Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:26

Dan haal je zelf toch voor jezelf? :D

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:42

Zo net een lekker stukje hardgelopen en oefeningen onderweg gedaan! Voel mijn beentjes al wel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:53

Ben echt enorm opgeblazen van het wokken vanavond... :\ Morgenochtend maar even flink zweten op de loopband, crosstrainer en fiets. En dan 's avonds nog krachttraining met m'n nichtje. Hopelijk voel ik me dan beter...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:06

LizMD schreef:
Dan haal je zelf toch voor jezelf? :D

Ja, maar gun hem het rommelen met sie bbq wel :P
Ondertussen is hij er eindelijk uit dus heb mijn ding kunnen doen, yay!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:16

N0a schreef:
Goed bezig allebei!

Mies een (vet)meting heb ik bijna elke 2 maanden. Is een handig motivatie middel. Ik zag bijvoorbeeld geen verandering meer in gewicht, baalde daar enorm van. Maar uit mijn meting bleek dat mijn vetpercentage wel degelijk was afgenomen en mijn spiermassa en lichaamswater was toegenomen. :)

Dan is het zeker handig om het zo nu en dan eens te doen. Op welk percentage zit je nu dan?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:29

Mies schreef:
N0a schreef:
Goed bezig allebei!

Mies een (vet)meting heb ik bijna elke 2 maanden. Is een handig motivatie middel. Ik zag bijvoorbeeld geen verandering meer in gewicht, baalde daar enorm van. Maar uit mijn meting bleek dat mijn vetpercentage wel degelijk was afgenomen en mijn spiermassa en lichaamswater was toegenomen. :)

Dan is het zeker handig om het zo nu en dan eens te doen. Op welk percentage zit je nu dan?

Dat zou ik even na moeten kijken. Als het goed is heb ik a.s maandag weer een nieuwe meeting *D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:55

Secricible ik vind het iets te persoonlijk worden om op het internet te zetten bij welke box ik crossfit omdat ik niet weet wie er aan de andere kant van de computer zit en op deze manier wel heel makkelijk te achterhalen is wie ik ben. Of klinkt dat heel raar?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:59

dan doe je het in een PB? Maar ik ben gewoon benieuwd of het een gecertificeerde affiliate is waar je sport. Bij de meeste gecertificeerde boxen kun je namelijk ook om voedingsadvies vragen aan de trainer. Maar zoals je het schrijft heb ik meer het idee dat je in je normale sportschool een "crossfitschema(???)" krijgt, geen idee wat ze daarmee bedoelen. Crossfit is geen schema (juist niet..)

Overigens lijkt het me niet dat ik dan weet wie jij bent, neem aan dat je niet de enige bent die sport in die box, maar goed... Nogmaals, doe waar jij blij van wordt.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:02

Kayleigh had je iets meer gegeten dan de bedoeling was dat je zo opgeblazen bent van het wokken? Hopelijk heeft het wel allemaal goed gesmaakt :D

Mignonne hoeveel km heb je hardgelopen?

Hier vandaag weer een nieuwe drukke dag en een uitdaging, ik ga uit lunchen, dus opzoek naar de verstandigste keuzes op de kaart maar hopelijk toch lekker genieten!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:13

Je hebt pb...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:13

Mijn lijstje tot nu toe:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: perzikstukjes en een kop groene thee
L: gerookte regenboogforel met 2 beschuitjes met kipfilet en komkommer en een gekookt ei
T: banaan
A: wat de pot schaft
T: weet ik nog niet

Wat vinden jullie ervan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:15

Ik zie vooral veel carbs :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:16

valt volgens mij wel mee, je beleg is redelijk eiwitrijk zou ik zeggen. Maar met 2 broodmaaltijden per dag ontkom je ook niet aan veel carbs. Persoonlijk besteed ik die liever aan andere lekkere dingen dan :o
Maar opzich vind ik het geen slecht lijstje. Zowel vetten als eiwitten zijn redleijk goed vertegewoordigd en je carbs dus ook haha :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:17

secricible schreef:
valt volgens mij wel mee, je beleg is redelijk eiwitrijk zou ik zeggen. Maar met 2 broodmaaltijden per dag ontkom je ook niet aan veel carbs. Persoonlijk besteed ik die liever aan andere lekkere dingen dan :o
Maar opzich vind ik het geen slecht lijstje. Zowel vetten als eiwitten zijn redleijk goed vertegewoordigd en je carbs dus ook haha :P

Ik ben niet blond, maar wat zijn carbs? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:18

secricible schreef:
Persoonlijk besteed ik die liever aan andere lekkere dingen dan :o

Same here :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:18

_sharonnn schreef:
secricible schreef:

Ik ben niet blond, maar wat zijn carbs? :D

Koolhydraten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:20

Dankjewel!
Ik ben gek op brood :=
Maar is het heel erg dan?

Ik probeer bij m'n lunch of ontbijt al geen brood te nemen, maar vaak wordt t dan weer een ander graanproduct, Brinta of zoals nu volkoren beschuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:25

Nee hoor, is niks ergs aan. Iedereen heeft z'n eigen manier van eten + samenstelling macro's. Ik zelf eet weinig tot geen brood omdat ik daar opgeblazen van word en haal mijn carbs en vezels uit groenten, fruit, melkproducten etc.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:28

Kayleigh_ schreef:
Nee hoor, is niks ergs aan. Iedereen heeft z'n eigen manier van eten + samenstelling macro's. Ik zelf eet weinig tot geen brood omdat ik daar opgeblazen van word en haal mijn carbs en vezels uit groenten, fruit, melkproducten etc.

