Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:42

Zou toch wat zijn als dit nu je problemen op zou lossen... al zou de wat als vraag wel erg lastig zijn.... ik zou er niet teveel bij stil staan! :(:) :*

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:09

Klinkt vast wat gek, maar hoe goed dat je eindelijk geopereerd bent en het rotding verwijdert is. Ik hoop dat je gezondheid en levenskwaliteit vanaf nu enkel in stijgende lijn gaat! Weer volop genieten van de paarden, en je studie kunnen afmaken. Ik wens het je met heel m'n hart toe! :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:40

Hoe voel je je vandaag? Lijkt de operatie geholpen te hebben of kun je dat nog niet zeggen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:12

Vandaag gaat t niet zo heel goed...

Heb erg veel pijn, ook behoorlijk wat pijn in mijn buik van de operatie. Niet de pijn die ik had. Ook de wondjes zijn erg gevoelig en flink spierpijn. Deze keer ook flinke klap gehad van de narcose, helaas.

Zit er best door heen vandaag. Ben ook echt ziek, dus dat helpt niet mee.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:14

Beterschap Quir ! Ik hoop dat je lijf snel herstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:15

Nou is die blinde darm er uit, hou er rekening mee dat je lichaam zich daar altijd schrap tegen heeft gezet en tegen heeft gevochten. Dat is nu niet meer nodig en het kan prima dat je daar nu een weerslag van krijgt. Je lijf hoeft nu niet meer tegen die darm op te boksen om wat voor reden dan ook en nu zal de rest pas doorkomen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:18

Gets wat vervelend zeg! Pfff hoop echt dat je lichaam zich snel hersteld!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:44

varekaj zegt wat ik ook al per PB zei :(:) sterkte, dikke knuf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:05

Ergens lijkt het me best normaal Lielle :j Als darmen zo lang niet meer gewerkt hebben en dan plots terug gaan "rommelen", dan kan het best dat dat terug zijn manier van werken moet vinden. Die drains zitten ook in de buik en darmen maken spastische bewegingen (nouja, samentrekkingen zeg maar). Zou me niet verbazen als daardoor alles opnieuw zijn plek wat moet zoeken en beweegt. Je weet ook niet wat er allemaal nog in je darmen zit van (on)verteerd voedsel. Voor jou voelt dat waarschijnlijk allemaal aan als krampen, omdat het net zo lang geleden is en dat kost energie.
Iemand die een uur op de knieën op de grond zit heeft achteraf ook last met rechtstaan omdat alles stijf is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:27

Ik had het over het meer mentale aspect, maar hetzelfde principe idd :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:56

Ja inderdaad. Dat is ook zeker zo.

Maar voel me gewoon niet lekker. Zit niet lekker in m'n vel, toch best veel pijn, ziek, huil om niks (voor mijn gevoel althans), gewoon niet tof. Heb t ergens gewoon best wel gehad. Had gehoopt lekker weer bezig te kunnen gaan, morgen naar school en dat soort dingen.

Ondanks dat ik heel blij ben dat die blinde darm er uit is, is t toch best een flinke klap weer. Fysiek, maar ook mentaal. Nog niet eens hersteld van de ene operatie en de volgende met flinke spoed er alweer achter aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:01

Misschien een hele stomme vraag, maar moet je misschien ongesteld worden? Misschien is dat in combinatie met de stress van de afgelopen tijd net iets teveel nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:19

Ik kan me best voorstellen dat je mentaal nu even helemaal aan de grond zit. Die operatie was niet niks, je lichaam heeft al een hoop te verduren gehad en dit is nou even een druppel te veel, hoe opgelucht je ook bent. Zeker omdat je toch opnieuw weer pijn hebt en je je niet lekker voelt.
Laat het er allemaal maar even uit komen meid. Wij zijn er als je wil klagen en je hart wil luchten. Leg de lat even een stukkie lager, je bent best hard en veeleisend voor jezelf. Hoe graag je sommige dingen ook wil, geef jezelf nu even de tijd om te kniezen, alles een plekje te geven en dan kan je er dubbel zo hard tegenaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:24

Had ik ook na narcose, ging helemaal nergens over: ik veranderde op slag van een bikkel in een snotterend konijn. Gaat wel weer over. Laat het er maar eens uitkomen Quir :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:25

He quir wat zou je tegen een ander zeggen als die vrijdag met spoed geopereerd is? (Zonder al die operaties die er bij jou al vooraf zij gegaan)
Is toch logisch dat je hier van moet bijkomen en het wat met je doet?
Gun jezelf de tijd ook hier moet je weer van herstellen. Morgen weer aan de studie zou een verder gezond iemand na zo korte tijd niet trekken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:55

:(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:34

Ik hoop dat het vandaag weer een stuk beter met je gaat Quir.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 10:20

Cayenne schreef:
Misschien een hele stomme vraag, maar moet je misschien ongesteld worden? Misschien is dat in combinatie met de stress van de afgelopen tijd net iets teveel nu?

