Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:25

arjaaaaa schreef:
Niet op schot en toch 4 scoren, dat is lekker!

Ja, ik heb wel vaker laast van mn kuit. Ik denk met verrekt dan echt een zweepslag. Maar leek me wel slim om gelijk te stoppen.
Die 15 min waren top. Eerst 10 min, waren voor rust. Veel verdedigd, en mn tegenstanders zijn vaak zo van slag van mn lengte,dat ze niet zoveel meer doen (dat zal in de zaal wel anders zijn ben ik bang). En na rust nog een mooi wegtrekballetje gescoord.

Wij moeten ook tegen de directe concurrent. bij gelijkspel zijn we beide kampioen

Slim dat je dan meteen gestopt bent ja! Die spierblessures zijn naar
Hopen dat je zaterdag gewoon mee kunt doen!
Spelen jullie thuis? Wel weer zin in de zaal met wat meer weerstand?

Haha ja 2 stipjes uit doorloopballen, 1 vrije bal en 1 schot gescoord. Op gegeven moment durfde ze niet meer te sluiten, dus toen kreeg ik alle ruimte, maar ze vielen helaas niet.

Hebben jullie de vorige keer dan gelijk gespeeld tegen ze? Wij hebben de vorige keer van ze gewonnen met 4 verschil, dus bij gelijk spel valt hij onze kant op. Maar we gaan gewoon voor de winst natuurlijk! Vorige week heel dom punten laten liggen

arjaaaaa

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:31

Nee, we hebben van ze verloren. Maar zij verloren van een andere ploeg en in de breedte kan je met meerdere ploegen kampioen zijn.
We spelen thuis, dus dat is lekker.

Heb zeker zin in de zaal! Speelt zoveel fijner. En we gaan met 7 dames in het 1e spelen en om de beurt meedoen met 2. Dus geen selecties

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 21:50

arjaaaaa schreef:
Nee, we hebben van ze verloren. Maar zij verloren van een andere ploeg en in de breedte kan je met meerdere ploegen kampioen zijn.
We spelen thuis, dus dat is lekker.

Heb zeker zin in de zaal! Speelt zoveel fijner. En we gaan met 7 dames in het 1e spelen en om de beurt meedoen met 2. Dus geen selecties

Ahhh op die manier. Er moet bij ons wel echt een winnaar uit de bus komen. Dacht eerst punten, dan onderling resultaat en dan doelsaldo.

Oh dat is fijn! Geeft wat rust denk ik? Hoeveel dames zitten er dan in 2?
Heb ook echt heel veel zin in de zaal!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:02

Het 1e heeft dan 5 heren en 7 dames en het 2e 3 heren en 8 dames. Maar bij t 2e zijn er een aantal dames vrijwel nooit. Bij t 1e moeten er ook 3 regelmatig in t weekend werken, dus t wordt wellicht nog krap hier en daar.
Maar t geeft idd rust. Ik had mezelf al bijna naar t 2e verplaatst, om hun meer vastigheid te geven. Maar t spel in t 1e is zo veel leuker

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 22:08

arjaaaaa schreef:
Het 1e heeft dan 5 heren en 7 dames en het 2e 3 heren en 8 dames. Maar bij t 2e zijn er een aantal dames vrijwel nooit. Bij t 1e moeten er ook 3 regelmatig in t weekend werken, dus t wordt wellicht nog krap hier en daar.
Maar t geeft idd rust. Ik had mezelf al bijna naar t 2e verplaatst, om hun meer vastigheid te geven. Maar t spel in t 1e is zo veel leuker

Fijn dat je zo dan een beetje het beste van beide werelden mee kunt pakken! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 21:28

Kampioenuhhhh *\o/*

Hoe is het jullie vergaan?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:29

Jaa!! Gefeliciteerd!

