Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:51

Inderdaad Daan dit is via my sports.
Je kunt je horloge instellen op een training.
Ik heb hem nu op 1,5 min wandelen 1,5 min lopen (rennen) staan. Vorige week op 1 min wandelen en 2 min lopen. 5 min warming up en 5 min cooling dawn.
Werkt perfect.
Zo had ik gedacht kan ik ook trainen voor t mennen. 1km stap 6 km pu en 7 kn draf 13 km pu.

Wilde vanavond nog lopen maar denk niet dat dit gaat lukken. Moet ook een paard rijden ( eigenlijk 2)

croyslover

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:27

waarschijnlijk gaan we vandaag weer even wandelen met de hondjes, even aankijken :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:34

Daan_O schreef:
Noisy jammer dat je niet kon hardlopen tijdens je vakantie. Nu wel weer begonnen met lopen?

Fabienne1 schreef:
@Noisy: Balen van je blessure! Heet dat theater knie? Hoe ging je duurloop?

Ja, ik heb vandaag weer gelopen. Het ging super. Ik heb wel het tempo wat naar beneden gebracht van 180 bpm naar 170 bpm en de tijd wat ingekort. 40 minuutjes gelopen en 5 min in en uit gewandeld. Toch nog in totaal 6,5 km gelopen. Tijdens het lopen heb ik niks gevoeld en direct erna ook niet. De laatste keren voor mijn vakantie had ik steeds wat last precies aan de onderkant van mijn knieschijf na het lopen, nu niet. Dus fingers crossed dat het zo blijft.
Ze noemen het theaterknie omdat je juist last krijgt na lang zitten met gebogen knieën. Officieel heet het PatelloFemorale Pijnsyndroom.
Hoe bedoel je dat je blijft zoeken met je voet?

@benangelique
Soms is een weekje niet lopen juist goed. Dan raak je weer loop uitgerust.

@Horsii & Greetje63
Wat een tempo lopen jullie! Komt dat omdat je ook een soort van voort getrokken wordt door de hond?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:16

Noisy bij mij niet want mijn tempo trainingen doe ik juist altijd zonder de hond. Doe eigenlijk alleen de trainingen op rustige duurloop tempo of wisselduurlopen met de hond en dan loopt die meestal los. Het heeft namelijk weinig zin om mij tijdens een tempo blok door de hond te laten voortsleuren terwijl ik dat tempo in een wedstrijd in mijn eentje moet doen. En ook als training moet het natuurlijk helemaal uit mezelf komen. Voor Horsii is dat anders als ze aan canicross doet. Dat is gebaseerd op de combinatie baas/hond die elkaar zo mogelijk versterken. Terwijl ik mijn hond enkel voor de gezelligheid en de beweging mee neem en om hem te trainen om over een tijdje een meerdaagse hardloop tocht met mij te gaan maken.
Hoop voor je dat de pijn weg blijft.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:56

benangelique schreef:
Zwaai! Wij zijn weer thuis na 3 weken vakantie. Heb daar 9x gelopen, daarna had ik geen zin meer omdat t steeds hetzelfde rondje was. Nu dus een week niets gedaan. Kan vast weinig kwaad.
Vandaag wel weer even lekker lopen

Kak. Volgens mijn horloge had ik op 27 juli voor t laatst gelopen. Is dus bijna 2 weken! Net 3k gelopen in de stromende regen. Viel vies tegen. Ging veel te hard van start en dat kreeg ik niet meer op orde.
Nou ja, woensdag maar een rustige duurloop en dan de komende 4 weken echt streng aan de bak. Moet 4 september geen flater slaan op de afsluitdijk natuurlijk

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:04

Ben niet helemaal bijgelezen...
Afgelopen vrijdag redelijk onverwachts mijn hondje in laten slapen. Vorige maand liep ie nog mee hard, 2 weken terug naar de dierenarts geweest omdat ik zn oogwit wat anders vond en ik zn wat opgezwollen buikje niet vertrouwde en daarna is ie zo hard achteruit gegaan (na een korte opleving op prednison) dat ik heb vrijdag heb laten inslapen. Het was een tumor op de galgang waardoor zn lever uitgeschakeld werd.

Ik heb dus ook al een weekje ofzo niet gelopen. Morgen en overmorgen heb ik cursus en dan hoop ik donderdag ff een rondje te kunnen doen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:10

WenK wat triest zeg :\ En zo snel gegaan, brr sterkte!

Noisy fijn dat je geen last had! Lager tempo helpt dus goed.

Benangelique stromende regen? En welke afstand loop je op de afsluitdijk?

