Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:17

Ik had ook nog wel willen sporten eigenlijk.. Helaas is Basic Fit gesloten om 16:00 uur. Dat is het enige wat ik een nadeel vind, de openingstijden..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:26

Volgens mij zijn heel veel sportscholen vroeg gesloten in het weekend :(
Mijn sportschool is ook maar open tot 14:00..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:29

Tot 14:00 is helemaal vroeg in het weekend :\ Ik heb ook gekeken om een abonnement te nemen voor Anytime, maar die vond ik nogal aan de dure kant.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:33

Ja dat vind ik ook..
Zit 'gelukkig' nog niet aan deze sportschool vast..
Volg nu een 10 weken programma via zorg en zekerheid met coach.
Daarna kan ik gewoon nog weg..
Is verder wel een mooie sportschool met veel faciliteiten en leuke groepslessen.
Maar is ook flink aan de prijs..
Dus nog geen idee wat ik na die tien weken ga doen :+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:37

Kan je daarna niet een abonnement krijgen met korting? Of tegen een lagere maand prijs?

Maar aan de andere kant, ik zou best meer willen betalen voor extra begeleiding en extra faciliteiten. Sommige dingen mis ik wel bij Basic-Fit. Maar ja, goedkoop en basic dus ik moet niet klagen O:) Ik betaal wel per maand, veel duurder maar ik wil nergens aan vast zitten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:55

Moet daarna gewoon de normale prijs betalen.
En heb dan ook geen coach meer, misschien kan ik in het nieuwe jaar nog een keer die 10 weken doen.
Moet zeggen dat het echt fijn is om weer te beginnen en dan wat begeleiding te hebben :=
Een paar jaar geleden ging ik zelf en deed ik vaak maar wat eigenlijk..

Er is ook een mooie aanbieding bij een andere luxe sportschool in de buurt..
Daar zit nog een heel welness gedeelte bij.
Daar kun je voor 40 euro p.m onbeperkt sporten en gebruik maken van de sauna's etc.
Alleen is dat alleen geldig bij een duo abonnement, dus dan moet ik iemand anders vinden die ook zo'n abonnement wilt.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:31

Leverage schreef:
Tot 14:00 is helemaal vroeg in het weekend :\ Ik heb ook gekeken om een abonnement te nemen voor Anytime, maar die vond ik nogal aan de dure kant.

Dat heb ik ook gedaan en ben ook bij basic-fit uit gekomen. Ik heb wel een jaar abonnement, juist zodat ik een stok achter de deur heb, anders is het weg gegooid geld.
Vind de sfeer bij onze vestiging echt fijn, de mensen zijn er allemaal heel behulpzaam.

Lekker bezig weer allemaal. Ik ben gisteravond nog geweest, weer in mijn eentje maar dat weerhoudt mij echt niet, vind het wel lekker. 50 minuten krachttraining en daarna nog 40 minuten cardio. Het was wel heel erg rustig, bijna de sportschool voor mij alleen. Baal nu al dat ik nu niet eerder dan woensdag weer kan. Misschien thuis nog maar wat oefeningen mee pakken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:50

Damn ben echt zo blij dat ik morgen weer kan sporten :o
Ben echt blij dat ik flink wat motivatie heb, voelde een paar jaar geleden meer als een verplichting.

Ben wel alvast aan het bedenken en uitzoeken wat beter is op langer termijn.
Wil het sporten er echt in gaan houden als uitlaatklep, dus ben echt aan het kijken welke sportschool het gaat worden als ik klaar met de 10 weken ben (of 20).
De andere sportschool heeft voor hetzelfde bedrag (eigenlijk iets minder zelfs) zoveel voordelen..
Ze hebben zo'n beetje dezelfde groepslessen, ruimere openingstijden (ook in het weekend) en dan nog het welness gedeelte erbij met zwembad..
Verder de apparatuur nog niet kunnen kijken daar, maar kan een gratis proefles nemen.

Hoe hebben jullie uiteindelijk een sportschool uitgekozen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:00

Er zijn er twee vlakbij mij. De ene daar sport een collega van mij en ik heb geen zin om hem daar tegen te komen. Dus werd het de andere :D .

Bij mij zit de sportschool er deze week niet in jammergenoeg, ik ga een paar dagen naar België met mijn vriend. Vanmorgen wel een heerlijk rondje van 7km hardgelopen met mijn zusje.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:22

Haha dan is de keus snel gemaakt :')
Ik moet sowieso een stukje rijden voor een sportschool, in het dorp zit niets :p
Heb daardoor wel de keuze uit een berg sportscholen, ook de goedkopere sportscholen zitten daar.
Vind bijv. van basic fit wel het voordeel dat ik dan ook bij werk in de buurt kan sporten.