Wij zijn ook kampioen! Was een hele spannende wedstrijd. Ging eerst gelijk op, maar met rust 3-7 achter. Weer de kansen niet afgemaakt. 2e helft kropen we dichterbij (heb de eerste 14 min van de 2e helft alleen maar verdedigd). We kwamen op een verschil, maar daarna zij weer de twee verschil. En toen weer op een verachil. Met nog 5 min te gaan stond ik in de aanval, maar het liep niet. Er moest iets gebeuren. Dus ik ging op de grond zitten onder het mom van zere enkel(was ik licht doorheen gegaan). We hadden een goede wissel op de bank. Toen scoorden we de gelijkmaker. En in de laatste minuut de winnende, was echt heel spannend!
En de tegenstander was heel boos op de scheids, die had een x gefloten voor tijdrekken en daaruit scoorden wij gelijk(dat was met nog 7 minuten in de 2e helft)

Hoe was jouw wedstrijd?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 14:35

Zo dat klinkt inderdaad als een spannende wedstrijd!! Zal wel een flinke ontlading zijn geweest bij het laatste fluitsignaal! Gefeliciteerd! *\o/*
Nog een feestje gevierd? :)

We sloegen eigenlijk meteen een gat naar 5-1 en daarna is het nooit meer kleiner geweest dan 2 doelpunten, dus niet super spannend. Tweede helft scoorde het andere vak niet, dus toen vooral staan te verdedigen ook. Heb 4 dames gehad :wow:
Laatste 10 minuten kwam er nog een aanvallende dame in die het moest gaan doen, maar ze kwam niet vrij :))

Het zat er wel dik in dat we kampioen gingen worden, maar toch maar blij dat we het wel waar hebben gemaakt! Hopelijk een beetje leuke poule in het voorjaar en dat we dan ook weer naar boven kunnen maken. Dan hebben we tenminste weer aansluiting bij 1 :j

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:55

Er bleven er wel een aantal eten, maar nog niet echt gevierd.. ja, het was echt een ontlading, zo gaaf!

Jammer dat t niet echt spannend was, maar tegelijk ook wel lekker. En moet toch goed voelen dat de dames zoveel moeite met je hebben.
Maak je ook nog regelmatig minuten in het 1e?
Wat spelen jullie in de zaal?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 19:40

arjaaaaa schreef:
Er bleven er wel een aantal eten, maar nog niet echt gevierd.. ja, het was echt een ontlading, zo gaaf!

Jammer dat t niet echt spannend was, maar tegelijk ook wel lekker. En moet toch goed voelen dat de dames zoveel moeite met je hebben.
Maak je ook nog regelmatig minuten in het 1e?
Wat spelen jullie in de zaal?

Ik ben vooral erg goed in de bank van 1 warm houden :))
Achja, vind het ook wel best zo. Ben echt wel een beetje op mn retour inmiddels. Tis wel leuk dat aanvallende acties nog steeds wel lukken en mensen alsnog vaak te laat zijn als ik naar binnen aanzet. Zat te tellen, dit veldseizoen geloof ik 12 stippen meegekregen :') En in totaal geloof ik maar 3 doelpuntjes tegen gehad.

Spelen in de zaal 2e. Hopelijk kunnen we bovenin meedoen zodat we terug kunnen naar 1e!

Wat speelden jullie nou in de zaal? 4e of 3e? Beetje leuk oefenprogramma voor de boeg?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 20:05

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:23

Wij spelen 3e in de zaal, helaas is er geen 4e meer, dat zou beter passen. Nu loopt het niveau in de 3e nogal uiteen.

Wij zijn gisteren gestart in de zaal, zaterdag oefenen tegen een wat hogere 3e klasser, ben bang dat t zwaar gaat worden.

Jij al getraind in de zaal?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:23

Lekkere actie op t filmpje inderdaad!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 17:36

arjaaaaa schreef:
Wij spelen 3e in de zaal, helaas is er geen 4e meer, dat zou beter passen. Nu loopt het niveau in de 3e nogal uiteen.

Wij zijn gisteren gestart in de zaal, zaterdag oefenen tegen een wat hogere 3e klasser, ben bang dat t zwaar gaat worden.

Jij al getraind in de zaal?

Ooohja dat is waar ook! Hopelijk valt het mee zaterdag en hebben jullie een leuke wedstrijd!

