Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:42

linoleum schreef:
blubblabhoi schreef:
Vooral dat laatste klinkt me bekend! Kan het niet zijn dat je door al het skiën gewoon veel spieren hebt gekregen? Dit weegt zwaar dan vet en daardoor kan je inderdaad aankomen.

Leuk argument altijd dit, bijna nooit waar.

Het duurt erg lang om spieren op te bouwen, zeker voor een vrouw. Voor een paar kilo spieren meer ben je als vrouw zeker een aantal maanden verder.

Daarnaast worden bij skiën wel wat spiergroepen aangesproken, maar het is uiteindelijk meer gericht op uithouding en conditie dan op kracht.

Dan heb ik niks gezegd :o

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:56

Vibabu, ik zie ook dat je regelmatig de 0% van Almhof pakt, daar zitten relatief nog veel calorieën in (de smaak varianten) ten opzichte van skyr, magere kwark of optimel... op een hele bak scheelt dat 190 kcal extra... je gebruikte hem bv ook in de vezelrijke kwarktaart.. dat zijn wellicht net die 200 kcal op een dag meer dat je niet afvalt, zou nauw kan het komen..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:02

Mijn supersaaie lijstje van vandaag:

O: 3 wasa vezelrijk met amandelpasta
T: 2 meergranen boterham met twee plakjes kaas
L: 3 wasa vezelrijk en 1 plak speltnootbrood
T: worteltjes en appel
A: gekookte aardappel, stukje gebakken zalm en nog iets van groenten
T: 150 gr skyr

Stral

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:33

Mijne:
O: yoghurt + granola + yakult light (370kcal)
L: salade kip bacon (605kcal)
A: italiaanse salade (325kcal)
T: 2 clementines, kerstomaat, paprika en radijsjes (150kcal)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:29

Net de hutspot van Dirk ingevoerd in mfp. Zouden per portie van 400 gram maar 200 kcal in zitten. Lijkt me wel heel erg weinig

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:51

Heb je op de verpakking gekeken?

Mijn lijstje voor vandaag is wat veranderd (+-1600 kcal):
O: -
T: een paar cherrytomaatjes
L: twee bruine bolletjes met Hüttenkäse, sla en kipfilet
T: appel, evergreen krenten, twee wasa volkoren crackers, cup-a-soup kip
A: zelfgemaakte pizza bbq chicken (kipfilet, paprika, rode ui, mais bbq saus), kommetje groentesoep en een glas rode wijn

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:58

Ingescand via mfp :)

Ga van het weekend vezelrijke kwarktaart maken, maar zonder de whey uit t recept. Heb geen whey in huis en vind t zonde om een hele pot te kopen voor 60 gram in de taart

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:00

Lijstje :

O: 150 gr skyr met granola, roosvicee ferro met glas fruitsap en thee
L: halve pizza margherita van gisteren :o
A1: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas
A2: (want moet deze nacht werken) oikos toch maar skyr meenemen en halve granenkoek erbij :j zal beter vullen

tot nu toe 1600 kcal en nog een vezel koek ofzo want zal anders teveel honger hebben deze nacht/morgenochtend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:39

O: 2 spelt volkorenboterhammen met rosbief
L: cup a soup tomaat, 2 crackers met tonijn en een klein beetje halfvolle mayo
A: runderreepjes met chinese wokgroenten en rijst
B: uur wandelen met de hond, halve dag werken dus veel gelopen. Verder geen tijd voor sporten ivm studie :(
1636 kcal- 166 gr koolhydraten - 51 gr vet -117 gr eiwit

Ietsje over mijn doel van 1600, maar valt nog te overzien. Vandaag een bestelling bij de b&f gedaan, heb moeite met genoeg eiwitten eten dus heb whey besteld, eens kijken of dat werkt. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:34

o. cracker kaas
l. bruin pistoletje filet americain en glas halfvolle melk
t. bakje yoghurt met verse fruitsalade
a.bloemkool, beetje aardappel, beetje saus met gehakte en geroosterde cashewnooten en een speklapje zonder zwoerd.
t. stukje nog nader te bepalen fruit.

uurtje gefitnest..

1550 kcal
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-02-16 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:34

urosa schreef:
Paardrijden verbrand gewoon niet zoveel calorieën denk ik om eerlijk te zijn... Paardrijden valt toch meer onder cardio, en dat is gewenning.. als je rond 1900 kcal eet zou je best wel eens rond onderhoud kunnen zitten, of maar heel weinig eronder

Dus ik zou of 1900 kcal blijven eten en krachtraining gaan doen, of 1500-1600 eten en geen verdere sporten :o (paardrijden dus niet meetellen)

Afvallen gebeurt in de keuken, krachttraining is geen wondermiddel en ga je zeker niet van afvallen. Krachttraining is alleen een must als je je lichaam wil shapen.

