Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:29

:')

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:50

Had toch maar die puppy gehaald denk ik dan...

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:11

Century schreef:
Had toch maar die puppy gehaald denk ik dan...

Die zijn ook sneller zindelijk :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:12

HAHAH :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:13

En veel aaibaarder

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:32

Dammie schreef:
Tip: als er gezegd wordt dat het Egoïstisch is om geen kinderen te hebben. Egoïsme is gelijkelijk verdeeld over kindervrijen en mensen met kinderen, kijk maar hier;
http://www.kakhiel.nl/posts/39007-15-me ... en-krijgen .
Of is dit stupiditeit, dat kan ook nog.

Hier zitten dus echt hele ernstige 'ouders' tussen. :7

Ik vind die van die dikke vrouw op die fiets eigenlijk wel heel sneu. Ze pakt de fiets, waarschijnlijk in een poging iets gezonds te doen, kind mag niet alleen thuis blijven dus achterop mee en vervolgens krijg je dus zo'n tafereel. Best schrijnend om te zien, eigenlijk.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:52

lorelientje schreef:
ik ga zeker dit topic volgen
zitten er hier mensen in de buurt van venlo/horst altijd gezellig om een met mensen te praten waar ik zeker weet dat ik het niet hoef uit te leggen

Jep, ik! En nu ga ik eerst verder alles lezen voor ik inhoudelijk reageer. Zit pas op pagina 17 :P

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:51

Laatst de schoonouders op bezoek met het neefje van m'n vriend, daar waren ze op aan het passen. Heel lief kind hoor maar ik ben niet iemand die m'n mond houdt bij kinderen en ik zeg ook wat ik vind, jochie moest van mij dus salade proeven en aan tafel blijven zitten tot we klaar waren met eten. Dat vonden m'n schoonouders best wel streng :') ik vind dat doodnormaal, zeker voor een jochie van bijna 8.
Nah goed, lief kind verder heel keurig en vriendelijk. Wilde ik nadat ze weg waren naar het toilet, bleek een heel stuk van de wcbril onder de poep te zitten ... :x dat vind ik toch wel echt heel goor hoor. Heb het direct maar schoongemaakt en tegen m'n vriend verteld maar die keek er niet gek van op. Dat is toch niet normaal?! Als ik ooit al een kind krijg dan doe ik er echt alles aan om te zorgen dat hij/zij niet de wc bij anderen helemaal onder poept en zelfs als het gebeurt dan zou ik dat ZELF schoonmaken (en m'n kind vanaf een bepaalde leeftijd dat ook leren!)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:56

Heel normaal? Het is een kind van 8, geen hond :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:00

Zelfs mijn honden poepen exact daar waar ze dat mogen. Waarom moet een kind dat dan ernaast doen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:01

Plottwist: het kind heeft niet de wc onder gepoept maar het was je schoonmoeder

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:02

Magrathea schreef:
Plottwist: het kind heeft niet de wc onder gepoept maar het was je schoonmoeder

Tijd voor een DNA onderzoek :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:08

Hahaha:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 03:03

Kan iemand me vertellen wat dat is met die immense verheerlijking van moeders? Dat moeders aaaalles voor hun kinderen overhebben, altijd, dat elke moeder zichzelf wegcijfert voor haar kinderen, bladiebla. Ten eerste, maakt het je dan een slechte moeder als je af en toe eens een momentje voor jezelf neemt? En ten tweede, waar zijn die vaders dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 06:50

Dat is om de vrouwen die hun kind eens een nee verkopen te laten voelen dat ze hen iets ontzeggen, dat je op elke kir of krijs moet rennen en springen "want mamahonger en aandachtstekort", en vooral om de immense druk om het juist te doen alleen maar op te hogen, want Alleen de allerbeste kunnen dit.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:26

Afgelopen week weer flink wat onbedoelde anticonceptiepromotie mogen ervaren. :')
Koningsdag op de vrijmarkt gestaan om gezellig oude meuk te verkopen. Naast ons kwam een moeder met twee kinderen staan (meisje van een jaar of 5 en een huilbaby in een buggy) om cake en snacks te verkopen. Die vrouw is ons meerdere keren komen stalken dat we spul van ze moesten kopen omdat dat leuk is voor haar kind. How about no? :)*

En gisteren in de trein met onopgevoede schreeuwkinderen. *\o/*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:42

Mars schreef:
_San87_ schreef:
Baas in eigen buik geldt alleen als je al zwanger bent *\o/*! Niet als je t nooit wil worden.

