Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DynamiteS schreef:Ik moet vandaag 4 uur werken en zelfs dat is eigenlijk al te veel. Heb niks gedaan vandaag en ben doodmoe terwijl ik gewoon 8 uur geslapen heb. Zo balen dit..
DynamiteS schreef:Ben gister gegaan en met heel veel moeite mijn dienst doorgekomen. Vandaag afgebeld want voel me nu zo slecht en stond gisteren al op omvallen (letterlijk, door conversie val ik wel eens flauw maar kan dan een halfuur out zijn).
Heb ook moeite met eten. Geen zin, te weinig energie, kan me er gewoon niet toe zetten.. Wil in bed gaan liggen en er niet meer uit komen. Wil gewoon rust aan mijn hoofd..
Knert schreef:DynamiteS schreef:Ben gister gegaan en met heel veel moeite mijn dienst doorgekomen. Vandaag afgebeld want voel me nu zo slecht en stond gisteren al op omvallen (letterlijk, door conversie val ik wel eens flauw maar kan dan een halfuur out zijn).
Heb ook moeite met eten. Geen zin, te weinig energie, kan me er gewoon niet toe zetten.. Wil in bed gaan liggen en er niet meer uit komen. Wil gewoon rust aan mijn hoofd..
Oké... ik zeg het nog een keer wat duidelijker.
Je bent niet klaar om te werken. Als je je zo slecht voelt, moet je aan jezelf denken en niet aan werk!
Voor langere termijn ziek melden is de oplossing. Bespreek dit met je arts.
coldsummers schreef:Hier gaat het echt slecht, kerst was verschrikkelijk en gisteren met de psycholoog gesproken over het eetprobleem. 500/600 calorieen op een dag mag ik blijven eten, want het is voor mij normaal, ik val alleen nog steeds af (vind ikzelf niet erg, wil 40kg wegen). Over twee weken weer een gesprek en heb er echt geen zin in, ze had volgens mij al door dat ik niet echt wilde veranderen.
Janneke2 schreef:@ Vitawiek: welkom...! Autisme is erg lastig om mee te dealen!
En giga rot dat je zo heftig gepest bent dat je niet meer naar school gaat. Ben je nog bezig met emdr of is het klaar...?
Soms gaat de overgevoeligheid voor (geluids)prikkels over na emdr, soms helpt klanktherapie (ik heb voor iets verwants "Johansen klanktherapie" gedaan, dat heet nu IAS: individuele auditieve 'sound' therapie - een audiogram laten maken en dan krijg je een individuele CD thuisgestuurd. Ook kan het INPP helpen bij overgevoeligheid voor prikkels.
Amy schreef:Dat 2018 een heel mooi jaar mag worden voor iedereen hier.
Het begon voor mij goed maar helaas nu weer prut. Ben er zo zat van dat ik steeds als oud vuil behandeld word.
Wat doen jullie tegen de emmer die steeds voller word? Ik merk dat ik me vaak probeer in te houden, niet aan denken, niet op reageren... Maar bij mij kan dan ineens alles klappen en dan wil je mij niet mee maken. Iemand tips om die woede/huil buien te voorkomen?
Amy schreef:Dat 2018 een heel mooi jaar mag worden voor iedereen hier.
Het begon voor mij goed maar helaas nu weer prut. Ben er zo zat van dat ik steeds als oud vuil behandeld word.
Wat doen jullie tegen de emmer die steeds voller word? Ik merk dat ik me vaak probeer in te houden, niet aan denken, niet op reageren... Maar bij mij kan dan ineens alles klappen en dan wil je mij niet mee maken. Iemand tips om die woede/huil buien te voorkomen?
[***] schreef:Hallo allemaal,
Mag ik mij in dit topic aansluiten? Al een aantal maanden geleden ben ik dit topic tegen gekomen, maar nooit de stap gezet om er iets in te plaatsen. Nu heb ik hierin verandering gebracht omdat ik hoop steun te kunnen vinden bij lotgenoten, omdat ik er met niemand anders over praat. Een aantal jaar geleden snapte ik ook niks van depressieve mensen, want er zijn toch genoeg leuke dingen in het leven? Schouders eronder er niet zo aanstellen. Echter twee jaar geleden ben ik zelf langzaam in een depressie gekomen. Ik weet de precieze oorzaak niet. Ik ben nooit heftig gepest, heb geen nare jeugd gehad, geen traumatische dingen meegemaakt. Ik heb periodes waarin het wel prima gaat, maar ook periodes waarin het echt heel zwaar is. Het gaat met vlagen.
Momenteel zit ik in een periode waarin het niet lekker gaat. Ongeveer twee weken geleden heeft een persoon waar ik erg tegen op keek besloten uit het leven te stappen. Hij was 27 jaar, en ik kende hem niet persoonlijk, maar hij was een grote inspiratie voor mij. Ik ben er nog steeds van slag van. Daarnaast nog die feestdagen en het nieuwe jaar. Een periode waarin het gezellig zou moeten zijn, maar zo voelt het absoluut niet. Ik voel me waardeloos, eenzaam, onbegrepen en het lijkt alsof alles energie kost in plaats van dat er dingen zijn waarvan ik energie krijg. Ik voel me moe en lusteloos terwijl ik me alleen bezig hou met mijn studie en in mijn vrije tijd niks anders doe dan series kijken en muziek luisteren. Ik heb geen eens een baan, sport niet en spreek haast nooit af met vrienden. Aan de ene kant zou ik dat wel willen, maar aan de andere kant heb ik er de kracht ook niet voor.
2018 komt eraan, maar ik heb totaal geen idee hoe dat jaar voor mij eruit gaat zien. Geen eens zin om tot 12 uur op te blijven en met een lach iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen, want mijn geluk is al een tijd zoek. Het liefst zou ik een soort winterslaap gaan en wakker worden als de persoon die ik vroeger was.
Sorry voor deze post. Ik hoop een beetje herkenning te vinden, en andere te steunen als ik dit kan.
Citaat:Ik heb een beetje hetzelfde. Ik loop al 6/7 jaar met depressieve klachten en ben bij ggz in behandeling geweest. Ook niet echt een aanleiding voor deze klachten. Op dit moment volg ik geen therapie. Heb ook geen medicijnen. Momenteel zoek ik naar een balans in mijn leven maar ik kan het niet zo goed vinden. Voel me energieloos en eenzaam. Maar afspreken met anderen kost me veel energie. Ik ben gewoon zo moe en kortaf naar iedereen. Maar niemand lijkt het echt te merken.
Anoniem schreef:Hoe gaan jullie om met de aantallen mensen drie je laten zakken als het niet fijn gaat?
Waar je welkom bent als je leuk en gezellig bent,
Maar die de deur dichtgooien als dat niet zo is,?
Mijn cirkel wordt steeds kleiner..