Dat is natuurlijk ook heel leuk :D
Veel plezier in België!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:41

Thanks!

Prijs speelde voor mij niet zo. Heb in het voorjaar mijn paard verkocht, daar was ik zo'n 350 euro per maand aan kwijt. Dan is 42 euro per maand voor de sportschool een koopje!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:49

Ja dan kost een sportschool bijna niets :')
Ik twijfel nu tussen twee duurdere sportscholen.
Ik vind de faciliteiten een stuk belangrijker dan de prijs.
Ik neig nu meer naar de andere sportschool omdat er daar toch ruimere openingstijden zijn, dichter bij huis is en een heel welness.
Voor de welness heb ik nu een 10-rittenkaart.
Lijkt me ook wel ideaal om dat in een abonnement te combineren.
Tot maart zit ik in ieder geval nog bij mijn huidige sportschool.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:14

Hallelujah... Ik heb laatst op zo'n trap-loop machine gestaan en damn ik ging stuk zeg! 680 treden verder, niveau 9, en ik moest echt ff gaan zitten en uitpuffen. Jullie deze wel eens gedaan? Het is echt een aanrader om je benen en billen te trainen (vetverbranding).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:53

Sportschool hier was wel open met kerst van 10 tot 18. Vanmorgen rustig getraind. Merk dat ik nog niet fit ben helemaal na vorige week. Maar ging lekker. Benen, buik, billen armen en rug. Laatste keer dit jaar. Twee weken vakantie vanaf weekend, als goed is beetje skieen voor mij en goede vriend gaat hele dagen. Ik mag max een uur per keer en max twee uur op een dag met ingebrace te en getapte knieen. Benieuwd hoe mijn enkel zich gaat houden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:10

@Sabini
Volgens mij heb ik die een aantal jaar geleden weleens gedaan.
Maar niet heel vaak in ieder geval.

Fijn dat jouw sportschool wel open was met kerst Karuna!

Ik was blij dat ik vandaag weer kon gaan :D
Heb wat langer gefietst en op de loopband gestaan dan zondag.
Crosstrainer heb ik zelfde tijd en niveau gedaan.
Bij de krachttrainingen heb ik twee sessies gedaan ipv één.
Ging echt heel lekker vandaag :D Morgenavond heb ik weer een afspraak met de coach.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:20

Goed bezig allemaal!
Heb niet alles bijgelezen. Sorry dus als t bij mensen wat minder gaat, dat heb ik dan niet gelezen.

Ik ga vanmiddag hardlopen, voor de kerst wel ff heerlijk wezen trainen in de sportschool. Wil nu alleen wat meer gaan lopen om daar beter in te worden

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:09

Sabini wij hebben pasgeleden een nieuwe gekregen, maar heb me er nog niet op gewaagd.

Gisteravond thuis wat geplankt, opgedrukt en squats gedaan. Spierpijn!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:42

Lieszje schreef:
Damn ben echt zo blij dat ik morgen weer kan sporten :o
Ben echt blij dat ik flink wat motivatie heb, voelde een paar jaar geleden meer als een verplichting.

Ben wel alvast aan het bedenken en uitzoeken wat beter is op langer termijn.
Wil het sporten er echt in gaan houden als uitlaatklep, dus ben echt aan het kijken welke sportschool het gaat worden als ik klaar met de 10 weken ben (of 20).
De andere sportschool heeft voor hetzelfde bedrag (eigenlijk iets minder zelfs) zoveel voordelen..
Ze hebben zo'n beetje dezelfde groepslessen, ruimere openingstijden (ook in het weekend) en dan nog het welness gedeelte erbij met zwembad..
Verder de apparatuur nog niet kunnen kijken daar, maar kan een gratis proefles nemen.

Hoe hebben jullie uiteindelijk een sportschool uitgekozen?

Fijn toch, dan wordt het meer een gewoonte :D

Ik zocht vooral een sportschool die vooral dichtbij is. Gelukkig kan ik vanuit het dorp gemakkelijk alle kanten op, heb kunnen zoeken naar sportscholen in Heerlen en Sittard-Geleen . Uiteindelijk toch bij Basic Fit uitgekomen, mede omdat je dan overal kan sporten (handig omdat vriendlief bij Eindhoven woont) en omdat je de pas kan delen. Mijn ouders hebben er nu nog een 2e abonnement bij genomen (de goedkoopste) zodat ze samen kunnen sporten :)

Sabini schreef:
Hallelujah... Ik heb laatst op zo'n trap-loop machine gestaan en damn ik ging stuk zeg! 680 treden verder, niveau 9, en ik moest echt ff gaan zitten en uitpuffen. Jullie deze wel eens gedaan? Het is echt een aanrader om je benen en billen te trainen (vetverbranding).

