Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

liefsmarleen

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:25

Hier ben ik ookwel benieuwd naar!
Of de Babyliss ipl homelight?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:56

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:57

Ik heb vorige zomer mijn oksels geëpileerd met een pincet. Ik vond dat niet pijnlijk maar ik vond het wel veel te veel werk. Dus nu wil ik graag een epileer apparaat bestellen! Maar welke? In dit topic hebben de meeste mensen via bol.com de philips HP6540/00 epilatorset van rond de 40 euro of niet? Wat is het verschil van die epilady met andere van bv braun of de duurdere versies van philips?

Ik hoop zo dat dit gaat werken voor mij! Want ik heb altijd een kapotte huid voor en na het scheren en bultjes die telkens weer open gaan. Dus ik beperk het scheren echt tot het minimale maar ik haaaat haartjes en stoppels, dus ik wordt er nogal ongelukkig van, haha. En het wordt nooit super glad (ook al scheer ik droog of nat met scheerschuim met een gloednieuw mesje van 15/20 euro euro).

Op wehkamp staat nu dat type epilady voor 37.50 dus ik wil m eigenlijk vandaag graag al bestellen :P

En zijn er meer ervaringen van mensen die PFB vanish gebruiken? Ik wil dat ook kopen namelijk. Ben zo benieuw of het ook echt gaat werken...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:59

meer ervaringen naast die van mij bedoel je? Ik gebruik het al een hele tijd en ben er meer dan tevreden over. Ik wil niet meer zonder. Het is het geld dubbel en dwars waard. Al zou het 100 euro gaan kosten koop ik het nog. (En nee ik heb geen aandelen haha)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:01

Ik heb een duurdere van Braun. Ik epileer nu ongeveer 8 maand en heb nu weinig oksel haargroei. Nadeel nu is, de haartjes die ik nog heb zijn zo dun en zacht dat de epilator ze bijna niet meer pakt. Nu begin ik dus weer vaker te scheren helaas.

Wat ik je echt echt aanraad is als je een epilator koopt koop er dan 1 met een massagekop erop want alleen die rol met pincetten over je huid doet veel meer pijn!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:10

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:24

Ja het is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Als je een hoge pijngrens hebt dan is dit ook prima. Plus hoe vaker je epileert hoe minder zeer het gaat doen.
Ik merk persoonlijk gewoon echt veel verschil als ik die kop eraf haal en alleen epileer met die rol.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:30

Nee ik heb helemaal geen epileerding. Ik heb het over PFB-Vanish (berichtje boven de mijne)!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:31

Ik heb een Braun, daarvoor een philips. Grote verschil tussen de twee: mijn nieuwe Braun kan onder water, en dat vind ik echt superhandig. Werkt veel properder, geen gedoe met handdoeken uitschudden of manoeuvreren boven bad. Het ding ligt gewoon op de badrand en ik gebruik hem daardoor best regelmatig. Mijn haartjes zijn ook fijner geworden en diegene die ik 'vergeet' hou ik bij met pincet.
Ik blijf erbij: scrubben met de scrubborstel die erop past bij mij geeft bij mij het grote verschil tussen bultjes en ingegroeide haartjes of niet. Ik heb hem nu een jaar en heb niets van last meer, tenzij ik het eens een keertje vergeet, merk het verschil echt heel goed!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:58

Mijn god ik was begonnen om mijn benen weer te epileren na een jaar.. Ik kon het niet aan, zoveel pijn deed het weer! Toen een paar harsstrips gevonden, die eroverheen gedaan en toen nog wat geepileerd, ik heb besloten het in fases te doen.. 3/4e is er nu af en dan scheer ik de rest nu en kan ik volgende week de andere 1/4e doen. Als het dan weer minder zeer doet laat ik het wel weer gelijk groeien. Mijn god wat vreselijk.. Het was nog erger als de eerste keer dat ik epileerde haha.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:57

Unleash, ik heb een duurder model van de Philips die hier wordt genoemd, de wet&dry versie . Ik wilde eentje die onder de douche kon. Vind dat erg prettig!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:17

Pfff net allleen een poging gedaan tot Epileren van mijn benen. Kon wel janken haha. Ben er dan ook maar mee gestopt. 1e x weer na een ruime 8 maanden. Heb de Philips Setinelle ice premium... Pffff, bikinilijn ga ik toch echt met het scheermesje bijhouden.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:42

