Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:31

@Trijnie ze is inmiddels geopereerd. Ik weet verder niet hoe het na de operatie met haar gaat.

Mijn wedstrijd had een beetje een onverwachtse wending. Eerste proef zette t paard zijn voet verkeerd neer waardoor hij of struikelde of onder de rand van de bak bleef hangen (t ging heel snel). De proef nog wel uit kunnen rijden maar niet naar wens. Tussendoor gecheckt of hij nog goed liep, gelukkig wel. En 2e proef verbaasde hij me weer met hoe goed hij zijn best deed, dus dik tevreden :)
Toch nog 2 punten bij elkaar gereden! Paard had naderhand helaas wat vocht in zijn been maar verder niet kreupel, ook niet echt dik.

Ik moet nog 3 punten en dan heb ik de D-proeven uit gereden (vergelijkbaar met FNRS). Hierna ga ik met hem springen en van de zomer misschien kijken naar een startkaart, vind het nu nog wat duur voor de hoeveelheid dat ik wedstrijden zou kunnen rijden.

TrIjNiE__

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:27

@ILoveJip hopelijk komt alles weer goed met haar! Proficiat met je punten en hopelijk heeft het paard niets overgehouden aan het accidentje :)

Net met een omweg even naar mijn vriend gelopen, 8,1 km stevig doorgelopen want het werd opeens zo donker :') En dan 1,7 km recht terug naar huis. Dus weer lekker getraind met Max :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:43

Hopelijk gaat het goedkomen met haar ILJ. Gefeliciteerd met je punten!

Klinkt goed Trijnie :) blijft Max gewoon altijd naast je lopen?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:04

@trijnie lekker hoor zo'n eind wandelen!

Bedankt! Ik hoop ook dat hij er niks aan overhoud, voelde me toch wel schuldig, ookal weet ik dat ik er niks aan kon doen.
Maar goed, de eigenaresse op de hoogte gesteld en zij houdt het de komende week in de gaten :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:48

Loolotte schreef:
Hopelijk gaat het goedkomen met haar ILJ. Gefeliciteerd met je punten!

Klinkt goed Trijnie :) blijft Max gewoon altijd naast je lopen?

Hij loopt los op de stukken waar het kan en dan loopt hij zo'n beetje overal maar komt netjes naast me lopen als ik dat vraag. Op stukken met verkeer gaat hij aan de lijn. Mijn hardlooptempo is zijn normale 'draftempo' en als ik wat harder ga zoals vandaag kan hij lekker doordraven :D :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:47

Muurp, altijd handig toch ;) Ik zeg ga ervoor :P

enamarada, proberen er niks van aan te trekken! Je doet het voor jezelf en als jij er gelukkig van wordt is het goed toch :)

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring en of kennis hebben van bepaalde voedsel allergieën/intolerantie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:03

wat wil je precies weten? :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:13

Goed bezig Bhriseis! Je mag ook trots zijn!

Haha awh Muurp goed getraind! En sjans met de trainer, is het ook een leukerd? Schiet gelijk een zin door mn hoofd.. You make my knees feel weak, just kidding. Yesterday was leg day :')

Goed bezig secricible!

Fijn dat je er hulpvaten bij krijgt Loolotte!

Enamorada dat is vervelend.. Dat mensen zo oordelen terwijl ze helemaal van niks weten! Laat ze lekker kletsen, jij weet beter en jij staat erboven!

Goed bezig geweest Tango!

Jeetje Ilovejip wat heftig! Hoe is het met het meisje? Gefeliciteerd met de punten! Hoe gaat het met het paardje?

Trijnie lekker bezig geweest!

Gribaldi een vriendin van mij is gluten en lactose intolerant dus weet er intussen wel een paar dingetjes van.

Ik heb me vorige week echt even laten gaan.. Ik had mijn maandelijkse feestje en het was heftig haha. Ik heb hier en daar wel wat chocola zien verdwijnen :+ . Maar daarom is het nu ook weer over. Ik ga mijn schouders er weer onder gooien en morgen weer sporten. Ga ik gelijk vanuit het werk dan is de stap van thuis komen en alsnog gaan sporten niet zo groot :=

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:13

@pradaatje ik heb niets meer over het meisje gehoord verder, zal er van t weekend eens naar vragen. Paard heeft gelukkig niets aan onze misstap overgehouden, daar ben ik heel blij mee! :)
Is het gelukt met sporten?

