en andere troep ), dus dat moet wel goed zijn, denk ik. Masker eigenlijk nog nooit gedaan :o Zal het eens proberen !
Welke behandeling kan een kapper geven na het verven ? Ik ga naar een thuiskapster, zij verft alleen maar verder niet ....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:30

b.v verzorgend masker, of bij blonderen olaplex