Gister was eerste training, maar ik ben een weekje met vakantie :)
Nog geen oefenwedstrijd dit weekend (was aangewezen als vrij), dus ook nog weekendje vrij. 2 november wel een toernooi.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:32

Hoe is het gister bij jullie gegaan? Gewonnen zie ik? Leuke wedstrijd?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:08

Het was een leuke wedstrijd, spannend, maar wel altijd aan de goede kant gestaan. Wij hadden pech wat betreft onze heren. Halverwege de eerste helft kneusde er een zn hand en kon niet verder. De invaller verschilt nogal sterk in niveau, maar speelde voor zijn doen goed.
Ik zelf speelde ook lekker, maar conditioneel is de 3e klasse wel echt wat anders dan breedtesport. Twee gescoord in de eerste helft. 2e helft gewisseld, zodat ik even op adem kon komen. Onze beste dame verving mij, maar opeens liep het vak niet meer. Heel moeizame 2e helft. Door een blessure kwam ik er weer in, in mn eigen vak(10min voor tijd), voor de andere dame en gelijk scoorden we weer. Daarna prima uitgespeeld. En wat leuk was, mn dame zat er best dicht op, werd zelfs een x geblokt, maar ik ben er ook 3x langs gelopen voor een doorloopbal. (En steeds afgespeeld naar een ander die een betere kans had)
Maar ik vond het heerlijk om weer wat meer aan de bak te moeten.

Hoe ging het bij jou?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 22:32

arjaaaaa schreef:
Het was een leuke wedstrijd, spannend, maar wel altijd aan de goede kant gestaan. Wij hadden pech wat betreft onze heren. Halverwege de eerste helft kneusde er een zn hand en kon niet verder. De invaller verschilt nogal sterk in niveau, maar speelde voor zijn doen goed.
Ik zelf speelde ook lekker, maar conditioneel is de 3e klasse wel echt wat anders dan breedtesport. Twee gescoord in de eerste helft. 2e helft gewisseld, zodat ik even op adem kon komen. Onze beste dame verving mij, maar opeens liep het vak niet meer. Heel moeizame 2e helft. Door een blessure kwam ik er weer in, in mn eigen vak(10min voor tijd), voor de andere dame en gelijk scoorden we weer. Daarna prima uitgespeeld. En wat leuk was, mn dame zat er best dicht op, werd zelfs een x geblokt, maar ik ben er ook 3x langs gelopen voor een doorloopbal. (En steeds afgespeeld naar een ander die een betere kans had)
Maar ik vond het heerlijk om weer wat meer aan de bak te moeten.

Hoe ging het bij jou?

Wel een compliment dan naar jou dat het vak met jou erbij wel draait! Al helemaal als jullie beste dame erin kwam. Was je lekker voorin mee aan het spelen (door de doorloopballen) of aan het steunen?

Wel vervelend van de blessures! Hopelijk valt het mee!

We hebben verloren met 13-17, maar dat was ook een ingecalculeerde. Die ploeg speelde op het veld reserve overgangsklasse. Was voor mij persoonlijk een frusterende wedstrijd. Schoten wilde groot deel van de wedstrijd maar niet vallen. Ze draaiden steeds eruit. Mijn dame scoorde daarentegen letterlijk alles was ze los liet ookal zat ik er dicht bij, nog nooit zoveel tegen gehad :oo
Uiteindelijk vielen ze bij mij ook wel, dus kwam nog op 5 doelpuntjes uit, maar toch niet echt een goed gevoel aan over gehouden. Op naar volgende week voor een revanche voor mezelf!

Dat wordt wel een heftige dag. Begin van de middag in eindhoven met 2 en daarna om half 8 s avonds boven utrecht met 1 :roll:

Hadden jullie nu nog een 2e dat je met beide teams achter elkaar aan reist om te helpen of niet?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:17

Beide, zowel in de steun als voorin, t ging echt lekker.

Hoop ook dat t meevoelt, maar vanavond trainen er 3 niet mee, vanwege klachten. We gaan het zien.

Balen van het verlies, maar ook niet gek als zij zo hoog spelen op het veld. Jammer dat ze er bij jou niet inloggen! Revanche voor jezelf komt vast goed.

Wij hoeven niet standaard met t 2e mee, maar soms wel invallen. Gelukkig hebben we ook een paar algemeen reserves.

Ik kan me voorstellen dat je volgende week een lange dag hebt zeg! Wat een afstanden

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 20:44

arjaaaaa schreef:
Beide, zowel in de steun als voorin, t ging echt lekker.