Ik doe het ook enkel onder de douchen. Voormijn gevoel gaat het ook minder pijnlijk/makkelijker onder heet water.
Investeren in een duurder model is echt de moeite waard.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:49

Misschien dat ik dit ding dan ook gewoon onder het douchen probeer. Deed het nu met droge benen. Ik riep de heletijd 'Au!Au!Au!' Ik wekte zelfs bezorgdheid bij mijn moeder op haha.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:58

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 01:42

Ik heb ook de philips uitvoering die niet onder de douche kan. Stuk minder prettig op een droge huid, maar spaarde me een boel geld uit.

Overigens ben ik altijd heel sceptisch geweest over ontharingscreme. Alle merken geprobeerd. Veet, hema, kruidvat etc. Niks werkte. Ondertussen heb ik op advies van de hoefsmid toch maar weer eens een pomp veet ontharingscrème gekocht voor de gevoelige huid. Hij was er zo enthousiast over. Dus kwartiertje op mijn benen, oksels en down under haar gedaan en serieus na een kwartier kon ik alle haren er zo vanaf halen. Ik ben dus helemaal om. Lekker glad huidje zonder pijn. Met de epilator ga ik over de paar resterende haartjes heen et voila! Glad en (90%) pijnloos! Geen bultje te bekennen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:14

Jij hebt grappige gespreksonderwerpen met jouw hoefsmid :') Is dat een vrouw dan? :D

Ik vind ontharingscreme niets, dat is toch hetzelfde effect als scheren: korte 'stekkende' haartjes die terugkomen omdat je de wortel niet meehebt maar ze aan de oppervlakte verwijdert? Als ik het goed heb? Inderdaad pijnloos en handig, maar voor mij geen meerwaarde tov scheren, ik scheer mijn benen sneller dan dat ik er dat product eerst op moet laten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:17

Ontharingscrème lost inderdaad de haar op boven de huid. Volgens mij kan het ook wel ietsjes in de poriën drinken maar dat zal niet veel zijn, gok ik... Ik epileer liever, dan heb ik tenminste geen stoppels!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:34

Neehoor de hoefsmid is een man :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:37

Cinderella schreef:
Neehoor de hoefsmid is een man :')

Why? Just why? :')
Of gebruikt hij de crème zelf ook?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:37

Ik snap het ook niet, alle HS die ik al gehad heb waren dan ook nog eens ubermacho's dus neen, I can't imagine :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:20

Tja we hebben gewoon erg leuke gespreksonderwerpen :'). Uiteindelijk ging het over vrouwelijke ongemakken en toen kwam ie met een goede tip!

Voor mij werkt epileren ook beter. Maar door eerst het grootste deel weg te halen met crème en het restant te epileren, is het een stuk minder pijnlijk. Om de dag zelfde ritueeltje, want de geëpileerde haren komen niet zo snel terug. Dus uiteindelijk epileer ik al mijn haren dus down under, alleen in een paar stappen. Na een paar keer wordt epileren veel minder pijnlijk, maar ik zag juist weer zo op tegen de eerste keren pijn lijden, dus vind ik het wel fijn in etappes :))

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:36

oh, het weer komt er weer aan, dus dit topic en de epilator maar weer eens uit de kast :D Volgende week in een hotel (voor het werk) dus een mooie reden om de epilator mee te nemen :+

Ontharingscreme mist zoveel haren, dus dat heb ik opgegeven. Voor het gemak weer over op scheren, maar met de zomer is het toch goed om de kiezen op elkaar te zetten :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:45

Vandeweek de harsstrips weer tevoorschijn gehaald om de bikinilijn beachproof te maken, ik was alleen even de helse pijn van het ontharen van de venusheuvel vergeten. The horror! Halverwege de strip durfde ik dus niet meer door te trekken waardoor de boel dus maar half onthaard was met tussendoor een hoop plakkerige hars. Ik was er zo klaar mee dat ik direct een nieuwe wet&dry epilator heb besteld met een precisiekop. Ik ga hem straks uitproberen en hoop eigenlijk dat het nu minder pijnlijk wordt.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:53

Mijn Philips wet&dry heeft het binnen een jaar begeven :( gelukkig gaan ze me een nieuwe opsturen, lang leve garantie.