Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quir schreef:Belangrijkste om te weten is welke tramadol je hebt? Heb je de retard, "once daily" of de gewone tramadol?
Retard heb je met een keer per dag niet genoeg aan (2x per dag), de gewone tramadol werkt vaak iets sneller, maar ook een stuk korter.
Heel eerlijk, zou ik oxycodon aan raden ipv tramadol, vooral ook uit eigen ervaring. Veel minder bijwerkingen (van tramadol kan je ook vrijwel probleemloos over naar oxycodon) en werkt vaak een stuk beter. Dan een "vaste spiegel" opbouwen met oxycontin (om de 12 uur 1 nemen, je kan gewoon beginnen met 5mg per keer) en daarnaast 5mg oxynorm op geleide van de pijn nemen. Oxynorm werkt snel, ca een half uur, maar kort, ca 4 uur, mag je ook tot 6 per dag hebben.
Als je 6x oxynorm nodig hebt, verhoog je de oxycontin naar 2x 10mg of bijvoorbeeld 1x 5mg en 1x 10mg (wanneer je meest pijn hebt (in de nacht of overdag) pak je dan de 10).
Oxycodon heeft ook geen echte max dosering. Tramadol zat ik uiteindelijk ver over de max dosering heen van 400mg. Ook als je iets te laat was met innemen van de nieuwe tramadol, zo hondsberoerd. Dat is met oxycodon niet zo.
spicegirl schreef:helemaal niks aan gehad![]()
duizeligheid een misselijkheid "kan van zoveel dingen komen "...
(joh, dat wist ik nog niet)
ze opperde wel dat er wat in mijn hersens kon zitten.
(en bedankt voor de opbeurende mededeling ).![]()
wat lichamelijke testjes gedaan, kwam ik niet goed uit..
uiteindelijk was de oplossing : morfine...
not![]()
ze heeft niet naar mijn buik geluisterd.
ik zei ook dat ik mss tekorten had, of mijn bloedwaardes nog goed waren.
niks mee gedaan.
misselijkheid en duizeligheid ook niks mee gedaan.
toen ik zei, dat de MRI van vrijdag erg belangrijk was,
en dat ik nu met de pijn niet stil kon liggen,
en er ook niet duizelig en/ of misselijk in kon gaan,
je raad het al : niks mee gedaan.
ik moest maar bellen, wat ik wilde qua pijnstilling.
mocht meer tramadol, oxy of morfine...