Citaat:
Het is aan jou.. We willen allemaal snel resultaat. Liever gisteren dan vandaag. Dat vind ik ook zo mooi aan het veranderen van je lichaamssamenstelling. Nieuwe schoenen en kleren kun je zo online bestellen, daar hoef je weinig tot niks voor te doen.
Bij het veranderen van je lichaamssamenstelling werkt het zo echter niet. Daar moet je toch echt dingen voor doen en net zo goed dingen voor laten. En weet je wat? Trek daar maar gerust een paar jaar voor uit. Je hebt er toch ook jaren over gedaan om zo te worden?
Het ligt niet aan je veel te zware botten. Het ligt niet aan het vasthouden van vocht. Het ligt niet aan de kwade voedingsindustrie. Het ligt niet aan je leeftijd. En het ligt ook niet aan je "ik heb geen tijd" en ik heb "geen wilskracht". Het ligt allemaal aan jezelf! Geen bullshit excuses en anderen de schuld in de schoenen schuiven, maar eerlijk zijn naar jezelf. Ja, dat is confronterend, maar die bewustwording daar begint het bij.
Quick fixes zijn er niet, wondermiddelen bestaan er niet en progressie gaat nooit in een constante rechte lijn. En als je er weer mee kapt? Dan begin je weer opnieuw. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Het is aan jou en aan niemand anders! Dus kies wat je wilt, ga er voor en blijf het doen, want de enige oplossing is consistentie.
Vergelijk jezelf met jezelf.
Het is verleidelijk om jezelf te vergelijken met een ander die jouw beoogde route al heeft afgelegd. Laat ik daarbij voorop stellen dat het hebben van een rolmodel natuurlijk motivatie, inspiratie en kennis biedt. Gebruik dat.
Realiseer je echter wel dat jij uniek bent. Jij gaat nooit die ander worden. Besef je dat jouw plan anders verloopt, omdat jij je in een andere situatie begeeft en een ander startpunt hebt.
Dit is zo met het behalen van je gewenste resultaat, het nastreven van een professionele carrière, het hebben van een partner, het stichten en opvoeden van een gezin, etc. Kortweg: je leven.
Wat we wel allemaal gemeen hebben is dat het proces nooit in een rechte lijn gaat, welk startpunt je ook hebt en in welke situatie je ook zit. We worden gevormd door gebeurtenissen en ervaringen die ons veel leren over het leven.