Ik heb de afgelopen dagen weer mn best gedaan met sporten. Maandag 50 minuutjes yoga gedaan op intermediate niveau. Gister geholpen op stage met een gymles voor de ouderen en eindelijke de Lindy Hop workshop kunnen volgen! Het was super leuk maar toch best zwaar om 1,5 uur lang rond te hupsen haha

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:18

Goed bezig ILoveJip :)

Ik heb vandaag 8 km gelopen in het park. Verder probeer ik op mijn eten te letten om niet bij te komen en hoop ik heel hard dat ik volgende week slaag op mijn eerste examen... Man wat is het moeilijk :(

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:36

Goed bezig Jip en Trijnie!! Zet em op volgende week Trijnie

Ik heb deze week elke dag wat kunnen doen: een korte kickbox en indoor-walk workout, gisteren legday en nog een kwartiertje geplankt tussendoor. Wel fijn met dit koude weer, lekker sporten, warm douchen en met een fleecedekentje op de bank :)

Ik las laatst iets dat het goed is om bijvoorbeeld na 6/ 8 weken je trainingsroutine te veranderen om zo je lichaam te verassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:49

Tango1979 schreef:
Ik las laatst iets dat het goed is om bijvoorbeeld na 6/ 8 weken je trainingsroutine te veranderen om zo je lichaam te verassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Klopt!
Ik heb elke 7 weken een nieuwe workout. Anders belast je te eenzijdig en levert het minder resultaat uiteindelijk.
Als ik een eerste workout van een nieuw programma heb gedaan, loop ik echt weer enorm stijf van de spierpijn :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:00

Ook omdat je niet alle spieren mee kan nemen in iedere workout. Dus als je regelmatig verandert neem je toch weer andere spieren mee. Zeker als je met barbells of dumbbells traint.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:04

Ik werk met you tube video's en heb er 3 voor leg day en 3 voor upper body. Dat zijn allemaal trainingen met dumbbells. Deze wissel ik een beetje af. Elke paar weken verhoog ik wel het gewicht. Zou je dan na een aantal weken nieuwe filmpjes moeten gaan zoeken eigenlijk? Omdat je lichaam gewent raakt aan de oefeningen?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:15

Vandaag tijdens practicum huidplooimetingen gedaan en dan aan de hand van allerlei formules ons vetpercentage berekend. Het mijne is 19% :)) Is natuurlijk niet helemaal correct als het voor het eerst uitgevoerd wordt maar toch :D Wel gaf de weegschaal bij alle meisjes standaard een kilo meer aan, fijn, nog een kilootje erbij :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:26

Je lichaam reageert op progressieve overload, niet op muscle confusion want dat bestaat niet. Een goed schema is niet eenzijdig en kun je tot in het einde der tijden gebruiken zolang je maar gewicht of reps toe blijft voegen.

De meerwaarde van het veranderen van schema zit 'm in de afwisseling voor je geest. Dat jij dus niet stopt met trainen omdat je je helemaal dood verveelt :))

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:56

phormicola schreef:
Je lichaam reageert op progressieve overload, niet op muscle confusion want dat bestaat niet. Een goed schema is niet eenzijdig en kun je tot in het einde der tijden gebruiken zolang je maar gewicht of reps toe blijft voegen.

De meerwaarde van het veranderen van schema zit 'm in de afwisseling voor je geest. Dat jij dus niet stopt met trainen omdat je je helemaal dood verveelt :))

Ahh bedankt phor! Ik vind de workouts nog steeds leuk gelukkig. Merk wel dat t steeds makkelijker gaat. Ik denk dat ik wat sneller mn gewicht moet gaan verhogen. Op niet kracht dagen wissel ik trouwens wel veel af: kickboxen, yoga, stretchen, hitt, low intensity cardio etc.