Ik heb vanavond zowaar een PR gelopen :D Ik ben van 6:10 min/km naar 5:52min/km gegaan op de 5km. Voor het eerst onder de T6 dus :) En het ging best soepel. Via bospad heen en via fietspad terug.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:29

Over snelheid in combinatie met canicross.
Mijn snelheid bij een gewoon asfalt rondje ligt het zelfde als canicross. Alleen canicross is onverhard.
Door de trekkracht maakt het het makkelijker om harder te gaan maar je moet het wel zelf bij kunnen houden want je benen lopen niet automatisch mee.
Ik wissel canicross af met canitrail en gewoon hardlopen.
Bij canitrail Gaat het om genieten Van De omgeving en het lopen van lange afstanden en hoogtemeters. Tijd is hierbij niet belangrijk.
technische routes.
De hond mag trekken maar hoeft niet.
doseren is hierbij heel belangrijk ivm de langere afstanden.

bij canicross is het trekken de bedoeling om zo snel mogelijk een parcours af te leggen .
Dit zijn ook kortere afstanden(2.5 a 7 bij wedstrijden).

En met gewoon hardlopen gaan de honden lekker los mee.

canicross wedstrijden doe ik niet.wellicht in de toekomst.
canitrails zijn er sinds kort , maar probeer ik zoveel mogelijk mee te doen.
Ik probeer nu dus ook minder hard te lopen om de 20km met hoogtemeters etc goed vol te houden en op een gelijkmatig/constant tempo te lopen.

noisy
gelukkig geen last gehad. Fijn.

benangelique
minder van de regen.
Hier geen druppel gevallen.
je volgende rondje gaat vast beter.

wenk
Wat erg zeg.
Heel Veel sterkte met hetgrote verlies.

Djilna
Mooi pr.
Netjes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:52

Ach wenk, wat verdrietig en wat een gemis. Sterkte....

Djilna, dat is een flinke verbetering zeg. Echt top hoor!
De afsluitdijk gaat in mijn geval om 16.4k

Wat zijn jullie leeftijden eigenlijk? Ik ben inmiddels 35 en merk dat ik daardoor minder snel progressie boek dan de jongeren om mij heen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:15

WENK, wat triest en zo plots :(:) veel sterkte!!

BENANGELIQUE, ik ben 31
Balen van de regen, wij hebben volgens mij niks gehad, wel aardig wat zon.
Wel mooie vakantie verder?

NOISY, fijn dat het goed is gegaan met je knie.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:16

Sterkte Wenk. Vreselijk om je geliefde dier te moeten missen.

Ok, duidelijke uitleg over het canicrossen. Ik denk dat als ik mijn hondje meeneem op een rondje, hij aan het eind 5cm kleiner is. Pootjes afgesleten.

Ik ben 38 benangelique. Ik kan niet echt zeggen dat de progressie bij mij langzamer gaat. Ik heb nooit hard gelopen voorheen en ik kan nu toch al 10km aan 1 stuk lopen. Dat was 2 maanden geleden echt nog een hele opgave en nu loop ik het zo. Het enige wat nog niet echt wil vlotten is mijn tempo. Komt misschien ook wel omdat ik voornamelijk op afstand heb getraind en niet op snelheid

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:21

36
Veel 30ers hier nog zo :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:35

23 ben ik.

Hier regent het nu ook

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:28

Ik ben 33.

Dank jullie wel. Ik mis m idd enorm. Vooral thuis de confrontatie elke keer. Is echt wel ff pittig.

Noisy, Scrabble was een Jack Russel en liep rondjes tot 7 kilometer prima mee. Ik heb hem opgebouwd zoals ik dat zelf ook deed, met Evy. Zou er een andere hond komen zou ik dat ook weer doen. Gelijk een half uur of langer rennen vind ik heftig voor een hond.

Maar voorlopig hier eerst maar even niets. Tzt wil ik wel op zoek naar wag nieuws, heb mn oog laten vallen op de Australian shepherd (x border collie). Die honden lijken super geschikt voor wat ik wil (mee naar werk (lessen en paardenmassages), mee hardlopen en mee met rijden met de paarden. Maar wel heel goed trainbaar en ook in staat om goed rust te vinden). Maar dat komt tzt wel. Eerst dit stukje weer verwerken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:58

Zucchero leuke ronde gedaan gisteren!

Hyawatta fijn dat je je motivatie weer terug hebt gevonden :D

Fabienne waar moet je precies aan wennen dan met je nieuwe schoenen? Ik had daar totaal geen last van.
Leuk op een shire gereden :D

Benangelique welkom terug! Fijne vakantie gehad? Nu weer aan de bak dus haha. Flink eind hoor wat je gaat lopen op de afsluitdijk.
Ik ben net 33 geworden maar aangezien ik nog maar een paar maanden loop boek ik nog wel behoorlijk progressie.

Marall ik moet echt even de gebruiksaanwijzing van mijn horloge gaan lezen, lijken me leuke opties allemaal.

Noaisy fijn dat het zo goed ging!

Wenk wat een naar bericht :( Heel veel sterkte nog!!