Hoop ook dat t meevoelt, maar vanavond trainen er 3 niet mee, vanwege klachten. We gaan het zien.

Balen van het verlies, maar ook niet gek als zij zo hoog spelen op het veld. Jammer dat ze er bij jou niet inloggen! Revanche voor jezelf komt vast goed.

Wij hoeven niet standaard met t 2e mee, maar soms wel invallen. Gelukkig hebben we ook een paar algemeen reserves.

Ik kan me voorstellen dat je volgende week een lange dag hebt zeg! Wat een afstanden

Lekker allround dus! Lekker! Ook fijn dat ze er bij jou nu ook vaker invliegen :D eerst was je altijd vooral aan het rebounden toch?

3 afwezigen door blessure is wel heftig ja! Heb je dan wel nog genoeg voor een fijne training?

Bij ons sluit vanavond ook een heer uit 3 structureel aan voor de komende maanden. Heer van 1 die was wezen mountainbiken en zijn arm heeft gebroken. Dusdanig dat operatie nodig was. Zowel 1 als 2 speelt met 4 heren, dus meteen dolle pret

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 23:08

Ik kom even stuiteren *\o/* Puzzelstukjes vielen vandaag eindelijk op hun plek, 9 doelpuntjes :wow:
Heel fijn! Dame die ik had speelde vorig jaar nog overgangs/hoofdklasse, dus nieteens tegen een slechte dame :D

Hoe is het bij jullie gegaan?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:16

Wow, 9 doelpunten! gaaf zeg en helemaal tegen zo'n dame. zij zal ook wel hebben gedacht: huh, hoe kan dat?

Wij hebben zaterdag verloren. maar dat is niet zo gek, zij zijn op het veld kampioen geworden in de 2e klasse. we konden het verschil lang op 2-3 punten houden. Maar de laatste 10 minuten was het bij ons echt op (en werd ik gewisseld). Toen liepen ze enorm uit, wat een vertekend beeld van de wedstrijd geeft.

Morgen een spannende wedstrijd. er zouden kansen moeten liggen. Maar het wordt een pittige wedstrijd en twee van onze heren zijn geblesseerd. Een invaller kan meedraaien, maar de ander wordt wel echt lastig. Maar goed, we gaan het zien. heb er zin in.

jullie een leuke pot morgen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 09:26

Zat me net te bedenken dat ik dit topic al heel lang niet meer had gezien! Hoe gaat het bij jou/jullie?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 18:06

Hier nog steeds voor de drempel om weer te korfballen. Kom ik vereniging met midweek tegen. Zit m’n student in dat team :+

Hoe is het daar?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 00:13

Flying_Angel schreef:
Hier nog steeds voor de drempel om weer te korfballen. Kom ik vereniging met midweek tegen. Zit m’n student in dat team :+

Hoe is het daar?

Ohneee wat stom! En hoelang is het nog je student? Hebben ze niet meerdere midweken?
Kriebelt dus wel weer heel erg? En in een iets grotere range niet meer verenigingen?

Heb je niet ergens een vriendenteam die beetje leuk wil ballen maar niet meer trainen, maar wel wedstrijden spelen? Of wil je juist niet meer de zaterdag?

Was de afgelopen zaterdagen lekker bezig met doelpuntjes (vorige week 7, week ervoor 6 etc.) bij 2. Mocht vandaag in de basis starten bij 1. 4 doelpuntjes meegepakt. Mijn dame werd verdedigend nog gewisseld, dus dat was wel mooi compliment :D

Schoot 1 min voor tijd de 22-23 binnen, maar zij toen helaas ook nog de 23-23, dus uiteindelijk gelijk. Maar wel tegen een kampioenskandidaat!

Was wel een hele happening met oplopen met spotlight enzo :wow:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:31

Heb de hele poule uitgespit, maar alle verenigingen daarin zijn dan op 40 minuten afstand. Deze van m’n student is op 12 kilometer, dat vind ik nog acceptabel. Ik wil juist van die zaterdag af. Deze student zit in ieder geval nog 2 jaar op school.

Lekker bezig zeg! Jammer van die gelijkmaker. Wauw, meelopers, dan voel je je wel echt een professional haha :))