Niet eens zo'n gekke vraag of gek idee, maar ik ben al ruim een jaar (als t al niet langer is) niet meer ongesteld geweest... Zou dus op zich best kunnen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Jullie hebben gelijk, maar is niet zo makkelijk. Voor mij niet in ieder geval. Gisteren in bed even goed uitgehuild, hoe stom ook maar dat luchtte best even op (al doet dat wel gruwelijk zeer in m'n buik, zeg :') ).

Vind t wel lastig, vooral dat ik me zo voel maar niet weet waarom zeg maar. Ik kan t niet relativeren (ik heb juist minder pijn en minder redenen om me zo te voelen en toch voel ik me wel zo... Meer zelfs dan wanneer ik redenen genoeg had, maar me toen juist veel beter voelde. Iets met emoties).

Mijn vriend zei gisteren ook iets waar hij denk ik wel veel gelijk in heeft. Je raakt de controle en macht over je eigen lichaam kwijt, er wordt voor je besloten. Net als vrijdag: "je bent de eerste die naar OK gaat. Dit en dit gaat er gebeuren en dit zijn de risico's, tot straks op OK". Het overkomt je en je hebt er bijzonder weinig over te zeggen. Goed natuurlijk wil je van de pijn af en stem je er mee in, er wordt gepraat alsof je wel een keuze hebt (met de vraag "wat denk je er van?"), maar eigenlijk heb je die niet. Iedereen om je heen én je eigen lijf kiest en besluit voor jou, niet jijzelf.

Je bent heel simpel de regie van je eigen leven kwijt.

Zo dus ook wederom mijn plannen die weer niet gaan. Ik wilde naar school vandaag, maar mijn lijf heeft weer eens anders besloten...

En heel eerlijk, na al die andere (best zware operaties) dacht ik dit doe ik wel even. Is maar een kleine simpele operatie en stelt niet zoveel voor. En dat klopt op zich ook wel. Het is ook maar een simpele en kleine operatie die niet veel voorstelt, maar dan wel met een verder gezond lijf. Mijn lijf is al op van alle operaties en zelfs nog herstellende van de vorige. Ik "vergeet" dan ook dat dit nu de 9e(!!) operatie in mijn buik is in nog geen 9 maanden tijd.

Niet raar dat mijn buik daarom nu dan ook zo pijnlijk is.

Maar goed, ik lig nog lekker in bed en blijf daar ook mooi nog even liggen! Spierpijn lijkt gelukkig wat minder vandaag. Wel veel last van m'n buik en vooral van de wondjes. Een wondje heeft ook weer gebloed. Hoe dan ook, ik ga dadelijk lekker onder de warme douche. Of t nu mag of niet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:01

Het stapelt bij jou ook door he, vergeet dat niet. Je hebt je echt heel lang verzet tegen zielig zijn of een niet meewerkend lichaam en dat houd geen mens vol. Laat los, geef er even aan toe en wees niet boos op je lichaam, rusten en uitzieken is het enige juiste, succes.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:25

op een narcose kun je ook heel emotioneel reageren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:08

Meis. jij hebt je de afgelopen maanden al ZO groot gehouden, het is geen wonder hoor dat je daar de weerslag van krijgt. :(:) Gooi het er maar gewoon uit, ben je er ook van af. Dat lijf van jou doet maar zijn zin, en jij hebt er rekening mee te houden, ook al past het helemaal niet in je plannen. Het komt goed, vast, wacht maar af, eind dit jaar slaag jij mooi op school. Maar voor nu, effe jezelf de kans geven om hiervan mentaal te bekomen, van al dat gesaboteer van je lijf. Dikke knuffel. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 15:33

Het lucht in ieder geval op. Voel me alweer heel stuk beter en kan t ook weer beter relativeren. :)

Net heerlijk half uur onder de warme douche gestaan, fijn met hele stijve en pijnlijke spieren. En verder gewoon rustig aan doen en genieten van de e-reader. M'n buik is goed beurs en bont en blauw, vooral rond de wondjes. Niet gek dat die zo pijnlijk is. Wel vervelend is dat ik weer erg misselijk ben en eten echt niet lukt. Heb ook totaal geen eetlust. Thee gaat er gelukkig nog wel redelijk goed in en blijft ook binnen, dus dat is tenminste wel iets.

Wel echt ideale operatie hoor, die "appendectomie"... Ik ben gewoon 15 cm buik omtrek afgevallen, zonder ook maar iets te doen. :')
En denk toch niet dat die blinde darm zó groot was, haha.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:32

Ach Quir :(:) je kunt je niet altijd groot houden hoor. Je hebt aardig wat mee gemaakt, dat moet er gewoon een keertje uit. Wat fijn in ieder geval dat je je vandaag al een stuk beter voelt. En weetje Quir, van af nu kan alles alleen maar beter gaan :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:01

Iedere topsporter heeft wel eens een dip: dus jij ook.
Sterkte, geef jezelf hersteltijd.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:25

We hebben regelmatig contact en had al heeeel veel respect voor je.! Dat is alleen maar meer geworden nadat ik dit topic had gevonden!
Powervrouw ben je!