Omgekeerde wereld :').

Vind ik ook.

Belachelijk dat je die beslissing niet mag maken als gezonde vrouw met normaal verstand. Maar elke labiele verslaafde tiener mag wél de beslissing nemen om een kind op de wereld te zetten als ze zwanger raakt... Waar gaat dat over?

Sterilisatie is iets wat ik voor mezelf niet zou willen, maar dat niet elke vrouw de keuze heeft om het wel te doen als ze zou willen daar kan ik oprecht niet bij.

:n Wat een vervelende situatie zeg.

Sterilisatie vind ik persoonlijk ook best eng, omdat ik liever zo min mogelijk ingrepen aan mijn lijf heb. Maar helaas zijn die hormonale anticonceptie ook troep met bijwerkingen, dus is toch een lastige overweging :( Sterilisatie zal een lange weg worden en waarschijnlijk ook eentje met veel tegenslagen, omdat je totaal niet het idee krijgt dat de artsen je serieus nemen oid.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:46

Eigenlijk is het discriminatie op basis van geslacht. Mannen wel en vrouwen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:22

Magrathea schreef:
Kan iemand me vertellen wat dat is met die immense verheerlijking van moeders? Dat moeders aaaalles voor hun kinderen overhebben, altijd, dat elke moeder zichzelf wegcijfert voor haar kinderen, bladiebla. Ten eerste, maakt het je dan een slechte moeder als je af en toe eens een momentje voor jezelf neemt? En ten tweede, waar zijn die vaders dan?

Dat is ook bij velen een stuk compenseren voor de waarheid. Als je mijn schoonmoeder moet geloven is ze een soort moeder Theresa + sinter Klaas + pater Damiaan. De waarheid is een stuk minder fraai.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:30

Juist, Ayasha. Bij sommige mensen is het om de werkelijkheid niet te hoeven zien....hun eigen leven niet hoeven in te delen, zich nuttig te hoeven maken in de maatschappij in loondienst...

Een kapstok....een persiflage van ubernodig zijn...de omgeving maakt lekker makkelijk misbruik ervan, maar zij hebben het gevoel het uberbeste mens op aarde te zijn...want, kijk eens?...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:42

Ik denk zeker dat het voor sommige mensen echt een invulling van het leven is en niet verantwoordelijk te zijn voor de indeling daarvan. Het is niet voor niets dat mensen na een periode van 'uh ja ik heb alles wel gezien, wat moet ik nu doen?' aan kinderen beginnen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:45

Ik denk ook dat het vaak opleuken van de relatie is....kind is speelgoed mammie omdat ze met haar vent al klaar is....je ziet dan okk dat als het kind 18 wordt ineens de banden nog strakker worden aangetrokken en mammie steeds luidkeels aandacht blijft trekken om te zorgen dat huisdier-kind niet aan iemand vreemd blijft hangen...

Zo sneu, ken verschillende gevallen en kijk met kromme tenen als ik weer dat zichzelf volkomen belachelijkmakende gedrag van zuigmoeder zie...vaders mengt zich er niet in, die ziet niks?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:46

Ik vind de meeste relaties er niet leuker uit gaan zien met kinderen, als ik om mee heen kijk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:56

Ik ken vrouwen die trouwen als ze over de 30 zijn, puur alleen omdat ze kids willen, die vent doet er niet toe en binnen 5 jaar staan ze buiten met hun kids en trekken die vent leeg....

Ik denk dat dat de hormonen een soort verstandsverduistering heeft gecreëerd....de kinderen vragen daar niet om..maar mama dus wel...het zijn in gesprekken ook altjd HAAR kinderen

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:01

Hier ook nog een leuk verhaal.

Gisteren hadden we een onderlinge carrousel wedstrijd en we waren eerste *\o/*

Komt er na de prijsuitreiking een moeder aanlopen. "Houdt je dat lintje?" Uh ja " de rest ook allemaal?" Uh ja, we hebben gewonnen. "Ja ze wil zo graag een oranje lintje"
Komt dat meisje aanlopen, trekt aan mama en zegt dat ze echt een oranje lintje wil. "Ja ik ben bezig met het vragen voor je".

Mevrouw, gewoon nee. We zijn toevallig heel blij met dit lintje en geven dit niet af. Ga zelf paard rijden en win een oranje lintje :o

Niemand wilde zijn lintje afgeven haha! Meeste zijn ook niet heel kindvriendelijk :')