Ja dat heb ik wel eens vaker gehoord, ik heb zelf nergens last van :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:57

Als het het binnenkrijgen van voldoende eiwitten en vetten niet in de weg staat is het prima!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:58

gribaldi schreef:
Welkom Florien :)

Hier motiveren we elkaar wel. Dus starten die motor ;)

Lekker je eet lijstje delen zitten hier een aantal meiden tussen die er veel verstand van hebben o.a. secricible.

Hoeveel wil je er af hebben, wat is je doel ?

Hoe groot en hoeveel weeg je nu ?

Jullie gaan snel zeg! Ik ben mijn hele leven al te zwaar geweest. Tot mijn twaalfde is het onduidelijk waarom ik te zwaar was. Door frustraties en pesterijen ging ik uiteindelijk wel te veel eten. Op mijn dieptepunt woog ik 107 -O- . Een paar jaar geleden ging bij mij de knop om en woog ik 78 kg. Een jaar geleden ging het weer mis. Door de opleiding en mijn vermoeidheid at ik meer en sportte ik bijna niet. Ik had er geen zin meer in om constant op mijn eten te letten. Gevolg ik woog 5 weken geleden weer 107. Ik wil niet op de weegschaal staan tot dat ik weer in mijn oude broeken pas. Vanaf 78 kg ga ik weer op de weegschaal om mijn einddoel tussen de 65 en 70 kg te halen.

Ik heb twee uur buitengereden met mijn paard, endomondo zegt dat ik 960 kcal heb verbrand. Dit vind ik wel veel, wat zijn jullie ervaringen met endomondo? Ik mag 1500 op een dag hebben en gisteren heb ik er 1233 gehad (geen ontbijt i.v.m. uitslapen, anders had ik de 1500 gehaald). Ik vind het niet fijn om meer te eten wanneer ik heb gesport.

Gisteren:
O -
T 11.00 - shake > 200 ml lactose vrije melk met 170 gram bananen (2 kleine) (274 kcal)
T 12.00 - sinaasappel (66)
B Paardrijden 2 uur
L 16.00 1 meergranen brood met calve pindakaas (254 kcal)
A Nasi >70 gram zilvervliesrijst, 1 ei, 50 gram varkensfilet, 1/4 paprika, 1/4 prei, rode ui, 50 gr pindasaus, 20 gram cassave (623 kcal)

Het avond eten kreeg ik met moeite binnen, omdat ik geen trek had. Verder vind ik veel dingen op brood niet lekker en kan ik niet goed tegen brood. Ik probeer max. 2 broodjes op een dag te eten. Mijn vervangingen zijn bananen shake en fruit :9 Dit jaar ben ik aangekomen door dagelijks te veel brood te eten met boter en vruchtenhagel. Had er veel last van, maar vond het zo lekker. Ik kon het wel een verslaving noemen. Maarrr... ik eet al 5 weken geen vruchtenhagel meer *\o/*

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:39

Ik vind dat je laat luncht zeg.
Hoe laat dineer je dan? Dat kan er ook aan liggen dat je geen trek meer hebt.

Vruchtenhagel is erg zoet ja, vond altijd zo raar dat het van sonja mocht.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:56

Goed dat je er weer mee bezig bent Bodan :)! Je eet wel redelijk weinig! Niet dat ik er veel verstand van heb, maar goed zo komt het lijstje op me over. Waarschijnlijk ook omdat je geen ontbijt hebt gehad.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Twee volkorencrackers, één met 30+ belegen kaas en één met runderrookvlees en een glas melk.
TB: Gesport in de sportschool. 469 Calorieën verbrand yaay!
L: Twee volkorencrackers, één met kersenjam en één met runderrookvlees en een gekookt ei.
T: Bakje magere yoghurt met een stuk fruit of zo'n mix van haver en andere zooi.
D: Friet en een snack <3 Vrijdag patatdag here i come!

Edit: Trouwens ik ben vandaag 30 dagen ingelogd op my fitnesspall. Ben dus alweer 30 dagen bezig :D. Ik was een erge cola fan en nu drink ik alleen nog maar thee of water. Nou trakteerde ik mij vorige week zaterdag op een blikje coca cola. Ik had er zo naar uitgekeken.. Ik dronk het en ik vond het niet eens lekker :Y). Was zo'n bammer.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:24

Ik schrik er een beetje van hoe weinig jij eet Bodan. Weinig eten is niet de oplossing. Daardoor blijft je verbranding niet op gang en ga je alleen maar vet opslaan.

Ik raad aan om wat eiwit toe te voegen zoals kwark met wat fruit en meer te lunchen.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 250gr magere kwark met ananas en 1 schepje eiwitpoeder.
T: muelsireep
B: 1 uur paardrijden - springles, zweette mij kapot onder mijn bodyprotector :') angstzweet.. haha
L: 3 pompoenboterhammen pindakaas, gekookt ei en kaas en kipfilet
T: sinaasappel
A: eet op het werk dus een griekse salade met wat feta en 1 broodje met kruidenboter.
T: wellicht nog een handje nootjes
B: van 16.00-0.00 in de horeca rennen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:29

Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens N0a. Ik zou graag een wat gevarieerder lijstje willen zien (vooral meer groente) maar ik vind 1500 kcal helemaal niet te weinig voor iemand die gewicht wil verliezen :)