Djilna lekker hoor!!

Horsii doe je ook weg- of baanwedstrijden of echt alleen met de honden?

Ik ga vanavond denk eens een goed opgebouwde training doen ipv gewoon maar een rondje lopen. Wil eigenlijk ca 6km gaan lopen en dan eerste en laatste 10 minuten rustig tempo lopen en daar tussen interval.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:22

Progressie op afstand boek ik wel maar inderdaad niet op snelheid. Ben misschien ook niet fanatiek genoeg daarin.

Vakantie was heerlijk en lopen in Frankrijk ook, al was t pittig en ben ik de laatste week afgehaakt omdat iedere keer hetzelfde rondje erg saai werd

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:02

Wel bijgelezen, geen blp

Succes ermee wenk

Ik ben 24 trouwens.

Vandaag de 30 minuten aangetikt!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:15

Daan
Ik doe ook weg training. Hier rondom de polder heb je fijne geasfalteerde fietspaden en stukje dorp en gewoon weg dan zit je aan 15km
Maar ook dan gaan mijn honden meestal mee.
Los en wanneer nodig aan riem.
soms een run van Rotterdam running crew zonder hond.
Maar gezien ik om het weekend werk doe ik niet veel aan loopjes.

Welke horloge heb jij?

Wenk
Leuke honden Aussie's.
Wou ik erbij als tweede hond maar mijn vriend vond het uiterlijk niks.
Dus werd het een mechelaar.

benangelique
snelheid isisniet het belangrijkste toch.
als je maar tevreden bent en lekker loopt.

patatkraam
Netjes half uur.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:42

Ben ik met mijn 41 zomers (bijna 42 jaar - 18 sept) dan echt de oudste hier? :oo

Vanavond lekker paardrijden en hopelijk kan ik morgen meedoen aan de bootcamp op de atletiekvereniging.

Sorry dat ik zo weinig BLP's doe. Is echt onhandig op mijn telefoon. :(:)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:05

@Noisy: Fijn dat het hardlopen zo goed ging! Goed dat je wat korter bent gegaan. Ik bedoel met zoeken met mijn voet, dat je mijn voet op het filmpje wat ziet draaien. Ook op wel verschillende manieren.

@Benangelique: Nee in de stromende regen is geen lol aan. Ik herken dat wel met te hard van start gaan.

@WenK: O wat erg dat je je hondje moest laten inslapen. Dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Veel sterkte..

@Djilna: Goed bezig!

@Daan: Betreft nieuwe schoenen, onder mijn linkervoet wordt het na een tijdje erg warm en gevoelig. Heb ik met mijn andere schoenen ook weleens een tijdje gehad. Misschien ook omdat ik nu wat verder ga qua afstand.

Ik ben 34.
Gisteren heb ik 5 km op hoger tempo gelopen, rond 5:50.
Toen even een paar minuten rust genomen en toen nog 1,5 km op laag tempo. Ging wel lekker. Nu wil ik de komende tijd wat verder gaan lopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:36

Misschien schuif je teveel in je schoenen? Strakker veteren? Of andere sokken proberen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:42

Ik heb net weer iets meer dan 2 km gelopen met les 1 van evy maar weer gestart, het ging veel slechter dan vorige keren. Niet 1x kunnen redden om 2 minuten aan 1 te lopen.
Had me er ook echt toe moeten zetten, had niet zo heel veel zin. En na 5 min begon het ook flink te regenen, toch door gegaan en gelopen zolang ik kon en voor de rest gewandeld. Volgende keer weer beter.

Idd veel in de 30 hier.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:59

Yes! Vandaag ook zonder pijn opgestaan.
Ik was vandaag nog even bij de Primark en daar vond ik me toch een leuke loopbroek.
Afbeelding
Hij zit ook heerlijk, heeft zo'n mooie brede heupband. En dat voor :$ 9,- Dus voor wie nog een loopbroek zoekt...Primark!
ik heb nu a zijn in morgen haha, lekker lopen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:04

Patatkraam lekker hoor, 30 min gelopen!

Horsii leuk hoor, je bent echt afwisselend bezig ook zo.

Fabienne wel maf dat je daar last van hebt, misschien even bellen met de winkel?

Hyawatta jammer dat je niet zo veel zin had, en dan nog regen ook :+ Maar je hebt het gedaan! Waarom lukt het niet om 2 minuten achter elkaar te lopen? Waar krijg je last van?

Noisy die is idd leuk! Ik kan nog wel een broek van die lengte gebruiken. Maar is het wel een beetje stevige stof? Niet zo'n flubberbroekje zeg maar :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:13

Hij is net zo'n stof als mijn andere loopbroeken. Niet van dat superdunne, daar heb ik er ook 1 van, van de decathlon. Das net zo'n tweede huidje, heel gek maar eigenlijk wel prettig