Maar puur gewicht afvallen gebeurt echt voor 80% in de keuken. Dus als dat niet lukt, zou ik nog eens heel kritisch kijken naar wat je binnen krijgt. Desnoods schakel je een professional in (heb ik uiteindelijk ook gedaan omdat ik geen verandering meer merkte). Dat kan echt je ogen openen.

Kost wel een paar tientjes maar dan kan je wel weer vooruit en boek je misschien wel de juiste resultaten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:39

Vibabu, ik hang al sinds december stil.. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje aanstellen dat je na een maand (waarin nota bene een skivakantie zit, die staan al niet bekend om de gezonde eetgewoonten en je hebt wss niet kunnen afwegen?) meteen maar alles erbij neer gooit. Je gaat nu eenmaal periodes hebben waarbij je niet of maar weinig afvalt. Of misschien wel aankomt. Dan is het gewoon een kwestie van door de zure appel heen bijten he ;).
Gewoon weer op je eten gaan letten en een negatieve energiebalans creëeren.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:40

JuliaKamm schreef:
Lijstje voor vandaag!

O:Griekse yoghurt met speltvlokken, chiazaad en hennepzaad
L: 2 roggebh met runderrookvlees
T: meergranen koekje
A: groente lasagne
T: wat yoghurt met een banaan + plak suikervrije ontbijtkoek
1670 kcal, mn kcal doel is eigenlijk 1680 dus ik vind het netjes! Heb soms veel moeite om aan mn kcal te komen, maar vandaag lukte het uiteindelijk *\o/* , als ik iets grotere hoofdmaaltijden neem gaat het beter.

Aangepast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:44

Afbeelding

Citaat:
Het is aan jou.. We willen allemaal snel resultaat. Liever gisteren dan vandaag. Dat vind ik ook zo mooi aan het veranderen van je lichaamssamenstelling. Nieuwe schoenen en kleren kun je zo online bestellen, daar hoef je weinig tot niks voor te doen.
Bij het veranderen van je lichaamssamenstelling werkt het zo echter niet. Daar moet je toch echt dingen voor doen en net zo goed dingen voor laten. En weet je wat? Trek daar maar gerust een paar jaar voor uit. Je hebt er toch ook jaren over gedaan om zo te worden?

Het ligt niet aan je veel te zware botten. Het ligt niet aan het vasthouden van vocht. Het ligt niet aan de kwade voedingsindustrie. Het ligt niet aan je leeftijd. En het ligt ook niet aan je "ik heb geen tijd" en ik heb "geen wilskracht". Het ligt allemaal aan jezelf! Geen bullshit excuses en anderen de schuld in de schoenen schuiven, maar eerlijk zijn naar jezelf. Ja, dat is confronterend, maar die bewustwording daar begint het bij.
Quick fixes zijn er niet, wondermiddelen bestaan er niet en progressie gaat nooit in een constante rechte lijn. En als je er weer mee kapt? Dan begin je weer opnieuw. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Het is aan jou en aan niemand anders! Dus kies wat je wilt, ga er voor en blijf het doen, want de enige oplossing is consistentie.

Vergelijk jezelf met jezelf.

Het is verleidelijk om jezelf te vergelijken met een ander die jouw beoogde route al heeft afgelegd. Laat ik daarbij voorop stellen dat het hebben van een rolmodel natuurlijk motivatie, inspiratie en kennis biedt. Gebruik dat.
Realiseer je echter wel dat jij uniek bent. Jij gaat nooit die ander worden. Besef je dat jouw plan anders verloopt, omdat jij je in een andere situatie begeeft en een ander startpunt hebt.

Dit is zo met het behalen van je gewenste resultaat, het nastreven van een professionele carrière, het hebben van een partner, het stichten en opvoeden van een gezin, etc. Kortweg: je leven.
Wat we wel allemaal gemeen hebben is dat het proces nooit in een rechte lijn gaat, welk startpunt je ook hebt en in welke situatie je ook zit. We worden gevormd door gebeurtenissen en ervaringen die ons veel leren over het leven.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:53

Ik snap het wel heb ook zo mn dipjes.
Vind alle sporten behalve paardrijden stom en houd onwijs van snoepen :P
Ook zie ik meiden van 60 kilo die dan nog willen afvallen, terwijl mijn ideale gewicht 68 is (denk ik zelf) en daar heel veel moeite voor moet doen.. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is :)
Ben nu zes weken bezig en ongeveer 4,5 kilo kwijt. Merk ook dat alles veel makkelijker gaat en minder trek heb. Ook ontdek ik steeds meer dingen die lekker en toch gezond zijn.

Even doorzetten. je kunt het! :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:06

Kayleigh, hele mooie tekst, en helemaal waar :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:08

Zeker waar! Mooie reminder!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:19

Hele mooie tekst Kayleigh!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 21:21

Streefgewicht kan ook gaandeweg veranderen. Mijn doel was 70 kilo. Dat heb ik inmiddels gehaald, nieuw doel is vetpercentage van 20-25 procent. Zit nu rond de 34 procent denk ik?