Dat is elke keer m'n warming up :+ 7 tot 10 minuten interval op niveau 10. Als ik benen en billen ga trainen zet ik 'm op niveau 5 zonder intervallen en dan doe ik meer side steps en kickbacks.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:51

Ik heb de stap gezet, ik heb iemand benaderd die me gaat helpen met voeding en schema's :D Begin er 8 januari mee, zodra ik mijn nachtdiensten weer achter de rug heb.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:16

Leverage, spannend *\o/*

Ik doe niet aan sportscholen. Dan moet je eerst de motivatie vinden je huis uit te komen, vervolgens in de gym regelmatig wachten tot een machine vrij is, dat gestaar van iedereen naar iedereen (zeker omdat ik nogal eens geluid produceer in lastige sets :o ) Lekker thuis, muziek goed hard via de speakers en knallen!

Gisteren nog eens met gewichten gegooid, als afwisseling. Heb weer overal spierpijn :D Squatten en daarna traplopen is ook een leuke.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:53

Fijn Leverage! :D

Fijn hoor Rebel_Jits als je lekker thuis kan sporten :)
Ik heb wel wat gewichten enz, maar niet genoeg om alles te trainen.
Moet zeggen dat ik tot nu toe nog steeds graag naar de sportschool ga.
Is voor mij niet zo slecht om even uit huis te zijn en onder de mensen :')

Had vandaag weer een afspraak met de coach.
Moest vier dagen een eetdagboek bijhouden (precies met kerst :')).
Ze had wat tips maar was verder wel tevreden :)
Ben verder nog gewogen en ben 600 gram afgevallen na 6 dagen tijd (en met kerst tussendoor *D) *\o/*

Heb nu twee dagen achter elkaar gesport.
Morgen ga ik wel maar dan ga ik naar de yoga groepsles.
Nog nooit gedaan dus ben benieuwd :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:31

Rebel_Jits, mag ik dan vragen wat jij dan allemaal thuis hebt liggen om te sporten?
Ik heb gelukkig nog genoeg motivatie om naar de sportschool te gaan, ik vind het juist erg leuk. Zo spreek ik ook weer mensen (kom allerlei bekenden tegen in de sportschool)

Sabini, zo'n, traploopapparaat wil ik nog steeds proberen, maar vergeet het telkens.

Leverage, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, goed dat je die stap zet na alle "vreetdagen" :=

Lieszje dan ben je goed bezig geweest dus +:)+

Wiskey1, hardlopen...moet ik ook echt gaan doen, maar die motivatie kan ik dan weer niet vinden. Blij met de loopband, dan doe ik tenminste iets aan hardlopen..

Woensdag en vandaag weer even geweest. Voornamelijk krachttraining en wat cardio. Een aantal gewichten wat hoger gezet, vooral voor de benen. De shoulder press en chest press niet, goh wat vind ik die lastig zeg, daar heb ik echt moeite met de laatste keren. De lat pull down gaat juist weer prima en daar doe ik dan ook 3 sessies ipv 2 en ook de gewichten zijn zwaarder.
Vandaag op de loopband ook een wat hoger tempo (12km/u ipv 10) afgewisseld met stevig wandelen (6,5 km/u). Ik merk wel dat het steeds iets makkelijker gaat.
Het was beide keren wel lekker rustig in de sportschool.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:01

Lekker om weer te sporten vandaag, de laatste keer was bijna een week geleden.
50 min krachttraining en een uur op de loopband joggen/wandelen (7km).
Het was redelijk druk in de sportschool, gelukkig niet op iemand hoeven wachten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:26

We hebben vrij veel eigenlijk :D
Een grote cage met steunen voor squats, benchpress, dips, optrekbaren, TRX-touwen. Gewone bench, schuine bench, grote swissball, pushup steunen met afklikbare rollers (dus ook als abwheel te gebruiken).
Qua gewichten heb ik barbells tot 60kg, dumbbells tot 16kg, kleine halters van 2kg, enkelgewichten, verschillende elastieken. Ook ergens zo'n riem om gewichten rond je middel te hangen :P
Uiteraard een yogamatje en ook een hometrainer.
En in de schuur ligt een GROTE hamer, om op een tractorband te meppen (die in de tuin ligt).
*\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:41

Dan kun je inderdaad flink losgaan! Fijn dat je daar plek voor hebt.