Wat n mooi percentage trijnie!! Ik houd het ook bij met n formule die ik online op een site heb gevonden. Zal niet helemaal kloppen maar t gaat om het verlagen hè. Ik ben van circa 36% nu naar 25% gegaan en wil naar jouw 19% toe... doel voor 2017

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:48

Wauw, mooi Trijnie! Ik dacht alleen dat je als vrouw niet onder de 20% moest komen, of is dat onzin?

Klinkt lekker gevarieerd Tango :j En jij bent ook flink gedaald in je percentage :D

Ik ga morgen taarten bakken voor mijn verjaardag die overmorgen is, om het toch een beetje gezond te kunnen houden :) Alleen neemt het wel veel tijd in beslag en ik heb maandag een tentamen, dus ik denk dat ik het maar bij twee taarten houd. Ik verwacht sowieso niet zoveel bezoek haha, alleen familie.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:01

Loolotte schreef:
Wauw, mooi Trijnie! Ik dacht alleen dat je als vrouw niet onder de 20% moest komen, of is dat onzin?

Klinkt lekker gevarieerd Tango :j En jij bent ook flink gedaald in je percentage :D

Ik ga morgen taarten bakken voor mijn verjaardag die overmorgen is, om het toch een beetje gezond te kunnen houden :) Alleen neemt het wel veel tijd in beslag en ik heb maandag een tentamen, dus ik denk dat ik het maar bij twee taarten houd. Ik verwacht sowieso niet zoveel bezoek haha, alleen familie.
.

Volgens mijn boek zit je als vrouw tot 29 jaar best niet onder de 15% en dat percentage stijgt naarmate je ouder wordt, een vrouw tussen de 50 en 60 jaar zit bijvoorbeeld best niet onder de 19% :)

Taart <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:58

Trijnie ik snap je zinnen niet zo. "zit je als vrouw tot 29 jaar best niet onder de 15%..
Wat bedoel je dan met best niet?

Welke taarten ga je maken Lonneke?

Ik ga dinsdag naar een diëtist, eens zien of ze wat voor mij kan betekenen.
Gisteren Kayla gedaan, ben benieuwd naar de spierpijn morgen :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:01

gribaldi schreef:
Trijnie ik snap je zinnen niet zo. "zit je als vrouw tot 29 jaar best niet onder de 15%..
Wat bedoel je dan met best niet?

Minder dan 15% vet is ongezond, dan ben je te mager. Maar dit geldt natuurlijk niet voor topsporters etc :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:02

Autocorrect? :P Ik ga appeltaart met appels uit onze tuin en walnotencake met walnoten uit onze tuin maken <<) Kayla ken ik niet, ga het even Googlen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:20

Ah zo, ik gok ook gevalletje autocorrect, of de opbouw van de zin van onze buren :)

Ik blijf hangen op 19% wil eigenlijk naar de 17 :P

Lekker! Lust wel een stukje van je walnotencake :')
Ja dat is zo'n BBG programma :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:39

Nee joh is zuidelijke zinsopbouw :)

Als vrouw onder de 29 jaar is het gezonder om niet onder de 15% vetpercentage te zitten. Als je ouder wordt (dan die 29) gaat het gezonde vetpercentage omhoog

Ik ben Brabants, zo zeggen wij dat ook :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:42

@trijnie succes met je examen!!

@Tango Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat er variatie moet zijn in je training. Variatie kan je aanbrengen door de volgende dingen aan te passen: Lengte van je training, intensiteit van je training, gebied van het lichaam dat je traint. Het verschilt per individu hoe vaak je dit aanpast, dat is net waar je jezelf goed bij voelt. En verder ga ik met phor mee, het is vooral geestelijk.

@lonneke wat ontzettend lekker!

Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn vetpercentage is :')
Woensdag en donderdag heel weinig in beweging geweest. Donderdag ook ontzettend slecht gegeten (hamburgers en biertjes), aan de andere kant ben ik niet boven mijn caloriedoel gegaan.
Maar hé we beginnen vandaag gewoon weer vol goede moed.