Wel overgestapt op vetpercentage doel, aangezien ik redelijk wat krachtsport doe en geen idee wat dan een 'ideaal' doel zou zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:36

Ik ben ook best benieuwd naar mijn vetpercentage. Ik zou niet eens durven gokken wat het kan zijn :=

Ga vandaag met mn lijstje op ongeveer 1560 kcal zitten. Beetje laag, maar heb niet meer honger vandaag. De ruzie met mn vriend helpt ook niet erg mee :n

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:14

Hier al een hele poos niet meer actief geweest. Mede door verhuizing, daarna wat slecht internet hebben en vooral heel erg druk zijn.

Vandaag niet een heel goed lijstje, hele dag onderweg geweest en weinig tijd voor eten(tjsa en als ik dan onderweg ben, ga ik heel makkelijk snaaien).
O: 2 boterhammen met achterham en een speltcracker met een avocado + kop groene thee
L: Avocado salade van de ikea + smoothie yoghurt/banaan
T: Sausijzer broodje en klein kopje bospaddenstoelen soep
D: Gebakken champignons met gember, hamburger(van goed vers gehakt) en wat komkommer/augurk
T: Peer

Verder overdag veel thee/water gedronken. Qua beweging ook niet heel veel, wat door de stad gelopen en vanavond nog een half uurtje op de wiifit.

Qua drank wel een balansdag, dus dat is positief.

Morgen weer een dag, ik beschouw deze maar als mijn cheatday van deze week.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:20

Area51 schreef:
Mijn supersaaie lijstje van vandaag:

O: 3 wasa vezelrijk met amandelpasta
T: 2 meergranen boterham met twee plakjes kaas
L: 3 wasa vezelrijk en 1 plak speltnootbrood
T: worteltjes en appel
A: gekookte aardappel, stukje gebakken zalm en nog iets van groenten
Maaltijdsalade italiaanse kip van de ah geworden met een cracker met humus
T: 150 gr skyr

B: 24 km fietsen, driekwartier dressuur priveles op barebackpad (oei buikspieren) en verder wat klusjes; uitmesten, voeren, vegen, paarden buiten/binnen zetten

Iets aangepast :)
Morgen:

O: 2 wasa vezelrijk; 1 met heel dun amandelpasta en 1 met humus. Siinaassappel
T: -
l: ergens met een vriendin :D
T: -
A: Ligt eraan wat ik eet voor lunch

B: 5 km wandelen, 20 km fietsen

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:22

Wie gebruikt hier ook de basic fit app + bijbehorende voedingsapp? :)
Ik gebruik het nu om trainingsschema's te maken en al mijn voeding bij te houden. Werkt eigenlijk dus hetzelfde als myfitnesspal.

O: 2x snee speltbrood met eetlepel bosbessenjam + eetlepel pindakaas
T: 1x snee speltbrood met gerookte kipfilet 50 gram + stukje komkommer
L: Walnoten 25 gr. + rosbief 50 gr. + snoeptomaatjes
T: 1x snee speltbrood met makreel 85 gr. + snoeptomaatjes
A: Zilvervliesrijst 100 gr. + sperziebonen 100 gr. + Zalm 150 gr.
T: Walnoten 25 gr. + banaan + magere kwark 250 gr.

Ik kom dan uit op 1731 calorieën. Met 120 gr. koolhydraten, 117 gr. eiwitten, 84 gr. vetten.
Dat is dus wat de app zegt.

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan en gewicht is nog hetzelfde als 2 weken geleden .. Ik hoef niet perse gewicht kwijt, liever vetpercentage maar had wel verwacht dat er iets af zou zijn?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 07:31

Ik wil die voedingsapp ee straks wel bijnemen. Is het de moeite waard? :)

Lijstje voor vandaag:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram muesli, 1 protibrick, wat honing, danone actimel
T: aardbeienkwark (de volle variant)
L: wrap met 65 gram gerookte zalm, zuivelspread en rucola, glas soya chocodrink
T: chocolate chip reep van Atkins
A: maggi roerbakpasta met saus, kipfilet, prei en champignons
T: 150 gram skyr

Totaal 1825 calorieën.

Wat ik ook wel eens jammer/demotiverend vind, is dat niemand ziet dat ik sinds vorig jaar november 6 kilo kwijt ben.
Gelukkig merk ik wel dat mn kleding wat losser zit en ik sommige dingen weer pas die ik een tijdje geleden niet paste

En ik zit beter in mn vel, doe dit voor mezelf en niet voor anderen. Daar herinner ik mezelf maar aan als ik een beetje gedemotiveerd ben

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:04

De enige die er thuis wat van zei bij mij is m'n vader ("Heuj je kont is minder groot" :') ). Maar zie het verschil zelf wel (m'n vriend en jullie ook gelukkig). Zolang ik zelf verschil kan zien ben ik tevreden. Je doet het immers voor jezelf, nietwaar? (Al is het natuurlijk wel motiverend als mensen ook kunnen zien dat je af bent gevallen).